• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobiliai brangsta? Tik ne „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose

Galvojate, jog automobiliai nuolat brangsta ir modelis, šiandien kainuojantis 20 tūkst. Eur, prieš dešimtmetį būtų atsiėjęs 40 tūkst. Lt? Iš dalies esate teisūs. Automobiliuose kasmet atsiranda naujos įrangos, tobulėja ir vis galingesni bei ekonomiškesni tampa jų varikliai, tad pagrindas kainos augimui – daugiau nei vienas. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose stebimas atvirkščias reiškinys – jo dalyviai atpigo.

Vidutinė „Lietuvos metų automobilio 2021“ dalyvio kaina yra 44 002 Eur, o visų trisdešimties mediana – 33 990 Eur. Pernykščiuose rinkimuose vidurkis ir mediana buvo atitinkamai 7 ir 8 tūkst. didesnės, o dar prieš metus – 3 ir 4 tūkst.

„Galime juokauti, jog automobiliai yra vienas nedaugelio dalykų, kurie per pastaruosius metus atpigo. To priežastys yra akivaizdžios – dėl pasaulinės pandemijos sutrūkinėjusios logistikos grandinės pavėlino ne vieno itin prabangaus modelio debiutą, o tai pastebima ir rinkimų dalyvių sąraše“, – teigia „Lietuvos metų automobilio 2021“ komisijos narė, „Delfi Auto“ redaktorė Dina Sergijenko.

Kita vertus, būtent šiuose rinkimuose pristatomas pats brangiausias kada nors „Lietuvos metų automobilyje“ dalyvavęs automobilis – „Porsche Taycan“. Tai yra pirmasis elektra varomas šio gamintojo modelis, kurio jau bazinės versijos kaina yra didesnė nei 100 tūkst. Eur, o rinkimams pristatyto gausios įrangos modelio kainoraštyje įrašyta dar 151 582 Eur.

Pigiausias šių rinkimų dalyvis yra „Opel Corsa“ – bazinė jo kaina yra 12 990 Eur, o rinkimams pristatytas aukštesnio lygio komplektaciją turintis modelis, įkainotas 18 408 Eur.

Elektromobilių proveržis

„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimai nuo ankstesniųjų skiriasi pačių dalyvių sudėtimi – kas trečias modelis yra varomas tik elektra. Nuo miesto mažylio „Peugeot e-208“ iki prabangiojo „Mercedes-Benz EQC“. Nuo 200 km viena įkrova nuvažiuojančio „Mazda MX-30“ iki 445 km be įkrovimo įveikti galinčio „Audi e-tron Sportback“.

Atrodo, kad ilgus metus lėtai pūškavęs elektromobilių traukinys pagaliau įsibėgėjo – gamintojai pristatinėja nebe koncepcines versijas, o realius modelius, kuriuos jau šiandien galima nusipirkti. Neatsilieka ir infrastruktūra – vien Vilniuje yra dešimtys greitojo įkrovimo stotelių, o Vokiečių gatvėje įrengta pati greičiausia visose Baltijos šalyse, pasiekianti net 320 kW galingumą. Maksimalų tokios stotelės potencialą išnaudoti gali tik „Porsche“, tačiau neabejojama, jog po kelerių metų tokių modelių bus daugiau.

Galingiausių automobilių lentelėje taip pat žiba elektromobiliai. „Porsche Taycan 4S“ varikliai pasiekia 490 AG ir 650 Nm pajėgumą, „Audi e-tron Sportback“ – atitinkamai 402 AG ir 664 Nm, o „Mercedes-Benz EQC“ – 408 AG ir 760 Nm. Galingiausias benzinu varomas modelis „Cupra Formentor“ prie šių elektromobilių atrodo kukliau – jo variklis pasiekia 305 AG ir 400 Nm.

Sprinte iki 100 km/val. taip pat pirmauja elektromobiliai. Pats greičiausias „Lietuvos metų automobilio 2021“ dalyvis yra „Porsche Taycan“, užmiestyje leistiną greitį viršyti galintis per 4 sekundes – tiek tetrunka jo įsibėgėjimas iki 100 km/val.

Tik automatinės pavarų dėžės

Ankstesniuose rinkimuose vis pasitaikydavo modelių, turinčių tris pedalus ir besimaskatuojančią svirtį salono viduryje. Arba kitaip – mechaninę pavarų dėžę. Tačiau šiuose tokių nebeliko – visi trisdešimt rinkimų dalyvių turi automatines pavarų dėžes.

Daugybės automobilių komplektacijose net nebėra tokios opcijos kaip mechaninė pavarų dėžė – jų nepamatysite renkantis elektromobilį, nes dėl techninių subtilybių elektriniai varikliai netiekiami su mechaninėmis dėžėmis. Renkantis įkraunamą hibridinį modelį – taip pat. Netgi daugelį vidutinės klasės sedanų ar krosoverių, kaip „Ford Kuga“ ar „Volkswagen Tiguan“, su mechanine dėže galima užsakyti tik perkant kone bazinės komplektacijos modelį.

Pamažu nyksta ir tik benzinu ar tik dyzelinu varomi automobiliai. Didelė dalis rinkimų dalyvių kartu su benzininiu ar dyzeliniu varikliu turi MHEV (angl. „Mild Hybrid Electric Vehicle“) hibridine technologiją. Ji naudoja integruotą starterį-generatorių, regeneruojantį lėtėjimo ir stabdymo metu įprastai prarandamą energiją, kuri yra kaupiama 48 voltų ličio jonų akumuliatoriuje. Vėliau ši energija panaudojama bėgėjantis, taip pat ji užtikrina sklandesnį įvairių elektroninių sistemų, kaip „Start-Stop“, veikimą.

Pamažu iš dalyvių sąrašo nyksta ir dyzeliniai automobiliai. Šiemet tokių – vos trys, pernai buvo penki, o užpernai – net šešiolika.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Plaukime automobilį

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

Kaip prižiūrėti valytuvus

Vairavimas esant pagirioms

Kada laikas keisti padangas?

PARTNERIO TURINYS

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Navigacijos (1 dalis)

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

STRAIPSNIAI

Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Kas yra sukimo momentas?

Lietuviai – patiklūs automobilių pirkėjai

eCall gelbės gyvybes

Aš matau tave, tu matai mane?

Šalyje lieka tik kas trečio išardyto automobilio dalys

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.