Kovo 30d. Pirmadienis

Vertiname "Chevrolet Cruze"

Gegužės 8d.
Vertiname "Chevrolet Cruze"
Chevrolet Cruze

"Chevrolet", "Hyundai", "Kia", "Škoda"... Tai automobiliai, kurie dažniausia vadinami pigiais, biudžetiniais, paprastais. Tačiau dabar yra tikrai palankus metas tiems pirkėjams, kurie visuomet stengėsi įsigyti kuo geresnį naują automobilį, išleisdami kuo mažiau pinigų, nes šiandieninių nebrangių automobilių standartai yra kur kas aukštesni nei prieš keletą metų pardavinėtų modelių.

Aukšta „Škoda“ gaminamų automobilių kokybė ir didžiulis šuolis į priekį, kurį šioje srityje padarė „Kia“ ir „Hyundai“, lėmė tai, kad "Octavia", "Cee‘d" ir i30 dabar rimtai konkuruoja su šio rinkos segmento senbuviais. Taigi naujasis "Chevrolet Cruze", kuris pakeičia beveik beviltiškai prastą Lacetti modelį, turės susigrumti su stipriais varžovais.

Tačiau šis automobilis yra visiškai naujas ir ypač svarbus „Chevrolet“ padaliniui, kurio  motininė „General Motors“ kompanija planuoja pasaulinėje rinkoje konkuruoti su „Toyota“. Todėl Cruze bus parduodamas visose šalyse. Nepaisant šios globalios strategijos, „Chevrolet“ teigia, kad automobilis atitiks europiečių skonį ir poreikius.

"Cruze" tikrai turi visus šansus susilaukti pasisekimo tarp pigaus automobilio ieškančių pirkėjų. Gausią standartinę įrangą turintis bazinis 1.6 modelis kainuoja 46 100 Lt, o brangiausia 1.8 LT versija, kurią mes ir testavome, kainuoja tik 60 000 Lt.

Dizainas ir technologijos

Biudžetinių automobilių gamintojų modeliai yra linkę būti paprasti, neišsiskiriantys ir gana dažnai atsilieka technologijų srityje. Iš dalies taip ir pasiekiama jų mažesnė kaina. Tačiau, nors spręsdami pagal "Cruze" techninius duomenis ir nepastebime jokių inovacijų, naujojo automobilio technologinis pagrindas yra visiškai šiuolaikiškas. Šis Korėjoje gaminamas "Chevrolet" yra pirmasis „General Motors“ modelis, naudojantis naujausią "Delta" 2 platformą, kuri sudaro ir naujo "Opel Astra" modelio bei kelių kitų automobilių konstrukcinį pagrindą. „General Motors“ teigia, kad "Cruze" kėbulas yra tvirčiausias iš visų C segmento ("Astra", "Golf", "Focus" klasė) automobilių, ir kad jo konstrukcija buvo kuriama atsižvelgiant į greitai įsigaliosiančius griežtesnius JAV saugumo standartus, reglamentuojančius stogo atsparumą smūgiui automobilio vertimosi atveju.

Degalų bakas sumontuotas žemai tarp dugno lonžeronų, siekiant sumažinti pažeidimo pavojų stipraus smūgio į automobilio galą metu. Tarp kitų saugumo priemonių yra speciali „minkšta“ pedalų tvirtinimo konstrukcija, apsauganti vairuotojo kojas, standartiškai montuojamos šešios saugos oro pagalvės ir ESP stabilumo sistema. Tikimasi, kad "Cruze" „Euro NCAP“ saugumo testuose gaus aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą. Pakaba yra įprasta šios klasės automobiliams — „MacPherson“ svirtys priekyje ir skersinio torsioninio tilto konstrukcija gale. Į 1.8 modelį montuojami didesni stabdžių diskai nei į 1.6 automobilį.

