Sausio 31d. Šeštadienis

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

2013 Kovo 1d.
Peržiūrų skaičius: 11728
Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Stabdžių skysčio keitimas yra toks pats planinis automobilio remontas kaip ir variklio alyvos ir tepalų keitimas, stabdžių kaladėlių keitimas ar žvakių keitimas.  Priklausomai nuo automobilio markės, modelio ir variklio bei tam tikrų konstrukcinių niuansų bei gamintojo – yra nurodomas skirtingas laiko intervalas kas kiek reikia keisti stabdžių skystį.

Pavyzdžiui Honda automobiliui stabdžių skystį pilnai gamintojas nurodo keisti kas du metus arba kas apytikriai 48 000 kilometrų, dar dažniau stabdžių skystį nurodo keisti jei automobilis eksploatuojamas sudėtingomis sąlygomis, vien tik mieste, važinėjant trumpais atstumais todėl Servisas 007 pataria stabdžių skystį keisti bent kartą per du metus, ar bent kartą nusipirkus automobilį.

Stabdžių skystis, kaip ir stabdžiai yra automobilio funkcija kuri tiesiogiai liečia jūsų pačių kaip vairuotojų, keleivių ir aplinkinių saugumą, todėl nepamirškite pasikeisti stabdžių skysčio ir džiaugtis maksimaliai efektyviu stabdymu!


DOT 3 ir DOT 4 stabdžių skystis – kuris stabdžių skystis tinkamiausias mano automobiliui?

Stabdžių skystis yra karščiui atsparus stabdžių skystis kuris savyje neturi turėti vandens tam kad apsaugotų vidines stabdžių dalis nuo korozijos bei chemiškai nekeistų savo savybių esant temperatūrų kaitai.

Stabdant automobilį neretai stabdžių diskai, suportai, kaladėlės ir žinoma stabdžių skystis gali pasiekti net iki 400 laipsnių ar didesnės temperatūros todėl kokybiškas stabdžių skystis yra ypač svarbu.

Dažniausiai automobiliai yra eksploatuojami su DOT 3 stabdžių ir sankabos skysčiu. DOT 3 stabdžių skystis yra pagamintas chemiškai labai panašiai į DOT 4 stabdžių skystį, skirtumas tarp jų yra tik tas kad DOT 4 pasižymi aukštesne virimo temperatūra ir  mažesne vandens absorbcija. DOT 3 skystis labiausiai sugeria ir absorbuoja drėgmę ir vandenį. DOT gradacija tarp 3 ir 4 yra matuojama dviem matmenim, t.y. kai skystis yra sausas, be jokio vandens buvimo sistemoje, kaip būna šviežiai supiltas stabdžių skystis ir senas, kuris daroma prielaida savyje turi suabsorbavęs apie 3-4 % vandens savo tūriui.

DOT 3 virimo temperatūra sausam skysčiui – 205 laipsniai, esant senam skysčiui – 140 laipsnių;
DOT 4 virimo temperatūra sausam skysčiui – 230 laipsniai, esant senam skysčiui – 155 laipsnių;

DOT 3 ir DOT 4 abiejų spalva dažniausiai yra gintaro, rusva ar šviesiai gelsva – dažniausiai sutinkamas ir naudojamas stabdžių ir sankabos skystis.

DOT 5 ir DOT 5.1 stabdžių skystis

DOT 5 stabdžių skystis yra visiškai kitokios sudėties nei DOT 3 ar DOT 4  ar net DOT 5.1 stabdžių skystis, DOT 5 stabdžių skystis pagamintas silikono pagrindu, todėl negali būti maišomas su aukščiau minėtais DOT 3 ir DOT 4 bei DOT 5.1 stabdžių skysčiais. DOT 5  ir DOT 5.1 stabdžių skystis pasižymi kur kas aukštesne virinimo temperatūra todėl tinka daugeliui sportinio tipo automobiliam kurie yra eksploatuojami ne tik kasdieniniam važinėjimui bet ir automobilių sporte. DOT 5 stabdžių skystis buvo kuriamas taip kad visiškai nesugertų ir neabsorbuotų drėgmės iš aplinkos priešingai nei DOT 3 ar DOT 4. Paprastai DOT 5 stabdžių skysčio spalva yra violetinė.  DOT 5.1 stabdžių skystis chemiškai yra panašus į DOT 3 ir DOT 4, bet jo virinimo temperatūra yra kur kas didesnė todėl jis tinka labiau sportiniam važiavimui.

