Rugsėjo 24d. Sekmadienis

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Peržiūrų skaičius: 27556
Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Kuriam vairuotojui neįdomu, kiek laiko tarnaus jo įsigytos padangos? Arba kiek toli kelionėje aplink pasaulį būtų galima nuvažiuoti su vienu padangų komplektu? O kaip tai paskaičiuoti?

Tą padaryti pamėgino ir kinai. Rezultatas išėjo perdėm įdomus. Pasirodo, automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi. Įdomu, ar toli ir kurion pasaulio pusėn tokius kinų “atradimus“ pasiųstų Lietuvos autoservisuose ir garažuose triūsiančios auksinės rankos?

Kinijos Tongdži universiteto (Tongji University) Automobilių tyrimų fakulteto tyrėjai suformulavo naują lygtį, kuria galima apskaičiuoti padangos tarnavimo laiką. Kinų mokslininkai tikisi, jog jų išradimas vežėjų pramonei padės sutaupyti milijonus, informuoja newscientist. com.

Kaip ir buvo galima tikėtis, žurnale „Journal of Vibration and Control“ publikuoti rezultatai byloja, jog padangų dėvėjimąsi lemia toli gražu ne vienas faktorius: sukibimo su kelio danga plotas, padangų gumos fiziniai ypatumai, trintis tarp padangos ir kelio dangos, bet koks padangų slydimas, transporto priemonės svoris
ir t.t.. Tyrėjų kolektyvas mėgino ne tik pateikti naują padangų dėvėjimosi formulę, bet ir išsiaiškinti, kuris iš padangų dilimo veiksnių yra svarbiausias.

Ko gero, mažai ką nustebins informacija, jog sparčiausiai padangos dyla, kai automobilis slysta šonu arba buksuoja, vairuotojas staigiai didina greitį, o pati transporto priemonė yra kaip reikiant pakrauta. Tad pageidaujant, jog padangos tarnautų ilgiau, reikėtų atsisakyti staigaus pajudėjimo iš vietos ir manevravimo, o salone ir bagažinėje vežiotis kuo mažiau balasto. Ne mažiau svarbu yra ir slėgis padangose (kuo jis mažesnis, tuo padanga „minkštesnė“ ir greičiau dyla) bei aplinkos temperatūra.

Tačiau bene labiausiai stebinantis kinų tyrimo rezultatas – padangos dilimo spartai labai menkos įtakos teturi automobilio pakabos būklė (taip pat ir pakabos geometrija) bei kelio paviršius.

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos, jų konstrukcijos, elementai, detalės, priežiūra ir diagnostika, reikalavimai stabdžių skysčiui. Hidraulinė sistema su stabdžių skysčio bakeliu, pagrindiniu bei darbiniais cilindrais, stabdžių...


Automobilio šarnyrai. Kas tai?

Automobilio šarnyrai. Kas tai?

Viena iš taip pat svarbių automobilio pakabos detalių yra judančias dalis jungiantys – šarnyrai. Šarnyrai – angliškai vadinami ball joints sujungia pakabos detales kurių esmė išlaikyti stabilumą pakabai keičiant jos aukštį, važiuojant...


Keičiame amortizatorius. Ką reikia žinoti?

Keičiame amortizatorius. Ką reikia žinoti?

Kaip žinia, amortizatoriai yra viena iš pagrindinių važiuoklės dalių, kuri užtikrina patogų ir stabilų važiavimą. Netvarkingi ir sugedę amortizatoriai tiesiogiai įtakoja automobilio važiavimo kokybę ir saugumą. Jie turi išlaikyti ratų sukibimą su...


Apšvietimo įrenginiai yra labai svarbūs užtikrinant Jūsų ir kitų žmonių saugumą

Apšvietimo įrenginiai yra labai svarbūs užtikrinant Jūsų ir kitų žmonių saugumą

Apšvietimo įrenginiai yra labai svarbūs užtikrinant Jūsų ir kitų žmonių saugumą. Pasirūpinkite, kad jie būtų geros būklės, tinkamai sureguliuoti ir švarūs. Kas įtakoja apšvietimo įrenginių susidėvėjimą? Yra 2 pagrindinės priežastys:


Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatorius, kaip ir kiekviena pakabos detalė dėvisi ir laikui bėgant reikalauja keitimo ir remonto. Stabilizatorius paprastai yra tvirtinamas dviem gumomis prie kėbulo, o savo galuose prie kiekvienos ašies rato yra tvirtinamas traukėmis ar...


Stabdžių sistema

Stabdžių sistema

Automobiliuose gali būti įrengiama vieno arba dviejų tipų stabdžių sistema: Paprastai jie yra montuojami priekyje ir dirba kartu su stabdžių trinkelėmis, kurios stabdymo metu yra spaudžiamos prie ketaus diskų, kurie sukasi kartu su ratu. Po dvi...


Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Stabilizatorius – visų pirma kam jis reikalingas ir kokią paskirtį automobilyje jis atlieka. Stabilizatorius randamas daugumoje automobilių pakabų. Stabilizatorius būna tiek automobilio priekyje tiek gale, bet dažniausiai tik automobilio...


Kaip veikia automobilio diferencialas?

Kaip veikia automobilio diferencialas?

Pagrindinė diferencialo (diferencialinės pavaros) automobiliuose paskirtis yra perduoti variklio generuojamą sukimo jėgą į ratus, tuo pačiu užtikrinant galimybę jiems suktis skirtingu greičiu. Toks mechaninis įtaisas ypač reikalingas darant posūkį...


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
www.admita.eu

www.admita.eu

Automobilių nuoma
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Autocom Autocom Autocom Autocom