Spalio 19d. Ketvirtadienis

„Top Gear“ vedėjo J. Clarksono planai: darbo birža, Australijos ar Rusijos televizija?

Balandžio 3d.
„Top Gear“ vedėjo J. Clarksono planai: darbo birža, Australijos ar Rusijos televizija?
Sipa Usa/Scanpix. nuotr.

Iš BBC atleistas atvirai savo nuomonę reikšti mėgstantis laidos „Top Gear“ vedėjas Jeremy Clarksonas po skandalo viešai kalbėti nebenori, tik yra pajuokavęs, kad važiuos į darbo biržą. Vis dėlto niekas neabejoja, kad jis iš eterio nedings, nes jam ir jo kolegoms siūlymus kurti laidas siunčia įvairios šalys, pavyzdžiui, Australijos ir Rusijos kanalai. O daugelis ekspertų mano, kad būtent sarkastiški ir dažnai nekorektiški J. Clarksono pareiškimai yra vienas veiksnių, kodėl jis toks populiarus.

Pasak „Top Gear“ žurnalo Lietuvoje vyriausiojo redaktoriaus Karolio Judzentavičiaus, būtent J. Clarksonas ir vyriausiasis prodiuseris Andy Wilmanas buvo idėjiniai naujo formato autoriai ir dėl sunkaus jų darbo laida taip išpopuliarėjo visame pasaulyje: „J. Clarksonas yra žmogus, nebijantis sakyti to, ką galvoja. Jis turi tikrą britišką humoro jausmą. Niekada nebijo kontroversijos, visada turi, ką pasakyti, ir visada laikosi savo nuomonės. Turbūt jo aštrokas požiūris į automobilius, gyvenimiškus įvykius ir patinka žmonėms.“

Baustas ir dėl nekorektiškų politinių pasisakymų

Mažai kas tikėjosi, kad kovo 8 dieną laidos „Top Gear“ („Aukščiausia pavara“) vedėjas Jeremy Clarksonas paskutinį kartą sveikinsis su BBC žiūrovais. Už politiškai nekorektiškus ar kartais net rasistinius pasisakymus dažnai įspėjamas, tačiau nepajudinamu laikytas vedėjas už išpuolį prieš laidos prodiuserį buvo laikinai nušalintas, o po atlikto tyrimo BBC generalinis direktorius Tony Hallas pareiškė, kad J. Clarksono kontraktas, turėjęs pasibaigti kovo pabaigoje, nebus atnaujintas. Taip baigėsi dagiau nei dešimtmetį trukusi ir 350 mln. pasaulio gyventojų prie ekranų pritraukusios laidos vedėjo karjera BBC.

1977 m. pradėta kurti laida tada buvo kitokia nei dabar, truko pusę valandos, o rodoma buvo tik kartą per mėnesį. „Tai buvo laida apie automobilių pasaulio problemas, o ne apie mašinas – žaisliukus ar tai, kokia laida yra dabar“, – sakė pirmoji „Top Gear“ vedėja Angela Rippon. Tada laida prie televizijos ekranų pritraukdavo apie 6 mln. žiūrovų, tačiau 10-ojo dešimtmečio pabaigoje, laidą palikus pagrindiniams jos vedėjams, žiūrovų smarkiai sumažėjo ir pasigirdo kalbų apie „Top Gear“ pabaigą.

„J. Clarksonas savo karjerą „Top Gear“ laidoje pradėjo dar 1988 m. ir dirbo ten iki 2000 m. Vėliau pasitraukė, o 2002 m. gimė naujas laidos formatas, žinomas viso pasaulio žmonėms. Būtent J. Clarksonas ir vyriausiasis prodiuseris Andy Wilmanas buvo idėjiniai naujo formato autoriai ir dėl sunkaus jų darbo ši laida taip išpopuliarėjo visame pasaulyje“, – sako „Top Gear“ žurnalo Lietuvoje vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius.

