• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių parko pokyčiai per dešimtmetį: populiariausi modeliai nesikeičia, dešimtimis kartų auga naujos kartos automobilių populiarumas

Lietuvos automobilių parkas per dešimtmetį sumažėjo, šiek tiek atjaunėjo, o jame ir toliau populiariausiais išlieka „Volkswagen“ markės automobiliai. Specialistai pastebi, kad akivaizdžiausi automobilių parko pokyčiai siejami su naujos kartos transporto priemonėmis: vien per ketverius metus, nuo 2013 m., Lietuvos keliuose elektromobilių skaičius išaugo 40 kartų, o hibridinių – daugiau nei 3 kartus.

Populiariausi vokiški automobiliai

Kaip ir prieš dešimtmetį, lietuviai ir dabar dažniausiai renkasi vokiškus automobilius. Jei 

2007 m. pirmame populiariausių dešimtuke buvo 6 skirtingų modelių vokiški automobiliai, tai šiemet net 9 iš 10 pozicijų užima Vokietijos gamintojai.

„Pirmame dešimtuke realiai nepakitusios per dešimtmetį liko tik pirmosios dvi vietos. Tiek tada, tiek dabar populiariausi automobiliai – „Volkswagen Passat“ bei „Volkswagen Golf“. Kiek sumažėjo „Audi“ automobilių populiarumas: prieš dešimt metų „Audi 80“ bei „Audi 100“ rikiavosi 3 ir 4 populiariausiųjų sąrašo vietoje, o dabar penketuke matome tik „Audi 80“. Pagal situaciją gatvėse ir keliuose galima numanyti, kad būtent „Audi 80“ automobiliai yra anksčiau įregistruoti, o realiai į kelius išrieda vis rečiau, – pokyčius vardija BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, krenta į akis ir tai, kad nuo 2007 m. populiariausiųjų dešimtuke neliko nei vieno Japonijos automobilių gamintojo.

„Anksčiau dvidešimtuke buvo net 3 Japonijos gamintojų automobiliai („Mazda 323“, „Mazda 626“ ir „Honda Civic“), Dabar, jei vos ne antru tautos automobiliu tituluojamas „Toyota Avensis“, dvidešimtuke nebūtų nei vieno Japonijos gamintojo“, – sako specialistas.

Automobilis – vis dar prestižo reikalas

Žiukelio teigimu, vertinant automobilių amžių Lietuvoje matyti, kad šalies automobilių parkas šiek tiek jaunėja.

„Prieš 10 metų, populiariausi automobiliai buvo nuo 14 iki 22 metų amžiaus, šiemet – nuo 11 iki 21. Taigi tendencija, panašu, yra lėtai gerėjanti. Kita vertus, akivaizdu, kad automobilis ir toliau išlieka ne tiesiog transporto priemone, bet ir tam tikru prestižo, socialinio statuso reikalu. Jei anksčiau pirmame populiariausiųjų dvidešimtuke 10 automobilių modelių buvo žemesnės vidutinės klasės, tai dabar tokių – tik 8“, – tendencijas komentuoja A. Žiukelis.

Jo teigimu, tai atspindi tendenciją, kad būtent klasė, o ne amžius, yra vienas svarbesnių kriterijų renkantis, kokį automobilį įsigyti.

„Nors už tą pačią sumą galima būtų įsigyti naujesnį, saugesnį ir net ekonomiškesnį, tačiau žemesnės klasės automobilį, Lietuvos vairuotojai vis gi dažniau renkasi senesnius, bet aukštesnės klasės automobilių modelius“, – sako specialistas.

Pasak A.Žiukelio, į akis krenta ir tai, kad pastarąjį dešimtmetį išaugo vienatūrių automobilių populiarumas.

„Galbūt tai galima sieti su gausėjančiomis šeimomis, o gal tiesiog tampame praktiškesni, tačiau jei prieš 10 metų populiariausiųjų sąraše buvo tik vienas vienatūris, tai šiemet – net keturi“, – sako Ekspertizių skyriaus vadovas.

Dyzeliniai pirmauja, sparčiausias augimas – tarp hibridų ir elektromobilių

Remiantis „Regitros“ duomenimis, nuo 2013 m. stebima tendencija, jog labiausiai mažėja naujai registruojamų benzininių automobilių.

„Analizuodami „Regitros“ duomenis matome, kad naujai registruotų benzininių automobilių skaičius sumažėjo nuo 38 tūkst. per 2013 m. iki 29 tūkst. per šių metų 10 mėnesių. Jei tokia tendencija išliks,  galutinis metinis skaičius sieks apie 35 tūkst. naujai registruotų automobilių, kurie varomi benzinu. Benzinu-dujomis varomų naujai užregistruotų automobilių taip pat sumažėjo, nors ir labai neženkliai: nuo 3,8 tūkst. per 2013 metus iki 3 tūkst. naujai užregistruotų automobilių per šių metų 10 mėnesių. Aišku, būtina turėti omenyje, kad dalis automobilių savininkų dujinę įrangą susimontuoja vėliau, jau po pirmos registracijos“, – sako BTA specialistas.

Tuo tarpu per ketverius metus išaugo naujai registruotų dyzelinių automobilių populiarumas.

