Balandžio 24d. Trečiadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 35928
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Labai pavojinga naktį prasilenkti su automobilių kolona. Kolonos pirmojo automobilio vairuotojas laiku perjungia šviesas, o važiuojantys paskui jį gali tai padaryti pavėluotai. Kad to nebūtų, kolonos automobiliai turi važiuoti įjungę tik...


Patarimai vairuotojams

Patarimai vairuotojams

Metų laikai, o kartu su jais besikeičiančios meteorologinės sąlygos, įtakoja transporto priemonių eismo intensyvumą, važiavimo greitį, nuo kurių priklauso ir eismo įvykių skaičius, jų padariniai. Praėjusiais, 2008-aisiais, metais daugiausia eismo...


Vairavimas esant pagirioms

Vairavimas esant pagirioms

Net jei kraujyje nebėra alkoholio, sugebėjimui vairuoti gali trukdyti galvos skausmas, jautrumas šviesai, pykinimas ir kiti simptomai, atsirandantys praėjus keletui valandų po alkoholio vartojimo.


Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Kas trečias automobilio vairuotojas posūkio signalą rodo neteisingai arba jo visai nerodo. Pateikiame keletą patarimų, kaip viską daryti tinkamai. Apsimesti esą bėgi į kairę ir staiga pasukti dešinėn – futbolo aikštelėje tai džiaugsmingais...


Kodėl reikalingas atšvaitas?

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Kiekvienais metais Lietuvoje užregistruojam daugiau nei 2000 eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji. Per metus vidutiniškai žūsta 240 pėsčiųjų, daugiau nei pusė jų – tamsiu paros metu. Beveik visi pėstieji, eidami keliu tamsiu paros metu,...


Automobilio judėjimas posūkyje

Automobilio judėjimas posūkyje

Posūkyje ratą veikia stūmimo jėga P ir šitą jėgą išskaidome į susidedamąsias x ir y tam, kad ratas riedėtų x kryptimi reikia nugalėti riedėjimo varžą . Tam, kad ratas riedėtų jėgos y kryptimi reikia, kad nugalėtų sukibimo jėgą. . Važiuojant geru...


Vandens telkinių pakrantės - ne automobilių stovėjimui

Vandens telkinių pakrantės - ne automobilių stovėjimui

D. Plokštienės teigimu, už šį pažeidimą Administracinių teisės pažeidimų kodekso 55 straipsnis ("Vandens telkinių apsaugos zonų ar pakrančių apsaugos juostų režimo pažeidimas") užtraukia įspėjimą arba baudą nuo 50 iki 100 litų, kaip ir...


Važiuoti dviračiu dėvint šalmą – 6 kartus saugiau

Važiuoti dviračiu dėvint šalmą – 6 kartus saugiau

Sidnėjaus universiteto mokslininkas Michaelas Dinhas kartu su komanda atliko tyrimą: 12 mėnesių buvo stebimi 348 pacientai iš septynių Sidnėjaus ligoninių. Visi tiriamieji buvo vyresni nei 15 metų amžiaus.

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!