Birželio 20d. Ketvirtadienis

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Peržiūrų skaičius: 36380
Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Kuriam vairuotojui neįdomu, kiek laiko tarnaus jo įsigytos padangos? Arba kiek toli kelionėje aplink pasaulį būtų galima nuvažiuoti su vienu padangų komplektu? O kaip tai paskaičiuoti?

Tą padaryti pamėgino ir kinai. Rezultatas išėjo perdėm įdomus. Pasirodo, automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi. Įdomu, ar toli ir kurion pasaulio pusėn tokius kinų “atradimus“ pasiųstų Lietuvos autoservisuose ir garažuose triūsiančios auksinės rankos?

Kinijos Tongdži universiteto (Tongji University) Automobilių tyrimų fakulteto tyrėjai suformulavo naują lygtį, kuria galima apskaičiuoti padangos tarnavimo laiką. Kinų mokslininkai tikisi, jog jų išradimas vežėjų pramonei padės sutaupyti milijonus, informuoja newscientist. com.

Kaip ir buvo galima tikėtis, žurnale „Journal of Vibration and Control“ publikuoti rezultatai byloja, jog padangų dėvėjimąsi lemia toli gražu ne vienas faktorius: sukibimo su kelio danga plotas, padangų gumos fiziniai ypatumai, trintis tarp padangos ir kelio dangos, bet koks padangų slydimas, transporto priemonės svoris
ir t.t.. Tyrėjų kolektyvas mėgino ne tik pateikti naują padangų dėvėjimosi formulę, bet ir išsiaiškinti, kuris iš padangų dilimo veiksnių yra svarbiausias.

Ko gero, mažai ką nustebins informacija, jog sparčiausiai padangos dyla, kai automobilis slysta šonu arba buksuoja, vairuotojas staigiai didina greitį, o pati transporto priemonė yra kaip reikiant pakrauta. Tad pageidaujant, jog padangos tarnautų ilgiau, reikėtų atsisakyti staigaus pajudėjimo iš vietos ir manevravimo, o salone ir bagažinėje vežiotis kuo mažiau balasto. Ne mažiau svarbu yra ir slėgis padangose (kuo jis mažesnis, tuo padanga „minkštesnė“ ir greičiau dyla) bei aplinkos temperatūra.

Tačiau bene labiausiai stebinantis kinų tyrimo rezultatas – padangos dilimo spartai labai menkos įtakos teturi automobilio pakabos būklė (taip pat ir pakabos geometrija) bei kelio paviršius.

Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatorius, kaip ir kiekviena pakabos detalė dėvisi ir laikui bėgant reikalauja keitimo ir remonto. Stabilizatorius paprastai yra tvirtinamas dviem gumomis prie kėbulo, o savo galuose prie kiekvienos ašies rato yra tvirtinamas traukėmis ar...


Automobilio šarnyrai. Kas tai?

Automobilio šarnyrai. Kas tai?

Viena iš taip pat svarbių automobilio pakabos detalių yra judančias dalis jungiantys – šarnyrai. Šarnyrai – angliškai vadinami ball joints sujungia pakabos detales kurių esmė išlaikyti stabilumą pakabai keičiant jos aukštį, važiuojant...


Daugiasvirtės pakabos remontas

Daugiasvirtės pakabos remontas

Taip jau nutiko kad mūsų šalyje turbūt populiariausia markė yra Audi ir Volkswagen, taip vadinami tautos automobiliai kurie priešingai nei daugelis norėtų vis tiek genda. Tie kas vairuoja Audi ir Volkswagen automobilius žino kad priekinė pakaba...


Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė

Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė

Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė. Neefektyviai veikiantys amortizatoriai sukelia daug pavojų: Automobiliui nuriedėjus 20 000 km amortizatorius suveikia mažiausiai 1 milijoną kartų!...


Elektra iš automobilių amortizatorių: idėja virto komerciniu produktu (Video)

Elektra iš automobilių amortizatorių: idėja virto komerciniu produktu (Video)

Mechaninė energija nuolat supa mus, ir labai dažnai – nemalonia vibracijų forma. Didžioji šios energijos yra nereguliarių svyravimų tipo, pavyzdžiui, kelių duobės sukelia transporto priemonės vertikalius svyravimus atsitiktiniais laiko...


LED dienos šviesos žibintai automobiliams

LED dienos šviesos žibintai automobiliams

Tai specialūs žibintai pagaminti pritaikant LED (šviesos diodų) technologiją. Dienos žibintai skirti naudoti tik šviesiu paros metu. Dienos žibintai negali būti naudojami tamsiu paros metu, nes dienos žibintų paskirtis atkreipti eismo dalyvių...


Kaip veikia automobilio diferencialas?

Kaip veikia automobilio diferencialas?

Pagrindinė diferencialo (diferencialinės pavaros) automobiliuose paskirtis yra perduoti variklio generuojamą sukimo jėgą į ratus, tuo pačiu užtikrinant galimybę jiems suktis skirtingu greičiu. Toks mechaninis įtaisas ypač reikalingas darant posūkį...


Amortizatorių keitimas Vilniuje

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Kaip žinia, amortizatoriai yra viena iš pagrindinių važiuoklės dalių, kuri užtikrina patogų ir stabilų važiavimą. Netvarkingi ir sugedę amortizatoriai tiesiogiai įtakoja automobilio važiavimo kokybę ir saugumą. Jie turi išlaikyti ratų sukibimą su...


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!