Anot jo, nuo 2002 m. „Top Gear“ pamažu tapo laida apie gyvenimo būdą, kurioje trys vyrukai vairuodavo automobilius ir kartais apie juos papasakodavo. Būtent toks netradicinis požiūris į automobilius ir lėmė šios laidos pasaulinę sėkmę: „Ji sugebėjo pavergti tiek automobilius mėgstančių, jais besidominčių žmonių širdis, tiek pritraukti tuos, kurie anksčiau laidų apie automobilius visiškai nežiūrėdavo.“

O laida išties skirta ne tik automobilių ekspertams. Maždaug valandą trunkančioje laidoje yra visko: ir žinių apie mašinas, ir automobilių bandymų ar įvairių transporto priemonių lenktynių, o rubrikoje „Žvaigždė prieinamos kainos automobilyje“ „Top Gear“ trasoje jėgas yra išbandę žinomi pasaulio žmonės, tokie kaip Holivudo aktorius Thomas Cruize`as ar Londono meras Borisas Johnsonas.

Tačiau bene įspūdingiausiomis laikomos „Top Gear“ specialiosios serijos, kuriose trijulė keliaują po pasaulį, o dykumose ar miškuose, snieguotuose kalnuose ar net vandens telkiniuose išbando nebrangiai vietos rinkoje nusipirktas mašinas. Tiesa, kai kurie išbandymai tampa ir pasaulio rekordais. Pavyzdžiui, komanda buvo įrašyta į Guinnesso rekordų knygą ir tapo pirmaisiais žmonėmis, Šiaurės ašigalį pasiekusiais automobiliu. Tiksliau – tai padarė du vedėjai, mat Richardas Hammondas, lenktyniaudamas su laidos draugais, į susitartą vietą greičiau atvykti bandė šunų kinkiniu. Kaip supratote, jam nepavyko.

Vedėjų trejetas – nedalijamas

Teigiama, kad BBC „Top Gear“ laidoms kurti kasmet skiria apie 7 mln. svarų (10 mln. eurų), tačiau, skirtingų šaltinių duomenimis, uždirbama maždaug 20 kartų daugiau. Tiesa, šiuos pinigus Britanijos nacionalinis transliuotojas gauna ne iš šalies žiūrovų, o iš tarptautinio populiarumo, tai yra iš licencijų laidą rodyti svetur. Tačiau didžiausias sumas skaičiuoja komercinis BBC padalinys, kurio uždarbis ateina iš prekių su „Top Gear“ pavadinimu, tokių kaip žurnalas, gyvi pasirodymai ar DVD pardavimai.

Ir, nors didžioji dalis tarptautinio laidos pasisekimo priskiriama būtent J. Clarksonui, dažnai abejojama, ar be komandos draugų R. Hammondo ar Jameso May laida būtų sulaukusi tokios sėkmės.

K. Judzentavičius teigia, kad šmaikštūs komentarai, kurių vedėjai vienas kitam negaili ir yra viena iš priežasčių, kodėl šis trejetas veikia taip gerai, o laida tokia populiari. „Šie trys asmenys yra „Top Gear“ laidos veidai. Jie iš tiesų labai dažnai tarpusavyje nesutaria, ginčijasi, kartais atrodo, kad netgi tyčiojasi vienas iš kito. Tačiau realybėje jie labai geri draugai“, – kalba žurnalistas.

„Top Gear“ žurnalo Lietuvoje vyriausiasis redaktorius primena atvejį, kai R. Hammondas, reaktyviniu automobiliu lėkdamas kelių šimtų per valandą kilometrų greičiu, patyrė labai sunkią avariją, kurį laiką buvo komos būsenos, bet vėliau atsigavo: „Nuo to laiko vedėjai juokavo, kad jei vienas iš jų žus, kita laida prasidės taip: sėdės du laidos vedėjai, praneš, kad kolega žuvo, ir tada toliau pasakos apie automobilius. Ši trijulė yra neišskaidoma kaip trys muškietininkai. Manau, kad bet kurio laidos vedėjo pasitraukimas būtų lėmęs ir kitų dviejų pasitraukimą.“

