Vasario 21d. Trečiadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 29316
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.


Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Nepaisant praėjusią savaitę atšilusio oro, žiema dar nesibaigė. Atvirkščiai - užmiesčio keliuose sniegas aptirpo, ir vėl atšalus orui jis netruks pasidengti ledu. Tokios sąlygos pailgina automobilių stabdymo kelią, net ir nekalčiausi posūkiai...


Vairuotojų kelyje dažniausiai pasimaišo stulpai ir pastatai

Vairuotojų kelyje dažniausiai pasimaišo stulpai ir pastatai

Be automobilių vairuotojams kelyje dažniausiai pasimaišo stulpai, pastatai, vartai bei tvoros – tokias tendencijas atspindi Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika. Draudimo ekspertai atkreipia dėmesį, jog itin...


Ar galima moterį per pusvalandį išmokyti sportinio vairavimo?

Ar galima moterį per pusvalandį išmokyti sportinio vairavimo?

Vyrai kelyje dažnai pavadinami ereliais, tačiau moteris prie vairo dar dažniau prilyginama stichinei nelaimei. Įsivaizduokite tokią situaciją, kad moteris ne tik tobulai valdo automobilį kelyje, bet reikalui esant, gali pademonstruoti sportinio...


Teisingai prisekite vaiką saugos diržu

Teisingai prisekite vaiką saugos diržu

Ar jūs teisingai prisegate savo vaiką automobilinėje saugos kėdutėje, kai jis dėvi žieminę striukę ar kombinezoną? Tyrimai rodo, kad 60-80 proc. tėvų į šį klausimą turėtų atsakyti neigiamai*, nes, panašu, jie pamiršta, jog saugos diržai turėtų...


10 būdų, kaip sutaupyti degalų

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

Antsvoris kenkia ne tik žmogui. Taigi išmeskite iš savo automobilio viską, kas nereikalinga – dėžę su tuščiais buteliais, kibirus, kasdien nenaudojamus įrankius… Paprastai automobilyje susikaupia apie 40 kg (o kartais ir daugiau)...


Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Geras regėjimas vairuotojams labai svarbus, jam susilpnėjus, tampa sunku užtikrinti saugų važiavimą. Trumparegystė ar toliaregystė nepatogumų sukelia tiek jauniems, tiek ir vyresniems vairuotojams, tačiau su amžiumi regėjimas labiau linkęs silpti....


Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Akinanti šviesa yra reali grėsmė eismo dalyvių saugumui tiek naktį, tiek ir dienos metu. Vairuotojo reakcija į akinimą priklauso nuo jo individualių savybių ir nuo žmogaus lyties bei amžiaus. Geras matomumas yra vienas iš pagrindinių veiksnių,...


Pavasarinio vairavimo ypatumai

Pavasarinio vairavimo ypatumai

Pavasarinis atodrėkio periodas – pavojingas laikas vairuotojams. Pavasarį kelių būklė tampa apgaulinga, todėl net ir labiau patyrę vairuotojai neturėtų pernelyg atsipalaiduoti. 1. Daugelyje kelių asfaltas jau yra švarus, tačiau vietomis gali...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!