Variklių gamą sudaro du dyzeliniai motorai su „common-rail“ įpurškimo sistema (125 ir 150 AG) ir du benzininiai agregatai — 1,6 litro 113 AG ir 1,8 litro 141 AG (mūsų testuotas "Cruze" yra su pastaruoju varikliu). Abu benzininiai motorai turi kintamų vožtuvų atidarymo fazių sistemą ir, nors 1,6 litro agregato savybės nėra ypatingos, 1,8 litro variklio galingumas lenkia klasės vidurkį ir palieka daug geresnį įspūdį nei tokio pat darbinio tūrio "121 AG Lacetti" agregatas. Nepaisant padidėjusio galingumo, naujasis 1.8 modelis yra ekologiškesnis — CO2 emisija yra tik 159 g/km, senesniame automobilyje šis rodiklis buvo 183 g/km.

Inovacijos elektroninių sistemų fronte yra viena pagrindinių modernių automobilių savybių. Būtent čia nedidelis tokių elektroninių pranašumų kiekis ir išduoda biudžetinę "Cruze" orientaciją. Nors pirkėjams siūloma integruota palydovinė navigacijos sistema, automatiniai žibintai ir valytuvai, tačiau balso atpažinimo įrangos ir „Bluetooth“ telefono jungties užsisakyti negalima.

Interjeras

Čia "Cruze" padarė didelę pažangą, lyginant su jo pirmtaku "Lacetti". Ir nors šioje srityje pranokti "Lacetti" tikrai nebuvo sunku, naujojo "Cruze" interjeras dabar atitinka ne tik pigių, bet ir populiariausių kompaktinės klasės automobilių standartus.

Pasak gamintojo, dvipusio salono tematika — stilinga centrinė konsolė, padalinanti priekinį skydą į dvi dalis, kurios apjuosia vairuotojo ir keleivio erdvę — buvo įkvėpta paties pirmojo, 1953 metų "Chevrolet Corvette" modelio. Iš tiesų toks dizaino sprendimas tikrai buvo panaudotas šiame legendiniame sportiniame automobilyje.

Dar ryškesnis "Cruze" salono bruožas — horizontali, šviesia medžiaga aptraukta juosta, abiejose priekinio skydo pusėse pereinanti į duris. Šis apdailos elementas labai pagyvina naujojo "Chevrolet" interjero atmosferą, tačiau abejojame, ar bus paprasta šią juostą išsaugoti švarią.

Viduje dauguma detalių yra plastikinės, tačiau jų paviršiaus tekstūra maloni liesti ir automobilio salonui suteikia kokybės pojūtį, kurio dažniausia nesitikime už tokią nedidelę kainą. Tiesa, interjero surinkimo tikslumu "Cruze" nusileidžia savo konkurentui "Škoda Octavia".

"Cruze" pasižymi tikrai neblogu praktiškumu. Sėdintieji priekyje gali džiaugtis pagirtinu erdvumu. Netrūksta vietos ir keleiviams, sėdintiems ant galinių sėdynių, tačiau erdvė dėl nuolaidžios stogo linijos jų galvos srityje yra gana ribota. Tinkamos formos bagažine patogu naudotis — joje yra specialus laikiklis pirkinių maišams, o bagažo skyriaus tūrį galima padidinti nuleidžiant dalimis sulankstomus galinių sėdynių atlošus. „Chevrolet“ puikiai išnaudojo ribotas sedano tipo kėbulo galimybes, tačiau vėliau pasirodys ir dar praktiškesnis "Cruze" hečbeko modelis. Salone netrūksta vietos ir smulkesniems daiktams. Keturios ertmės duryse, didelė daiktadėžė keleivio pusėje, puodelių ir butelių laikikliai, pagilinta vieta priekinio skydo viršuje ir centrinė daiktadėžė tarp priekinių sėdynių — visa tai pagerina automobilio eksploatacijos patogumą.

Maža, bet maloni detalė yra centrinėje daiktadėžėje įrengtos „iPod“ jungtys ir dangtyje paliktas griovelis laidams. Tačiau gaila, kad nebuvo apgalvotas palydovinės navigacijos sistemos valdymas, kuris kartais yra visiškai nesuprantamas. Situaciją pablogina informacinio ekrano spalvų parinkimas, kartais neleidžiantis greitai pamatyti krypties rodyklę.

