Spalio 1d. Trečiadienis

Techninėse apžiūrose deginami dyzeliniai varikliai – vairuotojų problemos?

Rugpjūčio 25d.
Techninėse apžiūrose deginami dyzeliniai varikliai – vairuotojų problemos?

Naujoji techninės apžiūros tvarka neatsakingiems dyzelinių automobilių savininkams gali atsieiti labai brangiai – kapitaliniu variklio remontu arba mašinos išmetimu į šiukšlyną. Su tokia realybe per keletą pastarųjų mėnesių susidūrė apie trisdešimt vairuotojų.

Neseniai viešojoje erdvėje nuskambėjo istorija, kai vilnietis Jonas Lukoševičius iš techninės apžiūros stoties automobilį atgavo „negyvą“ – su visiškai sugadintu varikliu. 1999 m. pagamintos „Audi A3“ motoras neatlaikė dūmingumo ir ribotuvo patikrinimo. Apžiūros metu maksimaliais sūkiais priverstame dirbti variklyje sudegė stūmokliai, ištirpo žvakės, sugadinti švaistikliniai įdėklai.

Nepaisant to, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ laikosi nuomonės, kad kaltas automobilio savininkas, kurio mašina esą nebuvo techniškai tvarkinga. Asociacija patvirtina ir faktą, kad nuo kovo mėnesio, kai įsigaliojo naujoji tvarka, panašaus likimo sulaukė trisdešimt automobilių.

Kalti tepalai ir filtras

Automobilių serviso „Autolyga“ direktorius Rimas Juodsnukis tikino, kad apie atvejus, kai mašinos variklis sugadinamas apžiūros metu, girdėti yra tekę. Specialisto manymu, aiškios ir tokių nemalonių nutikimų priežastys.

„Tai – senų automobilių problema. Kasdien niekas jų neeksploatuoja taip, kad sūkiai būtų maksimalūs. Todėl, atrodo, viskas gerai. Tačiau, nuvažiavus į apžiūrą ir variklį įsukus iki penkių tūkstančių apsukų, užtenka nedidelių trūkumų ir motoras visiškai sugadinamas“, – tikino R. Juodsnukis.

Pagrindiniai bėdų kaltininkai yra du: senas tepalas arba jo trūkumas bei laiku nepakeistas oro filtras.

„Minėtų dalykų pakanka, kad prireiktų rimto remonto. Naujiems automobiliams taip neatsitinka, tačiau senesnių mašinų savininkams po tokios patikros reikės ne mažiau kaip trijų tūkstančių litų remontui arba tiesiog išmesti automobilį“, – tiesos neslėpė pašnekovas.

Problemos – kas penktam

Nuo kovo 1 dienos į techninės apžiūros padalinius atriedėję dyzeliniai automobiliai susiduria su pagriežtinta patikra. Pakeitimais siekiama suderinti ES valstybėse narėse TA metu taikomus reikalavimus. Be to, tai turėtų užtikrinti, kad transporto priemonių išmetamųjų dujų kiekis bus kuo mažesnis per visą jų naudojimo laiką, kartu garantuojant, kad transporto priemonės, kurios yra didžiausios teršėjos, nebūtų naudojamos, kol nebus tinkamai sutvarkytos.

Šiuo metu Lietuvoje dyzeliniai automobiliai sudaro 48 procentus viso šalies transporto parko.

Techninės apžiūros metu su problemomis susiduria kas penkto automobilio vairuotojas. Panaši statistika yra ir aplinkinėse valstybėse. Taip pat ir Latvijoje, kur minėta tvarka taikoma jau ne vienerius metus.

Pagal reikalavimus tikrinimo metu privalu akceleruoti iki sūkių ribotuvo suveikimo, iki maksimalių sūkių, kuriuos gali pasiekti variklis. Akceleravimo trukmė apibrėžta taip pat griežtai – patikros metu akceleratoriaus pedalas turi būti nuspaudžiamas iki galo greičiau nei per 1 sekundę. Taip siekiama sukurti sąlygas, kurioms esant dyzelinio variklio įpurškimo siurblys veiktų didžiausiu našumu.

Specialistai įsitikinę, kad tvarkingiems automobiliams tokie bandymai tikrai nepakenkia.

„Dyzelinių variklių dūmingumo matavimo procedūros pokyčius vadinti naujove tiktų tik pas mus. ES valstybėse senbuvėse toks tikrinimo metodas taikomas ganėtinai seniai“, – teigė asociacijos „Transeksta“ prezidentas Antanas Dadurka.

