• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vitoldas Milius įveikė Baltijos kelią pirmyn ir atgal vienu degalų baku

Penktadienį iš Vilniaus į Taliną važiuoti pradėjęs ir šeštadienį priešingu maršrutu atgal grįžęs Vitoldas Milius pasiekė savo tikslą – įveikė visą Baltijos kelio distanciją vienu degalų baku. Jo naudoto dyzelinio 180 AG pasiekiančio „Peugeot 3008“ vidutinės degalų sąnaudos buvo 4,5 l/100 km.

Važiuoti galima ir ekonomiškiau

„Važiuodamas į priekį stengiausi taupyti degalus, važiuoti ekonomiškiau – reikėjo palaikyti mažesnes nei 5 l/100 km sąnaudas, o ir sustojęs buvau ne kartą, aplankiau įvairius Baltijos kelio renginius. Atvykus į Taliną, degalų matuoklė rodė didesnį nei pusės bako likutį, tad grįždamas atgal jau važiavau didžiausiu leistinu greičiu ir nebesivaikydamas ekonomijos. Net ir tokiu režimu tikslą pasiekti pavyko su nemenka atsarga“, – po finišo sakė žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.

„Peugeot 3008“ automobilyje sumontuotas 60 litrų dyzelino bakas. Įveikus 1 240 kilometrų, vidutines jo degalų sąnaudas borto kompiuteris rodė 4,5 l/100 km, o likusį nuvažiuojamą atstumą tuo pačiu baku – 60 km.

„Tokios sąnaudos nėra išskirtinis pasiekiamas automobiliui ar man, kaip vairuotojui – daug kas galėtų pakartoti tą patį. Šiuo važiavimu norėjau parodyti, jog dyzelinui alternatyvų nėra – šiandien tik tokiais degalais varomas automobilis gali be sustojimų degalinėse įveikti tokį atstumą. Dyzelinas Europoje neretai užsipuolamas dėl taršos, tačiau dažnai – visiškai be reikalo. Taršūs ir neekologiški yra seni dyzeliniai varikliai su išoperuotais filtrais bei dujų neutralizavimo sistemomis, o naujieji, ypač atitinkantys „Euro VI“ reikalavimus, yra tokie patys ekologiški kaip benzininiai“, – teigia keliautojas.

V.Milius sakė, jog važiuojant 90–100 km/val. greičiu jo prancūziškas krosoveris vidutiniškai naudojo 4,3 l/100 km dyzelino – tai pakankamai geras rezultatas. Vis tik didieji dyzelinių automobilių privalumai atsiskleidžia važiuojant didesniu, 130 km/val. greičiu – automagistralėje, jau grįžtant atgal, automobilis vartojo apie 6 l/100 km.

Ilgose kelionėse svarbu skaičiuoti

Nors važiavimas Baltijos kelio maršrutu toli gražu nebuvo nei didelis ekonomiškumo, nei ištvermės įrodymas, V. Miliaus biografijoje yra kelios dešimtys būtent tokio stiliaus kelionių. Pavyzdžiui, 2014 m. jis automobiliu vienas per 17 parų ir 8 valandas įveikė 23 500 km atstumą Rusijoje iš Murmansko į Magadaną ir atgal, o 2015 m. užfiksavo rekordą važiuodamas nuo šiauriausio kontinentinės Europos taško Nordkapo Norvegijojeį piečiausią – Tarifą Ispanijoje, 5 950 km atstumą įveikęs tik su keliais sustojimais per 55 val. 5 min.

Rekordinėms kelionėms jis dažniausiai renkasi dyzelinius automobilius – tik jais galima važiuoti ilgus atstumus ir retai stoti degalinėse, o tai – itin svarbus aspektas siekiant kuo greičiau pasiekti kelionės tikslą.

„Daugelis principų, kuriais remiuosi rekordinėse kelionėse, gali būti panaudoti ir vykstant atostogauti į kitas šalis, kai per vieną dieną reikia įveikti bent tūkstantį kilometrų. Vienas jų yra optimizuoti sustojimai – kiekvienas stabtelėjimas pavalgyti, pildyti degalų ar apsilankyti tualete atima daugybę laiko, todėl yra labai patogu visus dalykus atlikti vieno sustojimo metu ir stoti tik kartą į kelias valandas. Taip pat svarbu visus procesus suderinti tarp automobilio keleivių, kad nereikėtų stovinėti dėl vieno žmogaus poreikių“, – teigia V. Milius.

Greitkelių pakelės paprastai būna sutvarkytos būtent taip – vienoje vietoje kas kelias dešimtis kilometrų galima rasti degalinę, restoraną, poilsio aikštelę. Keliautojas juokauja, kad kraštovaizdis pakelės degalinėse retai būna įspūdingas, tad geriau džiaugtis vaizdais anksčiau pasiekus galutinį kelionės tikslą.

Kitas svarbus aspektas yra optimalaus greičio pasirinkimas. Važiuojant 90 km/val. bet koks automobilis vartos mažiau degalų nei 130 km/val., tačiau pačios kelionės trukmė gerokai pailgės ir retesni sustojimai degalinėse vargu ar atpirks sugaištą laiką kelyje. Be to, važiuoti gerokai lėčiau už eismo srautą taip pat nereikėtų.

„Aš pats visada stengiuosi važiuoti su eismo srautu ir kitiems patariu daryti taip pat. Jeigu srautas juda 10 km/val. greičiau nei leistina – tebūnie, važiuokite taip. Vietiniai gyventojai geriau už tranzitinius turistus žino kelio ypatumus, pavojingas vietas ir eismo kontrolės buveines, tad renkantis optimalų greitį geriausia yra pasitikėti vietiniais eismo dalyviais“, – pataria patyręs keliautojas.

Važiuoti pernelyg greitai – greičiau nei leistina – taip pat neapsimoka. Visų pirma, tai dažniausiai nėra saugu, o sustabdžius pareigūnams bus sugaišta gerokai daugiau laiko nei jo buvo išlošta viršijant greitį. Be to, kone visose Europos šalyse yra plačiai išvystytas greitį fiksuojančių radarų tinklas, tad dažnai viršijant greitį jau grįžus namo gali atkeliauti baudas susimokėti siūlantys laiškai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

PVM išlaidos užsienyje

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Kad padangos tarnautų ilgiau

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

Automobilių programėlės

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

PARTNERIO TURINYS

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Navigacijos (1 dalis)

STRAIPSNIAI

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Elektrinis dviratis „Audi“: saugokitės baudų už viršytą leistiną greitį

Automobilių pakabų niuansai: kuo „Opel“ panašus į BMW?

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Pavasarinio vairavimo ypatumai

Automobilių nuoma užsienyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.