Gruodžio 14d. Ketvirtadienis

Automobilių statymo ypatumai Lietuvoje ir kaimynystėje

Spalio 23d.
Automobilių statymo ypatumai Lietuvoje ir kaimynystėje

Palyginę Vilniaus, Rygos, Talino ir Varšuvos santykį su vietos automobiliui ieškančiais vairuotojais, galime daryti išvadą, kad automobilį miesto centre pigiausiai galima pastatyti Varšuvoje, brangiausiai – Taline. Portalo LRT.lt pašnekovai pasakoja, ką reikia žinoti, prieš vykstant į šiuos miestus, ir ko gali pasimokyti Vilnius.

Kauno centre, greta buvusio „Merkurijaus“ pastato, nuspręsta statyti šešių aukštų stovėjimo aikštelę, kuri talpins daugiau nei 250 automobilių. Kauniečiai skundžiasi, kad ribotos parkavimo galimybės yra viena didžiausių kliūčių, stabdančių verslo centrų plėtrą šio miesto centre.

Į beveik 8 tūkst. kv. m ploto aikštelę automobiliai įvažiuos iš K. Donelaičio gatvės, o mašinas pastatę vairuotojai pėsčiomis nesunkiai pateks į Laisvės alėją. Savivaldybė skelbia, kad šioje aikštelėje parkavimas bus pigesnis nei centrinėse miesto gatvėse.

Tuo metu Vilniuje automobilių savininkai darbo dienomis ar penktadienio bei šeštadienio vakarais taip pat neretai suka ratus miesto centre, kol randa net ir mokamą vietą. Sostinėje rinkliavos dydžiai už transporto priemonės stovėjimą priklauso nuo atskirų zonų. Pastatyti automobilį žalioje zonoje valandai kainuoja 0,3 Eur, geltonoje – 0,6 Eur, raudonoje – 0,9 Eur, o mėlynoje – 1,8 Eur.

Varšuvoje savaitgaliais – nemokamai

Mokamos automobilių stovėjimo zonos Varšuvoje kasmet yra plečiamos, sako LRT RADIJO korespondentė Lenkijoje Nijolė Druto. Norint pastatyti automobilį Lenkijos sostinės centre, pirmoji valanda kainuoja 3 zlotus (0,7 Eur), antroji – 3,6 zlotus (0,84 Eur), trečioji – 4,2 zlotus (apie 1 Eurą), o ketvirtoji – 5 zlotus (1,16 Eur).

Atsiskaityti, kaip teigia N. Druto, galima metant monetas į bilietų automatą, taip pat banko kortelėmis ar Varšuvos miesto kortele. Mokėti už stovėjimą Varšuvos centre ir kai kuriuose rajonuose reikia darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos, tuo metu savaitgaliais ir švenčių dienomis stovėjimas yra nemokamas.

Be miesto valdžios valdomų aikštelių, yra ir privačių. Tiesa, kainos čia gerokai didesnės. „Komerciniais pagrindais valdomų aikštelių yra daug, ypač prie Senamiesčio, turistų lankomų vietų. Tačiau jose jau reikia sumokėti brangiau nei miesto stovėjimo vietose“, – LRT.lt pasakoja  N. Druto.

LRT RADIJO korespondentės teigimu, Varšuvoje pastatyti automobilį net ir mokamose aikštelėse nėra paprasta. „Miesto valdžia sutvarkė miestą, įrengė žolynų ir gėlynų, tačiau likvidavo daugybę stovėjimo vietų. Patekus į centrą, sudėtinga pastatyti automobilį. Sunku rasti tuščią vietą net ir mokamose vietose darbo dieną. Su šia problema susiduria įmonių, įstaigų darbuotojai, kurie neturi savo statymo vietų“, – sako N. Druto.

