Gegužės 30d. Šeštadienis

Automatinės pavarų dėžės

Peržiūrų skaičius: 42580
Automatinės pavarų dėžės

Automatinės pavarų dėžės

Pirmoji automatinė pavarų dėžė (APD) buvo sukurta ir pagaminta JAV. Tad nenuostabu, kad ten apie 90% automobilių yra su APD. Jas mėgsta ir japonai--ten apie 75% mašinų su APD. Kompanijos "CSM Worldwide" duomenimis, per pastaruosius 10 m. Europoje lengvųjų automobilių su APD padaugėjo nuo 8% iki 14%.
O štai kas rašoma apie automatines pavarų dėžes 123-iosios serijos Mercedes-Benz automobilio instrukcijoje.

Važiavimas
Automatinė greičių dėžė palengvina ir supaprastina automobilio valdymą. Atitinkamos pavaros įsijungia priklausomai nuo valdymo rankenos padėties, važiavimo greičio ir greičio pedalo padėties.
Patarimas: pastatę automobilį arba veikiant varikliui atlikdami bet kokius darbus, nuspauskite stovėjimo stabdžio pedalą, o valdymo rankeną pastumkite į “P” padėtį.
Jei valdymo rankena prie vairo: saugumo sumetimais rankena padaryta nuspaudžiama. Dėl to visada palikite rankeną ištrauktą.
Varikliui dirbant tuščiąja eiga pastumkite valdymo rankeną į norimą padėtį, tuo pačiu laikydami stabdžio pedalą paspaustą. Yra pavojus, kad atleidus stabdį automobilis pradės savaime riedėti.

Greičio pedalo padėtis:
Mažai paspaustas pedalas - ankstyvas persijungimas į aukštesnę pavarą, lėtesnis įsibėgėjimas. Daug paspaustas pedalas - vėlyvas persijungimas į aukštesnę pavarą, greitas įsibėgėjimas. Energingai paspaustas pedalas (kickdown - t.y. greičio pedalas nuspaudžiamas žemiau pilno paspaudimo padėties) - perjungiama žemesnė pavara, maksimalus įsibėgėjimas. Pasiekus normalų greitį ir atleidus pedalą vėl persijungia aukštesnė pavara.

Valdymo rankenos padėtys:
Valdymo rankenos pagalba galima nustatyti labiausiai situaciją atitinkantį automatinio pavarų perjungimo režimą:
“P” Stovėjimo blokatorius. Stovėjimo blokatorius yra papildoma apsauga pastačius automobilį. Jis įjungiamas tik automobiliui sustojus.
“R” Atbulinė eiga. Atbulinė eiga įjungiama tik automobiliui stovint.
“N” Laisva eiga. Nėra jokio jėgos perdavimo tarp variklio ir galinio tilto. Atleidus stabdį automobilis gali laisvai riedėti (stumiant arba velkant). Nejunkite “N” automobiliui judant, išskyrus tuos atvejus, kai automobilis slysta (pavyzdžiui esant slidžiam keliui žiemą).
“D” Normali eiga. Naudojamos visos pavaros. “D” naudojama esant normalioms važiavimo sąlygoms.
“3” Pakilimas. Pavaros jungiamos į aukštesnes tik iki 3-ios pavaros. Teisinga naudoti esant vidutiniškiems pakilimams arba nuolydžiams. Kadangi greičių dėžė neįjungia 4-os pavaros, galima išnaudoti variklio stabdymo poveikį.
“L” Apkrova. Pavaros jungiamos į aukštesnes tik iki 2-os pavaros. Naudojama važiuojant stačiomis įkalnėmis, kalnuose su priekaba, esant sunkioms važiavimo sąlygoms, taip pat stabdant ekstremaliose nuokalnėse.
Svarbu! Neviršykite kiekvienai pavarai leistino greičio. Stebėkite brūkšnines žymas ant spidometro. Kitą valdymo rankenos padėtį judinkite tik tada, kai automobilio greitis yra ne didesnis, kaip maksimalus leistinas tos pavaros, į kurią jungiate. Persukę variklį galite jį sugadinti. Slidžiame kelyje, jei tai įmanoma, neperjunginėkite pavarų.
Priekabos tempimas. Kildami į kalną neleiskite sumažėti variklio sūkiams. Laiku perjunkite valdymo rankeną į “S” arba “L”.
Sustojimas. Sustoję trumpam, pavyzdžiui prie šviesoforo, valdymo rankeną palikite esamoje pozicijoje ir naudokitės darbiniu stabdžiu. Veikiant varikliui sustoję ilgesniam laikui, valdymo rankeną nustatykite į padėtį “N”. Įkalnėje nelaikykite automobilio stovinčio vien greičio pedalo pagalba, naudokitės stabdžiu. Tokiu būdu sumažės bereikalingas greičių dėžės kaitimas.
Manevravimas. Manevruodami ankštoje erdvėje, pavyzdžiui parkuodamiesi, automobilio greitį keiskite darbinio stabdžio pagalba. Greičio pedalą naudokite saikingai, nevaldykite juo. Norėdami “išsiūbuoti” automobilį ant slidaus pagrindo (purvas, sniegas), šiek tiek paspauskite greičio pedalą ir junginėdami svirtį tarp “R” ir “D” išsiūbavę automobilį išvažiuokite.

