• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Dieselgate“ skandalo atomazga Lietuvoje: automobilių savininkai gali kreiptis dėl kompensacijos – sumos viršija automobilio vertę

Lietuvos „Volkswagen“, „Skoda“, „Audi“, „Mercedes-Benz“, BMW ir kitų automobilių savininkai, kurių transporto priemonės buvo pagamintos 2005–2015 m., turėtų suklusti – Lietuvoje pristatytas išmanus sprendimas, „HUGO.legal“ teisės robotas, padėsiantis sužinoti, ar į automobilių gamintojus galima kreiptis dėl kompensacijos už suklastotus automobilių išmetamųjų teršalų rodiklius. Ekspertų teigimu, kompensacija gali viršyti net dabartinę automobilio vertę, o automobilių savininkai iš automobilių gamintojų visame pasaulyje jau susigrąžino daugiau nei 31 mlrd.

Didelio atgarsio pasaulyje sulaukęs vienu didžiausių šiuolaikinio sukčiavimo atvejų vadinamas „Dieselgate“ skandalas prasidėjo 2015 m., paviešinus informaciją, jog  „Volkswagen“ automobilių gamintoja suklastojo išmetamųjų teršalų rodiklius, neteisėtai įmontuodama programinę įrangą, kuri slepia tikrąjį emisijos kiekį.

„Reaguojant į sukčiavimo mastą,  Estijos startuolis „HUGO.legal“, bendradarbiaudamas su „Klauberg“ advokatų kontora, sukūrė teisės robotą, leidžiantį automobilių savininkams pasitikrinti, ar jų automobilyje įdiegta neteisėta programinė įranga ir ar galima reikalauti kompensacijos iš gamintojo. Jei tokia teisė į kompensaciją patvirtinama, su advokatų kontoros pagalba galima parengti ieškinį Vokietijos teismui. Šis sprendimas praėjusių metų lapkritį buvo pristatytas Estijoje, o šiandien – prieinamas ir Lietuvos automobilių savininkams“, – apie sprendimą Baltijos šalių gyventojams pasakoja Darias Lengvinas, „HUGO.legal“ atstovas Lietuvoje.

Estijoje šiuo metu naudojantis teisės robotą jau yra pateikta daugiau nei 5000 prašymų. Daugiau nei 1500 vartotojų gavo atsakymą, kad galima kreiptis į teismą. Bendra suma, jei visi šie vartotojai pateiks ieškinį, gali būti apie 20 milijonų eurų. Norėdami sužinoti daugiau apie procesą, į pirmąją nemokamą teisinę konsultaciją jau kreipėsi 517 automobilių savininkų.

Pasak Theis Klaubergi, „Klauberg “advokatų kontoros partnerio, Baltijos šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, iki šiol labai mažai domimasi šia sukčiavimo byla ir galimybėmis susigrąžinti pinigus, nors sėkmingi užsienio šalių pavyzdžiai rodo, jog bandyti apginti savo teises tikrai verta.

„Vokietijoje 231 tūkst. žmonių suvienijo jėgas pateikdami ieškinį prieš „Volkswagen“, kuris baigėsi susitarimu, kurio vertė siekė 750 milijonų eurų. Jungtinėse Amerikos Valstijose „Volkswagen“ automobilių savininkams jau sumokėjo 15 mlrd. dolerių , o „Audi“ – 6 mlrd. dolerių. Ir tai nėra vien tik kompensacija – automobiliai, kuriuose įdiegta apgaulinga programinė įranga, aplinkai padaro net keturis kartus didesnę žalą, nei ji yra nurodyta oficialiuose dokumentuose, atlikti tyrimai tam tikrais atvejais parodė net 14 kartų didesnį skirtumą. Siekdami padidinti savo pajamas, automobilių gamintojai akivaizdžiai nepaisė aplinkos apsaugos standartų, todėl jie turi prisiimti dar didesnę atsakomybę. Jei automobilių savininkai užmerks akis prieš šį sukčiavimo atvejį, tai gali būti paskata ir kitiems pažeidimams ir žalai aplinkai“, – informacijos stygių Baltijos šalyse akcentuoja T. Klaubergi.