Bėdos – tradicinės

Besirengiantiems vykti į apžiūrą vairuotojams pirmiausia rekomenduojama patiems pasitikrinti, ar nėra užterštas oro filtras. Net gamintojo numatytas intervalas, kuris gali būti ganėtinai didelis, tarkime, 60 tūkst. kilometrų rida, neužtikrina, kad filtras nėra pernelyg užterštas.

Taip yra dėl to, kad transporto priemonės naudojamos labai skirtingomis eksploatavimo sąlygomis. Pavyzdžiui, nuolatos važinėjant gruntiniais keliais, o kartais ir miesto, kur keliai nėra reguliariai valomi, gatvėmis, filtras gali užsiteršti kur kas greičiau, nei tai numatė gamintojas. Todėl jis turi būti keičiamas atsižvelgiant į užterštumą, nepriklausomai, kiek transporto priemonė nuvažiavo po oro filtro keitimo.

Atsižvelgiant į patikros technologijos pasikeitimus, griežtesni reikalavimai bus keliami ir bendrai variklio techninei būklei. Atsakomybė už ją TA metu teks pačiam vairuotojui.

Įsigaliojus naujiems reikalavimams, į variklio patobulinimus, tarkime, oro tiekimo ir aušinimo sistemų konstrukcijų bei įvairius kitų elementų pakeitimus, žiūrima griežčiau. Tai didina variklio gedimo, galinčio pasireikšti patikros metu, riziką, be to, mažina paties matavimo patikimumą.

Yra numatyta ir variklio bendrosios techninės būklės įvertinimo procedūra. Pagal ją pirmiausia atliekama vizuali neveikiančio variklio ir jo skyriaus apžiūra, patikrinamas alyvos bei aušinimo skysčio lygis, išsiplėtimo bakelio ir jo dangtelio būklė, patikrinami identifikaciniai žymenys. Nenustačius trūkumų, bus atliekama veikiančio variklio vizuali apžiūra pastarajam dirbant tuščiosios eigos minimaliais sūkiais ir padidintais tuščiosios eigos sūkiais.

Kenkia ir įpročiai

Specialistai taip pat perspėja, kad ne vien techniniai trūkumai ar nepakankama automobilio priežiūra gali pakišti koją, atliekant dūmingumo patikrą. Pernelyg aukštas, reikalavimų neatitinkančias variklio dūmingumo reikšmes gali nulemti ir ilgalaikis važinėjimas trumpais atstumais bei važinėjimas mažais sūkiais.

Tokia rizika ypač reali esant šaltesniam orui, kai automobiliai šildomi varikliui dirbant tuščiąja eiga. Taip užteršiamos ne tik variklio degimo kameros, bet ir visa išmetimo sistema. Siekiant sumažinti tokių problemų tikimybę, prieš apžiūrą patariama nuvažiuoti ilgesnį atstumą varikliui dirbant maždaug trijų tūkstančių per minutę sūkiais.

Prieš pat patikrinimą pravartu ir pačiam vairuotojui papildomai „prapūsti“ išmetimo sistemą. Tai atliekama keletą kartų akceleruojant iki aukščiausios variklio sūkių ribos.

Tiesa, šis reikalavimas kertasi su patarimais, kaip kasdien eksploatuojant automobilį taupyti kurą. Ekspertai tikina, kad kuras taupomas, kai važinėjama kuo mažesniais sūkiais.

Šaltinis: www.alfa.lt

Sukėlus eismo įvykį neverta pasikliauti ant automobilio stiklo paliktu rašteliu

Sukėlus eismo įvykį neverta pasikliauti ant automobilio stiklo paliktu rašteliu

Rugpjūčio 20d.

Kad ir koks menkas atrodytų eismo įvykis, kurį sukėlė vairuotojas, pasitraukimas iš vietos gali brangiai kainuoti tiek moraline, tiek materialine prasme – čia negelbsti ir ant automobilio stiklo paliktas raštelis. Apie tai, kaip turėtų elgtis eismo įvykį sukėlęs vairuotojas ir kas gresia...


„Statoil“ ir „Rosneft“ bendradarbiauja nepaisydamos sankcijų

„Statoil“ ir „Rosneft“ bendradarbiauja nepaisydamos sankcijų

Rugpjūčio 19d.

Rusijos valstybinė energetikos sektoriaus milžinė „Rosneft“ bendradarbiauja su norvegų „Statoil“ ieškodama naftos išteklių Arkties vandenyne, nors Vakarų sankcijos, nukreiptos prieš Rusiją, tokius veiksmus riboja. Apie tai praneša BBC.


Kodėl ir dieną privaloma važinėti su įjungtais žibintais?