Dinaminės savybės

"Cruze" yra tikrai tinkantis pavadinimas šiam automobiliui, nes naujasis „Chevrolet“ būtent tai ir daro geriausiai. Jo rafinuotumas ir ramus charakteris padaro "Cruze" puikiu pasirinkimu ilgoms kelionėms. Automobilio variklio manieros švelnios, į staigesnį akceleratoriaus paspaudimą neatsakoma nei greitu įsibėgėjimu, nei maloniu skambesiu.

Vietoj to, pasiekus 3 500–4 000 aps./min. diapazoną, išgirstame tik monotonišką keturių cilindrų motoro ūžimą. Be to, variklis nerodo didelio noro suktis greičiau, nebent vairuotojas to primygtinai pareikalauja. Geriausia tiesiog švelniai spausti akceleratorių ir laukti, kol sukimo momentas (kuris taip pat nėra didelis) išjudins automobilį iki pastovaus kruizinio greičio.

Neįspūdingas „Chevrolet“ įsibėgėjimas (0–100 km/h startui iš vietos "Cruze" prireikia 10,2 sek.) tiksliai atspindi vangaus būdo variklį, kuris savo darbą atlieka gana grubiai ir tik griežtai pareikalavus. Bent jau 1,8 litro agregato galios kreivė yra gan tolygi. Tą parodo greičio didinimo 30 km/h atkarpomis, važiuojant ketvirta pavara, laikai, kurie visi yra trumpesni nei 11 sek.

Reikia pasakyti, kad net rimčiausi "Cruze" konkurentai negali pasiūlyti tokio darbinio tūrio ir galingumo variklio už panašią kainą. Nepaisant būdingo grubumo, „Chevrolet“ motoras neblogai atlieka savo funkciją ir labai nepervargsta ramiai važiuojant užmiesčio keliais.

Be to, vairuoti "Cruze" yra nesudėtinga, nors variklio valdymo elektronikos sureguliavimas lemia lėtą apsukų kritimą, atleidus akceleratoriaus pedalą. Tačiau tai kompensuoja atlaidi sankaba ir tikslus pavarų perjungimas (tik penktos pavaros pasirinkimas reikalauja daugiau rankos judesių nei norėtųsi). Šešta pavara tikrai būtų pagerinusi „Chevrolet“ ekonomiškumą, bet ir vidutinės 9,0 l/100 km degalų sąnaudos, kurias užfiksavome testo metu, yra gana neblogos.

Maloniai nustebino automobilio stabdžiai, kurie mums įveikiant vieną bandymų trasos ratą po kito ilgai išliko neperkaitę. Stabdžių veikimas lengvai prognozuojamas ir progresyvus. Tačiau net ir šiam galingesniam 1,8 litro "Cruze" modeliui tikrai negresia pavojus būti palaikytam biudžetiniu sportiniu sedanu.

Važiavimo komfortas ir valdymas

Kaip jau minėjome, "Cruze" yra pirmasis modelis, naudojantis „General Motors“ naująją Delta 2 platformą. Pasak „Chevrolet“, automobilio važiuoklė buvo sureguliuota taip, kad atitiktų europiečių vairavimą. Ir šį gamintojo teiginį "Cruze" gana sėkmingai patvirtina kelyje.

„Chevrolet Cruze" pasižymi stabilumu, sukibimu ir kėbulo svyravimų slopinimu, kurie užtikrina sklandų važiavimą net ir sudėtingesniais užmiesčio keliais ir suteikia pakankamai „erdvės“ vairuotojo klaidoms, ypač turint galvoje, kad į standartinę įrangą įeina ESP sistema. Tai tikrai ne sportiškas automobilis, bet jo galimybės yra pakankamos, kad būtų galima drąsiai važiuoti agresyviau, nesistengiant kompensuoti jokių trūkumų ar įgimtų valdymo ydų.

