Spalio 23d. Trečiadienis

Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus.

Peržiūrų skaičius: 11660
Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus.

Trumposios žinutės (SMS) – tai greito bendravimo forma, kuomet iš mobiliojo telefono siunčiamas iki 160 simbolių tekstas . Tyrimų bendrovės „Pew Research“ tyrimas, atliktas 2009 – 2010 metais, parodė, kad 58 proc. suaugusiųjų ir 66 proc. paauglių, turinčių mobiliuosius telefonus, bendrauja trumposiomis žinutėmis, o daugelis net įsigudrina rašyti trumpąsias žinutes vairuodami. To paties „Pew“ tyrimo duomenimis, 34 proc. paauglių ir 47 proc. suaugusiųjų, naudojančių mobiliuosius telefonus teksto žinutėms rašyti, patvirtino, jog yra rašę žinutes vairuodami.

2008 metais JAV nacionalinė kelių eismo tarnyba pranešė, kad beveik 6000 tragiškai pasibaisusių avarijų ir daugiau nei milijonas sužalojimų įvyko dėl vairuotojų, kurie, be vairavimo, buvo užsiėmę kažkuo kitu, kaltės. Tyrimo tikslas nebuvo ištirti teksto žinučių rašymo problemą, tačiau atskleidė pašalinių užsiėmimų poveikį vairuotojui. Kaip ir daugeliui kitų dalykų, teksto žinutėms rašyti reikia dėmesio ir fizinių pastangų, todėl rašyti teksto žinutes vairuojant uždrausta dvidešimt aštuoniose JAV valstijose.

Tačiau ar esama įrodymų, kad rašyti teksto žinutes vairuojant yra pavojingiau, nei vairuoti išgėrus? Nors teksto žinučių rašymo vairuojant poveikis dar tik tiriamas, kai kurie automobilių pramonės ir mokslo tyrimų ekspertai tvirtina, kad rašyti teksto žinutes vairuojant tikrai pavojingiau, nei vairuoti išgėrus, nes atitraukus žvilgsnį nuo kelio, stipriai sumažėja galimybė reaguoti į pokyčius jame.

2009 metais žurnalo „Car and Driver“ vyriausiasis redaktorius ir studentas praktikantas atliko vairavimo testą, siekdami patvirtinti arba paneigti teiginį, kad rašyti teksto žinutes vairuojant yra pavojingiau, nei vairuoti išgėrus. Pirmasis eksperimento etapas buvo skirtas abiejų vairuotojų reakcijos laikui, šiems vairuojant blaiviems ir neblaškomiems, išmatuoti ir įvertinti. Vėliau – skaitant ir rašant teksto žinutes mobiliaisiais telefonais. Švieselė ant automobilio priekinio stiklo imitavo automobilių susidūrimą priešais.

Skaitant ir rašant teksto žinutes, reakcijos laikas buvo matuojamas nuo to momento, kai pasirodė švieselė, iki vairuotojas nuspaudė standžių pedalą važiuodamas 35 mylių (56,3 kilometro) ir 70 mylių (112,7 kilometro) per valandą greičiu. Abiejų vairuotojų reakcijos laikas buvo ilgesnis jiems skaitant ar rašant teksto žinutes, nei vairuojant neblaškomiems. Po pirmojo bandymo abu vairuotojai pavartojo alkoholio, tačiau neviršijo jų valstijoje leistinos ribos. Atlikus tokį patį bandymą paaiškėjo, kad abiejų išgėrusių vairuotojų reakcijos laikas buvo geresnis, nei skaitant ar rašant teksto žinutes blaiviems. „Car and Driver“ pažymi, kad bandymas buvo atliekamas uždarame oro uosto pakilimo take, kuriame nėra jokių kelio ženklų ar posūkių, tačiau akivaizdu, kad lėtesnė reakcija skaitant ar rašant teksto žinutes gali turėti sunkių pasekmių realiomis kelių eismo sąlygomis.

