• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių pardavimų tarpininkai ieško išeities iš aklavietės: siūlo kurti atskirą registrą automobiliams iš užsienio

2021 m. gegužės 1 d. įvestas automobilio savininko deklaravimo kodas (SDK) yra tinkama priemonė valdyti šešėliui, bet jį įvedant neapgalvotas neigiamas poveikis įmonių, teikiančių tarpininkavimo paslaugas, veiklai. Tokią poziciją ir siūlymus, kaip išspręsti situaciją, rašte Vidaus reikalų ministerijai išdėstė transporto priemonių pardavėjų ir naudotojų asociacijos bei automobilių prekybos tarpininkų atstovai.

Teisės aktai nustato, jog SDK gali gauti tik transporto priemonės savininkas ar valdytojas, kodas privalomas ir norint Lietuvoje parduoti užsienyje esančią ir užsienio asmeniui priklausančią transporto priemonę. Pastaruoju atveju pardavimo–pirkimo procesas paprastai vyksta per tarpininkaujančias įmones, kurios ir susiduria su sunkumais. Tarpininkas turi prievolę pateikti SDK, nors nėra automobilio savininkas.

Pasak Europoje eksploatuojamų transporto priemonių pardavėjų ir naudotojų asociacijos prezidento Valentino Naujanio, deklaruojant kovą su šešėliu kaip pagrindinę SDK įvedimo priežastį nepagalvota apie tam tikras situacijas, kurios verslams tampa apsunkinimu, kelia nepatogumus ir beprasmius suvaržymus.

„Ministerijai pasiūlytas vienas iš galimų šios situacijos sprendimo būdas – vadovaujantis kaimyninės Latvijos pavyzdžiu sukurti atskirą registrą transporto priemonėms, įsigyjamoms iš užsienio per tarpininkus. Esant tokiam registrui užsienio asmuo automobilį išregistruotų, tarpininkas jį registruotų kaip parduodamą, o atsiradus pirkėjui, jo duomenys taip pat būtų suvedami ir automobilis registruojamas jo vardu. Latvijoje tokia tvarka veikia, manau, kad puikiai veiktų ir pas mus bei išspręstų daug problemų“, – komentuoja V. Naujanis.

Bendrovės „Baltijos Realizacijos Centras“ BRC Autocentro direktorius Mindaugas Slovikas tikina, kad, kadangi visos Lietuvoje parduodamos transporto priemonės turi turėti SDK, tarpininkai nebegali pardavimui siūlyti automobilių, esančių užsienyje, kol šiems neišimamas SDK.

„Dėl išaiškinimo, kaip elgtis tokioje situacijoje, kreipėmės į Valstybinę mokesčių inspekciją ir VĮ „Regitra“. Gavome atsakymą, kad užsienio šalies pilietis ar juridinio asmens atstovas turėtų atvykti į įmonės padalinį Lietuvoje ir čia deklaruoti transporto priemonės perleidimą, arba užsienio pilietis turėtų pateikti notarinį įgaliojimą, o juridinis asmuo – įgaliojimą, kad tarpininkas galėtų atlikti deklaravimą už juos“, – vardija M. Slovikas.

Jo teigimu, tokie siūlymai turi trūkumų, nes abiem atvejais turėtų būti sudaromas automobilio perleidimo sandoris, kuris šiame etape dar nevyksta, automobilis vis dar priklauso užsienio fiziniam ar juridiniam asmeniui be garantijos, kad jis bus įsigytas Lietuvoje. Be to, vargu ar užsienio šalies gyventojas sutiktų važiuoti į Lietuvą išsiimti SDK vien tam, kad tarpininkas galėtų patalpinti skelbimą apie jo parduodamą automobilį, kuris gali būti ir neparduotas.

