Birželio 20d. Ketvirtadienis

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Peržiūrų skaičius: 36944
„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas, teigiama išplatintame „Renault“ vairavimo mokyklos pranešime.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“.

Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų.

Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma. „Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną.

Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.

Važiavimas esant rūkui

Važiavimas esant rūkui

Esant tirštam rūkui, matomi vos keli kelio metrai nuo automobilio. Įjungus tolimųjų žibintų šviesą, prieš automobilį susidaro nepermatoma šviesos siena, nes rūko dalelės atspindi šviesą. Todėl būtina įsijungti artimųjų šviesų žibintus ir, jei yra,...


Teisingai prisekite vaiką saugos diržais

Teisingai prisekite vaiką saugos diržais

Ar jūs teisingai prisegate savo vaiką automobilinėje saugos kėdutėje, kai jis dėvi žieminę striukę ar kombinezoną? Tyrimai rodo, kad 60-80 proc. tėvų į šį klausimą turėtų atsakyti neigiamai*, nes, panašu, jie pamiršta, jog saugos diržai turėtų...


ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Valstybės įmonės “Regitra” duomenimis, 2014 m. vairuotojo pažymėjimą gavo 32 574 pradedantieji vairuotojai. Vairavimo egzamino išlaikymo pirmuoju bandymu rodiklis siekė 43 proc. Absoliučią daugumą įgijusių teisę vairuoti asmenų sudarė...


Blogą vairavimą lemia genetika?

Blogą vairavimą lemia genetika?

Kai kurie žmonės iš prigimties yra tiesiog blogi vairuotojai ir tai menkai priklauso nuo patirties. Tai rodo naujo tyrimo metu surinkti duomenys. Tyrimo išvadose teigiama, kad vairavimo įgūdžiai didele dalimi priklauso nuo genų rinkinio.


Kodėl reikalingas atšvaitas?

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Kiekvienais metais Lietuvoje užregistruojam daugiau nei 2000 eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji. Per metus vidutiniškai žūsta 240 pėsčiųjų, daugiau nei pusė jų – tamsiu paros metu. Beveik visi pėstieji, eidami keliu tamsiu paros metu,...


Nuo 2014-ųjų Lietuvos keliuose įsigalios nauji standartai – ekologiškas vairavimas

Nuo 2014-ųjų Lietuvos keliuose įsigalios nauji standartai – ekologiškas vairavimas (1)

Daugelyje Europos Sąjungos šalių ekonomiškas arba kitaip dar vadinamas ekologiškas vairavimas jau ne naujiena daugiau kaip dešimtmetį. Nuo šių metų gruodžio 31 d. bus tikrinamos ir vairuotojų, laikančių egzaminus valstybės įmonėje...


Valgyti vairuojant pavojinga

Valgyti vairuojant pavojinga

Vairavimo metu valgantys vairuotojai iki dviejų kartų padidina susidūrimų tikimybės riziką. Tyrimai parodė, kad valgymas ir gėrimas gali atitraukti vairuotojo dėmesį labiau, nei kalbėjimas mobiliuoju telefonu.


Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Labai pavojinga naktį prasilenkti su automobilių kolona. Kolonos pirmojo automobilio vairuotojas laiku perjungia šviesas, o važiuojantys paskui jį gali tai padaryti pavėluotai. Kad to nebūtų, kolonos automobiliai turi važiuoti įjungę tik...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!