Liepos 28d. Pirmadienis

Techninėse apžiūrose deginami dyzeliniai varikliai – vairuotojų problemos?

Rugpjūčio 25d.
Techninėse apžiūrose deginami dyzeliniai varikliai – vairuotojų problemos?

Naujoji techninės apžiūros tvarka neatsakingiems dyzelinių automobilių savininkams gali atsieiti labai brangiai – kapitaliniu variklio remontu arba mašinos išmetimu į šiukšlyną. Su tokia realybe per keletą pastarųjų mėnesių susidūrė apie trisdešimt vairuotojų.

Neseniai viešojoje erdvėje nuskambėjo istorija, kai vilnietis Jonas Lukoševičius iš techninės apžiūros stoties automobilį atgavo „negyvą“ – su visiškai sugadintu varikliu. 1999 m. pagamintos „Audi A3“ motoras neatlaikė dūmingumo ir ribotuvo patikrinimo. Apžiūros metu maksimaliais sūkiais priverstame dirbti variklyje sudegė stūmokliai, ištirpo žvakės, sugadinti švaistikliniai įdėklai.

Nepaisant to, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ laikosi nuomonės, kad kaltas automobilio savininkas, kurio mašina esą nebuvo techniškai tvarkinga. Asociacija patvirtina ir faktą, kad nuo kovo mėnesio, kai įsigaliojo naujoji tvarka, panašaus likimo sulaukė trisdešimt automobilių.

Kalti tepalai ir filtras

Automobilių serviso „Autolyga“ direktorius Rimas Juodsnukis tikino, kad apie atvejus, kai mašinos variklis sugadinamas apžiūros metu, girdėti yra tekę. Specialisto manymu, aiškios ir tokių nemalonių nutikimų priežastys.

„Tai – senų automobilių problema. Kasdien niekas jų neeksploatuoja taip, kad sūkiai būtų maksimalūs. Todėl, atrodo, viskas gerai. Tačiau, nuvažiavus į apžiūrą ir variklį įsukus iki penkių tūkstančių apsukų, užtenka nedidelių trūkumų ir motoras visiškai sugadinamas“, – tikino R. Juodsnukis.

Pagrindiniai bėdų kaltininkai yra du: senas tepalas arba jo trūkumas bei laiku nepakeistas oro filtras.

„Minėtų dalykų pakanka, kad prireiktų rimto remonto. Naujiems automobiliams taip neatsitinka, tačiau senesnių mašinų savininkams po tokios patikros reikės ne mažiau kaip trijų tūkstančių litų remontui arba tiesiog išmesti automobilį“, – tiesos neslėpė pašnekovas.

Problemos – kas penktam

Nuo kovo 1 dienos į techninės apžiūros padalinius atriedėję dyzeliniai automobiliai susiduria su pagriežtinta patikra. Pakeitimais siekiama suderinti ES valstybėse narėse TA metu taikomus reikalavimus. Be to, tai turėtų užtikrinti, kad transporto priemonių išmetamųjų dujų kiekis bus kuo mažesnis per visą jų naudojimo laiką, kartu garantuojant, kad transporto priemonės, kurios yra didžiausios teršėjos, nebūtų naudojamos, kol nebus tinkamai sutvarkytos.

Šiuo metu Lietuvoje dyzeliniai automobiliai sudaro 48 procentus viso šalies transporto parko.

Techninės apžiūros metu su problemomis susiduria kas penkto automobilio vairuotojas. Panaši statistika yra ir aplinkinėse valstybėse. Taip pat ir Latvijoje, kur minėta tvarka taikoma jau ne vienerius metus.

Pagal reikalavimus tikrinimo metu privalu akceleruoti iki sūkių ribotuvo suveikimo, iki maksimalių sūkių, kuriuos gali pasiekti variklis. Akceleravimo trukmė apibrėžta taip pat griežtai – patikros metu akceleratoriaus pedalas turi būti nuspaudžiamas iki galo greičiau nei per 1 sekundę. Taip siekiama sukurti sąlygas, kurioms esant dyzelinio variklio įpurškimo siurblys veiktų didžiausiu našumu.

Specialistai įsitikinę, kad tvarkingiems automobiliams tokie bandymai tikrai nepakenkia.

„Dyzelinių variklių dūmingumo matavimo procedūros pokyčius vadinti naujove tiktų tik pas mus. ES valstybėse senbuvėse toks tikrinimo metodas taikomas ganėtinai seniai“, – teigė asociacijos „Transeksta“ prezidentas Antanas Dadurka.

