Spalio 20d. Sekmadienis

Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Peržiūrų skaičius: 54056
Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Automobilio stabdžiai yra turbūt pagrindinis vairuotojo saugumą užtikrinantis mechanizmas avarijos atveju. O vienas pagrindinių visos stabdžių sistemos elementų yra stabdžių skystis, kurio tinkamai neprižiūrint ir laiku nekeičiant kelyje gali atsitikti labai nemalonūs įvykiai.

Diskiniai stabdžiai

Pirmiausia, norint geriau suprasti stabdžių skysčio reikšmę, reikėtų susipažinti su pačiomis stabdžių sistemomis.

Diskiniai stabdžiai montuojami priekyje ir veikia kartu su stabdžių trinkelėmis, jos stabdant spaudžiamos prie ketaus diskų, kurie sukasi kartu su ratu. Po dvi stabdžių trinkeles kiekvienam ratui yra sumontuota diskinių stabdžių suportuose, kurie yra neatskiriama pakabos dalis.

Spaudžiant stabdžio pedalą hidraulinėje stabdžių sistemoje sukuriamas slėgis, jis išstumia iš suporto cilindriukus, o šie spaudžia stabdžių trinkeles prie diskų.

Kuo stipriau spaudžiamas stabdžių pedalas, tuo didesne jėga spaudžiamos stabdžių trinkelės prie diskų, kol dėl jų trinties automobilis pradeda stoti.

Ilgainiui susidėvi stabdžių trinkelės, o po kurio laiko ir stabdžių diskai.

Norint turėti garantiją, kad stabdomas automobilis išliks stabilus, būtina keičiant stabdžių trinkeles pakeisti visas 4 trinkeles ir/arba 2 diskus tuo pačiu metu. Beje, diskiniai stabdžiai naujesniuose automobiliuose dažniausiai montuojami ir gale.

Būgniniai stabdžiai

Jie yra būgno formos ir montuojami tik gale. Būgninės stabdžių trinkelės yra išlenktos pusapskritimiu, turi frikcinius antdėklus ir stabdymo metu yra spaudžiamos prie vidinio būgno paviršiaus.

Po dvi stabdžių trinkeles kiekvienam ratui yra sumontuota būgninių stabdžių sistemoje, kuri yra neatskiriama pakabos dalis.

Spaudžiant stabdžio pedalą hidraulinėje stabdžių sistemoje yra sukuriamas slėgis, jam esant rato stabdžių cilindriukas spaudžia trinkeles į vidinį būgnų paviršių, kol dėl jų trinties automobilis pradeda stoti.

Būgninių stabdžių trinkelių frikcinio antdėklo storis turi būti reguliariai tikrinamas.

Stabdžių skystis

Stabdžių skystis – specifinių savybių skystis, kuriuo užpildomos stabdžių sistemos. Dėl šio skysčio vyksta stabdymas ir jo krūvio paskirstymas į visus keturis ratus.

Kai vairuotojas paspaudžia stabdžio pedalą, pagrindinis stabdžių cilindras sukuria slėgį, jis per stabdžių skystį perduoda tą spaudimą į darbinius cilindriukus, o jie spaudžia trinkeles ir stabdo automobilį.

Vairuotojo ir keleivių saugumas priklauso nuo automobilio stabdymo kelio ilgio. Štai kodėl svarbu, kad automobilio stabdžiai veiktų kuo efektyviau. Vienas iš faktorių, nuo kurio priklauso nepriekaištingas ir efektyvus stabdžių veikimas, yra tinkamas stabdžių skystis.

Stabdžių skystis yra hidroskopinis. Tai reiškia, kad jis turi savybę laikui bėgant absorbuoti vandens garus, kurių visada yra ore.

Prisigėrusio vandens stabdžių skysčio užvirimo temperatūra smarkiai sumažėja, todėl nuo stabdymo metu išsiskiriančios šilumos stabdžių skystis gali užvirti stabdžių magistralėse. Tai savo ruožtu mažina stabdžių efektyvumą, ilgina stabdymo kelią, o galiausiai gali sukelti stabdžių sistemos gedimą.

