Spalio 23d. Antradienis

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

2018 Liepos 30d.
Peržiūrų skaičius: 1064

Motokrosas – sporto šaka, daugeliui kelianti asociacijų su sudėtingais iššūkiais, galingais motociklais ir aršia, nuožmia konkurencija. Vis dėlto nuo šios veiklos sunku atsieti ir traumų tikimybę. Būtent dėl pastarosios priežasties verta atidžiai pasirinkti drabužius ir aksesuarus. Motokroso apranga – būtina siekiant sumažinti sutrenkimų, nubrozdinimų, kitokių sužeidimų tikimybę ir pavojingumą. Specialūs drabužiai svarbūs nepriklausomai nuo to, kiek įgudęs motociklo vairuotojas.

Investicija – didelė, tačiau reikalinga

Motociklininkų apranga yra tema, kelianti daugybę diskusijų. Nors motociklų keliuose vis daugėja, populiarėja ir pats motokrosas, nemažai vairuotojų tinkamai neįvertina aprangos reikšmės. Daugelį stabdo didelė drabužių ir aksesuarų kaina. Kita problema – žinių trūkumas, kliudantis atsirinkti tinkamas aprangos dalis. Tačiau siekiant saugumo vertėtų įveikti visus iššūkius.

Šiuolaikiniai motokrosui skirti motociklai akivaizdžiai skiriasi nuo naudotų, pavyzdžiui, prieš kelis dešimtmečius. Šiandien lygios trasos, bekelės ir specialiai suformuoto kliūčių ruožo iššūkius siekiama įveikti kuo lengvesniais, saugesniais, manevringesniais motociklais. Tokios savybės padeda vairuotojui siekti kuo geresnių rezultatų – tikslumo, greičio, šuolių aukščio. Tačiau tai – viena medalio pusė. Kuo lengvesnis, daugiau triukų leidžiantis atlikti motociklas, kuo aršesnė konkurencija, tuo svarbesnė taip pat kruopščiai pasirinkta motokroso apranga.

Specializuotos aprangos detalės metams bėgant taip pat smarkiai pasikeitė. Kiek patobulinti laisvalaikio drabužiai, papildomos plastikinės apsaugos šiandien pavirto į savitus motociklininko šarvus, be kurių mėgautis sportu – nei patogu, nei saugu. Išskirti galima 3 tokios aprangos aspektus: lengvumą, pilno komplekto svarbą ir specifines ypatybes. Jie ir lemia didžiausius skirtumus tarp specializuotos bei įprastos motociklininkų aprangos.

Lengvumas

Didelis aprangos svoris buvo viena svariausių priežasčių, kodėl daugelis motokroso atstovų vengė ją dėvėti. Gana gremėzdiški, sunkūs drabužiai, apsaugos smarkiai mažino judesių laisvę, manevringumą. Be to, jie greitai išvargindavo dėvėtoją, kėlė didelį diskomfortą šiltuoju metų laiku. Šiandien aprangos lengvumo ir saugumo santykiui skiriama ypatingai daug dėmesio. Šiuolaikiška motokroso apranga gaminama iš lengvų, specialiai apdorotų audinių (poliesterio, poliamido). Dėl šios priežasties odiniai gaminiai nebėra populiarūs.

Motokrosui skirtus drabužius paprastai pasirenkama dėvėti po apsauga. Jie puikiai priglunda prie kūno. Suderinus tokią aprangą su papildomomis apsaugomis, suformuojamas minėtasis šarvas, patikimai saugantis nuo galimų įbrėžimų, smūgių ir užtikrinantis komfortišką oro cirkuliaciją.

Pilno komplekto svarba

Įprastai motociklininkai turi didelę aprangos pasirinkimo laisvę. Jie gali rinktis ne tik iš skirtingų gamintojų, bet ir pačios aprangos dalių. Kuo pavojingesnis sportas, tuo daugiau dėmesio reikia skirti drabužių pasirinkimui. Pavyzdžiui, važinėjantys motociklu laisvalaikiu gali rinktis paprastus, iš atsparesnės medžiagos pagamintus drabužius (marškinėlius, džemperius, kelnes) ir derinti juos su apsaugomis. Tačiau motokroso apranga nuo laisvalaikio drabužių turi skirtis akivaizdžiai.

Specialistai net ir motociklininkams mėgėjams primygtinai rekomenduojama rinktis kaklą, sąnarius, krūtinę saugančius aprangos elementus. Jie motokroso atstovams – ypatingai svarbūs. Dėl didesnės traumų tikimybės būtina specializuota, nuo lūžių sauganti kaklo apsauga. Taip pat negalima pamiršti nei motociklų krosui pritaikytų batų, sąnarių, krūtinės, nugaros apsaugų, šalmo, nei kelnių, palaidinių ilgomis rankovėmis, pirštinių. Motokrosas – sportas, kuriame traumų išvengti beveik neįmanoma. Vis dėlto būtina suprasti, kad kuo pilnesnis aprangos komplektas pasirenkamas, tuo mažesnių ir retesnių sužeidimų galima tikėtis. Dėl šios priežasties verta skirti dėmesio tam, kaip susijungia skirtingos aprangos dalys – pavyzdžiui, kaklo apsauga ir šalmas, kaklo ir nugaros, krūtinės apsaugos.