Kodėl ir dieną privaloma važinėti su įjungtais žibintais?

Rugpjūčio 18d.

Automobilis su įjungtais žibintais geriau pastebimas tiek galinio vaizdo veidrodėlyje, tiek apniukusią dieną, sako Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus Gražvydas Jakubauskas. „Geresnis matomumas prisideda prie didesnės eismo...


Ralį „Aplink Lietuvą 2014“ laimėjo V. Gerdžiūno ekipažas

Ralį „Aplink Lietuvą 2014“ laimėjo V. Gerdžiūno ekipažas

Rugpjūčio 17d.

Jau 22-ą kartą vykusiame tradiciniame ralyje „Aplink Lietuvą“ Respublikos Prezidentės taurei laimėti sėkmingiausiai pasirodė šeimyninis Vinco ir Gyčio Gerdžiūnų ekipažas. Tėvas ir sūnus, važiavę „Subaru Impreza“ automobiliu nugalėjo absoliučioje įskaitoje ir laisvojoje...


„Lukoil“ – jau kone keiksmažodis

„Lukoil“ – jau kone keiksmažodis

Rugpjūčio 17d.

„Kai prasidėjo neramumai Ukrainoje, pakeitėme degalų tiekėją: dabar nebesukame į „Lukoil“ degalines“, – pasakojo keletą automobilių turinčios vidutinės sostinės bendrovės vienas vadovų.


„300 ežerų“ ralio kvalifikacijos ruože paaiškėjo starto tvarka

„300 ežerų“ ralio kvalifikacijos ruože paaiškėjo starto tvarka

Rugpjūčio 8d.

Pirmą kartą Lietuvos ralio istorijoje „300 Lakes Rally“ 20 greičiausių dalyvių varžybų starto tvarką aiškinosi kvalifikaciniame greičio ruože. 10 geriausius laikus parodančių sportininkų turėjo galimybę pasirinkti starto tvarką penktadienį prasidedančiame viename gražiausių Baltijos...


Nors elektromobiliai lenkia Lietuvą, čia netrukusi iškils antra įkrovimo aikštelė

Nors elektromobiliai lenkia Lietuvą, čia netrukusi iškils antra įkrovimo aikštelė

Rugpjūčio 6d.

Per pirmąjį šių metų pusmetį Baltijos šalyse buvo registruoti 129 nauji elektromobiliai, tačiau tik du iš jų – Lietuvoje, kurioje elektra varomoms mašinoms nėra tinkamos infrastruktūros – Vilniuje veikia kol kas vienintelė elektromobilių įkrovimo aikštelė, bet netrukus bus pradėta...


Ką daryti, jei duobės daugiabučio kieme tampa panašios į kraterius?

Ką daryti, jei duobės daugiabučio kieme tampa panašios į kraterius?

Liepos 31d.

Jei duobės jūsų daugiabučio kieme tampa beveik nepervažiuojamomis, o būsto bendrija dėl to nieko nedaro, savivaldybė pagelbėti negalės, pažymi Vilniaus miesto savivaldybės Statinių skyriaus vedėjas Arūnas Visockas. „Įspėti ir įpareigoti būsto bendrijų imtis priemonių dėl šalia daugiabučių...


„General Motors“ dėl variklio gedimo atšaukia dar daugiau automobilių

„General Motors“ dėl variklio gedimo atšaukia dar daugiau automobilių

Birželio 16d.

JAV automobilių gamintoja „General Motors“ dėl užregistruoto savaiminio variklio užgesimo atšaukia dar 500 tūkst. automobilių „Chevrolet Camaro“ – daugiausiai jų patikrai į bendrovės padalinius grįš Šiaurės Amerikos regione. Apie tai praneša BBC.


Klausiate – atsakome. Ar galiu statyti savo automobilį elektromobilio vietoje?

Klausiate – atsakome. Ar galiu statyti savo automobilį elektromobilio vietoje?

Birželio 15d.

Šalies keliuose rieda vos keliasdešimt lengvųjų elektromobilių, tačiau jiems statyti skirtose vietose įprastinių transporto priemonių statyti nevalia. Policija primena, jog už tai gresia bauda nuo 100 iki 300 Lt.

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.raktine.lt

www.raktine.lt

Raktų su imobilaizeriais gamyba
www.teisininkasvilniuje.lt

www.teisininkasvilniuje.lt

Visos teisinės paslaugos ir konsultacijos.
www.siuvimopaslaugos.lt

www.siuvimopaslaugos.lt

Odinių salonų, sėdynių, vairų, panelių restauravimas, siuvimas.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!