• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Elektriniai paspirtukai

Apie eismo įvykių pavojus yra girdėjęs kone kiekvienas paspirtukininkas. Pastebima, kad didelė dalis vairuotojų paspirtukais aplenkia ne tik spūstis, bet ir kelių eismo taisykles (KET). Nors nuo ateinančių metų šių transporto priemonių vairuotojų laukia sugriežtintos taisyklės, ekspertai įžvelgia naujus eismo saugumo iššūkius.

„Vien praėjusiais metais fiksavome virš 100 įvykių, kuriuose dalyvavo paspirtukininkai. Įpusėjus vasarai jau fiksuota bene pusė tiek įvykių, kiek per visus praėjusius metus. Galima sakyti, kad yra pasiektas tokių nelaimių pikas, tačiau vasara tik įpusėjo, o paspirtukų sezonas paprastai trunka iki pirmojo sniego“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Lietuvos transporto saugos administracijos atliktas tyrimas parodė, kad kelių eismo taisyklių nesilaiko net 70 proc. paspirtukininkų. Dažniausiai pažeidimai susiję su šalmų ir šviesą atspindinčių liemenių nedėvėjimu, važiavimu per pėsčiųjų perėjas, važiavimu vienu paspirtuku keliese arba esant neblaiviam.

„Paspirtukininkai ne tik patys krenta nesuvaldę transporto priemonių, bet kliudo pėsčiuosius arba susiduria su kitomis transporto priemonėmis. Esame fiksavę nemažai atvejų, kai nelaimė įvyksta automobiliui kertant dviračių taką arba pačiam paspirtukininkui ne pagal taisykles įvažiavus į važiuojamąją dalį. Pasitaiko atvejų, kai automobiliai kliudo ta pačia kryptimi važiuojančius paspirtukininkus“, – pasakoja BTA ekspertas.

Dėl kelionių šaligatviais spręs savivaldybės

Vasaros pradžioje Seimas priėmė KET pokyčius, kurie įsigalios nuo 2024 metų sausio.  Elektrinių paspirtukų vairuotojai galės važiuoti šaligatviais, jei savivaldybės nenustatys kitaip.  Bus ribojamas paspirtukų greitis, vairuoti šias transporto priemones galės ne jaunesni nei 16 metų amžiaus asmenys.

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova pastebi, kad paspirtukininkai pripratę prie nebaudžiamumo. Pavojingus manevrus ji jau kurį laiką pastebi ne tik ant pėsčiųjų takų, bet ir judriose miesto gatvėse.

„Ne kartą buvo, kad važiuojame su mokiniu tuneliu, pirma juosta, 60 km/val. greičiu ir pamatome, kad antra juosta mus lenkia paspirtukininkas. Aišku, ne standartiniu, o galingesniu paspirtuku, bet vis tiek, be liemenės ar žibintų. Tunelio tamsoje tokio žmogaus visiškai nematai. Jeigu jis dar sugalvotų persirikiuoti, nelaimės tikrai būtų neišvengta“, – apie grėsmes, atsirandančias paspirtukams persikėlus į važiuojamą dalį, pasakoja ji.

A. Žiukelis priduria, kad papildomų pavojų gali kilti, jei savivaldybės nuspręs paspirtukininkams drausti važiuoti šaligatviais. Pasak eksperto, kone didžiausią riziką kelia galimi eismo dalyvių greičio bei gabaritų skirtumai.

„Dažniausiai sutinkami paspirtukai pasiekia 25-30 km/val. greitį. Nepamirškime, kad jie neturi ir posūkio signalo. Tokia transporto priemonė kelyje, kuriuo važiuoja daugybė automobilių, kels pavojų ne tik pačiam paspirtukininkui, bet ir kitiems eismo dalyviams. Lenkdami paspirtukus, automobilių vairuotojai turės ne tik saugiai manevruoti, bet ir tikėtis, kad paspirtukininkas nesugalvos staiga pakeisti važiavimo krypties“, – sako BTA ekspertas.

Būtiniausias sprendimas taip ir nebuvo priimtas

Dar vienas aspektas, kuris kliūna vairavimo instruktorei – tai pats taisyklių įgyvendinimas. Vairavimo ekspertės įsitikinimu, policijos pareigūnams čia užkrauta tokia našta, kurios jie paprasčiausiai nebus pajėgūs panešti.

„Jei policija kasdien pagautų bent vieną kitą pažeidėją, tai jau būtų pasiekimas. Kyla klausimas, kas bus svarbiau pareigūnams: tikrinti kažkokį paspirtuką ar skubėti į šeimyninį konfliktą? Prioritetų sąraše paspirtukininkai vargu ar bus aukštoje vietoje“, – įsitikinusi pašnekovė.

Jai pritaria ir Pėsčiųjų asociacijos vadovas Eduardas Kriščiūnas. Jis sako kad bandymas spręsti paspirtukų problemą yra sveikintinas, tačiau nepakankamas. Lieka neišspręsta esminė problema: ką daryti pamačius pažeidėją? Naujosios taisyklės nesukuria paspirtuko savininko identifikacijos sistemos.

„Esmė juk ne tame, leidžiame ar neleidžiame kažkam važiuoti šaligatviais, o tame, kad šie daiktai pagal ES teisę šiaip jau turėtų turėti valstybinį numerį ir draudimą. Nei vieno, nei kito atsiradimas nenumatytas, nors Seimui ir buvo siūlyta. Įsivaizduokime, kažkas greitai pralėkė, numetė paspirtuką ne vietoje. Ką man daryti? Net nėra galimybės policijai pranešti, kad paspirtukas su konkrečiu identifikacijos numeriu pažeidė taisykles“, – teigia Pėsčiųjų asociacijos vadovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

Elektrinis transportas

ES Žaliasis kursas: paskolos transporto įmonėms – tik su pereinamojo laikotarpio planu

PATARIMAI

Patarimai, kaip pildyti eismo įvykio deklaraciją

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

PARTNERIO TURINYS

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

GPS meistras pataria

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Automobilinis šaldytuvas

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

STRAIPSNIAI

Amerikiniams automobiliams – kėbulo geometrijos egzaminas

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Ieškantiems ne tik prabandos, ir solidumo

Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Ateities padangos – spalvingesnės

Audi pristato „raumeningą“ hečbeką S3 Sportback

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.