Nemažai Lenkijos miestų, taip pat ir Varšuva, įrengia vis daugiau automobilių stovėjimo aikštelių prie įvažiavimų į centrą. Taip skatinama persėsti į viešąjį transportą. Šiuo metu, kaip skaičiuoja N. Druto, Varšuvoje yra 13 tokių aikštelių, kuriose telpa apie 4 tūkst. automobilių. Planuojama įrengti iki 30 tokių aikštelių, kuriose tilptų 10 tūkst. transporto priemonių.

„Daugiausiai tokių aikštelių sutelkta išilgai metro linijos, nes tai – patogiausias susisiekimas su miesto centru. Miesto transporto bilieto kaina parai yra 15 zlotų – tai pigiau nei važiuoti į miesto centrą su savo automobiliu ir palikti jį stovėti mokamoje vietoje daugiau nei 4 ar 5 val. Taigi išilgai metro linijos esančiose aikštelėse jau 8 ryto sunku rasti laisvą vietą. Pastaraisiais metais nemažai varšuviečių išsikėlė į priemiesčius, todėl naudojasi tokiomis aikštelėmis. Tačiau yra įrengtų mokamų aikštelių ir nepatogiose vietose, kur iki centro važiuoja tik vienas autobusas, ir žmonėms nepatogu jose palikti automobilį“, – pasakoja N. Druto.

Rygoje už valandą gali tekti sumokėti ir 5 eurus

Tuo metu Rygoje stovėjimo aikštelės suskirstytos į A zoną (centre), kur pirma valanda kainuoja 2,5 Eur, visos kitos – 3 Eur; B zoną, kur pirma valanda kainuoja 2 Eur, o kitos – 2,5; C zoną (labiau nutolusi nuo centro) – 1,5 Eur, kitos – 2 Eur; taip pat D zoną, kur pirmoji valanda kainuoja 1 Eur, kitos – 1,5 Eur. Rygoje yra ir vadinamoji prabangioji – E – zona, kurioje palikti automobilį stovėti valandai kainuoja 5 eurus.

E aikštelių nėra daug, tačiau jos yra pačiame centre. Kaip teigia LRT RADIJO korespondentas Latvijoje Arūnas Vaikutis, jomis naudojasi nemažai žmonių, tačiau jei žino, kad netoliese yra pigesnė aikštelė, važiuoja į ją.

Pasak A. Vaikučio, Rygos Dūma stengiasi atlaisvinti miesto centrą nuo automobilių, nes jis esą labai užkimštas.

„Prieš keletą metų Rygoje buvo mažiausiai automobilių Europos Sąjungoje, tenkančių tūkstančiui gyventojų. Tačiau paskutiniais metais automobilių gerokai padaugėjo, ir tai matyti pagal spūstis. Jas pavyko šiek tiek sumažinti, pastačius pietų tiltą per Dauguvos upę. Jis kainavo labai brangiai, vos nesugriuvo, buvo statytas sunkiai ir ilgai, tačiau funkcionuoja. Taip pat kai kuriose centro gatvėse leidžiamas greitis sumažintas iki 30 Km/h. Tikimasi, kad ir tai padės išguiti vairuotojus iš miesto centro, nes, jei lėčiau važiuoji – ilgiau užtrunki“, – teigia A. Vaikutis.

Ryga, anot LRT korespondento, stengiasi sukurti panašų modelį į Varšuvos, kai automobilis paliekamas dar prieš atvykstant į miesto centrą, ir toliau kelionė tęsiama viešuoju transportu. „Iš įvairių pusių, įvažiavus į miestą, bus įrengtos specialios mašinų stovėjimo aikštelės. Centre taip pat planuojama mažinti automobilių stovėjimo vietų, o patį stovėjimą dar labiau branginti“, – apie priemones, kokių ketinama imtis Rygoje siekiant mažinti automobilių skaičių centre, pasakoja A. Vaikutis.