Būtent po dabartinio skandalo gerbėjai pamatė, koks stiprus šis trejetas. „Neturiu ką pasakyti šiuo klausimu. Tikrai labai gaila, kad taip atsitiko, gaila, kad mažas incidentas virto kažkuo dideliu. Neabejoju, kad „Top Gear“ ir toliau bus kuriama ir rodoma, ji egzistavo iki mūsų ir buvo performuota kelis kartus. Nenoriu kalbėti, kas laukia ateityje, bet manau, kad mes trys esame viena pakuotė, kuri dėl nepaaiškinamų ir sudėtingų priežasčių kartu tinka ir veikia. Manau, kad kai kurie to tiesiog nesupranta, todėl ateitį reikės labai kruopščiai apgalvoti. Kad ir koks nedorėlis Jeremy būtų, man dirbti su juo patinka“, – užkluptas prie namų žurnalistams sakė J. May, tik paskelbus apie kolegos atleidimą.

Tačiau dabar jau aišku, kad tiek jis, tiek R. Hammondas į BBC taip pat negrįžta – vedėjai atsisakė pratęsti kontraktus su nacionaliniu transliuotoju. Tačiau, ar susiburs kitoje televizijoje, jie nekomentuoja. „Mes trys tikrai susitiksime, tik neaišku kur, gal kur nors bare“, – sakė J. May.

Negavus kepsnio – įžeidinėjimai ir grasinimai

Dar prieš oficialų BBC verdiktą žiniasklaida garsiai svarstė, ar iki tol už savo pareiškimus tik papeikimus gavęs J. Clarksonas ir šįkart liks nenubaustas. BBC ne kartą teko atsiprašinėti už, kai kurių nuomone, politiškai nekorektiškus J. Clarksono žodžius. Dar praėjusiais metais komandai teko bėgti iš Argentinos, mat, filmuojant specialią Pietų Amerikos seriją, juos užpuolė vietiniai gyventojai, kurių manymu, J. Clarksono mašinos numeriai buvo nuoroda į Britanijos laimėtą Folklando karą prieš Argentiną.

Tačiau daugelis ekspertų mano, kad būtent sarkastiški ir dažnai šiek tiek nekorektiški J. Clarksono pareiškimai yra vienas veiksnių, kodėl jis toks populiarus ir kodėl BBC iki šiol nesiryžo imtis griežtesnių priemonių, kad užkirstų kelią tokiems išsišokimams.

„J. Clarksonas yra žmogus, nebijantis sakyti to, ką galvoja. Jis turi tikrą britišką humoro jausmą. Niekada nebijo kontroversijos, visada turi, ką pasakyti, ir visada laikosi savo nuomonės. Turbūt jo aštrokas požiūris į automobilius, gyvenimiškus įvykius ir patinka žmonėms“, – svarsto K. Judzentavičius.

Tačiau šįkart vedėjo konfliktas su prodiuseriu, atrodo, buvo paskutinis smūgis nuo kontroversijos pavargusiai BBC. Oficialioje ataskaitoje teigiama, kad J. Clarksonas po filmavimo viešbutyje susiginčijo su vienu iš laidos prodiuserių. Paviešinto tyrimo duomenimis, vedėjas apie 20 minučių įvairiais žodžiais plūdo prodiuserį, kai po ilgos filmavimo dienos viešbutyje negavo kepsnio, nes virtuvė tuo metu nebetiekė karšto maisto. Po įžeidinėjimų J. Clarksonas panaudojo ir fizinę jėgą bei grasino prodiuserį atleisti.

Teigiama, kad po incidento vedėjas asmeniškai atsiprašė kolegos ir apie įvykį BBC vadovybei pranešė pats, o prodiuseris J. Clarksonui kaltinimų nepateikė, tačiau nacionalinis transliuotojas nusprendė, kad toks elgesys negali būti toleruojamas. Bet Britanijoje taip galvoja toli gražu ne visi.

