Lapkričio 29d. Šeštadienis

Automatinės pavarų dėžės

Peržiūrų skaičius: 32252
Automatinės pavarų dėžės

Automatinės pavarų dėžės

Pirmoji automatinė pavarų dėžė (APD) buvo sukurta ir pagaminta JAV. Tad nenuostabu, kad ten apie 90% automobilių yra su APD. Jas mėgsta ir japonai--ten apie 75% mašinų su APD. Kompanijos "CSM Worldwide" duomenimis, per pastaruosius 10 m. Europoje lengvųjų automobilių su APD padaugėjo nuo 8% iki 14%.
O štai kas rašoma apie automatines pavarų dėžes 123-iosios serijos Mercedes-Benz automobilio instrukcijoje.

Važiavimas
Automatinė greičių dėžė palengvina ir supaprastina automobilio valdymą. Atitinkamos pavaros įsijungia priklausomai nuo valdymo rankenos padėties, važiavimo greičio ir greičio pedalo padėties.
Patarimas: pastatę automobilį arba veikiant varikliui atlikdami bet kokius darbus, nuspauskite stovėjimo stabdžio pedalą, o valdymo rankeną pastumkite į “P” padėtį.
Jei valdymo rankena prie vairo: saugumo sumetimais rankena padaryta nuspaudžiama. Dėl to visada palikite rankeną ištrauktą.
Varikliui dirbant tuščiąja eiga pastumkite valdymo rankeną į norimą padėtį, tuo pačiu laikydami stabdžio pedalą paspaustą. Yra pavojus, kad atleidus stabdį automobilis pradės savaime riedėti.

Greičio pedalo padėtis:
Mažai paspaustas pedalas - ankstyvas persijungimas į aukštesnę pavarą, lėtesnis įsibėgėjimas. Daug paspaustas pedalas - vėlyvas persijungimas į aukštesnę pavarą, greitas įsibėgėjimas. Energingai paspaustas pedalas (kickdown - t.y. greičio pedalas nuspaudžiamas žemiau pilno paspaudimo padėties) - perjungiama žemesnė pavara, maksimalus įsibėgėjimas. Pasiekus normalų greitį ir atleidus pedalą vėl persijungia aukštesnė pavara.

Valdymo rankenos padėtys:
Valdymo rankenos pagalba galima nustatyti labiausiai situaciją atitinkantį automatinio pavarų perjungimo režimą:
“P” Stovėjimo blokatorius. Stovėjimo blokatorius yra papildoma apsauga pastačius automobilį. Jis įjungiamas tik automobiliui sustojus.
“R” Atbulinė eiga. Atbulinė eiga įjungiama tik automobiliui stovint.
“N” Laisva eiga. Nėra jokio jėgos perdavimo tarp variklio ir galinio tilto. Atleidus stabdį automobilis gali laisvai riedėti (stumiant arba velkant). Nejunkite “N” automobiliui judant, išskyrus tuos atvejus, kai automobilis slysta (pavyzdžiui esant slidžiam keliui žiemą).
“D” Normali eiga. Naudojamos visos pavaros. “D” naudojama esant normalioms važiavimo sąlygoms.
“3” Pakilimas. Pavaros jungiamos į aukštesnes tik iki 3-ios pavaros. Teisinga naudoti esant vidutiniškiems pakilimams arba nuolydžiams. Kadangi greičių dėžė neįjungia 4-os pavaros, galima išnaudoti variklio stabdymo poveikį.
“L” Apkrova. Pavaros jungiamos į aukštesnes tik iki 2-os pavaros. Naudojama važiuojant stačiomis įkalnėmis, kalnuose su priekaba, esant sunkioms važiavimo sąlygoms, taip pat stabdant ekstremaliose nuokalnėse.
Svarbu! Neviršykite kiekvienai pavarai leistino greičio. Stebėkite brūkšnines žymas ant spidometro. Kitą valdymo rankenos padėtį judinkite tik tada, kai automobilio greitis yra ne didesnis, kaip maksimalus leistinas tos pavaros, į kurią jungiate. Persukę variklį galite jį sugadinti. Slidžiame kelyje, jei tai įmanoma, neperjunginėkite pavarų.
Priekabos tempimas. Kildami į kalną neleiskite sumažėti variklio sūkiams. Laiku perjunkite valdymo rankeną į “S” arba “L”.
Sustojimas. Sustoję trumpam, pavyzdžiui prie šviesoforo, valdymo rankeną palikite esamoje pozicijoje ir naudokitės darbiniu stabdžiu. Veikiant varikliui sustoję ilgesniam laikui, valdymo rankeną nustatykite į padėtį “N”. Įkalnėje nelaikykite automobilio stovinčio vien greičio pedalo pagalba, naudokitės stabdžiu. Tokiu būdu sumažės bereikalingas greičių dėžės kaitimas.
Manevravimas. Manevruodami ankštoje erdvėje, pavyzdžiui parkuodamiesi, automobilio greitį keiskite darbinio stabdžio pagalba. Greičio pedalą naudokite saikingai, nevaldykite juo. Norėdami “išsiūbuoti” automobilį ant slidaus pagrindo (purvas, sniegas), šiek tiek paspauskite greičio pedalą ir junginėdami svirtį tarp “R” ir “D” išsiūbavę automobilį išvažiuokite.

