Birželio 20d. Ketvirtadienis

Akumuliatorių darbas

Peržiūrų skaičius: 13572
Akumuliatorių darbas

Ne firmos ženklas ir prekės brangumas lemia, kiek važinėsite su ta pačia automobilio baterija.

Net ir menkai nutuokiantieji apie automobilio mechaniką iškart įtaria, kas kaltas, kad ryte nepavyko užvesti dar vakar puikiai važiavusio automobilio. Tačiau išsikrovus akumuliatoriui nebūtina tuoj pat galvoti apie dideles išlaidas – neretai užtenka jį įkrauti. Tai patartina daryti ir profi laktiškai. Taip pat būtina išsiaiškinti, ar akumuliatorius „išsikvėpė“ dėl senatvės, ar dėl kitų priežasčių.

Galios nebus per daug

Renkantis akumuliatorių, būtina atsižvelgti į automobilio variklio galią. Mažiems automobiliams, kurių variklis nedidelis (pvz.,1,1 litro), gali užtekti ir 35 A/val. talpos akumuliatoriaus. Didžiausi, skirti lengviesiems automobiliams, yra 110 A/val.

„Net jei važinėjate visai mažu automobiliu, patarčiau rinktis kiek galingesnį akumuliatorių, kad nebūtų problemų žiemą“, – pataria įmonės „Akumuliatorių centras“ produkto vadybininkas Aivaras Krasuckas.

Jo teigimu, neteisingas kai kurių vairuotojų įsitikinimas, kad per daug galingas akumuliatorius vargina starterį. „Starteris pasiima energijos tik tiek, kiek jam reikia, tad galios negali būti per daug“, – tvirtino jis. Dyzeliniam varikliui užvesti sunaudojama dvigubai daugiau elektros energijos nei benzininiam. Naudojamas per mažos talpos (Ah) ir starterinės srovės (A) akumuliatorius dėvisi greičiau.

Renkantis akumuliatorių, geriausia pasikonsultuoti su pardavėju, kuris pagal katalogus parinks geriausią variantą.

„Todėl akumuliatorių geriau rinktis specializuotose parduotuvėse, – kalbėjo A.Krasuckas. – Net ir nauji akumuliatoriai gali būti netinkami naudoti, tarkim, išsikrovę nuo ilgo stovėjimo. Prekybos centruose neįmanoma patikrinti akumuliatoriaus.“

Sveika periodiškai įkrauti

„Išsikrovus akumuliatoriui, neverta iškart pirkti naujo. Jis gali dar labai ilgai tarnauti, jei bus visiškai įkrautas“, – pasakojo A.Krasuckas. Akumuliatorius vidutiniškai kraunamas apie parą. „Įkrauti akumuliatorių vertėtų ir profi laktiškai – du kartus per metus, keičiantis sezonams, kartu su padangų keitimu, – aiškino specialistas. – Tai naudinga daryti ir tuo atveju, jei automobilis lengvai užsiveda. Juk akumuliatorius nuolat praranda dalį energijos, ypač jei automobilyje daug elektronikos.“
Generatorius visiškai akumuliatoriaus įkrauti negali. Todėl, norint išvengti nemalonių staigmenų netikėtai išsikrovus akumuliatoriui, geriau jį dažniau patikrinti.

Ne visada kalta baterija

„Dažnai akumuliatoriaus energiją vagia netvarkinga elektros instaliacija, – pastebi A.Krasuckas. – Net neveikiantis salono lemputės laidas gali sekinti energiją, jei jame atidarant dureles vyks trumpieji jungimai. Neretai akumuliatorius išsikrauna dėl neišsijungiančios bagažinės lempos. Yra ir daugiau įvairių akumuliatorių sekinančių priežasčių, todėl būtina įsitikinti, ar jūsų automobilis – sutvarkytas. Kitu atveju ir su nauju akumuliatoriumi bus rūpesčių. Didelė kaina ar firmos vardas dar negarantuoja akumuliatoriaus ilgaamžiškumo“.
Nebūtina pulti keisti akumuliatoriaus ir įsigijus naudotą automobilį. „Geriau apsimoka kreiptis į bet kurį automobilių servisą arba į specializuotas akumuliatorių parduotuves ir patikrinti, ar jis turi pakankamai energijos. Jei automobilis tvarkingas – pakaks senąjį akumuliatorių įkrauti“, – mano specialistas.

