Lapkričio 24d. Penktadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 28036
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

Saugaus elgesio kelyje atmintinė

Saugaus elgesio kelyje atmintinė

Saugaus elgesio kelyje atmintinė: Susirask perėjimui skirtą vietą - pėsčiųjų perėją ar sankryžą. Ateik iki jos ir sustok. Kelią pereik ten, kur jis gerai matomas į abi puses. Neik ten, kur kelią (gatvę) užstoja kliūtys.


Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Iki 25 proc. automobilių susidūrimų priežasčių būna važiavimas atbuline eiga. Tai didelis procentas, ypač atsižvelgiant į tai, kad statistinis vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, nuvažiuoja tik šiek tiek daugiau nei 1,5 kilometro per metus....


Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Kas trečias automobilio vairuotojas posūkio signalą rodo neteisingai arba jo visai nerodo. Pateikiame keletą patarimų, kaip viską daryti tinkamai. Apsimesti esą bėgi į kairę ir staiga pasukti dešinėn – futbolo aikštelėje tai džiaugsmingais...


Vairavimo per lietų ypatumai

Vairavimo per lietų ypatumai

Vairuoti lyjant reikia ypač atidžiai. Šlapia ir slidi kelio danga bei gerokai suprastėjęs matomumas kelia grėsmę visiems eismo dalyviams. Pagrindiniai principai, kurių vairuotojas turėtų laikytis lyjant, yra teisingai pasirinktas greitis, tinkamas...


Vairavimas per sniegą bei ledą

Vairavimas per sniegą bei ledą

Šoninio slydimo likvidavimas: I – automobilio užpakalinė dalis slysta į dešinė; II -priekinių ratų pasukimas į priešingąpusę padidina slydimąiššaukiančiąjėgą; III – automobilis tampa nevaldomas; IV – priekinių ratų pasukimas...


Kaip elgtis per pūgą

Kaip elgtis per pūgą

Kaip elgtis, jeigu patekote į smarkią pūgą važiuodami automobiliu? „Patartina sustoti, automobilį pasukti prieš vėją, retkarčiais išlipti iš jo ir nukasti sniegą, kad neužpustytų. Jeigu per pūgą važiuodami automobiliu užklimpote, patartina...


Pavojingi inercijos padariniai

Pavojingi inercijos padariniai

Automobiliu nesaugiai vežami objektai kasmet vidutiniškai lemia 13 tūkst. sužeidimų.* Jei yra staigiai stabdoma, netinkamai laikomi daiktai iš inercijos skries į automobilio priekį tokiu pačiu greičiu, kokiu buvo važiuojama prieš stabdymą. Tai...


Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Net jei alkoholio kiekis kraujyje neviršija leistinos normos, vairuoti ryte, po vakarėlio, kol jaučiami pagirių simptomai, yra keturis kartus pavojingiau nei įprastomis aplinkybėmis. Kaip rašoma išplatintame pranešime, tyrimas parodė, kad vakare...


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.admita.eu

www.admita.eu

Automobilių nuoma
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Autocom Autocom Autocom Autocom