Balandžio 1d. Trečiadienis

Galinių stabdžių remontas, suportų restauravimas Audi 80 automobiliui

Peržiūrų skaičius: 59400
Galinių stabdžių remontas, suportų restauravimas Audi 80 automobiliui

Šiame straipsnyje pakalbėsime apie galinių stabdžių problemas, šiuo konkrečiu atveju kalbėsime apie Audi 80, B4 stabdžius galinius. Konkrečiai mūsų aptariamas variantas bus su diskiniai stabdžiais gale bei pamėginsime papasakoti apie dažniausiai pasitaikančias problemas ir jų sprendimo variantus nes liaudyje sklinda gandai kad šių problemų išspręsti niekaip normaliai nepavyksta todėl daugelis net keičia suportus į būgnus ar deda kitų automobilių suportus, klausimas tik vienas, kodėl stabdžių suportai kurie veikė 15 metų, staiga pasidarė prasti ir juos reikia keisti? Atsakymas – nereikia, reikia tik tvarkingai restauruoti stabdžių suportus ir viską tvarkingai sudėti.

Galinių stabdžių problemos Audi 80 automobilyje – stringa rankinis stabdis

Iš esmės tiek šiam automobiliui tiek kitiems, visos stabdžių problemos susideda iš tokių pačių komponentų ir jų gedimų, kartais genda viena iš šios grandinės dalių, kartais kelios o kartais ir visos. Dažniausiai pasitaikanti problema yra rankinio stabdžio problema, rankinis neveikia dėl keleto priežasčių, dažniausiai yra suporto viduje esančio mechanizmo gedimas arba strigimas dėl apnašų, rūdžių ir seno stabdžių skysčio, taip pat dažnai pasitaikantis yra strigimas rankinio stabdžio troso, paprastai dėl pažeisto troso apsaugos į jo vidų patenka drėgme ir purvas, jo vidus surūdija ir pradeda sunkiai vaikščioti, todėl ranka užtraukus – ratas ir lieka stabdyti net jį nuleidus;

Paprastai stringant rankiniam stabdžiui stabdžių diskai ir kaladėlės perkaista, praranda efektyvumą ir pradeda netolygiai dilti stabdžių diskas, stabdžių kaladėlės atsisluoksniuoja ir nukrenta, kartais prasideda ir rimtesnės problemos ir kaladėlė aplamai išlekia ir dingsta stabdžiai, tad pradėjus stabdžių suportui strigti – būtina stabdžius kuo greičiau tvarkyti;

Prastas stabdžių efektyvumas – kaip jį pagerinti?

Prastas stabdžių efektyvumas paprastai taip pat yra lydimas keleto priežasčių ar pasekmių, žinoma tikrai niekam nėra smagu jausti guminį stabdžių pedalą ir suprasti kad mašina nestabdo taip gerai kaip galėtų, blogiausiai yra tai kad daugelis tiesiog nesusimąsto ir nenutuokia kaip gerai gali stabdyti jų automobilis sutvarkius stabdžius, paprastai visi vairuotojai labai nustemba.

Tokie stabdžių diskai yra geras rodiklis ir indikatorius kad stabdžių sistema netvarkinga, tai gali būti ir stabdžių suporto kreipiančiųjų problema, gali būti kaltos ir stabdžių kaladėlės kurios yra per kietos ir stabdo prastai, gali būti kad nevaikšto aprūdijęs stabdžių stumokliukas, todėl diskus ir jų būklę gali pasižiūrėti kiekvienas, jei jie atrodo panašiai – stabdžių sistema tikrai turi problemų ir kuo ankščiau ją taisysite, tuo tikėtina pigiau tai kainuos nes kuo ilgiau netaisoma problema pasidarys tik didesnė.

Stabdžių suportų restauravimas

Norint tvarkingai suremontuoti tokius galinius stabdžius, reikės restauruoti stabdžių suportus, pakeisti stabdžių kaladėles į minkštas, kokybiškas, taip pat pakeisti stabdžių diskus ir atidžiai peržiūrėti ar nestringa rankinio stabdžio trosai.

Pradėsime nuo stabdžių suportų restauravimo, juos nusiimsime ir išardysime, sudėsime naujas remontines stabdžių suporto gumeles kurios randasi tiek išorėje tiek viduje. Išvalysime visas rūdis ir apnašas, sutepsime specialiais tepalais kurie suteps detales suporto viduje, atstums drėgmę ir neleis mechanizmui strigti bei rudyti.

Stabdžių suportus restauruojant tikriname ar nereikia keisti stabdžių stumokliukų, jei jų paviršius yra pažeistas – juos keičiame naujais, jei jie švarūs ir nepažeisti korozijos, paliekame senus tiesiog sudedame naujus remontinius gumelių komplektus, sutepame ir išvalome visas rūdis.

