Sausio 22d. Trečiadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 37872
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

1. Kad išvengtumėte automobilių spūsčių, pasirinkite optimalų važiavimo kelią ir laiką. 2. Automobilio padangas pripūskite pagal rekomendacijas ir reguliariai tikrinkite automobilio padangų slėgį. Taip sumažinsite degalų sąnaudas iki 3 proc. Jei...


Vairavimo egzaminas - vertinimo kriterijai

Vairavimo egzaminas - vertinimo kriterijai

Įgūdžių ir elgsenos vairuojant kelių transporto priemonę (toliau – transporto priemonė) vertinimo kriterijai ir metodai taikomi valstybės įmonėje „Regitra“ (toliau – VĮ „Regitra“) egzaminuojant asmenis,...


Vairuotojo pažymėjimų galiojimas

Vairuotojo pažymėjimų galiojimas

Pastaruoju metu gyventojai dažniau teiraujasi, ar jų turimas vairuotojo pažymėjimas galioja, ar jį būtina keisti. Atkreipiame dėmesį, jog vairuotojo pažymėjimas galioja iki jame nurodytos galiojimo pabaigos datos. Jei ši data neįrašyta, toks...


Vairavimas be nugaros skausmo

Vairavimas be nugaros skausmo

Važiuoti automobiliu atsistojus niekaip nepavyks. O kadangi žmogus sutvertas ne sėdėti, kelionėje dažnai paskausta nugara. Keletas paprastų triukų užkirs kelią blogiems pojūčiams. Jei prie vairo bus sėdima taisyklingai, tik tuomet pavyks važiuoti...


Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Daugiau nei pusė vairuotojų, savo automobiliuose turinčių ABS (stabdžių antiblokavimo sistemą), esant pavojingai situacijai, stabdo netinkamai – stabdžių pedalą spaudžia per trumpai ar nepakankamai stipriai.


Valgyti vairuojant pavojinga

Valgyti vairuojant pavojinga

Vairavimo metu valgantys vairuotojai iki dviejų kartų padidina susidūrimų tikimybės riziką. Tyrimai parodė, kad valgymas ir gėrimas gali atitraukti vairuotojo dėmesį labiau, nei kalbėjimas mobiliuoju telefonu.


Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Net jei alkoholio kiekis kraujyje neviršija leistinos normos, vairuoti ryte, po vakarėlio, kol jaučiami pagirių simptomai, yra keturis kartus pavojingiau nei įprastomis aplinkybėmis. Kaip rašoma išplatintame pranešime, tyrimas parodė, kad vakare...


Policija pataria: ką daryti, kad žiema neatneštų staigmenų kelyje

Policija pataria: ką daryti, kad žiema neatneštų staigmenų kelyje

tėjusi žiema primena, kad eismo sąlygos tampa sudėtingos: slidūs keliai, blogas matomumas. Ne kiekvienas vairuotojas sugeba apskaičiuoti atstumą iki kitos transporto priemonės, kelyje nepastebimi pėstieji, dviratininkai, vadeliotojai –...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!