• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Dieselgate“ skandalo atomazga Lietuvoje: automobilių savininkai gali kreiptis dėl kompensacijos – sumos viršija automobilio vertę

Lietuvos „Volkswagen“, „Skoda“, „Audi“, „Mercedes-Benz“, BMW ir kitų automobilių savininkai, kurių transporto priemonės buvo pagamintos 2005–2015 m., turėtų suklusti – Lietuvoje pristatytas išmanus sprendimas, „HUGO.legal“ teisės robotas, padėsiantis sužinoti, ar į automobilių gamintojus galima kreiptis dėl kompensacijos už suklastotus automobilių išmetamųjų teršalų rodiklius. Ekspertų teigimu, kompensacija gali viršyti net dabartinę automobilio vertę, o automobilių savininkai iš automobilių gamintojų visame pasaulyje jau susigrąžino daugiau nei 31 mlrd.

Didelio atgarsio pasaulyje sulaukęs vienu didžiausių šiuolaikinio sukčiavimo atvejų vadinamas „Dieselgate“ skandalas prasidėjo 2015 m., paviešinus informaciją, jog  „Volkswagen“ automobilių gamintoja suklastojo išmetamųjų teršalų rodiklius, neteisėtai įmontuodama programinę įrangą, kuri slepia tikrąjį emisijos kiekį.

„Reaguojant į sukčiavimo mastą,  Estijos startuolis „HUGO.legal“, bendradarbiaudamas su „Klauberg“ advokatų kontora, sukūrė teisės robotą, leidžiantį automobilių savininkams pasitikrinti, ar jų automobilyje įdiegta neteisėta programinė įranga ir ar galima reikalauti kompensacijos iš gamintojo. Jei tokia teisė į kompensaciją patvirtinama, su advokatų kontoros pagalba galima parengti ieškinį Vokietijos teismui. Šis sprendimas praėjusių metų lapkritį buvo pristatytas Estijoje, o šiandien – prieinamas ir Lietuvos automobilių savininkams“, – apie sprendimą Baltijos šalių gyventojams pasakoja Darias Lengvinas, „HUGO.legal“ atstovas Lietuvoje.

Estijoje šiuo metu naudojantis teisės robotą jau yra pateikta daugiau nei 5000 prašymų. Daugiau nei 1500 vartotojų gavo atsakymą, kad galima kreiptis į teismą. Bendra suma, jei visi šie vartotojai pateiks ieškinį, gali būti apie 20 milijonų eurų. Norėdami sužinoti daugiau apie procesą, į pirmąją nemokamą teisinę konsultaciją jau kreipėsi 517 automobilių savininkų.

Pasak Theis Klaubergi, „Klauberg “advokatų kontoros partnerio, Baltijos šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, iki šiol labai mažai domimasi šia sukčiavimo byla ir galimybėmis susigrąžinti pinigus, nors sėkmingi užsienio šalių pavyzdžiai rodo, jog bandyti apginti savo teises tikrai verta.

„Vokietijoje 231 tūkst. žmonių suvienijo jėgas pateikdami ieškinį prieš „Volkswagen“, kuris baigėsi susitarimu, kurio vertė siekė 750 milijonų eurų. Jungtinėse Amerikos Valstijose „Volkswagen“ automobilių savininkams jau sumokėjo 15 mlrd. dolerių , o „Audi“ – 6 mlrd. dolerių. Ir tai nėra vien tik kompensacija – automobiliai, kuriuose įdiegta apgaulinga programinė įranga, aplinkai padaro net keturis kartus didesnę žalą, nei ji yra nurodyta oficialiuose dokumentuose, atlikti tyrimai tam tikrais atvejais parodė net 14 kartų didesnį skirtumą. Siekdami padidinti savo pajamas, automobilių gamintojai akivaizdžiai nepaisė aplinkos apsaugos standartų, todėl jie turi prisiimti dar didesnę atsakomybę. Jei automobilių savininkai užmerks akis prieš šį sukčiavimo atvejį, tai gali būti paskata ir kitiems pažeidimams ir žalai aplinkai“, – informacijos stygių Baltijos šalyse akcentuoja T. Klaubergi.