Reikia pabrėžti kad tik pilnas toks stabdžių suportas kuris yra lydimas ir kaladėlių laikiklio nušveitimu ir tvarkingu sistemos nuorinimu gali būti vadinamas suportų restauravimu, jei restauruosite tik stumokliuko dalį, o paskui netvarkingai nuorinsite stabdžių sistemą – visos pastangos nueis perniek. Lygiai tas pats bus jei suportas veiks tvarkingai bet stabdžių kaladėlės strigs dėl rūdžių jas laikančiame korpuse apie kurias ir šnekėjome bei rodėme nuotraukose aukščiau;

Stabdžių diskų keitimas

Stabdžių diskus pakeisti iš vienos pusės yra paprasta, iš kitos nevisai. Būtina pasirinkti kokybiškus stabdžių diskus ir suprasti reikia kad pats stabdžių diskas, labai retais atvejais būna stabdžių problema, o dažniausiai stabdžių diskas yra stabdžių problemos pasekmė. Jis pats savaime jei stabdžiai tvarkingi niekada neapsineš rūdimis ar nesusikraipys ir pradės mušti per vairą ar stabdžius, tad keičiant stabdžių diskus reikia visuomet nušveisti ir labai gerai nuvalyti stabdžių stebulę nuo rūdžių, purvo ir kitų apnašų kad paviršiai stabdžių disko idealiai priglustų ir neliktų jokių nuokrypių kad galėtų duoti vibraciją stabdžių diskui besisukant; Būtina nušveitus panaudoti tepalą kad diskas neprirūdytų, mes naudojame tam vario tepalą.

Sudėjus naujus stabdžių diskus, atrestauravus stabdžių suportus svarbu ir teisingos stabdžių kaladėlės. Apie stabdžių kaladėlių pasirinkimą ir kaip atpažinti kokybiškas ir nekokybiškas jau esame aprašę kitoje stabdžių skiltyje, bet norime pabrėžti tai kad stabdžių kaladėles reikia dėti kokybiškas, pakankamai minkštas kad stabdytų tyliai ir efektyviai.

Stabdžių skysčio keitimas ir sistemos nuorinimas

Tvarkant stabdžius, restauruojant suportus, būtina nuorinti stabdžių sistemą, o geriausiai ne tik tuos mazgus kurie buvo tvarkyti, bet nuorinti geriausiai visą stabdžių sistemą ir pakeisti stabdžių skystį nes mūsų vairuotojai dažniausiai pamiršta tai daryti ir nežino kaip svarbu laiku keisti stabdžių skystį. Šioje mašinoje, jis nekeistas labai ilgai nes stabdžių suporto viduje jis buvo pavirtęs į košę, drėgmės jis prikaupęs taip pat daugiau nei leistina norma, todėl jį pakeičiame nauju, Ferodo Dot4 stabdžių skysčiu.

Tiesa reikėtų paminėti kad perrinktus stabdžius ir sudėjus naujus diskus ar naujas kaladėles, reikia nepamiršti kad pirmus keletą šimtų kilometrų stabdžiai turi prasidirbti, prisitrinti tarpusavyje tol kol pasieks maksimalų efektyvumą, tad nereikia nustebti kad tik sudėjus naujus stabdžius, tas efektyvumas pajuntamas ne iš karto.

Kada verta tekinti stabdžių diskus o kada keisti naujus?

Kada verta tekinti stabdžių diskus o kada keisti naujus?

Šis klausimas visuomet iškyla, ypač norint sutaupyti pinigų kas mūsų vairuotojams tikrai yra svarbu. Visų pirma – diskus tekinti galima tuomet, kai jie yra pakankamai stori ir jų storis nesiekia minimalaus stabdžių disko storio. Jei diskas...


Kodėl genda stabdžiai?

Kodėl genda stabdžiai?

Stabdžių sistema dėl mechaninio ir aplinkos poveikio, gali pasidaryti nesandari. Ypač pažeidžiamos yra guminės stabdžių sistemos dalys. Laiku nepastebėjus, kad išsiplėtimo bakelyje trūksta stabdžio skysčio, sistemoje kaupiasi oras. Nepašalinus oro...


Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Vasara, ruduo, žiema ar pavasaris – nepriklausomai nuo metų laiko mes kelyje, o saugumas bei komfortas visada nulemia mūsų kelionės sėkmę. Sunku patikėti, kad yra lengvas būdas padėti sau kelyje, tačiau geriau paieškojus jį atrasti visai...


Mikroautobusų remontas Vilniuje

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Sugedus lengvajam automobiliui autoservisą rasite tikrai nesunkiai. O ką daryti jei turime mikroautobusą? Ar didesnių gabaritų automobilį? Ir jis sugenda pačiu netinkamiausių momentu? Juk rasti specializuotą autoservisą yra ne taip ir lengva, nes...


10 tipinių serviso apgaulių

10 tipinių serviso apgaulių

Per brangi variklio alyva, anksčiau laiko pakeistos stabdžių trinkelės, per didelės techninės apžiūros išlaidos – pačios bjauriausios transporto priemonių remonto dirbtuvių apgavystės ir kaip galima nuo jų apsisaugoti.


Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Automobilis – tai išradimas, kuris pakeitė pasaulį. Dėka automobilių, galime daug greičiau keliauti, pamatyti daugybę šalių ir sutaupyti laiko. Vis dėlto, didėjant kuro kainai vis dažniau prieš užvedant automobilio variklį tenka pagalvoti...


Sugedusių amortizatorių pasekmės

Sugedusių amortizatorių pasekmės

Netvarkingi ir sugedę amortizatoriai tiesiogiai įtakoja automobilio važiavimo kokybę ir saugumą. Esant netvarkingiems amortizatoriams automobilis kelyje yra nestabilus, todėl stabdant staigiai – stabdymo kelias prailgėja ir galima patirti...


Trūkusio pagrindinio diržo pasekmės – verta žinoti!

Trūkusio pagrindinio diržo pasekmės – verta žinoti!

Paskirstymo diržo keitimas gali pasirodyti brangi ir nebūtina paslauga – bet nepamirškime jog nutrūkęs variklio paskirstymo diržas gali padaryti daug žalos Jūsų automobilio varikliui.


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!