Automatinės greičių dėžės alyvos kontrolė
Alyvos lygį automatinėje greičių dėžėje tikrinkite reguliariai, kartu tikrindami alyvą variklyje. Alyvos lygį tikrinkite veikiant varikliui, nuspaudę stovėjimo stabdžio pedalą, ir valdymo svirtį nustatę į padėtį „P“. Automobilis turi stovėti lygioje vietoje. Prieš tikrindami leiskite varikliui 1-2 minutes dirbti tuščia eiga.
Palaikykite pedantišką švarą! Matuoklės valymui naudokite švarią, bepluoštę šluostę (geriausiai odą). Alyvą pilkite į matuoklės ertmę tik per tankų sietelį. Net nedideli nešvarumai gali sugadinti greičių dėžę.
Alyvos lygis greičių dėžėje keičiasi priklausomai nuo temperatūros. Min ir Max žymos ant matuoklės nurodytos 80ºC temperatūros alyvai(normali greičių dėžės darbo temperatūra).
Temperatūrai esant 20-30ºC, maksimalus alyvos lygis yra žemiau minimalios žymos per:
30 mm(200; 230E; 230 CE – matuoklė be užrakto)
12 mm (200; 230E; 230 CE – matuoklė su užraktu)
5 mm (250; 280E; 280CE- matuoklė su užraktu)
Šie duomenys reikalingi keičiant alyvą, nes ji dažniausiai pilama tokios temperatūros. Negalima viršyti maksimalaus alyvos lygio. Kitu atveju alyvos perteklių reikia išleisti arba išsiurbti.
Matuoklė su užraktu: alyvos lygis turi būti matuojamas visiškai sukišant matuoklę su atlenktu užraktu. Baigę darbą alyvos matuoklę sukiškite iki galo ir užlenkite užraktą.

Automobilio su automatine greičių dėže užvedimas velkant
Greičių dėžės svirtį nustatykite į padėtį „N“. Užvedimo raktą pasukite į padėtį „2“ (tipui 200 raktą prieš tai trumpam pasukite į „užvedimo“ padėtį) ir tada tempkite automobilį. Norėdami užvesti variklį, greičių dėžės svirtį nustatykite į padėtį „L“. Greičio pedalą atleiskite, kai variklis užsives. Užsivedus varikliui svirtį iškart perjunkite į padėtį “N“.
Jei variklis per kelias sekundes neužsiveda, valdymo svirtį iš „L“ padėties reikia perjungti į „N“, nes kitaip yra pavojus sugadinti greičių dėžę. Norėdami pakartotinai užvesti variklį, automobilį kurį laiką tempkite ir po to pabandykite užvesti dar kartą.
Tokiu pačiu būdu galima užvesti variklį avariniu būdu ir riedant nuo kalno.