Automatinės greičių dėžės alyvos kontrolė
Alyvos lygį automatinėje greičių dėžėje tikrinkite reguliariai, kartu tikrindami alyvą variklyje. Alyvos lygį tikrinkite veikiant varikliui, nuspaudę stovėjimo stabdžio pedalą, ir valdymo svirtį nustatę į padėtį „P“. Automobilis turi stovėti lygioje vietoje. Prieš tikrindami leiskite varikliui 1-2 minutes dirbti tuščia eiga.
Palaikykite pedantišką švarą! Matuoklės valymui naudokite švarią, bepluoštę šluostę (geriausiai odą). Alyvą pilkite į matuoklės ertmę tik per tankų sietelį. Net nedideli nešvarumai gali sugadinti greičių dėžę.
Alyvos lygis greičių dėžėje keičiasi priklausomai nuo temperatūros. Min ir Max žymos ant matuoklės nurodytos 80ºC temperatūros alyvai(normali greičių dėžės darbo temperatūra).
Temperatūrai esant 20-30ºC, maksimalus alyvos lygis yra žemiau minimalios žymos per:
30 mm(200; 230E; 230 CE – matuoklė be užrakto)
12 mm (200; 230E; 230 CE – matuoklė su užraktu)
5 mm (250; 280E; 280CE- matuoklė su užraktu)
Šie duomenys reikalingi keičiant alyvą, nes ji dažniausiai pilama tokios temperatūros. Negalima viršyti maksimalaus alyvos lygio. Kitu atveju alyvos perteklių reikia išleisti arba išsiurbti.
Matuoklė su užraktu: alyvos lygis turi būti matuojamas visiškai sukišant matuoklę su atlenktu užraktu. Baigę darbą alyvos matuoklę sukiškite iki galo ir užlenkite užraktą.

Automobilio su automatine greičių dėže užvedimas velkant
Greičių dėžės svirtį nustatykite į padėtį „N“. Užvedimo raktą pasukite į padėtį „2“ (tipui 200 raktą prieš tai trumpam pasukite į „užvedimo“ padėtį) ir tada tempkite automobilį. Norėdami užvesti variklį, greičių dėžės svirtį nustatykite į padėtį „L“. Greičio pedalą atleiskite, kai variklis užsives. Užsivedus varikliui svirtį iškart perjunkite į padėtį “N“.
Jei variklis per kelias sekundes neužsiveda, valdymo svirtį iš „L“ padėties reikia perjungti į „N“, nes kitaip yra pavojus sugadinti greičių dėžę. Norėdami pakartotinai užvesti variklį, automobilį kurį laiką tempkite ir po to pabandykite užvesti dar kartą.
Tokiu pačiu būdu galima užvesti variklį avariniu būdu ir riedant nuo kalno.