„Nuo 108 tūkst. 2013 metais, iki beveik 98 tūkst. per 10 šių metų mėnesių. Jei tiek pat bus registruojama ir per likusius pora mėnesių, tai galutinis skaičius sieks apie 117 tūkst. Tad panašu, kad priešingai nei kartais atrodo, būtent dyzeliniai automobiliai yra patys populiariausi, jų Lietuvoje vis dar registruojama daugiau“, – pastebi A. Žiukelis.

Tačiau didžiausias šuolis ir proveržis stebimas hibridinių automobilių ir elektromobilių rinkoje. Čia augimas per kelerius metus siekia dešimtis kartų.

„Nėra jokios abejonės, kad smarkiai daugėja naujos kartos automobilių. Štai vien hibridinių automobilių padaugėjo nuo 665 naujai užregistruotų per 2013 metus, iki 2 tūkst. šiemet per 10 mėnesių. Tuo tarpu elektra varomų automobilių 2013 m. registruota vos 6, o šiemet – jau 239 per 10 šių metų mėnesių. Taigi, nors dyzelinių automobilių vis dar daugiausiai, nors ir jų skaičius vis dar didėja, labiausiai pastebimas didelis hibridinių bei elektrinių automobilių skaičiaus augimas.“, – konstatuoja A. Žiukelis.

Anot jo, pokyčius reiktų sieti su išaugusiu tokio tipo automobilių prieinamumu, sparčiai tobulėjančiomis technologijomis, gerėjančia naujos kartos automobiliams pritaikyta infrastruktūra, stiprėjančiu ekologiniu sąmoningumu bei imlumu technologinėms naujovėms.

Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Turėdama didelę draudimo veiklos patirtį, bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 milijonus eurų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Bmw vertė
Skaityti

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje
Skaityti

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija
Skaityti

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

RS service
Skaityti

Medicinos bankas finansuoja automobilių priežiūros infrastruktūrą: 1,1 mln. eurų paskolino „RS service“

Būk saugus akcija
Skaityti

Startuoja saugaus eismo akcija „Būk saugus, atsargus ir sveikas“

Kasko draudimas
Skaityti

Tyrimas: kasko pernai draudėsi kas trečias lietuvis, išmokų prireikė kas dešimtam

kelių būklė
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija: opiausios kelininkų problemos šiandien – besikeičiantys prioritetai, lėšų trūkumas ir riboti rangovų pajėgumai

Automobilių spalvos
Skaityti

Tyrimas: kokios spalvos automobiliai Lietuvoje parduodami greičiausiai?

A1 kelias
Skaityti

Kelyje A1 ties Survilų kaimu viaduko prieigose atsirado pažaidos – vairuotojai gali teikti prašymą žalos atlyginimui

Lietuvos kelių direkcija
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos pokyčių valdymo vadove tapo Renata Saulytė

KET pakeitimai
Skaityti

Gegužės 1 d. įsigalios keletas Kelių eismo taisyklių patobulinimų

Policija motociklai
Skaityti

Klaipėdos apskrities keliuose patruliuoti pradeda kelių policijos motociklai

važiuoklės patikra
Skaityti

Ekspertų patarimai: kodėl pavasarį tikrinti automobilio važiuoklę – gyvybiškai svarbu

Paspirtukai
Skaityti

Į gatves grįžę paspirtukininkai toliau žalojasi: susiduria kaktomuša, kenčia pėstieji

Skuodis
Skaityti

Susisiekimo ministras Marius Skuodis išvyksta į Pietų Korėją: tarsis dėl glaudesnių transporto ryšių

NAUJIENOS

Elektromobiliai

Palygino elektromobilius ir automobilius su vidaus degimo varikliais: kurie turi daugiau privalumų?

Dviračiai

Savarankiškas vaikų važiavimas dviračiu: ką akcentuoti prieš išleidžiant juos į kelią

Savavaldžiai automobiliai

Autobusai be vairuotojų ir dirbtinis eismo intelektas: ar bus vystomos naujos technologijos?

Vilkikai registracija

TTLA: dėl Mobilumo paketo Lietuvos verslas naujus vilkikus registruoja užsienyje

Eismo įvykiai

Ginčytini eismo įvykiai: kaip neprisiimti svetimos kaltės

Mercedes Benz CLA 250

Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų automobilių klasėje

PATARIMAI

Šešios taisyklės perkant naują automobilį

automobilio paruošimas žiemai

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

Kaip taupyti degalus?

Vairavimo instruktorius pataria: kaip paruošti automobilį žiemai ir išvengti neplanuotų išlaidų

Automobilio priežiūra

Kaip prižiūrėti valytuvus

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

STRAIPSNIAI

Automobilių gigantas Volvo sukūrė tolimojo apšvietimo lempų ribotuvą

Vandens pūslės

Mobilizatorius – dar vienas galvosūkis ilgapirščiams

Automobilių pasirinkimą lemia instinktai

Kur ieškoti patikimų automobilių nuomotojų Kaune? 

Aistra sugrįžo: „Toyota GT 86“ debiutuoja Tokijo parodoje

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
  • Padangų keitimo laikas
    Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.