Kitas tyrimas, kurį atliko Londono transporto tyrimo laboratorija (Transport Research Laboratory), išaiškino dar įdomesnių dalykų. Buvo pastebėta, kad vairuotojai, rašantys teksto žinutes, ne tik lėčiau reaguoja į situacijas kelyje, bet ir labiau „plaukioja“ po eismo juostas bei vairuoja blogiau, nei vairuotų pavartoję marihuanos. Tyrimas parodė, kad rašančio ar skaitančio teksto žinutes vairuotojo reakcija yra 35 proc. blogesnė, nei vairuojančio be jokių pašalinių trikdžių. O apsvaigusio vairuotojo reakcija 12 proc. blogesnė nei neblaškomai vairuojančio blaivaus žmogaus. Be to, šis tyrimas parodė, kad, rašant teksto žinutes, sunkiau išlaikyti saugų atstumą tarp transporto priemonių, o vairo kontrolė sumažėja net 91 proc., palyginti su neblaškomu vairavimu. Galų gale vienas iš tyrimo stebėtojų padarė išvadą, kad teksto žinučių rašymas vairuojant yra vienas iš pavojingiausių užsiėmimų prie automobilio vairo.

Parengta pagal užsienio spaudą

Vaizdo registratorius

Vaizdo registratorius

Vaizdo registratorius gali užfiksuoti tuos momentus, kurie paprastai atsiduria istorijoje. Nepriklausomai nuo auto įvykio, ar Jus nutrenktų kita transporto priemonė, ar kiti šoktų priešais automobilį, vaizdo registratorius užfiksuoja viską. Jeigu...


Garsas automobilyje: nuo A iki Ž

Garsas automobilyje: nuo A iki Ž

Dažnas naujo automobilio pirkėjas, sumokėjęs už gamyklinę garso aparatūrą 1000 ar 2000 litų, naiviai tikisi, kad naujajame automobilyje galės pasijusti lyg tikro garso koncerte. Tačiau jau po pirmo bandymo seka nusivylimas. Ką gi daryti? Ar iš...


Kurį navigatorių pirkti? Kuri GPS navigacija geresnė? Kas patars?

Kurį navigatorių pirkti? Kuri GPS navigacija geresnė? Kas patars?

Dažnai žmonėms besidomintiems GPS navigacijomis iškyla natūralūs klausimai: Kokią navigaciją pasirinkti? Kokia navigacija yra geriausia pirkėjui, ne pardavėjui parduoti?


Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Daugybė žmonių savo atostogas ar laisvalaikį praleidžia keliaudami. Rinkoje atsirandant vis daugiau kelionių organizatorių, siūlančių keliauti skirtingais būdais, keliautojai gali pasirinkti iš kur kas didesnės gausos vežėjų įmonių. Kurį laiką...


"Google Maps" sistema integruota į "Mercedes-Benz SLS AMG"

"Google Maps" sistema integruota į "Mercedes-Benz SLS AMG"

Savo didelio populiarumo dėka internetinė kartografinė tarnyba "Google Maps" po truputį pradeda plisti už išmaniųjų telefonų ir interneto naršyklių ribų. Pranešama, jog nuo šiol "Google Maps" papildys "Mercedes-Benz SLS...


Svarbiausia automobilio dalis vasarą - kondicionierius

Svarbiausia automobilio dalis vasarą - kondicionierius

Vasaros karščiai veikia visus žmones. Sako, būna net karščio sukeltų depresijų bei savižudybių. Norėtųsi tikėti, kad prie vairo to nevyksta, tačiau karštas oras turi įtakos ir vairuotojams. Vienas iš išsigelbėjimo būdų - kondicionierius, tiesa,...


Gelbstinti ir žudanti pagalvė

Gelbstinti ir žudanti pagalvė

Saugos pagalvės vertinamos kaip vienas didžiausių automobilių saugumo technologijos pasiekimų. Tačiau jos veikimo specifika kartais būna miglotai suprantama.


Garso automobilyje ypatumai

Garso automobilyje ypatumai

Pirmiausia – apie garsiakalbius. Pagal konstrukciją labiausiai paplitę trijų rūšių garsiakalbiai: plačiajuosčiai paprasti, plačiajuosčiai „koaksialo“ ir plačiajuosčiai komponentiniai. Pirmosios rūšies garsiakalbių dažnių...


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Baltyre Baltyre Baltyre Baltyre Baltyre