Pažymėtina, kad dėl laiku nepakeisto stabdžių skysčio stabdymo efektyvumas gali sumažėti pačiu netinkamiausiu momentu – kai automobilį reikia stabdyti staiga, kuo mažesniu atstumu. Būtent tada stabdant išsiskiria didelis šilumos kiekis ir užverda stabdžių skystis.

Būtina keisti

Visi vairuotojai žino, kad variklio tepalą reikia keisti tam tikru laiku, filtrus taip pat. Ne mažiau svarbus ir stabdžių sistemos skystis. Paprastai po 3 metų eksploatacijos vandens kiekis skystyje pasiekia kritinę ribą, kai ekstremalaus stabdymo metu gali užvirti skystis. Taip atsitikus stabdžiai tampa neveiksmingi.

Kita ne mažesnė problema yra ta, kad stabdžių cilindriukai neapsaugoti nuo korozijos. Dažniausiai darbiniai cilindriukai dėl šios priežasties pradeda tekėti, tad tenka keisti ne tik stabdžių skystį, bet ir patį cilindriuką.

Savalaikis stabdžių skysčio keitimas yra paprasta procedūra, ji užkerta kelią neefektyviam stabdymui ar net stabdžių gedimui. Rekomenduojama stabdžių skystį keisti kas dvejus metus.

Dėl laiku nepakeisto stabdžių skysčio stabdymo efektyvumas gali sumažėti pačiu netinkamiausiu momentu – kai automobilį reikia sustabdyti staiga, kuo mažesniu atstumu.

Daugiasvirtės pakabos remontas

Daugiasvirtės pakabos remontas

Taip jau nutiko kad mūsų šalyje turbūt populiariausia markė yra Audi ir Volkswagen, taip vadinami tautos automobiliai kurie priešingai nei daugelis norėtų vis tiek genda. Tie kas vairuoja Audi ir Volkswagen automobilius žino kad priekinė pakaba...


Apšvietimo įrenginiai yra labai svarbūs užtikrinant Jūsų ir kitų žmonių saugumą

Apšvietimo įrenginiai yra labai svarbūs užtikrinant Jūsų ir kitų žmonių saugumą

Apšvietimo įrenginiai yra labai svarbūs užtikrinant Jūsų ir kitų žmonių saugumą. Pasirūpinkite, kad jie būtų geros būklės, tinkamai sureguliuoti ir švarūs. Kas įtakoja apšvietimo įrenginių susidėvėjimą? Yra 2 pagrindinės priežastys:


Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Kuriam vairuotojui neįdomu, kiek laiko tarnaus jo įsigytos padangos? Arba kiek toli kelionėje aplink pasaulį būtų galima nuvažiuoti su vienu padangų komplektu? O kaip tai paskaičiuoti?


Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė

Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė

Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė. Neefektyviai veikiantys amortizatoriai sukelia daug pavojų: Automobiliui nuriedėjus 20 000 km amortizatorius suveikia mažiausiai 1 milijoną kartų!...


Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos, jų konstrukcijos, elementai, detalės, priežiūra ir diagnostika, reikalavimai stabdžių skysčiui. Hidraulinė sistema su stabdžių skysčio bakeliu, pagrindiniu bei darbiniais cilindrais, stabdžių...


Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatoriaus gedimai, skleidžiami garsai

Stabilizatorius, kaip ir kiekviena pakabos detalė dėvisi ir laikui bėgant reikalauja keitimo ir remonto. Stabilizatorius paprastai yra tvirtinamas dviem gumomis prie kėbulo, o savo galuose prie kiekvienos ašies rato yra tvirtinamas traukėmis ar...


Automobilio šarnyrai. Kas tai?

Automobilio šarnyrai. Kas tai?

Viena iš taip pat svarbių automobilio pakabos detalių yra judančias dalis jungiantys – šarnyrai. Šarnyrai – angliškai vadinami ball joints sujungia pakabos detales kurių esmė išlaikyti stabilumą pakabai keičiant jos aukštį, važiuojant...


Guolių keitimas, guolių presavimas

Guolių keitimas, guolių presavimas

Kiekvienas automobilis turi bent jau po keturis rato guolius. Automobilyje guolių yra kur kas daugiau nei keturi, bet apžvelgsime būtent rato guolių keitimą ir presavimą, priežastis kodėl jie genda ir kaip atpažinti sugedusį rato guolį.


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Baltyre Baltyre Baltyre Baltyre Baltyre