Ginti stojo net D. Cameronas

LRT radijo bendradarbis Londone Paulius Kaliačius sako, kad žmonės visuomet žinojo, jog J. Clarksonas yra ugninga bei kontroversiška asmenybė, o tiek visuomenė, tiek BBC valdžia jam yra atleidusi daugybę nusižengimų: „Laidos gerbėjai būtų linkę atleisti ir šį, tačiau pernai po rasistinių įžeidimų „Top Gear“ vedėjui buvo skirta drausminė nuobauda. Tai paskutinis įspėjimas. Peticiją, prašančią J. Clarksoną sugrąžinti į „Top Gear“ pasirašė 100 tūkst. žmonių. Jo ginti stojo ir šalies premjeras Davidas Cameronas. Nors nusiskundimų dėl J. Clarksono būta iki šiol, jis visuomet turėjo didžiulę gerbėjų armiją.“

Ekspertai mano, kad J. Clarksono atleidimas labiausiai atsilieps būtent principingai pasielgusiai BBC. Ji ne tik praranda milžiniškas pajamas, tačiau ir susiduria su klausimu, kuo pakeisti tris pagrindines kanalo žvaigždes.

„BBC jau patvirtinto, kad neketina nutraukti „Top Gear“ transliacijos. Mano nuomone, jie turėtų imtis kažko kito ir pakeisti laidos formatą, nes tuos 13 metų laidos vedėjus mes tapatinome būtent su šiuo formatu“, – pastebi K. Judzentavičius.

O atvirai savo nuomonę reikšti mėgstantis J. Clarksonas šįkart mintimis dalytis nenorėjo. Per kelias savaites trukusius svarstymus buvęs laidos vedėjas viešumoje kalbėjo tik kelis kartus. Išėjęs iš BBC pastato po laikino nušalinimo, jis juokavo, kad iškart važiuoja į darbo biržą. Kitą kartą, žurnalistų pagautas važiuojantis dviračiu, J. Clarksonas kalbėti taip pat nepanoro, tik išreiškė mintį, kad niekas neturėtų kaltinti laidos prodiuserio, mat laidos gerbėjai socialiniuose tinkluose pyktį dėl susiklosčiusios padėties liejo būtent ant jo.

Kad ir kokia ateitis laukia pačios laidos, atrodo, niekas neabejoja, kad tai ne paskutinis kartas, kai girdime apie J. Clarksoną. Siūlymus kurti laidas siunčia įvairios šalys, teigiama, kad darbas visos trijulės laukia Australijoje, J. Clarksoną nori matyti ir vienas Rusijos kanalų. Tačiau, atrodo, nei pats J. Clarksonas, nei jo laidos draugai neskuba galvoti apie ateitį.

 

Šaltinis: lrt.lt

„Regitros“ atstovas: vairuotojų sveikatos tikrinimas - tikrų tikriausia nesąmonė

„Regitros“ atstovas: vairuotojų sveikatos tikrinimas - tikrų tikriausia nesąmonė

Liepos 17d.

Lietuvoje galioja viena griežčiausių vairuotojų sveikatos patikrų ES, tačiau ar tai garantuoja, kad prie vairo nesėda dėl ligos vairuoti negalintys asmenys?


Specialūs numeriai elektromobiliams sulaukė didelio dėmesio

Specialūs numeriai elektromobiliams sulaukė didelio dėmesio

Liepos 15d.

Sprendimas ekologiškas transporto priemones išskirti specialiais valstybinio numerio ženklais sulaukė didelio elektromobilių vairuotojų susidomėjimo. „Regitros“ duomenimis, nuo liepos 1 d. elektromobiliams ar vandeniliu varomoms transporto priemonėms jau išduoti 49 nauji valstybinio...


Tai jau ne žaidimai, o tikra transporto revoliucija: elektromobilių pardavimai Europoje muša rekordus

Tai jau ne žaidimai, o tikra transporto revoliucija: elektromobilių pardavimai Europoje muša rekordus

Liepos 15d.

