• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių saugumas: svarbus ne tik gebėjimas greitai sustoti

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai įgauna pagreitį. Visi automobiliai persikėlė į Druskininkus, nuo trečiadienio bandymams renkasi visi komisijos nariai, ekspertai. Tačiau daugiausia tyrimų atliekantys ekspertai iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) didžiąją dalį savo darbo jau atliko: antradienį jie nuo pat aušros iki sutemų greitėjo, stabdė ir imitavo avarines situacijas uždarame kelyje šalia Grūto, kad objektyvai išmatuotų automobilių savybes.

Ar gali nauji automobiliai išgelbėti nuo avarijos?

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimų išskirtinumas – tai ekspertų pagalba komisijos nariams vertinant automobilių savybes. Jau ne pirmus metus VGTU mokslininkai specialia įranga vertina automobilių greitėjimo ir stabdymo ypatybes, jų autonominio avarinio stabdymo sistemas. Šiemet – netgi tai, kaip tolygiai ir stipriai automobiliuose šyla sėdynės ir vairaračiai.

Specialiai bandymams antradienį buvo užtvertas kelias nuo Grūto iki Viečiūnų, kur čia visą dieną mokslininkai kartu su komisijos nariais bandė automobilių dinamines ypatybes ir autonomines avarinio stabdymo sistemas. Pastarosios buvo bandomos pagal „Euro NCAP“ standartus: 30 km/val. greičiu važiuojantis automobilis privalėjo pats sustoti prieš kelyje esančią kliūtį. Toli gražu ne visi modeliai įveikė šią gan paprastą užduotį.

„Visus bandytus automobilius išskirčiau į tris kategorijas. Pirmoji, tai tie automobiliai, kurių autonominio ekstremalaus stabdymo sistemos veikia puikiai ir jie sustoja. Antrajai priklauso tie automobiliai, kurie absoliučiai nereaguoja į kliūtį kelyje, nors sistemą turi. Apsižiūrėjome nustatymuose, kad visuose bandomuose modeliuose sistema būtų įjungta, tačiau jie neatpažino kliūties. Trečioji kategorija – tai tie, kurie pamatė kliūtį, perspėjo apie ją, netgi pradėjo stabdyti, bet paskutinę sekundę, tikriausiai pamatę, kad vairuotojas nereaguoja, atleisdavo stabdžius ir rėždavosi į kliūtį. Tokių avarijų į automobilio galo formos polistirolo gabalą padariau gal beveik 10“, – įspūdžius pasakojo bandymų metu automobilius vairavęs „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis.

Žurnalistas išskyrė „Audi“ A1 ir Q3 „Sportback“ modelius, kurie viską atliko pavyzdingai, taip pat ir „Range Rover Evoque“, kuris sustojo rekordišku 2,3 metro atstumu nuo kliūties. Jį ir VGTU mokslininkus taip pat nustebino ir „Toyota Camry“, kuris apie kliūtį įspėjo itin anksti, anksti pradėjo stabdyti ir sustojo švelniai, ramiai, nekirsdamas per stabdžius ir palikdamas saugų atstumą iki priekyje esančios kliūties. VGTU mokslininkai matavo laiką, kaip anksti sistema perspėja apie priekyje esančią kliūtį, kaip anksti pradeda stabdyti, kaip stipriai stabdo ir kokiu atstumu mašina sustoja nuo kliūties. Visų bandytų automobilių rezultatus „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ pateiks jau po rinkimų, kurių finalas – lapkričio 29 dieną.

Stabdo efektyviai, bet skirtingai

Kitoje, tiesiausioje kelio atkarpoje kitas „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas kartu su VGTU mokslininkais bandė automobilių dinamines savybes: tiek pagreitį, tiek stabdymą. Už geriausias stabdymo savybes bei kitas inovacijas saugumo srityje „Lietuvos metų automobilio 2020“ partneris automatinių degalinių tinklas „Neste“ skiria nominaciją – „Saugiausias automobilis 2020“.