Paprastai rūpestingai prižiūrimas akumuliatorius tvarkingame automobilyje turėtų veikti iki pusės milijono variklio užvedimų (apie 3–4 metus). „Vienas tvarkingas vairuotojas mums atnešė krauti 8 metų senumo akumuliatorių. Pakrautas jis dar tikrai tarnaus apie metus“, – šypsojosi A.Krasuckas. Jei automobiliu važinėjate retai, akumuliatorių būtina periodiškai įkrauti krovikliu, nes generatorius nepajėgia įkrauti baterijos.

Tvarka garaže

Tvarka garaže

Būtent taip atrodo daugelio garažu lentynos. Darydami tvarką garaže, nekenkime aplinkai. Automobilines atliekas priima mašinų ardymo arba atliekų utilizavimo punktai Neįtikėtina, kiek daug įvairiausių buteliukų ir skardinių susikaupia rūsyje arba...


Viskas ką reikia žinoti apie alyvas

Viskas ką reikia žinoti apie alyvas

Įsitikinkite, kad jūsų variklyje visada yra pakankamas alyvos kiekis, patikrindami alyvos matuoklį. Kai alyvos lygis yra žemiau minimalios žymės, pažiūrėkite kiek kilometrų nuvažiavote nuo paskutiniojo alyvos pakeitimo. Jeigu dėl to nesate tikri...


Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Nors automobiliai yra daugelio vyrų aistra, ne visi vyrai yra mechanikai. Kita vertus, atsakingas vairuotojas bent kartą per savaitę ras keletą minučių patikrinti esminėms automobilio dalims. Jei tinkamai rūpinsitės esminiais mašinos poreikiais,...


Visa tiesa apie tepalus

Visa tiesa apie tepalus

Dažnai nutinka taip, kad nusipirkusieji automobilį svarsto, keisti ar ne variklio tepalus. Atsakymas paprastas: net jei tepalai ir atrodo šviesūs, juos patartina pasikeisti. Prieš keisdami visuomet pasižymėkite, kiek nuvažiuota kilometrų, ir kito...


Automobilių kabliai

Automobilių kabliai

Yra daugybė priežasčių, kodėl vairuotojui reikalingi automobilių kabliai. Tokių priemonių kaip priekabos, turėjimas labai palengvina daugybės daiktų pervežimą iš vienos vietos į kitą, pvz., baldus, didelių gabaritų daiktus, didelį kiekį tam tikrų...


Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

“Žinote, jūs esate vienintelė mama, kuri nesineša kūdikio autokėdutėje”, – pastebėjo klinikos registratorė. Tuo metu mano dukra buvo kelių savaičių, o automobilinę kėdutę palikau mašinoje dėl to, kad nenorėjau temptis jos...


Alyvos keitimas – tai pagrindinė techninės priežiūros operacija.

Alyvos keitimas – tai pagrindinė techninės priežiūros operacija.

Alyvos keitimas – tai pagrindinė techninės priežiūros operacija. Geras variklio tepimas – tai jo ilgaamžiškumo užtikrinimas ir optimalių darbo parametrų išsaugojimas. Kodėl turi būti keičiama variklio alyva? Netgi tuo atveju kai...


Ar keisti alyvą?

Ar keisti alyvą?

“Alyvos keitimas – tai pinigų švaistymas, kurį lemia didžiųjų alyvas gaminančių koncernų apgavystė. Savo automobiliu, nekeisdamas alyvos, nuvažiavau 350 tūkst. km ir nieko neatsitiko. O tai, kad ji darosi juoda – kalti suodžiai,...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!