Bėdos – tradicinės

Besirengiantiems vykti į apžiūrą vairuotojams pirmiausia rekomenduojama patiems pasitikrinti, ar nėra užterštas oro filtras. Net gamintojo numatytas intervalas, kuris gali būti ganėtinai didelis, tarkime, 60 tūkst. kilometrų rida, neužtikrina, kad filtras nėra pernelyg užterštas.

Taip yra dėl to, kad transporto priemonės naudojamos labai skirtingomis eksploatavimo sąlygomis. Pavyzdžiui, nuolatos važinėjant gruntiniais keliais, o kartais ir miesto, kur keliai nėra reguliariai valomi, gatvėmis, filtras gali užsiteršti kur kas greičiau, nei tai numatė gamintojas. Todėl jis turi būti keičiamas atsižvelgiant į užterštumą, nepriklausomai, kiek transporto priemonė nuvažiavo po oro filtro keitimo.

Atsižvelgiant į patikros technologijos pasikeitimus, griežtesni reikalavimai bus keliami ir bendrai variklio techninei būklei. Atsakomybė už ją TA metu teks pačiam vairuotojui.

Įsigaliojus naujiems reikalavimams, į variklio patobulinimus, tarkime, oro tiekimo ir aušinimo sistemų konstrukcijų bei įvairius kitų elementų pakeitimus, žiūrima griežčiau. Tai didina variklio gedimo, galinčio pasireikšti patikros metu, riziką, be to, mažina paties matavimo patikimumą.

Yra numatyta ir variklio bendrosios techninės būklės įvertinimo procedūra. Pagal ją pirmiausia atliekama vizuali neveikiančio variklio ir jo skyriaus apžiūra, patikrinamas alyvos bei aušinimo skysčio lygis, išsiplėtimo bakelio ir jo dangtelio būklė, patikrinami identifikaciniai žymenys. Nenustačius trūkumų, bus atliekama veikiančio variklio vizuali apžiūra pastarajam dirbant tuščiosios eigos minimaliais sūkiais ir padidintais tuščiosios eigos sūkiais.

Kenkia ir įpročiai

Specialistai taip pat perspėja, kad ne vien techniniai trūkumai ar nepakankama automobilio priežiūra gali pakišti koją, atliekant dūmingumo patikrą. Pernelyg aukštas, reikalavimų neatitinkančias variklio dūmingumo reikšmes gali nulemti ir ilgalaikis važinėjimas trumpais atstumais bei važinėjimas mažais sūkiais.

Tokia rizika ypač reali esant šaltesniam orui, kai automobiliai šildomi varikliui dirbant tuščiąja eiga. Taip užteršiamos ne tik variklio degimo kameros, bet ir visa išmetimo sistema. Siekiant sumažinti tokių problemų tikimybę, prieš apžiūrą patariama nuvažiuoti ilgesnį atstumą varikliui dirbant maždaug trijų tūkstančių per minutę sūkiais.

Prieš pat patikrinimą pravartu ir pačiam vairuotojui papildomai „prapūsti“ išmetimo sistemą. Tai atliekama keletą kartų akceleruojant iki aukščiausios variklio sūkių ribos.

Tiesa, šis reikalavimas kertasi su patarimais, kaip kasdien eksploatuojant automobilį taupyti kurą. Ekspertai tikina, kad kuras taupomas, kai važinėjama kuo mažesniais sūkiais.

Šaltinis: www.alfa.lt

„General Motors“ dėl variklio gedimo atšaukia dar daugiau automobilių

„General Motors“ dėl variklio gedimo atšaukia dar daugiau automobilių

Birželio 16d.

JAV automobilių gamintoja „General Motors“ dėl užregistruoto savaiminio variklio užgesimo atšaukia dar 500 tūkst. automobilių „Chevrolet Camaro“ – daugiausiai jų patikrai į bendrovės padalinius grįš Šiaurės Amerikos regione. Apie tai praneša BBC.


Klausiate – atsakome. Ar galiu statyti savo automobilį elektromobilio vietoje?

Klausiate – atsakome. Ar galiu statyti savo automobilį elektromobilio vietoje?

Birželio 15d.

Šalies keliuose rieda vos keliasdešimt lengvųjų elektromobilių, tačiau jiems statyti skirtose vietose įprastinių transporto priemonių statyti nevalia. Policija primena, jog už tai gresia bauda nuo 100 iki 300 Lt.