Jis teigia, kad penktadienį ar šeštadienį pastatyti automobilį Rygos centre nėra taip paprasta, mat ši sostinė garsėja naktiniu gyvenimu. „Gyvenu Maskvos gatvėje, kuria atvažiuoja automobiliai iš Daugpilio, kitų didžiųjų miestų. Mašinos tiesiog zuja. Apskritai daug žmonių važiuoja į Rygos naktinius klubus pasilinksminti, taip pat teatrus, koncertus, taigi automobilių centre savaitgalį labai padaugėja“, – LRT.lt aiškina A. Vaikutis.

Taline užsieniečiams susimokėti nėra galimybių?

Estijoje, kaip ir išvardintuose miestuose, yra tiek privačios automobilių stovėjimo aikštelės, tiek valdomos savivaldybės. Kuo toliau nuo centro, tuo automobilių statymas yra pigesnis. Talinas suskirstytas į keturias zonas, o kaina jose palikti automobilį siekia nuo 1,2 Eur  iki 4,8 Eur už valandą. Kaip teigia žurnalisto „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius keliautojas Vitoldas Milius, Taline netrūksta privačių daugiaaukščių bei požeminių aikštelių, kuriose automobilių statymas kainuoja, pavyzdžiui, 3,8 Eur už valandą.

„Taline yra tam tikrų niuansų. Pavyzdžiui, daugelyje vietų šioje sostinėje nėra bilietų automatų. Gal ir gerai, kad viskas šiuolaikiška, reikia susimokėti telefonu, tačiau ką daryti užsieniečiui – taip ir neaišku. Pas mus taip pat galima susimokėti telefonu, tačiau visur stovi ir automatai, į kuriuos galima mesti monetas. Penktadienį atvykau į susitikimą Taline, vietos parkavimui netrūksta, tačiau automato taip ir neradau. Tądien buvau su vengriškos registracijos automobiliu, todėl nesumokėjęs už stovėjimą nuėjau į susitikimą. Kaip man susimokėti? Galbūt yra kokia nors programėlė, bet nėra jokios informacijos“, – LRT.lt pasakoja V. Milius.

V. Milius pasakoja, kad jo pažįstami Taline mato daugybę lakstančių suomių, taip pat nesuprantančių, kaip reikia susimokėti už automobilio stovėjimą.

Taline, kitaip nei Rygoje ar Varšuvoje, pasak keliautojo, nėra problemų pastatyti automobilį, mat požeminės stovėjimo aikštelės yra išties didelės. „Brangiai kainuoja, bet problemų pastatyti automobilį nėra“, – apibendrina V. Milius.

Ar Talino gyventojams nėra per daug brangu pastatyti automobilį miesto centre? Kaip teigia patys estai, dauguma centre dirbančių miestiečių už stovėjimą moka tarnybiniais telefonais, o sąskaitas apmoka darbuotojų įmonės, todėl patys didelių išlaidų nejaučia.

Vytenis Radžiūnas, LRT.lt

 

 


Šaltinis: lrt.lt

„Regitros“ atstovas: vairuotojų sveikatos tikrinimas - tikrų tikriausia nesąmonė

„Regitros“ atstovas: vairuotojų sveikatos tikrinimas - tikrų tikriausia nesąmonė

Liepos 17d.

Lietuvoje galioja viena griežčiausių vairuotojų sveikatos patikrų ES, tačiau ar tai garantuoja, kad prie vairo nesėda dėl ligos vairuoti negalintys asmenys?


Specialūs numeriai elektromobiliams sulaukė didelio dėmesio

Specialūs numeriai elektromobiliams sulaukė didelio dėmesio

Liepos 15d.

Sprendimas ekologiškas transporto priemones išskirti specialiais valstybinio numerio ženklais sulaukė didelio elektromobilių vairuotojų susidomėjimo. „Regitros“ duomenimis, nuo liepos 1 d. elektromobiliams ar vandeniliu varomoms transporto priemonėms jau išduoti 49 nauji valstybinio...


Tai jau ne žaidimai, o tikra transporto revoliucija: elektromobilių pardavimai Europoje muša rekordus

Tai jau ne žaidimai, o tikra transporto revoliucija: elektromobilių pardavimai Europoje muša rekordus

Liepos 15d.

