Gruodžio 8d. Sekmadienis

Dviratininkų saugumui ir patogumui – gatvėse pažymėtos dviračių pervažos

Liepos 23d.
Dviratininkų saugumui ir patogumui – gatvėse pažymėtos dviračių pervažos

Susisiekimo ministerija, atsiliepdama į pastaruoju metu viešojoje erdvėje vykstančias diskusijas dėl teisės dviračiams važiuoti pėsčiųjų perėjomis, atkreipia dėmesį į pėsčiųjų ir dviratininkų saugai svarbius aspektus ir kviečia savivaldybes plėsti dviračiams būtiną atskirą infrastruktūrą. Horizontalusis dviračių pervažų ženklinimas gatvėse – viena iš nebrangiai įgyvendinamų ir eismo saugai svarbių priemonių.

„Eismo saugos atžvilgiu svarbu, kad pėsčiųjų ir dviratininkų srautai, kertantys važiuojamąją kelio dalį, būtų išskirti – nekeltų pavojaus vieni kitiems ir būtų laiku pastebimi transporto priemonių vairuotojams. Atkreipiame dėmesį, kad važiavimo dviračiu per pėsčiųjų perėją nenumato nei Kelių eismo konvencija, nei Kelio ženklų ir signalų konvencija. Susisiekimo ministerija palaiko šiose konvencijose įtvirtintą sisteminį požiūrį – pėsčiųjų perėjos yra išskirtinai numatytos pėstiesiems, pervažos – važiuojantiems transporto priemonėmis“, – sako Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Dmitrij Bial.

Pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą pėsčiųjų perėja yra išskirtinai pėstiesiems numatytas kelio elementas, kuriame eismo dalyviai kerta važiuojamąją kelio dalį eidami. Atsižvelgiant į tai, Kelių eismo taisyklėse (KET) nustatyta, kad dviračių vairuotojams draudžiama kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis. Nenulipant nuo dviračio kirsti važiuojamąją kelio dalį galima tik specialiose pervažose, kurių horizontalusis ženklinimas – dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų, žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį.

Svarbu atsiminti, kad dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu. Be to, dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

„Dviračių vairuotojų, pėsčiųjų, kitų pažeidžiamiausių eismo dalyvių saugumas ir savitarpio pagarbos bei drausmingo dalyvavimo eisme ugdymas, saugumą keliuose užtikrinančių reikalavimų laikymosi skatinimas yra vienas iš policijos prioritetų eismo saugumo srityje. Didėjantis eismo įvykių, kuriuose dalyvauja dviračiai, skaičius skatina priimti aktualius sprendimus, kad dviračių vairuotojai (jų keleiviai), kaip ir pėstieji kelyje jaustųsi saugiai“, – teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

„Dviratininkai, artėdami prie sunkvežimio arba autobuso, turi suprasti, kad yra tam tikros vietos, kuomet jie tampa nematomi. Tokia vieta vadinama akląja zona. Pasekmės gali būti tragiškos, nes transporto priemonės vairuotojui dviratininkas tiesiog išnyksta iš matymo zonos. Vairuotojai dviratininkų dažnai nepastebi ne tik manevruojant keliuose, bet ir vykdant pasikrovimo/išsikrovimo darbus, kuomet sunkvežimis juda atbulas. Be to, dviratininkui, artėjant prie pėsčiųjų perėjos būtina įvertinti, kad sunkvežimį ar autobusą sustabdyti yra sunkiau nei lengvąjį automobilį“, – apie grėsmes dviratininkams kalba Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis inspektorius Romas Vyšniauskas.

Susisiekimo ministerijos nuomone, nepriimtina siekti didesnio dviračių transporto patrauklumo ir patogumo, atsisakant eismo saugą užtikrinančių reikalavimų ir rizikuojant eismo dalyvių gyvybe ar sveikata. Kaip rodo kitų valstybių patirtis, dviračių transporto populiarumas ir eismo saugos reikalavimai yra suderinami ir vienas kitam netrukdo, tinkamai įrengiant naują ar rekonstruojant esamą kelių infrastruktūrą, mažinant konfliktinių taškų skaičių ir priimant šiuolaikiškus eismo organizavimo sprendimus keliuose. Pažymėtina, kad kelio savininkams tinkamai įrengus dviračių infrastruktūrą keliuose – įrengiant dviračių takus, dviračių juostas, dviračių pervažas, atskiriant pėsčiųjų ir dviratininkų eismo srautus – dviračių važiavimo pėsčiųjų perėjomis klausimas tampa neaktualus.

„Mūsų nuomone, visos dviračių transporto entuziastų ir valstybės institucijų pastangos turėtų būti nukreiptos ne į teisės aktų pakeitimus, kuriais siekiama, kad pėstieji ir dviratininkai eisme dalyvautų bendrame sraute, o į tai, kad savivaldybės imtųsi esminių pokyčių įrengiant ir plečiant dviračių transportui būtiną atskirą infrastruktūrą, pradedant pažymėtomis dviračių pervažomis, kas reikalauja minimalių išlaidų horizontaliajam ženklinimui, ir baigiant dviračių takais ir dviračių juostomis. Atsižvelgiant į kitų eismo saugoje pažangių valstybių patirtį, tik tokiu atveju bus padidintas dviračių transporto patrauklumas ir užtikrinta visų eismo dalyvių sauga“, – sako Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Dmitrij Bial.