D.Lengvino teigimu, kompensacijos dydis priklauso nuo automobilio kainos ir nuvažiuotų kilometrų skaičiaus: „Kompensacijos gali reikalauti tiek naujų, tiek naudotų automobilių savininkai. Pavyzdžiui, jeigu 2015 m. buvo įsigytas automobilis „Audi Q7“, kurio vertė buvo 75 tūkst. eurų, ir iki šiol automobilis nuvažiavo 75 tūkst. kilometrų, įvedus šią informaciją į HUGO „Dieselgate“ robotą, jis pateiks atsakymą, kad didžiausia kompensacijos suma, kurią galima susigrąžinti iš gamintojo, yra 52 500 eurų. Kitas pavyzdys – „Volkswagen Passat“, kurio pirkimo metu vertė buvo 30 000 eurų, o jo rida šiuo metu yra 60 000 km, pagal HUGO.legal skaičiavimą, jo savininkas gali reikalauti 22 800 eurų kompensacijos. Abiem atvejais kompensacijos suma viršija dabartinę automobilio rinkos kainą“, – akcentuoja „HUGO.legal“ atstovas.

Jei robotas nurodo, kad automobilio savininkas turi teisę į kompensaciją, jis turi teisę į pirmąją teisės ekspertų konsultaciją nemokamai. Pirmoji konsultacija suteikia informacijos apie išlaidas, proceso trukmę ir galimus veiksmus: „Žinoma, klientas taip pat yra informuojamas, kad yra labai maža, tikrai mikroskopinė tikimybė pralaimėti teisme. Taip teigiame atsižvelgdami į iki šiol vykusius ginčus visame pasaulyje. Paprastai po ieškinio parengimo ir susisiekimo su automobilio gamintoju, jis pats pasiūlo pasirašyti susitarimą, numatantį piniginę kompensaciją ir galimybę pasilikti automobilį. Tačiau ši suma paprastai yra mažesnė, nei galima susigrąžinti teisme,“ – pažymi D. Lengvinas.

„HUGO.legal“ atstovas pasakoja, jog už apgaulingos programinės įrangos naudojimą automobilio savininkas gali pareikšti ieškinį automobilio gamintojui, o ne automobilio pardavėjui: „Jei kompensacija bus priteista, automobilis turėtų būti grąžintas gamintojui. Tačiau šioje byloje yra įdomus aspektas: mūsų kolegos iš Vokietijos pažymi, kad gamintojas dažnai siūlo kompromisą, leisdamas toliau naudoti automobilį, tačiau sumažindamas kompensacijos dydį. Toks rezultatas vartotojui dažnai būna dar naudingesnis“, – sako D.Lengvinas.

Apytikslė kaina, į kurią automobilio savininkas turi atsižvelgti teikdamas ieškinį, yra 4 000 eurų. Tai yra Vokietijos įstatymuose numatytas privalomas advokato atlygis ir teismo išlaidos. Laimėjus ginčą teisme, automobilio gamintojas privalo atlyginti visas patirtas išlaidas, kartu sumokėdamas ir kompensaciją už automobilį.

Daugiau informacijos galima rasti čia: https://hugo.legal/lt/teises-robotai/dieselgate/

Apie „HUGO.legal“

„HUGO.legal“ yra apdovanojimus pelnęs Estijos teisinių technologijų startuolis, kurio misija – kiekvienam suteikti galimybę apginti savo teises. „HUGO“ sukūrė daugybę nemokamų teisės robotų, kurie padeda vartotojams atlikti pirmuosius teisinius veiksmus. Šiuo metu „HUGO“ robotai yra prieinami ir jais nemokamai galima naudotis Baltijos šalyse ir Lenkijoje. Estijoje „HUGO“ yra didžiausia teisinių paslaugų platforma, kuri už prieinamą kainą sujungia teisininkus su klientais, kuriems reikalingos teisinės paslaugos.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Patarimai keliaujantiems: kad kelionės būtų sėkmingos

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

STRAIPSNIAI

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

„Mercedes“ paruošė šešiaratį bekelės monstrą

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Nesileiskite apakinami saulės

Kėbulo geometrijos atstatymas

Patikima signalizacija – puikus sargas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.