Šiemet pagal elektromobilių pardavimus Europos žemynas pirmauja – pasaulyje parduota daugiau nei 502 000 elektromobilių, o didžioji jų dalis tenka turtingiausioms Europos valstybėms.


Automobiliai renka duomenis apie vairuotojus

Automobiliai renka duomenis apie vairuotojus

Liepos 14d.

Taigi, jūsų automobilis jus šnipinėja. Naujausi modeliai fiksuoja daugybę detalių, net ir labai asmeniškų – pavyzdžiui, sėdynės davikliai fiksuoja vairuotojo kūno svorį. Navigacijos sistema fiksuoja kiekvieną kilometrą, atsimena jūsų kelią iš namų į darbą. Automobilio „smegenys“...


Po nelaimės „Tesla“ griebėsi priemonių

Po nelaimės „Tesla“ griebėsi priemonių

Liepos 12d.

Bendrovė „Tesla Motors“ jau labai greitai ketina pristatyti atnaujintą programinį sprendimą savo automobiliams – versiją 8.0. Patys svarbiausi pokyčiai bus susiję su automatinio valdymo sistemomis, skelbia „Electrek“.


Alkoblokas – „juodoji“ automobilio dėžė: kodėl neįmanoma jos apgauti?

Alkoblokas – „juodoji“ automobilio dėžė: kodėl neįmanoma jos apgauti?

Liepos 1d.

Alkoblokus – specialius įtaisus, montuojamus prasižengusių vairuotojų automobiliuose – autoekspertai lygina su lėktuvų „juodosiomis“ dėžėmis. Tai – daugiau nei 1200 Eur kainuojantis aparatas, fiksuojantis daugybę parametrų ir šiuos parodymus saugantis arba net ir...


Siūloma griežčiau bausti „kelių erelius“

Siūloma griežčiau bausti „kelių erelius“ (1)

Spalio 22d.

Siūloma sugriežtinti atsakomybę už greičio viršijimą, pakartotinį per trejus metus vairavimą išgėrus, taip pat sugriežtinti atsakomybę vairuotojams, apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, kai dėl jų kaltės žuvo žmogus.


Sulaukę pavasario pradėjo pirkti automobilius

Sulaukę pavasario pradėjo pirkti automobilius

Balandžio 11d.

Kauno automobilių turguje nuotaikos kur kas geresnės nei metų pradžioje – pavasarį suaktyvėjo naudotų automobilių prekyba. „Pardavimai įsibėgėja, per dieną grįžta vidutiniškai 15 pakrautų autovežių, tai turgelis nėra miręs“, – portalui LRT.lt sako UAB „Varanas“...


„Top Gear“ vedėjo J. Clarksono planai: darbo birža, Australijos ar Rusijos televizija?

„Top Gear“ vedėjo J. Clarksono planai: darbo birža, Australijos ar Rusijos televizija?

Balandžio 3d.

Iš BBC atleistas atvirai savo nuomonę reikšti mėgstantis laidos „Top Gear“ vedėjas Jeremy Clarksonas po skandalo viešai kalbėti nebenori, tik yra pajuokavęs, kad važiuos į darbo biržą. Vis dėlto niekas neabejoja, kad jis iš eterio nedings, nes jam ir jo kolegoms siūlymus kurti laidas...


Siūloma griežtinti vairuotojų sveikatos patikrą Lietuvoje

Siūloma griežtinti vairuotojų sveikatos patikrą Lietuvoje

Kovo 14d.

Lietuvoje vairuotojų sveikata tikrinama simboliškai ir vykdoma kas dešimt metų, per kuriuos gali daug kas pasikeisti. Specialistai kalba, kad šiai sričiai reikėtų skirti daugiau dėmesio, galbūt griežtinti reikalavimus bei tikrinti asmens psichofiziologinius gebėjimus.

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.admita.eu

www.admita.eu

Automobilių nuoma
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!