Gruodžio 8d. Sekmadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 37872
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Iki 25 proc. automobilių susidūrimų priežasčių būna važiavimas atbuline eiga. Tai didelis procentas, ypač atsižvelgiant į tai, kad statistinis vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, nuvažiuoja tik šiek tiek daugiau nei 1,5 kilometro per metus....


10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

1. Kad išvengtumėte automobilių spūsčių, pasirinkite optimalų važiavimo kelią ir laiką. 2. Automobilio padangas pripūskite pagal rekomendacijas ir reguliariai tikrinkite automobilio padangų slėgį. Taip sumažinsite degalų sąnaudas iki 3 proc. Jei...


Kodėl vyresni vairuotojai dažniau važiuoja kelio viduriu?

Kodėl vyresni vairuotojai dažniau važiuoja kelio viduriu?

Tyrimas atskleidė, kad vyresni vairuotojai stengiasi važiuoti kelio viduriu, nes jie yra atsargesni prie vairo, rašo telegraph.co.uk. Mokslininkų teigimu, bėgant metams vairuotojai vis dažniau stengiasi važiuoti kelio viduriu, nes važiuodami...


Vairavimas žiemą: kaip suvaldyti automobilį?

Vairavimas žiemą: kaip suvaldyti automobilį?

Iškritęs pirmasis sniegas ne vienam vairuotojui jau padarė žalos, o žiema dar tik prasideda. Kaip turėtų keistis mūsų vairavimo įpročiai šaltuoju metų laiku? Kaip stabdyti automobilį slidžiame kelyje, o kada jokiu būdu nespausti stabdžių pedalo?


Kaip teisingai vilkti automobilį

Kaip teisingai vilkti automobilį

Vilkimas — sudėtingas manevras. Ne visi vairuotojai moka vairuoti velkamąją transporto priemonę. Velkama dažniausiai tuo atveju, kai norima sugedusią transporto priemonę pervežti į stovėjimo ar remonto vietą. Yra trys pagrindiniai vilkimo...


Atbuline eiga važiuokite atsargiai

Atbuline eiga važiuokite atsargiai

Iki 25 proc. automobilių susidūrimų priežasčių būna važiavimas atbuline eiga. Tai didelis procentas, ypač atsižvelgiant į tai, kad statistinis vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, nuvažiuoja tik šiek tiek daugiau nei 1,5 kilometro per metus*....


Patarimai vairuotojams

Patarimai vairuotojams

Metų laikai, o kartu su jais besikeičiančios meteorologinės sąlygos, įtakoja transporto priemonių eismo intensyvumą, važiavimo greitį, nuo kurių priklauso ir eismo įvykių skaičius, jų padariniai. Praėjusiais, 2008-aisiais, metais daugiausia eismo...


Ar galima moterį per pusvalandį išmokyti sportinio vairavimo?

Ar galima moterį per pusvalandį išmokyti sportinio vairavimo?

Vyrai kelyje dažnai pavadinami ereliais, tačiau moteris prie vairo dar dažniau prilyginama stichinei nelaimei. Įsivaizduokite tokią situaciją, kad moteris ne tik tobulai valdo automobilį kelyje, bet reikalui esant, gali pademonstruoti sportinio...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Mes jau čia Mes jau čia