Automobilio su automatine greičių dėže vilkimas
Be žalos greičių dėžei automobilį galima vilkti tik greičių dėžės svirtį nustūmus į padėtį „N“. Vilkimo greitis ne didesnis kaip 50 km/h, o atstumas ne didesnis kaip 120 km. Didesniais atstumais vilkti galima tik pakėlus galinę automobilio ašį arba atjungus nuo galinės ašies kardaninį veleną.
Transportuojant automobilį geriausia naudoti specialų autotransporterį arba priekabą. Šis metodas patartinas bet kuriuo atveju, kai kyla kokių nors abejonių.

Pateikė: Andriusaaa
Šaltinis:www.renaultclub.lt

Trūkusio pagrindinio diržo pasekmės – verta žinoti!

Trūkusio pagrindinio diržo pasekmės – verta žinoti!

Paskirstymo diržo keitimas gali pasirodyti brangi ir nebūtina paslauga – bet nepamirškime jog nutrūkęs variklio paskirstymo diržas gali padaryti daug žalos Jūsų automobilio varikliui.


Sailentblokų presavimas ir keitimas

Sailentblokų presavimas ir keitimas

Sailentblokų taisymas ir keitimas – sailentblokų presavimas. Sailentblokai – guminės įvorės, tai detalė turinti daug pavadinimų. Trumpai apie liaudyje vadinamus sailentblokus arba sailenblokus. Sailentblokai tai detalė kuri randasi...


Vairo traukių, traukės antgalių ir apsauginių gumų remontas

Vairo traukių, traukės antgalių ir apsauginių gumų remontas

Vairo traukių remontas ir traukės antgalių keitimas. Mūsų automobilių vairo mechanizmas yra kone viena iš labiausiai tiesiogiai įtakojančių Jūsų saugumą elementų todėl vairo mechanizmą būtina turėti ir išlaikyti tvarkingą.


Kodėl genda stabdžiai?

Kodėl genda stabdžiai?

Stabdžių sistema dėl mechaninio ir aplinkos poveikio, gali pasidaryti nesandari. Ypač pažeidžiamos yra guminės stabdžių sistemos dalys. Laiku nepastebėjus, kad išsiplėtimo bakelyje trūksta stabdžio skysčio, sistemoje kaupiasi oras. Nepašalinus oro...


Kur vežti taisyti savo automobilį?

Kur vežti taisyti savo automobilį?

Kad ir koks geras daiktas bebūtų automobilis, deja, jis nėra amžinas ir dar labiau gaila, jog jis nėra negendantis. Tam, kad automobilis tarnautų ilgai – jį reikia nuolatos prižiūrėti, remontuoti atsiradusius pažeidimus, reguliariai keisti...


Patarimai vairuotojams - kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Patarimai vairuotojams - kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Jei variklio balse atsiranda žemų gaidų su netolygiu „spjaudymusi“, metas patikrinti vandens siurblį. Jei girdite aukšto tono garsą, panašų į varpo skambėjimą, vadinasi, pradėjo bildėti švaistiklių ir stūmoklių grupės detalės....


Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Daugelis žmonių pritars, kad gyvenimas yra sunkiai prognozuojamas. Prieš daugelį metų nebuvo galima įsivaizduoti, kad žmonių gyvenimas bus pilnas modernių technologijų ar kad susisiekimas tarp skirtingų pasaulio šalių bus toks spartus. Tiesa, vis...


Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatorius, kaip ir kiekviena pakabos detalė dėvisi ir laikui bėgant reikalauja keitimo ir remonto. Stabilizatorius paprastai yra tvirtinamas dviem gumomis prie kėbulo, o savo galuose prie kiekvienos ašies rato yra tvirtinamas traukėmis ar...


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.teisininkasvilniuje.lt

www.teisininkasvilniuje.lt

Visos teisinės paslaugos ir konsultacijos.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!