DOT 5 virimo temperatūra sausam skysčiui – 260 laipsniai, esant senam skysčiui – 180 laipsnių;
DOT 5.1 virimo temperatūra sausam skysčiui – 270 laipsniai, esant senam skysčiui – 190 laipsnių;
Kas būną kai nekeičiame stabdžių skysčio?

Nekeičiamas stabdžių skystis absorbuoja drėgmę ko pasekoje rūdija stabdžių sistemos dalys iš vidaus, gadinamos guminės detalės, pasidengia apnašomis stumuokliukai ko pasekoje jie pradeda sunkiau judėti ir galiu pradėti strigti. Stabdžių skystis kuris savyje turi vandens prie minusinės temperatūros ypatingai keičia savo savybes – stabdžių pedalo kietumas pakinta, stabdžių efektyvumas sumažėjo bei stabdžių skysčio spalva tamsėja nuo nuosėdų, rūdžių ir purvo. Tokį stabdžių skystį privalu keisti nauju!

Stabdžių skysčio trūkumas ar mažėjimas, kuo tai gali baigtis?

Stabdžių skystis yra būtina stabdžių komponentų dalis ir medžiaga kuri perduoda stabdymo efektą iš stabdžių pedalo į ratus, todėl stabdžių skysčio trūkumas gali sumažinti stabdžių efektyvumą o tam tikrais atvejais stabdžių skysčio trūkumas gali būti priežastis dėl kurios visiškai dings automobilio stabdžiai.

Stabdžių skystis yra saugomas rezervuare variklio skyriuje ir turi minimalią ir maksimalią ribą. Servisas 007 pataria visuomet pasitikrinti stabdžių skystį ypač prieš ilgą kelionę ir laikyti jo ribą ties maksimalia riba. Ta riba gali kisti ir nebūtinai reikšti jog sistema yra nesandari, tiesiog dėvintis kaladėlėmis daugiau išsistumia stumuokliukas ir daugiau stabdžių skysčio pasilieka stabdžių suportuose prie kiekvieno rato, todėl visuomet yra tam tikras stabdžių skysčio rezervas.

Stabdžių skysčio lygio mažėjimas paprastai turi tam daviklį ir pasiekus minimalią ribą praneša apie tai vairuotojui uždegdamas specialų indikatorių.
Stabdžių skysčio trūkumo įspėjimas automobilio prietaisų skydelyje

Stabdžių skysčio trūkumo įspėjimas automobilio prietaisų skydelyje

P.s. Kai kurie automobiliai turi tą pačią lemputę tiek rankinio stabdžio indikacijai tiek pasiekus minimalią stabdžių skysčio ribą, todėl pamatę tokią lemputę – visų pirma pasižiūrėkite ar nesate palikę rankinio stabdžio svirties pakeltos. Stabdžių sistemos įspėjamasis indikatorius automobilio prietaisų skydelyje.