Specifinių savybių reikšmė

Motociklų krosui skirti drabužiai, aksesuarai nuo įprastos motociklininkų aprangos skiriasi ne tik mažesniu svoriu, labiau prie kūno priglundančiu dizainu ar galimybe dėvėti apsaugas po drabužiais.  Motokroso apranga yra pritaikyta specifiniams vairuotojo poreikiams. Paprastas pavyzdys – batai arba šalmai. Pastarieji nuo paprastų skiriasi savo forma ir patvarumu: ant jų esama specialių iškyšų, padedančių papildomai apsaugoti kaktą, kitas veido dalis. Be to, jie gaminami iš kelių ypač tvirtų stiklo pluošto sluoksnių ir yra kruopščiai testuojami. Specialus dizainas taip pat padeda sumažinti sukamąją jėgą, užtikrinti gerą oro cirkuliaciją.

Motokroso atstovams skirti batai – gerokai ilgesni. Jie paprastai dengia visą blauzdą. Tokia avalynė sukurta tam, kad stora danga apsaugotų kuo didesnį kojos plotą. Ji tarsi užfiksuoja čiurnos sąnarį reikiamoje padėtyje, tad apsaugo nuo išnirimo, sausgyslių patempimo, kitokių traumų. Šiuolaikiški motokroso batai, kaip ir kitos aprangos detalės, puikiai pritaikyti išlaikyti komfortą važiuojant purvynais, gausiai prakaituojant.

Nors motokroso apranga pasižymi aukšta kaina, išskirtiniai jos privalumai turėtų padėti įveikti visas dvejones. Kruopščiai atsirinktos, tarpusavyje suderintos detalės, aksesuarai – tai, kas padeda mėgautis šiuo sportu gerokai komfortiškiau ir saugiau. Specializuotos aprangos naudą puikiai supranta labiau patyrę motokroso entuziastai. Belieka tikėtis, kad ją vis geriau įvertins ir pradedantieji.

Mopedo vairuotojo pažymėjimas – nuo 15 metų

Mopedo vairuotojo pažymėjimas – nuo 15 metų

Nors mopedų vairuotojai yra vieni iš pažeidžiamiausių eismo dalyvių, mopedo vairuotojo pažymėjimais gyventojai domisi vis daugiau. Valstybės įmonė „Regitra“ primena, kad teisę vairuoti mopedus* ir lengvuosius keturračius motociklus**...


Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

Pavasaris – sezoninių transporto priemonių, tokių kaip mopedai, sugrįžimo į gatves laikas. Nors jų sezonas kol kas dar neprasidėjo, besirengiantieji šį pavasarį sėsti prie mopedo vairo jau dabar tam ima ruoštis.


Motociklininkų apsaugai - galvą šaldantis šalmas "ThermaHelm"

Motociklininkų apsaugai - galvą šaldantis šalmas "ThermaHelm"

Pasak britų statistikos, nukritusiems nuo motociklo ir patyrusiems smūgį galva į asfaltą motociklininkams dažnai susidaro hematoma, t.y. lokalinis kraujo išsiliejimas į smegenis. Po smūgio žmogaus organizmas patiria stresą, staiga pakyla...


Kaip motociklu įveikti 1,5 metro gylio vandens telkinį

Kaip motociklu įveikti 1,5 metro gylio vandens telkinį

Daugkartinis "Enduro" klasės motociklų pasaulio čempionas Ivan Cervantes savo plieniniu žirgu pademonstravo, kad šia transporto priemone galima įveikti ir gana plačius vandens telkinius - žinoma, nepaskęstant.


Numatomi pasikeitimai suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Numatomi pasikeitimai suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Valstybės įmonė „Regitra“ atkreipia dėmesį, kad nuo 2013 m. sausio 19 d., įsigaliojus Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, gyventojai galės įgyti teisę vairuoti naujos – A2 kategorijos...


Motoroleris: sportiškas, triratis, elektrinis (Video)

Motoroleris: sportiškas, triratis, elektrinis (Video)

Bendrovė „Sway Motorsports“ tik ką pristatė ne vienerius metus kurtą triračio sportinio elektrinio motorolerio prototipą. Nors ir norėtųsi, jog ši transporto priemonė būtų kiek galingesnė, vaizdo siužete galima įsitikinti, jog...


Patarimai dviračių vairuotojams

Patarimai dviračių vairuotojams

Dviratis – dviratė bemotorė, aplinką tausojanti transporto priemonė, naudojama pramogai, susisiekimui, laisvalaikio praleidimui, turizmui, sportavimui, varžyboms. Be to, dviratis – patogi, ekonomiška ir ekologiška transporto priemonė....


Elektrinis dviratis „Audi“: saugokitės baudų už viršytą leistiną greitį

Elektrinis dviratis „Audi“: saugokitės baudų už viršytą leistiną greitį

Automobilių koncernas „Audi“ sukūrė elektrinio dviračio „Wörthersee“, kuriuo galima įsibėgėti iki 80 km/h, koncepciją. Dviračiu, kaip galėsite įsitikinti vaizdo siužete, galima važinėti ne tik greitai, bet ir...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!