D.Lengvino teigimu, kompensacijos dydis priklauso nuo automobilio kainos ir nuvažiuotų kilometrų skaičiaus: „Kompensacijos gali reikalauti tiek naujų, tiek naudotų automobilių savininkai. Pavyzdžiui, jeigu 2015 m. buvo įsigytas automobilis „Audi Q7“, kurio vertė buvo 75 tūkst. eurų, ir iki šiol automobilis nuvažiavo 75 tūkst. kilometrų, įvedus šią informaciją į HUGO „Dieselgate“ robotą, jis pateiks atsakymą, kad didžiausia kompensacijos suma, kurią galima susigrąžinti iš gamintojo, yra 52 500 eurų. Kitas pavyzdys – „Volkswagen Passat“, kurio pirkimo metu vertė buvo 30 000 eurų, o jo rida šiuo metu yra 60 000 km, pagal HUGO.legal skaičiavimą, jo savininkas gali reikalauti 22 800 eurų kompensacijos. Abiem atvejais kompensacijos suma viršija dabartinę automobilio rinkos kainą“, – akcentuoja „HUGO.legal“ atstovas.

Jei robotas nurodo, kad automobilio savininkas turi teisę į kompensaciją, jis turi teisę į pirmąją teisės ekspertų konsultaciją nemokamai. Pirmoji konsultacija suteikia informacijos apie išlaidas, proceso trukmę ir galimus veiksmus: „Žinoma, klientas taip pat yra informuojamas, kad yra labai maža, tikrai mikroskopinė tikimybė pralaimėti teisme. Taip teigiame atsižvelgdami į iki šiol vykusius ginčus visame pasaulyje. Paprastai po ieškinio parengimo ir susisiekimo su automobilio gamintoju, jis pats pasiūlo pasirašyti susitarimą, numatantį piniginę kompensaciją ir galimybę pasilikti automobilį. Tačiau ši suma paprastai yra mažesnė, nei galima susigrąžinti teisme,“ – pažymi D. Lengvinas.

„HUGO.legal“ atstovas pasakoja, jog už apgaulingos programinės įrangos naudojimą automobilio savininkas gali pareikšti ieškinį automobilio gamintojui, o ne automobilio pardavėjui: „Jei kompensacija bus priteista, automobilis turėtų būti grąžintas gamintojui. Tačiau šioje byloje yra įdomus aspektas: mūsų kolegos iš Vokietijos pažymi, kad gamintojas dažnai siūlo kompromisą, leisdamas toliau naudoti automobilį, tačiau sumažindamas kompensacijos dydį. Toks rezultatas vartotojui dažnai būna dar naudingesnis“, – sako D.Lengvinas.

Apytikslė kaina, į kurią automobilio savininkas turi atsižvelgti teikdamas ieškinį, yra 4 000 eurų. Tai yra Vokietijos įstatymuose numatytas privalomas advokato atlygis ir teismo išlaidos. Laimėjus ginčą teisme, automobilio gamintojas privalo atlyginti visas patirtas išlaidas, kartu sumokėdamas ir kompensaciją už automobilį.

Daugiau informacijos galima rasti čia: https://hugo.legal/lt/teises-robotai/dieselgate/

Apie „HUGO.legal“

„HUGO.legal“ yra apdovanojimus pelnęs Estijos teisinių technologijų startuolis, kurio misija – kiekvienam suteikti galimybę apginti savo teises. „HUGO“ sukūrė daugybę nemokamų teisės robotų, kurie padeda vartotojams atlikti pirmuosius teisinius veiksmus. Šiuo metu „HUGO“ robotai yra prieinami ir jais nemokamai galima naudotis Baltijos šalyse ir Lenkijoje. Estijoje „HUGO“ yra didžiausia teisinių paslaugų platforma, kuri už prieinamą kainą sujungia teisininkus su klientais, kuriems reikalingos teisinės paslaugos.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

10 būdų kaip išvengti problemų

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

PARTNERIO TURINYS

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Mikroautobusų remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

Naujausios padangų pramonės technologijos

Teisingai prisekite vaiką saugos diržais

Automobilių programa, išjungianti stabdžius ir variklį

Dyzelinis hibridas bekelei

Atsakingai vairuojant galima sutaupyti net 20 procentų degalų

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.