Automobilio su automatine greičių dėže vilkimas
Be žalos greičių dėžei automobilį galima vilkti tik greičių dėžės svirtį nustūmus į padėtį „N“. Vilkimo greitis ne didesnis kaip 50 km/h, o atstumas ne didesnis kaip 120 km. Didesniais atstumais vilkti galima tik pakėlus galinę automobilio ašį arba atjungus nuo galinės ašies kardaninį veleną.
Transportuojant automobilį geriausia naudoti specialų autotransporterį arba priekabą. Šis metodas patartinas bet kuriuo atveju, kai kyla kokių nors abejonių.

Pateikė: Andriusaaa
Šaltinis:www.renaultclub.lt

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Stabdžių skysčio keitimas yra toks pats planinis automobilio remontas kaip ir variklio alyvos ir tepalų keitimas, stabdžių kaladėlių keitimas ar žvakių keitimas. Priklausomai nuo automobilio markės, modelio ir variklio bei tam tikrų konstrukcinių...


Kompiuteriai automobiliuose

Kompiuteriai automobiliuose

Ne vienas automobilių specialistas pripažįsta, kad šiandieninis automobilis yra lyg kompiuteris ant ratų. Tiesa, viskas dar sudėtingiau. Bet kuris IT įrangos asas pamatęs, kiek kompiuterinės įrangos yra mašinoje pasakytų, kad tai 30 kompiuterių...


Vairo traukių, traukės antgalių ir apsauginių gumų remontas

Vairo traukių, traukės antgalių ir apsauginių gumų remontas

Vairo traukių remontas ir traukės antgalių keitimas. Mūsų automobilių vairo mechanizmas yra kone viena iš labiausiai tiesiogiai įtakojančių Jūsų saugumą elementų todėl vairo mechanizmą būtina turėti ir išlaikyti tvarkingą.


Kada verta tekinti stabdžių diskus o kada keisti naujus?

Kada verta tekinti stabdžių diskus o kada keisti naujus?

Šis klausimas visuomet iškyla, ypač norint sutaupyti pinigų kas mūsų vairuotojams tikrai yra svarbu. Visų pirma – diskus tekinti galima tuomet, kai jie yra pakankamai stori ir jų storis nesiekia minimalaus stabdžių disko storio. Jei diskas...


Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

Didžioji dalis Lietuvos vairuotojų automobilio technine būkle susirūpina, jei kas nors sugenda arba prieš techninę apžiūrą. Rinkdamiesi autoservisą, lietuviai pasikliauja draugų rekomendacijomis. Apklausa parodė, kad lietuviai susirūpinti...


Stabdžių diskų tekinimas

Stabdžių diskų tekinimas

Stabdžių diskų nutekinimas – dažnai daugelis svarsto ar verta nutekinti senus stabdžių diskus ar susidėti naujus stabdžių diskus todėl šiame straipsnyje ir pamėginsime padiskutuoti ir papasakoti savo patirtimi paremtą informaciją apie...


10 tipinių serviso apgaulių

10 tipinių serviso apgaulių

Per brangi variklio alyva, anksčiau laiko pakeistos stabdžių trinkelės, per didelės techninės apžiūros išlaidos – pačios bjauriausios transporto priemonių remonto dirbtuvių apgavystės ir kaip galima nuo jų apsisaugoti.


Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Dujų įranga pagal savo konstrukciją, paskirtį ir sudėti yra skirtstoma į keturias kartas kurias mėginsime aprašyti individualiai keik žemiau pradedant paprasčiausia, baigiant populiariausia tiesiogine arba ketvirta dujų įrangos karta.


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.teisininkasvilniuje.lt

www.teisininkasvilniuje.lt

Visos teisinės paslaugos ir konsultacijos.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!