 

Nauji kelių kokybės audito „radiniai“: galimai klastota dokumentacija, prastesnės ir pigesnės medžiagos

Nauji kelių kokybės audito „radiniai“: galimai klastota dokumentacija, prastesnės ir pigesnės medžiagos

Rugpjūčio 14d.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos tęsiamas kelių kokybės auditas atskleidžia vis naujas kai kurių rangovų piktnaudžiavimo detales. Valstybinės reikšmės kelių kokybės audito metu nustatyti defektai ruožuose, dėl kurių rangovai bendradarbiauja, bus pašalinti iki...


Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryža sostinėje taps saugesnė pėstiesiems

Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryža sostinėje taps saugesnė pėstiesiems

Rugpjūčio 13d.

Rugpjūčio viduryje vienoje pagrindinių miesto eismo arterijų – Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryžoje – bus vykdomi eismo valdymo pakeitimai. Įrengus papildomą eismo juostą atvažiuojantiems nuo Žalgirio g. pusės, demontavus papildomą lentelę su žalia rodykle ties raudonu...


Tarptautinę jaunimo dieną – paraginimas jaunimui kelyje būti kitokia karta, atsakinga už save ir kitus

Tarptautinę jaunimo dieną – paraginimas jaunimui kelyje būti kitokia karta, atsakinga už save ir kitus

Rugpjūčio 12d.

Šiandien minint Tarptautinę jaunimo dieną Rokas Masiulis, laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas, kviečia jaunąją kartą nukreipti savo energiją kilniems darbams, keisti požiūrį į saugų eismą ir būti kitokia karta – atsakinga už save ir kitus. Saugoti savo ir kitų gyvybes, vengti...


Kauno Islandijos plento projekte naujas etapas – bus statomas tiltas per Nerį

Kauno Islandijos plento projekte naujas etapas – bus statomas tiltas per Nerį

Rugpjūčio 9d.

Kaune iškils naujas tiltas per Nerį, kuris bus kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, taip pat bus pastatytas naujas viadukas per Jonavos gatvę, dešinėje magistralinio kelio pusėje bus įrengtas jungiamasis kelias.


Susisiekimo sektoriuje – įspūdingas transporto paslaugų eksporto į ES rinkas augimas

Susisiekimo sektoriuje – įspūdingas transporto paslaugų eksporto į ES rinkas augimas

Rugpjūčio 7d.

Lietuvos vežėjai sėkmingai plečia veiklą Europos Sąjungos rinkose. Statistikos duomenimis, pirmą šių metų ketvirtį, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, bendras šalies transporto paslaugų eksportas išaugo 24,4 proc., tuo tarpu Vokietijai, Prancūzijai, Nyderlandams, Italijai ir...


Patogus viešasis transportas Lietuvos miestuose skatins rečiau naudotis savo automobiliu

Patogus viešasis transportas Lietuvos miestuose skatins rečiau naudotis savo automobiliu

Liepos 31d.

Per šiuos metus Lietuvos didžiųjų miestų viešojo transporto parkus iš viso papildys daugiau kaip 100 ekologiškų troleibusų ir autobusų, įsigyjamų panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas. Naujų transporto priemonių jau įsigijo Vilnius ir Šiauliai, artimiausiu metu nauji autobusai ir...


Vilniuje atnaujinami parkomatai – nuo šiol patogesni vairuotojui

Vilniuje atnaujinami parkomatai – nuo šiol patogesni vairuotojui

Liepos 24d.

Sostinėje šiandien pradedami atnaujinti visi 183 mieste esantys mokėjimo už automobilių stovėjimą parkomatai. Juose bus įmontuota nauja įranga, kuri palengvins ir pagreitins atsiskaitymą už stovėjimą – nuo šiol vairuotojams pakaks suvesti automobilio valstybinį numerį, įmesti monetas už...


Užgrūstame Kauno centre planuoja keisti automobilių stovėjimo tvarką

Užgrūstame Kauno centre planuoja keisti automobilių stovėjimo tvarką

Liepos 17d.

Centrinėje miesto dalyje nemažėjantis transporto srautas – galvos skausmas ne tik vietiniams gyventojams. Specialistai ragina kovoti su tarša, nuolatiniu triukšmu bei tykančiu pavojumi automobiliais užgrūstose gatvėse. Artimiausiame Kauno tarybos posėdyje bus svarstomas eismo srautus...


Atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą

Atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą

Liepos 16d.

Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles.


Vilniuje – didelės galios elektromobilių įkrovimo prieigos ties magistraliniais keliais

Vilniuje – didelės galios elektromobilių įkrovimo prieigos ties magistraliniais keliais

Liepos 15d.

Įgyvendinant darnaus judumo mieste planą ir skatinant naudoti ekologiškas transporto priemones bei mažinti oro taršą mieste, Vilniuje netoli magistralinių kelių planuojama įrengti 5 viešąsias didelės galios elektromobilių įkrovimo stoteles. Susisiekimo ministro įsakymu šiam tikslui Vilniaus...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Mes jau čia Mes jau čia