„Neste“, būdama didžiausia pasaulyje dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių ir aukštos kokybės naftos produktų gamintoja, ne tik nuolat investuoja į savo gamyklų, darbuotojų saugą, tobulina saugumo kultūrą korporacijos viduje, bet saugiai elgtis skatina ir savo partnerius bei klientus, o ypač vairuotojus. „Kiekvienam sėdančiam prie vairo svarbu ne tik laikytis saugaus greičio kelyje, vairuoti užsisegus saugos diržus, visą dėmesį skirti vairavimui, bet ir reguliariai įvertinti automobilio techninę būklę bei, žinoma, nuolat tobulinti savo vairavimo įgūdžius. Negalime galvoti, kad saugumas priklauso nuo kažkieno kito kažkur kitur daromų veiksmų. Norint sukurti stiprią saugumo kultūrą, reikia kiekvieno iš mūsų įsipareigojimo ir įsitraukimo“, – teigia UAB „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.

VGTU atstovai automobilių dinamiką matavo itin tiksliomis GPS priemonėmis, o stabdymą vertino jo lėtėjimo pagreičiu metrais per sekundę kvadratu kirtus per stabdį nuo 100 km/val. Blogai stabdančių automobilių šiais laikais nebėra, tačiau galutiniai rezultatai vis tik skyrėsi.

„Akivaizdu, kad pats stabdymo efektyvumas nepriklausomai nuo automobilio dydžio ir svorio yra pakankamai artimas. Daugelio automobilių stabdymo lėtėjimo pagreitis siekė tarp 8,5 iki 9,5 metrų per sekundę kvadratu. O tai reiškia, kad tokiu stabdymu pakimbi ant diržo, tavo žandai nutįsta iki vairaračio ir pusryčių turinys pakyla į viršų“, – pasakojo Renaldas Gabartas.

Stabdyme svarbu ne tik stabdžiai

Visi „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujantys automobiliai yra „apauti“ vienodomis „Continental“ žieminėmis padangomis, tad jų stabdymo savybės yra maksimaliai lygios. Kita vertus, stabdymo efektyvumas nėra vienintelis kriterijus šiuose bandymuose. Svarbu ir stabdymo pojūtis ir netgi saugos diržų įtempimas.

„Džiugu, kad šiemet nebuvo nei vieno automobilio, kurio diržų įtempimo sistemos neveiktų. Kai prieš porą metų pradėjome daryti šiuos testus, buvo tokių mašinų, su kuriomis rimtai užstabdžius vos per langą neiškritome, nors segėjome saugos diržus. O dabar visos mašinos su tuo susidorojo gerai. Nustebino „Volvo S60“, kurio diržai prie sėdynės pritraukė taip, kad kvapą tik po kelių sekundžių atleido“, – toliau bandymų subtilybes pasakojo R. Gabartas.

Komisijos narys sako, kad juos kartu su VGTU specialistu nustebino du rėminės konstrukcijos visureigiai. Tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“. Nors tai sunkūs, minkšti automobiliai skirti bekelei, apauti ant asfalto ne itin kibiomis purvui skirtomis padangomis, sukniubę ant nosies jie vis vien stodavo gerai ir saugiai.

Visi bandymų rezultatai bus paskelbti po „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų finalinio vakaro lapkričio 29 dieną.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Kaip prižiūrėti valytuvus

Patarimai keliaujantiems: kad kelionės būtų sėkmingos

Kada laikas keisti padangas?

Ar keisti alyvą?

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

PARTNERIO TURINYS

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

STRAIPSNIAI

Žemi dažniai automobilyje

Saugi kelionė žiemą

Degalai brangsta. Kaip sutaupyti?

automobilio oro nukreipėjas

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

„Camaro“: agresyvus sportininkas iš Amerikos

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.