• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ bandymuose – nuostaba: modernūs sunkiasvoriai nenusileidžia lengviesiems automobiliams

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimai pasiekė lūžio tašką: dvi dienas trukusiuose bandymuose Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro (DRMC) autodrome komisijos nariai turėjo galimybę išbandyti visus sunkvežimius ir sudėlioti „pažymius“ vertinimo lentelėse. Atradimų buvo daug, tačiau komisija vienbalsiai sutarė: galimybė nesustojant vieną po kito bandyti naujausius rinkos sunkiasvorius – puiki galimybė atrasti pačius geriausius.

Kuršėnuose esančiame autodrome buvo išbandyti visi septyni į „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ titulą pretenduojantys vilkikai. Pirmą kartą Lietuvoje rengiamame konkurse vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

  • „Ford F-Max“
  • „Iveco S-Way“
  • MAN TGX
  • „Mercedes-Benz Actros“
  • „Scania R“
  • „Scania S“
  • „Volvo FH“

Komisija, kurią sudaro ir profesionalūs vairuotojai, ir transporto rinkos žinovai, ir logistikos bendrovių atstovai, turėjo galimybę išbandyti iš esmės visus vilkikų parametrus: kaip sunkiasvorės mašinos elgiasi važiuodamos slidžiais paviršiais, kas sėdint kabinoje suvokiama ir matoma erdvė aplink sunkvežimį, kaip padeda pagalbos sistemos. Be to, pasitelkus specialią įrangą, buvo pamatuotas ir vilkikų stabdymo efektyvumas bei patikrinti įsibėgėjimo duomenys.

Pažangos šuolis – milžiniškas

Buvęs Dakaro ralio lenktynininkas, daugiau nei du dešimtmečius vadovaujantis logistikos bendrovei „Ratautas“, Arūnas Lekavičius, paskutinę akimirką į konkursą atvykti negalėjusį komisijos narį ir profesionalų vairuotoją Liną Brazauską, neslėpė, kad nuo tų laikų, kai jis įsigijo pirmąjį sunkvežimį savo įmonei, iki dabar padaryta pažanga tokia, kad tų laikotarpių nė neįmanoma palyginti.

„Tiek kalbant apie komfortą, tiek apie saugumo sistemas, pažanga – milžiniška. Man ryškiausią įspūdį paliko visos saugumo sistemos, sugebančios stebėti, kiek susikoncentravęs vairuotojas, stebinčios vairuotojui nematomas zonas, padedančios vilkiką išlaikyti eismo juostoje“, – vardino pašnekovas.

Jis neslėpė, kad jam, kaip logistikos įmonės vadovui, galimybė išbandyti visus naujausius sunkvežimių modelius vienoje vietoje ir drauge su patyrusiais instruktoriais atrasti, kaip veikia visos sistemos, itin naudinga.

„Akivaizdu, kad šiuolaikinė technika tobulėja labai greitai, o kad būtų geriausias rezultatas – tobulėti reikia ir vairuotojams. Bet faktas ir tai, kad vairuotojo klaidų tikimybė dirbant su naujausia technika yra gerokai mažesnė“, – pabrėžė jis.

Vadina išmaniais automobiliais

Nacionalinės Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas pasakoja, kad jaunystėje jam teko vairuoti sunkvežimius, tačiau tuomet sunkiasvoriai buvo, jo žodžiais tariant, sportiškesni, be jokių prabangos elementų. Dabartinius vilkikus jis vadina prabangiais automobiliais.

„Dabar tai automobiliai, kurie patys pasako, kur yra priekabos galas, kur važiuoja jos ratai. Ir manau, kad tolimųjų reisų vairuotojui dirbti su išmaniu automobiliu gerokai smagiau“, – tikino jis.

  1. Austinskas prisipažino, kad taip lyginti sunkiasvorių mašinų – važiuoti bandant vieną po kitos – jam dar nėra tekę. Anot jo, tokie testai labai gerai atskleidžia automobilių pranašumus ir trūkumus, ypač – bandymuose ant DRMC autodromo slidžių dangų. Čia, pasak jo, juntamas kardinalus skirtumas, kai sunkvežimiai aprūpinti sistemomis, padedančiomis važiuojant slidžiais paviršiais, ir kai tokių sistemų neturi.

„Kaip bebūtų, tikrai nėra visų vairuotojų kvalifikacija pati aukščiausia, todėl smagu, kai gamintojai adaptuoja automobilius, diegia sistemas: dėl to ir avarijų skaičius mažėja, ir saugomos gyvybės, ir taupomi pinigai“, – akcentavo jis.

Valdomi lyg lengvieji

Artūras Michejenko, „DKV EURO SERVICE Baltikum“ vadovas ir konkurso komisijos narys, prisipažino, kad bandymų dienose prie sunkvežimio vairo sėdo pirmą kartą ir kaip reikiant nustebo.

„Tikrai niekada negalėjau pagalvoti, kad tiek tonų sveriantis „monstriukas“ yra valdomas kaip lengvasis automobilis: taip visos sistemos stabilizuoja sunkvežimį, kad praktiškai pati mašina susitvarko su slydimu ir kitais iššūkiais. Sėdi ir jautiesi kaip lengvajame automobilyje“, – pripažino A. Michejenko, pridūręs, kad nors prie sunkvežimio vairo sėdo pirmą kartą, susidarė įspūdį, kad vairuoti šiuolaikinius automobilius – ganėtinai paprasta.

Tiesa, anot komisijos nario, įtakos turėjo ir tai, kad šalia kiekvieno bandytojo sėdėjo ir profesionalūs instruktoriai, kurie ne tik pasakojo, kaip važiuoti, bet ir papasakojo apie kiekvieno sunkvežimio ypatumus bei tai, į ką itin svarbu atkreipti dėmesį.

Nors visuomenėje vyrauja populiari nuomonė, esą visi sunkvežimiai vienodi, skiriasi tik logotipai ant automobilių, A. Michejenko su tuo nelinkęs sutikti.

„Nors daug gamintojų į automobilius diegia tokias pačias funkcijas, tikrai ne visi vienodai vertinant ergonomiškumą, pagalbinius asistentus. Atsisėdus kabinoje nesunku pajusti, kad ir vairuoti ne visus vienodai lengva“, – akcentavo pašnekovas.

Naujas renginys Lietuvoje

Pirmą kartą Lietuvoje surengtame „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ konkurse vertinami septyni skirtingi vilkikai. Visi konkurso kandidatai įvertinti tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Šiaulių DRMC bandymų dienomis patikrintos sunkvežimių saugumo sistemos, degalų sąnaudos, CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisijos, varikliai, aptarnavimo kaštai.

Konkursą „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas. Renginio finalas ir nugalėtojų apdovanojimas numatytas gegužės 14 d. Geriausio sunkvežimio rinkimai bus rengiami kas dvejus metus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus važiuoklės remontas

Mikroautobusų nuoma

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Automobilinis šaldytuvas

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Kada laikas keisti mašiną?

Kaip atliekamas automobilio žymėjimas?

Stabdžių diskų tekinimas

Pavasarinio vairavimo ypatumai

Pokyčiai, aktualūs vairuotojams, norintiems susigrąžinti prarastą teisę vairuoti

Aistra sugrįžo: „Toyota GT 86“ debiutuoja Tokijo parodoje

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.