Rugsėjo 21d. Šeštadienis

Tvarka garaže

Peržiūrų skaičius: 32624
Tvarka garaže

Būtent taip atrodo daugelio garažu lentynos. Darydami tvarką garaže, nekenkime aplinkai. Automobilines atliekas priima mašinų ardymo arba atliekų utilizavimo punktai

Neįtikėtina, kiek daug įvairiausių buteliukų ir skardinių susikaupia rūsyje arba garaže per visą draugystės su mašina laikotarpį. Tačiau ar visas automobilių priežiūros priemones  galima naudoti neribotą laiką? Gal jau pats laikas susitvarkyti savo garažą. Patariame, ką reikėtų jau išmesti ir ką pasilikti.

Garažas – tai puiki vieta laikyti visokias praverčiančias smulkmenas. Tačiau neretai po kelių metų pamatome, kad visos lentynos jau pilnos. Kai taip nutinka, vadinasi, atėjo metas pradėti daryti tvarką. Tada kyla natūralus klausimas: su kuo jau atsisveikinti, o kas dar gali praversti? Mes peržiūrėjome standartinio garažo turinį, atsižvelgdami į kai kurių produktų patvarumą ir į tai, kaip jie išsilaiko esant žemai temperatūrai – juk ne visi laiko automobilius šildomuose garažuose.

Tepimo priemonės yra gana atsparūs produktai

Daugiausiai abejonių paprastai kelia kelerius metus laikomos variklio alyvos būklė. Daugelis nuogąstauja, kad sena alyva gali pakenkti varikliui. Ar ši baimė pagrįsta? Viskas priklauso nuo laikymo trukmės ir sąlygų, bet galima teigti, kad tepimo priemonės yra gana patvarūs produktai, ypač jei laikomos uždarytose originaliose pakuotėse. Tokiomis sąlygomis jos net po kelerių metų gali išlaikyti savo savybes.

Blogiau, jei alyvos laikomos atidarytose arba neoriginaliose pakuotėse – dauguma automobilių chemijos produktų sensta nuo sąlyčio su oru. Mažiausiai blogoms laikymo sąlygoms atsparus stabdžių skystis.

Jei peržiūrėjus garažą paaiškės, kad kai kurie produktai jau netinkami naudoti, jų negalima išmesti kartu su kitomis buitinėmis atliekomis. Alyvos, akumuliatoriai arba padangos turi būti priduodamos į automobilių ardymo punktą arba į kenksmingų produktų utilizavimo punktą.

Stabdžių valiklis

Paskirtis: stabdžių valikliai šalina riebias nuosėdas ir nešvarumus. Juos galima naudoti ir variklio elementams valyti. Labai degūs ir toksiški.

Patvarumas: pakuotės turinys paprastai beveik nesensta, bet gali garuoti aerozolio dujos.

Atsparumas šalčiui: neužšąla.

Universali tepimo ir valymo priemonė

Paskirtis: ja tepami elektros jungčių kontaktai ir nedidelės trinties mechaniniai sujungimai. Priemonė išstumia drėgmę, apsaugo nuo korozijos, šalina girgždėjimą ir cypimą.

Patvarumas: daugumai preparatų nenumatytas tinkamumo naudoti laikas. Kaip ir visų purškalų, gali sumažėti aerozolio dujų kiekis.

Atsparumas šalčiui: neužšąla.

Vaškai ir poliravimo priemonės

Paskirtis: dažų sluoksnio priežiūra ir apsauga nuo kenksmingų oro sąlygų.

Patvarumas: daugumą priemonių galima naudoti 3–4 metus. Atidarytose pakuotėse produktai sensta daug greičiau.

Atsparumas šalčiui: esant žemai temperatūrai praranda savo savybes ir tampa netinkamos naudoti.

Stabdžių skystis

Paskirtis: darbinis skystis stabdžių sistemos ir sankabos valdymui.

Patvarumas: uždarytoje originalioje pakuotėje visas skysčio savybes išlieka mažiausiai 4 metus. Atidarius pakuotę, naudojimo laikas sumažėja iki dvejų metų.

Atsparumas šalčiui: stabdžių skystis neužšąla.