D. Ricciardo iškovojo savo pirmąją pergalę „Formulėje 1“

D. Ricciardo iškovojo savo pirmąją pergalę „Formulėje 1“

Birželio 9d.

Septintąjį 2014 metų pasaulio „Formulės 1“ čempionato etapą – Kanados „Grand Prix“ lenktynes – sekmadienį laimėjo „RedBull-Renault“ komandos narys australas Danielis Ricciardo, kuris bendrojoje įskaitoje su 79 taškais pakilo į trečiąją vietą.


D. Butvilas pasiekė pirmą pergalę Lenkijos ralio čempionate

D. Butvilas pasiekė pirmą pergalę Lenkijos ralio čempionate

Birželio 2d.

Šį savaitgalį vykusiame trečiajame Lenkijos ralio čempionato etape „Rajd Karkonoski“ 2012 ir 2013 Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas buvo greičiausias „N“ klasėje. Atkakli kova vyko iki paskutinio greičio ruožo finišo.


Žurnalistų ralio nugalėtojų taurė sugrįžo į šeimininkų rankas

Žurnalistų ralio nugalėtojų taurė sugrįžo į šeimininkų rankas

Birželio 1d.

Kai pernai Lietuvoje vykusį tradicinį tarptautinį žurnalistų ralį pirmą kartą per visą jo istoriją laimėjo svečiai iš Latvijos, pasklido kalbos, jog šeimininkų dominavimui atėjo galas. Tačiau nieko panašaus neatsitiko.


Automobilių sprintas sugrįžta į „Nemuno žiedo“ trasą

Automobilių sprintas sugrįžta į „Nemuno žiedo“ trasą

Gegužės 29d.

Lenktynininkų lauktas automobilių sprinto čempionatas Kauno rajono mero taurei laimėti vyks vienintelėje Lietuvoje lenktynių „Nemuno žiedo“ trasoje. Pirmas šio čempionato etapas vyks jau šį sekmadienį, birželio 1 dieną.


„Google“ ketina pati gaminti automobilius

„Google“ ketina pati gaminti automobilius

Gegužės 28d.

JAV technologijų milžinė „Google“ ketina gaminti automobilius, kuriems valdyti nereikia vairuotojo, nors anksčiau įmonė norėjo taikyti tokią technologiją kitų gamintojų surinktose transporto priemonėse. Apie tai praneša BBC.


K. Navickas Europos ralio kroso čempionato etape Britanijoje – trečias

K. Navickas Europos ralio kroso čempionato etape Britanijoje – trečias

Gegužės 26d.

Didžiojoje Britanijoje vykusiame Europos ralio kroso čempionato antrajame etape „Super 1600“ klasėje (19 dalyvių) Lietuvos atstovas Kasparas Navickas („Škoda Fabia“) užėmė trečiąją vietą.


Kelininkai įspėja: dėl įkaitusių kelių gali susidaryti sudėtingesnės eismo sąlygos

Kelininkai įspėja: dėl įkaitusių kelių gali susidaryti sudėtingesnės eismo sąlygos

Gegužės 23d.

Karšti orai įkaitina ir kelių dangas, o joms įkaitus tampa sudėtingesnės eismo sąlygos, perspėja kelininkai. Pasak jo, karštis didelę įtaką turi betoninei kelio dangai, kuri, oro temperatūrai pakilus iki 25 laipsnių, pradeda deformuotis. Visų, vykstančiųjų valstybinės reikšmes magistraliniu keliu...


Visureigiais aplink Lietuvą – per 60 valandų

Visureigiais aplink Lietuvą – per 60 valandų

Gegužės 23d.

Bekelės maratonas „4x4 Perimetras“ jau ketvirtus metus suburs visureigių entuziastus iš Lietuvos ir užsienio naujam 60 val. trukmės išbandymui mūsų šalies pasieniu. Kelios dešimtys ekipažų bandys įveikti ilgiausias šalyje automobilių lenktynes, kurių bendras maršrutas nusidrieks net...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.raktine.lt

www.raktine.lt

Raktų su imobilaizeriais gamyba
www.teisininkasvilniuje.lt

www.teisininkasvilniuje.lt

Visos teisinės paslaugos ir konsultacijos.
www.siuvimopaslaugos.lt

www.siuvimopaslaugos.lt

Odinių salonų, sėdynių, vairų, panelių restauravimas, siuvimas.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!