Šiemet pagal elektromobilių pardavimus Europos žemynas pirmauja – pasaulyje parduota daugiau nei 502 000 elektromobilių, o didžioji jų dalis tenka turtingiausioms Europos valstybėms.


Automobiliai renka duomenis apie vairuotojus

Automobiliai renka duomenis apie vairuotojus

Liepos 14d.

Taigi, jūsų automobilis jus šnipinėja. Naujausi modeliai fiksuoja daugybę detalių, net ir labai asmeniškų – pavyzdžiui, sėdynės davikliai fiksuoja vairuotojo kūno svorį. Navigacijos sistema fiksuoja kiekvieną kilometrą, atsimena jūsų kelią iš namų į darbą. Automobilio „smegenys“...


Po nelaimės „Tesla“ griebėsi priemonių

Po nelaimės „Tesla“ griebėsi priemonių

Liepos 12d.

Bendrovė „Tesla Motors“ jau labai greitai ketina pristatyti atnaujintą programinį sprendimą savo automobiliams – versiją 8.0. Patys svarbiausi pokyčiai bus susiję su automatinio valdymo sistemomis, skelbia „Electrek“.


Alkoblokas – „juodoji“ automobilio dėžė: kodėl neįmanoma jos apgauti?

Alkoblokas – „juodoji“ automobilio dėžė: kodėl neįmanoma jos apgauti?

Liepos 1d.

Alkoblokus – specialius įtaisus, montuojamus prasižengusių vairuotojų automobiliuose – autoekspertai lygina su lėktuvų „juodosiomis“ dėžėmis. Tai – daugiau nei 1200 Eur kainuojantis aparatas, fiksuojantis daugybę parametrų ir šiuos parodymus saugantis arba net ir...


Automobilių statymo ypatumai Lietuvoje ir kaimynystėje

Automobilių statymo ypatumai Lietuvoje ir kaimynystėje

Spalio 23d.

Palyginę Vilniaus, Rygos, Talino ir Varšuvos santykį su vietos automobiliui ieškančiais vairuotojais, galime daryti išvadą, kad automobilį miesto centre pigiausiai galima pastatyti Varšuvoje, brangiausiai – Taline. Portalo LRT.lt pašnekovai pasakoja, ką reikia žinoti, prieš vykstant į šiuos...


Siūloma griežčiau bausti „kelių erelius“

Siūloma griežčiau bausti „kelių erelius“ (1)

Spalio 22d.

Siūloma sugriežtinti atsakomybę už greičio viršijimą, pakartotinį per trejus metus vairavimą išgėrus, taip pat sugriežtinti atsakomybę vairuotojams, apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, kai dėl jų kaltės žuvo žmogus.


Sulaukę pavasario pradėjo pirkti automobilius

Sulaukę pavasario pradėjo pirkti automobilius

Balandžio 11d.

Kauno automobilių turguje nuotaikos kur kas geresnės nei metų pradžioje – pavasarį suaktyvėjo naudotų automobilių prekyba. „Pardavimai įsibėgėja, per dieną grįžta vidutiniškai 15 pakrautų autovežių, tai turgelis nėra miręs“, – portalui LRT.lt sako UAB „Varanas“...


Siūloma griežtinti vairuotojų sveikatos patikrą Lietuvoje

Siūloma griežtinti vairuotojų sveikatos patikrą Lietuvoje

Kovo 14d.

Lietuvoje vairuotojų sveikata tikrinama simboliškai ir vykdoma kas dešimt metų, per kuriuos gali daug kas pasikeisti. Specialistai kalba, kad šiai sričiai reikėtų skirti daugiau dėmesio, galbūt griežtinti reikalavimus bei tikrinti asmens psichofiziologinius gebėjimus.

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.admita.eu

www.admita.eu

Automobilių nuoma
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Pelikanai Pelikanai Pelikanai