Aušinimo skystis

Paskirtis: variklio aušinimo sistemos pripildymas. Kitaip nei vanduo, jis neužšąla ir nesukelia variklio elementų korozijos.

Patvarumas: standartiniai produktai uždarose pakuotėse savo savybių nepraranda 4 metus.

Atsparumas šalčiui: neužšąla, priešingai – apsaugo nuo užšalimo.

Langų
valymo skystis

Paskirtis: langų valymas, nekenkiant dažų sluoksniui.

Patvarumas: palaikius trejus metus, valomųjų ir kitų aktyviųjų medžiagų efektyvumas gali mažėti. Iš blogesnės kokybės produktų ilgainiui pasišalina kai kurie komponentai, dėl to gali užsikimšti langų apiplovimo purkštukai.

Atsparumas šalčiui: priklauso nuo skysčio rūšies. Vasarinis skysti užšąla iškart, žieminis – esant dideliam šalčiui.

Variklio alyva

Paskirtis: variklio tepimas, aušinimas ir apsauga nuo korozijos.

Patvarumas: priklausomai nuo alyvos rūšies, galima laikyti 3–5 metus, o originaliose neatidarytose pakuotėse – ir dar ilgiau. Sintetinė alyva patvaresnė nei mineralinė.

Atsparumas šalčiui: alyva (ypač mineralinė) tirštėja, bet neužšąla.

Padangos

Paskirtis: nepaisant to, kad eismo taisyklės leidžia naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis yra tik 1,6 mm, su nusidėvėjusia padanga reikėtų atsisveikinti anksčiau.

Patvarumas: teoriškai padangas galima sandėliuoti net 10 metų. Praktika rodo, kad jau po 7–8 metų jas reikia utilizuoti.

Atsparumas šalčiui: laikomos šaltyje, padangos ilgainiui praranda sukibimo savybes. Žieminės padangos atsparesnės šalčiui nei vasarinės.

Akumuliatorius

Paskirtis: variklio darbui reikalingos energijos kaupimas. Atjungtas nuo automobilio elektros sistemos, praranda net 1 proc. savo įkrovos per dieną.

Patvarumas: visiškai išsikrovusį automobilio akumuliatorių belieka tik išmesti. Įkrautas išsilaiko apie 4 mėnesius.

Atsparumas šalčiui: išsikrovęs akumuliatorius visiškai neatsparus šalčiui.

Distiliuotas vanduo

Paskirtis: akumuliatoriaus elektrolitų papildymas arba aušinimo skysčio skiedimas.

Patvarumas: sandarioje pakuotėje vartojimo laikotarpis neribotas.

Atsparumas šalčiui:vanduo, žinoma, užšąla ir gali susprogdinti pakuotę. Tačiau net ir užšalus jo savybės nesikeičia.

Automobilių šampūnas

Paskirtis: automobilių plovimas, vandens minkštinimas, purvo tirpinimas. Sudėtyje gali būti blizginimo ir vandeniui nutekėti padedančių priedų.

Patvarumas: yra rizika, kad palaikius trejus metus šampūno, kaip ir langų valymo skysčių, savybės pablogės.

Atsparumas šalčiui: šampūnai gaminami vandens pagrindu, taigi užšąla ir gali susprogdinti pakuotę.

Degalai kanistruose

Paskirtis:: degalų rezervas avarinei situacijai arba degalai žoliapjovėms, pjūklams ir t.t.

Patvarumas: šiuolaikiniai degalai nėra labai ilgaamžiai, juose yra daug biokomponentų ir jie ypač greitai praranda savo savybes (per kelis mėnesius). Vėliausiai degalus patariama sunaudoti per metus.

Atsparumas šalčiui: esant dideliam šalčiui, vasarinis dyzelinis kuras gali sutirštėti.

Antikorozinės priemonės

Paskirtis: metalo apsauga nuo korozijos. Paprastai prieš naudojimą reikia atitinkamai paruošti (pašalinti riebalus ir nuvalyti) paviršių.