Tačiau didelio vairavimo malonumo nesitikėkite. „Chevrolet“ yra savotiškai pasyvus automobilis, nesuteikiantis daug informacijos apie tai, kas vyksta tarp padangų ir asfalto. Nepaisant to, vairo mechanizmo tikslumas ir lengvai nuspėjamas važiuoklės elgesys siūlo tikrai neblogą savybių paketą, puikiai derantį su tokio automobilio paskirtimi. Paprastas "Cruze" valdymas ir draugiškas charakteris byloja apie tai, kad net ir prastesnis už vidutinį vairuotojas turėtų sugebėti „išlipti sausas iš vandens“ net ir esant keblesnėms situacijoms kelyje. Pavyzdžiui, net ir staiga atleidus akceleratorių posūkio viduryje, automobilis nerodo jokio noro prarasti sukibimą — o net jeigu taip ir atsitiktų, viskuo kaipmat pasirūpintų efektyvi ESP stabilumo sistema. Entuziastingiems vairuotojams nepatiks kartais ne visai natūralus vairo mechanizmo jautrumas ir per didelis kėbulo pasvirimas greitesniuose posūkiuose, bet šio automobilio valdymo savybės yra tikrai patenkinamos. Pagrindine kliūtimi smagesniam važiavimui šiuo atveju tampa variklio vangumas.

Daugumoje kelių "Cruze" važiuoja gana komfortiškai. Dideli ir vidutiniai nelygumai sugeriami švelniai ir subtiliai — to dažniausia nesitikime iš šios klasės automobilio. Jei naujajam „Chevrolet“ būtų pavykę taip pat gerai susidoroti ir su smulkiais, „aštriais“ kelio dangos nelygumais, tai "Cruze" važiavimo komfortą būtume galėję įvertinti kaip tikrai geresnį už vidutinį. Deja, automobilio pakaba nesusitvarko su šiurkščiu miesto gatvių paviršiumi — girdimi bildesiai ir jaučiamos vibracijos. Nepaisant to, "Cruze" yra nebrangus civilizuotas automobilis, be to, geresnis nei leidžia manyti jo kaina, o gana didelį jo rafinuotumą tik kartais sugadina variklio triukšmas ar šiurkšti pakabos reakcija.

Pirkimas ir išlaikymas

Nuvertėjimas beveik visada sudaro didžiausią eksploatavimo išlaidų dalį, ir ypač — kalbant apie biudžetinius modelius, kurių naujų pagrindinis pranašumas yra kaina, o ne pats automobilis. Tai, kad "Cruze" visgi turi ir kitų pliusų, turėtų lemti kur kas palankesnę nuvertėjimo kreivę nei senesnio Lacetti modelio. Tačiau Cruze sedano tipo kėbulas yra ne tai, ko nori pirkėjai šiame rinkos sektoriuje, net jeigu tokie standartiniai LT modelio pranašumai kaip klimato kontrolė, automatiniai žibintai ir valytuvai, kruizo kontrolė bei lengvojo lydinio ratlankiai ir bus jiems patrauklūs.

Degalų sąnaudų ir CO2 emisijos rodikliai yra neblogi tokio darbinio tūrio varikliai — nors 1,8 litro agregatai šiais laikais tapo gana reti. Bet mažesnė už vidutinę automobilio pirkimo kaina dar nereiškia, kad ir jo eksploatacijos išlaidos bus mažesnės nei vidutinės.

Žymės: Chevrolet Cruze
UAB „Busturas“ pateikia atsakymą į žiniasklaidoje skelbtą informaciją

UAB „Busturas“ pateikia atsakymą į žiniasklaidoje skelbtą informaciją

Vasario 7d.

UAB „Busturas“ teikia faktinę informaciją atsakydamas į 2020 m. vasario 6 d. Šiaulių krašto publikacijoje „Busturo“ autobusų pirkimo raizgalynė“ (J. Rauduvienė) skelbtą informaciją.


Kaunas skelbia gatvių tvarkymo sezono pradžią

Kaunas skelbia gatvių tvarkymo sezono pradžią

Vasario 4d.