Stabdžių sistemos įspėjamasis indikatorius automobilio prietaisų skydelyje

Pamatę tokį indikatorių ir pranešimo lemputę skydelyje, tuojau pat atsargiai sustokite ir pasitikrinkite stabdžių skysčio kiekį rezervuare. Galimas daiktas kad sistema tapo nesandari dėl trūkusio stabdžių vamzduko ar šlangelės, tokiu atveju automobiliu važiuoti nepatartina, o patartina pasisamdyti transportą kuris saugiai nugabens Jūsų automobilį į servisą 007 kuriame bus sutvarkyti Jūsų stabdžiai.
Išvados ir patarimai

Retas mūsų vairuotojas skiria dėmesio ir laiko stabdžių skysčio keitimui nes nesusimastydamas apie savo saugumą, stabdžių sistemos komponentų patikimumą ir ilgaamžiškumą. Daugelis vairuotojų niekada nėra keitę stabdžių skysčio ir niekada to daryti neketina – bet tokie vairuotojai dažnai restauruoja stabdžių suportus, kenčia nuo kaistančių ratų dėl stringančių stabdžių, ar net neįtaria kad važinėja su tikrai ne pačiais efektyviausiais stabdžiai ir kartais net nežino kaip gerai jų automobilis gali stabdyti. Tam kad saugiai jaustis kelyje, saugiai stabdyti ir būti užtikrintiems savo, savo šeimos draugų ir aplinkinių saugumu mes kviečiame pasikeisti stabdžių skystį, tvarkingai nusiorinti stabdžių sistemą, patikrinti stabdžių kaladėlės ir stabdžių diskus.

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Augančios degalų kainos lemia, kad važinėti automobiliu darosi vis brangiau. Tuo tarpu kitos būtinos išlaidos nemažėja, o atlyginimai kartais net susitraukia. Taigi, kiekvienam vairuotojui svarbu sutaupyti. Šiame straipsnyje parašysiu kelis...


Dujos, dujų įranga

Dujos, dujų įranga

Dujų įranga vis labiau populiarėja, ypač kai degalinių kainose matome akivaizdų dvigubą skirtumą ko pasakoje kiekvienas vairuotojas susimasto apie dujų įrangą ir jos montavimą.


Automobilių remontas: oficialios automobilių atstovybės prieš privačias dirbtuves

Automobilių remontas: oficialios automobilių atstovybės prieš privačias dirbtuves

Ne paslaptis, jog absoliuti dauguma vairuotojų Lietuvoje automobilius perka ne iš įgaliotųjų atstovybių, o pagal skelbimus laikraščiuose ar viename iš galybės interneto portalų. Visgi automobilio pirkimas iš salono turi vieną didelį pliusą –...


Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

Žiemos šalčių metu vairuotojai šildo savo automobilius žymiai ilgiau, nei šiltuoju metų periodu. Vyrauja nuomonė, kad žiemą prieš pradedant važiuoti variklį reikia šildyti bent 2 minutes. Iš tiesų daugelį variklių užtenka pašildyti vos keletą...


Sailentblokų presavimas ir keitimas

Sailentblokų presavimas ir keitimas

Sailentblokų taisymas ir keitimas – sailentblokų presavimas. Sailentblokai – guminės įvorės, tai detalė turinti daug pavadinimų. Trumpai apie liaudyje vadinamus sailentblokus arba sailenblokus. Sailentblokai tai detalė kuri randasi...


Dujų montavimas

Dujų montavimas

Brangstant benzinui ir kitam kurui, mes visi vis dažniau susimastome apie dujų montavimą. Šiame straipsnyje pamėginsime padiskutuoti apie tai kaip pasirinkti tinkamą dujų įrangą ir tinkamus dujų įrangos montuotojus. Į ką atkreipti dėmesį...


Išmetimo sistema

Išmetimo sistema

Šiuolaikinio automobilio išmetimo sistema ne tik pašalina degimo produktus iš variklio, bet juos ir išvalo. Be visur jau naudojamų katalizatorių, kurie sumažina nuodingų medžiagų kiekį išmetamose dujose, naujuose dyzeliniuose varikliuose...


Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Dujų įranga pagal savo konstrukciją, paskirtį ir sudėti yra skirtstoma į keturias kartas kurias mėginsime aprašyti individualiai keik žemiau pradedant paprasčiausia, baigiant populiariausia tiesiogine arba ketvirta dujų įrangos karta.


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.teisininkasvilniuje.lt

www.teisininkasvilniuje.lt

Visos teisinės paslaugos ir konsultacijos.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!