Neracionaliu jis vadina ir siūlymą registruoti transporto priemonę nurodant, kad tarpininkas yra jos valdytojas. Tokiu atveju turi būti ne tik deklaruojamas sandoris dėl transporto priemonės perleidimo, ji taip pat turi būti registruojama Lietuvoje, papildomai mokant taršos bei registracijos mokesčius.

„Sveikiname SDK atsiradimą, tačiau manome, kad sprendžiant vieną problemą neturėtų būti kuriamos kitos. Todėl pateikėme ministerijai siūlymus, pakvietėme diskusijai. Mūsų siūlymai nėra dviračio išradinėjimas – atskiras registras veikia Latvijoje, reikėtų tik perimti gerąją praktiką. Alternatyva gali būti galimybė SDK gauti laikinai, pateikus tarpininkavimo sutartį ar įgaliojimą. Tikime, kad išeičių yra ir bendradarbiaujant pavyks jas rasti“, – įsitikinęs M. Slovikas.

Norinčių įsigyti automobilius iš užsienio per tarpininkus kasmet daugėja. BRC autocentro duomenimis, 2019 m. iš visų įmonės parduotų automobilių 8 proc. sudarė automobiliai iš užsienio, atvaromi specialiai pagal klientų užsakymus, 2020 m. šis skaičius augo iki 10 proc., o 2021 m. jau siekė virš 23 proc.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius
Skaityti

Saugaus vairavimo ekspertai: Lietuvos vairuotojų kultūra gerėja, bet pasitempti yra kur

Vairavimas muzika
Skaityti

Naujovė vairuotojams: Suomijoje sukurti grojaraščiai, mažinantys širdies pulsą ir važiavimo greitį

Transporto forumas Leipcigas
Skaityti

Leipcige Lietuva iš britų perėmė pirmininkavimą Tarptautiniam transporto forumui

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Viada
Skaityti

„Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.

Bmw vertė
Skaityti

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai su švyturėliais
Skaityti

Automobiliai su švyturėliais – vis dar neįkandamas riešutas Lietuvos vairuotojams

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Rekonstruojama magistralė
Skaityti

Pavojingiausioje kelio „Via Baltica“ kelio atkarpoje – kardinalūs pokyčiai

Vievio viadukas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: oficialiai atidarytas naujai pastatytas Vievio (Paparčių) viadukas

Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje
Skaityti

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija
Skaityti

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

RS service
Skaityti

Medicinos bankas finansuoja automobilių priežiūros infrastruktūrą: 1,1 mln. eurų paskolino „RS service“

Būk saugus akcija
Skaityti

Startuoja saugaus eismo akcija „Būk saugus, atsargus ir sveikas“

NAUJIENOS

Kasko draudimas

Tyrimas: kasko pernai draudėsi kas trečias lietuvis, išmokų prireikė kas dešimtam

kelių būklė

Lietuvos automobilių kelių direkcija: opiausios kelininkų problemos šiandien – besikeičiantys prioritetai, lėšų trūkumas ir riboti rangovų pajėgumai

Automobilių spalvos

Tyrimas: kokios spalvos automobiliai Lietuvoje parduodami greičiausiai?

A1 kelias

Kelyje A1 ties Survilų kaimu viaduko prieigose atsirado pažaidos – vairuotojai gali teikti prašymą žalos atlyginimui

Lietuvos kelių direkcija

Lietuvos automobilių kelių direkcijos pokyčių valdymo vadove tapo Renata Saulytė

KET pakeitimai

Gegužės 1 d. įsigalios keletas Kelių eismo taisyklių patobulinimų

PATARIMAI

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Turbokompresorius

Turbokompresorius

Kaip taupyti degalus?

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Dar šis tas apie valytuvus

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

PARTNERIO TURINYS

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Vaizdo registratorius

Profesionalus važiuoklės remontas

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Taupyti degalus: ultragarsas varikliuose

Kas išrado benziną?

Akumuliatoriaus problemos gali virsti į didelius nemalonumus

Automobilių dažymas

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.