Patvarumas:originaliose uždarose pakuotėse laikomi antikoroziniai dažai gali būti saugomi daug metų. Atidarius pakuotę, priemonė greitai sensta. Emulsijos vandens pagrindu dar mažiau patvarios.

Atsparumas šalčiui: daugelis priemonių neatsparios šalčiui.

Purškiami dažai

Paskirtis: smulkus, kosmetinis dažų sluoksnio trūkumų šalinimas ir elementų apsauga nuo korozijos. Prieš naudojimą flakonėlį reikia sušildyti iki kambario temperatūros ir gerai suplakti.

Patvarumas: nenaudoti purškiami dažai paprastai gali būti laikomi 2–3 metus, bet atidarius pakuotę sugenda per kelis mėnesius. Užsikemša purkštukai, kartais išgaruoja aerozolio dujos.

Atsparumas šalčiui: neatsparus šalčiui.

Tirpikliai

Paskirtis: detalių, paviršių ir teptukų valymas, dažų skiedimas. Paprastai būna degūs ir toksiški.

Patvarumas:originalių pakuočių naudojimo laikas neribotas. Problemų kyla perpylus į kitus indus, kurie gali reaguoti su turiniu. Pvz., butelius su tirpikliu reikia laikyti vertikalioje padėtyje, nes paguldžius tirpiklis gali ištirpinti plastmasinį kamštelį.

Atsparumas šalčiui: atsparus šalčiui.

Šaltinis: Veidas
Kada reikia keisti tepalus?

Kada reikia keisti tepalus?

“Alyvos keitimas – tai pinigų švaistymas, kurį lemia didžiųjų alyvas gaminančių koncernų apgavystė. Savo automobiliu, nekeisdamas alyvos, nuvažiavau 350 tūkst. km ir nieko neatsitiko. O tai, kad ji darosi juoda – kalti suodžiai,...


Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Automobilių akumuliatoriai – viena iš tų transporto priemonės dalių, kuri reikalauja ypatingai daug dėmesio. Lietuvos klimatas dažnai lemia mažesnį šios detalės efektyvumą, tačiau gyventojai rūpintis akumuliatoriumi neskuba. Laiku neatlikus...


Dar šis tas apie valytuvus

Dar šis tas apie valytuvus

Neatidėliokite stiklų valytuvų keitimo kai jie jau nebegali gerai nuvalyti stiklo. Nepamirškite laiku pakeisti ir galinio stiklo valytuvo. Tamsiu paros metu lyjant lietui netvarkingi valytuvai stipriai sumažina apžvalgą ir trukdo saugiai atlikti...


Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Barškantį automobilį galima prikelti naujam gyvenimui panaudojus tam tikrus cheminius mišinius. Tepalo ar kuro priedai vairuotojui gali padėti išvengti automobilio taisymo, o apsukriam pardavėjui turguje – prakišti paskutines dienas...


Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Vienu pagrindinių pakaitinimo žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros (900 °C) laikas. Dinamiškam automobiliui ko gero netiks 30–sekundinė žvakė, o dyzeliniam „Tranzitui“...


Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Nors automobiliai yra daugelio vyrų aistra, ne visi vyrai yra mechanikai. Kita vertus, atsakingas vairuotojas bent kartą per savaitę ras keletą minučių patikrinti esminėms automobilio dalims. Jei tinkamai rūpinsitės esminiais mašinos poreikiais,...


Alyvos keitimas – tai pagrindinė techninės priežiūros operacija.

Alyvos keitimas – tai pagrindinė techninės priežiūros operacija.

Alyvos keitimas – tai pagrindinė techninės priežiūros operacija. Geras variklio tepimas – tai jo ilgaamžiškumo užtikrinimas ir optimalių darbo parametrų išsaugojimas. Kodėl turi būti keičiama variklio alyva? Netgi tuo atveju kai...


Visa tiesa apie tepalus

Visa tiesa apie tepalus

Dažnai nutinka taip, kad nusipirkusieji automobilį svarsto, keisti ar ne variklio tepalus. Atsakymas paprastas: net jei tepalai ir atrodo šviesūs, juos patartina pasikeisti. Prieš keisdami visuomet pasižymėkite, kiek nuvažiuota kilometrų, ir kito...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!