Gatvių remontas Kaune šįmet prasideda neįprastai anksti. Esant palankioms oro sąlygoms jau startavo dviejų svarbių eismo arterijų – Taikos prospekto ir Kęstučio gatvės – paruošiamieji remonto darbai. 2020 metais miesto infrastruktūros atnaujinimui numatyta skirti beveik dešimtadaliu...


Į judriausias Kauno sankryžas grįžta lentelės su žaliomis rodyklėmis

Į judriausias Kauno sankryžas grįžta lentelės su žaliomis rodyklėmis

Vasario 4d.

Atsižvelgus į vairuotojų bei Eismo saugumo komisijos narių siūlymus, vienuolikoje Kauno miesto sankryžų pradėtos grąžinti lentelės su žaliomis rodyklėmis. Jomis eismo dalyviai vadovausis ypač intensyviu transporto srautu pasižyminčiose gatvių sankirtose. Visus darbus planuojama atlikti...


Ozo kvartale automobiliai bus statomi sklandžiau – keičiasi stovėjimo tvarka

Ozo kvartale automobiliai bus statomi sklandžiau – keičiasi stovėjimo tvarka

Vasario 3d.

Sostinės Ozo kvartale šią savaitę pradedami automobilių stovėjimo tvarkos pakeitimai – jis tampa žaliąja rinkliavos zona. Pokyčiai įgyvendinami siekiant efektyviau reguliuoti automobilių srautus, chaotišką parkavimą, skatinti alternatyvų judėjimą ir mažinti asmeninio transporto naudojimą...


Šiauliuose – naujos elektromobilių krovimo vietos

Šiauliuose – naujos elektromobilių krovimo vietos

Vasario 3d.

Šiaulių mieste sparčiai daugėja elektromobilio įkrovimo vietų. Savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis informavo, kad pagal pasirašytą sutartį su UAB „Elektromobiliai“ jau veikia du nauji krovimo taškai, rengiamas trečiasis. Vėliau elektros degalinių kiekį bus galima...


Panevėžys atsinaujina! Į gatves išriedėjo nauji ekologiški autobusai

Panevėžys atsinaujina! Į gatves išriedėjo nauji ekologiški autobusai

Sausio 31d.

Šiandien visuomenei pristatyti nauji, suspaustomis dujomis varomi autobusai. Į Panevėžio gatves 12 autobusų išriedės jau vasario mėnesį.


Sankryžos, kuriose norima grąžinti žalias lenteles, bus vertinamos skubos tvarka

Sankryžos, kuriose norima grąžinti žalias lenteles, bus vertinamos skubos tvarka

Sausio 27d.

Transporto kompetencijų agentūrai (TKA) nustačius kriterijus, padėsiančius objektyviai įvertinti lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo poveikį eismo saugos ir transporto pralaidumo požiūriu, savivaldybės jau gali kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą (TKA) dėl sankryžų,...


Šiemet žvyrkelių asfaltavimui skirta 20 mln. eurų

Šiemet žvyrkelių asfaltavimui skirta 20 mln. eurų

Sausio 22d.

Šiais metais savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skirta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų, tai perpus daugiau nei 2019 metais. Pusę viso finansavimo numatoma skirti kaimų keliams su žvyro danga. Toks tikslinis finansavimas paskirtas pirmą kartą.


Galimybė pildyti probleminių sankryžų sąrašą

Galimybė pildyti probleminių sankryžų sąrašą

Sausio 20d.

Priėmus nutarimą, kuriuo Vyriausybė nusprendė grąžinti į sankryžas žaliąsias šviesoforų rodykles, miesto vairuotojai teiraujasi, kada žaliosios rodyklės grįš į Klaipėdos miesto gatves.


Vilniaus miesto savivaldybė siūlo lenteles su žaliomis rodyklėmis grąžinti 24 sankryžose

Vilniaus miesto savivaldybė siūlo lenteles su žaliomis rodyklėmis grąžinti 24 sankryžose

Sausio 16d.

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai šiandien pateikė konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, siūloma grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!