Kovo 30d. Pirmadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 37872
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Valstybės įmonės “Regitra” duomenimis, 2014 m. vairuotojo pažymėjimą gavo 32 574 pradedantieji vairuotojai. Vairavimo egzamino išlaikymo pirmuoju bandymu rodiklis siekė 43 proc. Absoliučią daugumą įgijusių teisę vairuoti asmenų sudarė...


Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Motorinių transporto priemonių avarijos yra viena dažniausių stuburo traumų priežasčių*. Siekdami sumažinti traumos riziką, vairuotojai turėtų nepamiršti prisisegti saugos diržų ir taisyklingai sėdėti prie vairo, t. y. išlaikyti saugų atstumą nuo...


Kodėl vyresni vairuotojai dažniau važiuoja kelio viduriu?

Kodėl vyresni vairuotojai dažniau važiuoja kelio viduriu?

Tyrimas atskleidė, kad vyresni vairuotojai stengiasi važiuoti kelio viduriu, nes jie yra atsargesni prie vairo, rašo telegraph.co.uk. Mokslininkų teigimu, bėgant metams vairuotojai vis dažniau stengiasi važiuoti kelio viduriu, nes važiuodami...


Kas nutylima mobiliojo ryšio žemėlapiuose?

Kas nutylima mobiliojo ryšio žemėlapiuose?

Kartais mobilusis ryšys atrodo kaip magija - veikia ten, kur neturėtų veikti arba pradingsta visiškai netikėtoje vietoje. Bet su antgamtiniais reiškiniais ši technologija turi mažai ką bendro ir iš pažiūros keistus jos veikimo (arba neveikimo)...


Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Net jei alkoholio kiekis kraujyje neviršija leistinos normos, vairuoti ryte, po vakarėlio, kol jaučiami pagirių simptomai, yra keturis kartus pavojingiau nei įprastomis aplinkybėmis. Kaip rašoma išplatintame pranešime, tyrimas parodė, kad vakare...


Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Geras regėjimas vairuotojams labai svarbus, jam susilpnėjus, tampa sunku užtikrinti saugų važiavimą. Trumparegystė ar toliaregystė nepatogumų sukelia tiek jauniems, tiek ir vyresniems vairuotojams, tačiau su amžiumi regėjimas labiau linkęs silpti....


Kaip taupyti degalus?

Kaip taupyti degalus?

Kai norime sutaupyti pinigų, bandome jų išleisti kuo mažiau. Taip ir taupant degalus, reikia kuo mažiau jų sunaudoti. Tereikia truputį pagudrauti, ir į degalinę užsuksite rečiau nei įprasta. Beje, kuo daugiau taisyklių laikysitės, tuo daugiau...


Atbuline eiga važiuokite atsargiai

Atbuline eiga važiuokite atsargiai

Iki 25 proc. automobilių susidūrimų priežasčių būna važiavimas atbuline eiga. Tai didelis procentas, ypač atsižvelgiant į tai, kad statistinis vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, nuvažiuoja tik šiek tiek daugiau nei 1,5 kilometro per metus*....

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!