Spalio 20d. Sekmadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 37872
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Geras regėjimas vairuotojams labai svarbus, jam susilpnėjus, tampa sunku užtikrinti saugų važiavimą. Trumparegystė ar toliaregystė nepatogumų sukelia tiek jauniems, tiek ir vyresniems vairuotojams, tačiau su amžiumi regėjimas labiau linkęs silpti....


Vairavimas esant pagirioms

Vairavimas esant pagirioms

Net jei kraujyje nebėra alkoholio, sugebėjimui vairuoti gali trukdyti galvos skausmas, jautrumas šviesai, pykinimas ir kiti simptomai, atsirandantys praėjus keletui valandų po alkoholio vartojimo.


Teisingai prisekite vaiką saugos diržu

Teisingai prisekite vaiką saugos diržu

Ar jūs teisingai prisegate savo vaiką automobilinėje saugos kėdutėje, kai jis dėvi žieminę striukę ar kombinezoną? Tyrimai rodo, kad 60-80 proc. tėvų į šį klausimą turėtų atsakyti neigiamai*, nes, panašu, jie pamiršta, jog saugos diržai turėtų...


Vairavimas per sniegą bei ledą

Vairavimas per sniegą bei ledą

Šoninio slydimo likvidavimas: I – automobilio užpakalinė dalis slysta į dešinė; II -priekinių ratų pasukimas į priešingąpusę padidina slydimąiššaukiančiąjėgą; III – automobilis tampa nevaldomas; IV – priekinių ratų pasukimas...


Kaip taupyti degalus?

Kaip taupyti degalus?

Kai norime sutaupyti pinigų, bandome jų išleisti kuo mažiau. Taip ir taupant degalus, reikia kuo mažiau jų sunaudoti. Tereikia truputį pagudrauti, ir į degalinę užsuksite rečiau nei įprasta. Beje, kuo daugiau taisyklių laikysitės, tuo daugiau...


Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas

1. Šis įstatymas nustato saugaus eismo automobilių keliais Lietuvos Respublikoje teisinius pagrindus, valstybės institucijų pareigas įgyvendinant saugaus eismo politiką, pagrindines eismo dalyvių, kelių priežiūros institucijų, policijos, muitinės...


Užsisegti saugos diržą turi tapti įpročiu!

Užsisegti saugos diržą turi tapti įpročiu!

Kas įvyksta automobiliui važiuojant 80 km/val. greičiu ir susidūrus su kita transporto priemone ar atsitrenkus į kliūtį?: praėjus 0,026 sek. po smūgio, deformuojamas automobilio buferis. Jėga, 30 kartų didesnė už automobilio svorio jėgą, sustabdo...


Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Motorinių transporto priemonių avarijos yra viena dažniausių stuburo traumų priežasčių*. Siekdami sumažinti traumos riziką, vairuotojai turėtų nepamiršti prisisegti saugos diržų ir taisyklingai sėdėti prie vairo, t. y. išlaikyti saugų atstumą nuo...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Baltyre Baltyre Baltyre Baltyre Baltyre