Rugpjūčio 18d. Sekmadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 37872
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

Blogą vairavimą lemia genetika?

Blogą vairavimą lemia genetika?

Kai kurie žmonės iš prigimties yra tiesiog blogi vairuotojai ir tai menkai priklauso nuo patirties. Tai rodo naujo tyrimo metu surinkti duomenys. Tyrimo išvadose teigiama, kad vairavimo įgūdžiai didele dalimi priklauso nuo genų rinkinio.


Pavojingi inercijos padariniai

Pavojingi inercijos padariniai

Automobiliu nesaugiai vežami objektai kasmet vidutiniškai lemia 13 tūkst. sužeidimų.* Jei yra staigiai stabdoma, netinkamai laikomi daiktai iš inercijos skries į automobilio priekį tokiu pačiu greičiu, kokiu buvo važiuojama prieš stabdymą. Tai...


Važiavimas esant rūkui

Važiavimas esant rūkui

Esant tirštam rūkui, matomi vos keli kelio metrai nuo automobilio. Įjungus tolimųjų žibintų šviesą, prieš automobilį susidaro nepermatoma šviesos siena, nes rūko dalelės atspindi šviesą. Todėl būtina įsijungti artimųjų šviesų žibintus ir, jei yra,...


Nepaslyskite šlapiame kelyje

Nepaslyskite šlapiame kelyje

Akvaplanavimas yra pavojingas reiškinys, atsirandantis važiuojant šlapiais paviršiais, panašus į slydimą ledu. Susidėvėjusios padangos su nepakankamu slėgiu praranda sukibimą vandenyje važiuojant vos 50 km/h greičiu, tinkamai pripūstos padangos...


Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Ši žiema, kaip, beje, ir prieš tai buvusios, dar kartą įrodė, kad norint važiuoti pasnigus ar pašalus reikia turėti įgūdžių. O jų mūsų vairuotojai neturi - tomis dienomis, kai sniegas užversdavo gatves, Klaipėdoje įvykdavo kelis kartus daugiau...


Vairuotojai turi saugotis stipraus vėjo

Vairuotojai turi saugotis stipraus vėjo

Padvigubėjus vėjo greičiui, jo spaudimas automobiliui yra keturiskart didesnis nei paprastai. Atlikti tyrimai rodo, kad ypač atvirose kelio dalyse stiprus vėjas gali būti daugiau negu trečdalio visų eismo įvykių tiesioginė priežastis ar vienas iš...


Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Daugiau nei pusė vairuotojų, savo automobiliuose turinčių ABS (stabdžių antiblokavimo sistemą), esant pavojingai situacijai, stabdo netinkamai – stabdžių pedalą spaudžia per trumpai ar nepakankamai stipriai.


Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Kovo viduryje pranešta, kad pirmą kartą pavyko išgauti gamtines dujas iš giliuose vandenyse esančių metano hidratų atsargų. Šiek tiek anksčiau per bandymus tai jau buvo pavykę padaryti iš telkinių sausumoje. Kodėl tai svarbu? Susidaro palankios...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!