Spalio 23d. Antradienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 33096
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.


Saugi kelionė žiemą

Saugi kelionė žiemą

Pajudant iš vietos slidžiu keliu, svarbiausia – neleisti mašinos ratams per daug slysti. Vadinasi, reikia, kad variklio sūkiai būtų mažesni, o sankabą atleisti labai švelniai. Vos pastebėjus automobilį slystant, tučtuojau švelniai...


Vairavimo egzaminas - vertinimo kriterijai

Vairavimo egzaminas - vertinimo kriterijai

Įgūdžių ir elgsenos vairuojant kelių transporto priemonę (toliau – transporto priemonė) vertinimo kriterijai ir metodai taikomi valstybės įmonėje „Regitra“ (toliau – VĮ „Regitra“) egzaminuojant asmenis,...


Atbuline eiga važiuokite atsargiai

Atbuline eiga važiuokite atsargiai

Iki 25 proc. automobilių susidūrimų priežasčių būna važiavimas atbuline eiga. Tai didelis procentas, ypač atsižvelgiant į tai, kad statistinis vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, nuvažiuoja tik šiek tiek daugiau nei 1,5 kilometro per metus*....


Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Iki 25 proc. automobilių susidūrimų priežasčių būna važiavimas atbuline eiga. Tai didelis procentas, ypač atsižvelgiant į tai, kad statistinis vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, nuvažiuoja tik šiek tiek daugiau nei 1,5 kilometro per metus....


Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Ši žiema, kaip, beje, ir prieš tai buvusios, dar kartą įrodė, kad norint važiuoti pasnigus ar pašalus reikia turėti įgūdžių. O jų mūsų vairuotojai neturi - tomis dienomis, kai sniegas užversdavo gatves, Klaipėdoje įvykdavo kelis kartus daugiau...


Kaip elgtis per pūgą

Kaip elgtis per pūgą

Kaip elgtis, jeigu patekote į smarkią pūgą važiuodami automobiliu? „Patartina sustoti, automobilį pasukti prieš vėją, retkarčiais išlipti iš jo ir nukasti sniegą, kad neužpustytų. Jeigu per pūgą važiuodami automobiliu užklimpote, patartina...


Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Geras regėjimas vairuotojams labai svarbus, jam susilpnėjus, tampa sunku užtikrinti saugų važiavimą. Trumparegystė ar toliaregystė nepatogumų sukelia tiek jauniems, tiek ir vyresniems vairuotojams, tačiau su amžiumi regėjimas labiau linkęs silpti....


Vandens telkinių pakrantės - ne automobilių stovėjimui

Vandens telkinių pakrantės - ne automobilių stovėjimui

D. Plokštienės teigimu, už šį pažeidimą Administracinių teisės pažeidimų kodekso 55 straipsnis ("Vandens telkinių apsaugos zonų ar pakrančių apsaugos juostų režimo pažeidimas") užtraukia įspėjimą arba baudą nuo 50 iki 100 litų, kaip ir...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!