• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar Lietuvoje jau patogu naudoti įkraunamus hibridinius modelius?

Automobilių ekspertas, „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius Vitoldas Milius, įsitikinęs – tas laikas jau atėjo. Įkraunamas hibridinis („plug-in“) automobilis yra daugelio poreikius patenkinti galintis tarpinis variantas tarp benzininio ir visiškai elektrinio automobilio. Ir Lietuvoje tokio tipo automobilių praktiškumas atskleidžiamas maksimaliai.

Nuvažiavo daugiau nei deklaruoja gamintojas

Norėdamas išbandyti, ko vertas įkraunamas hibridinis automobilis, V. Milius padarė eksperimentą su vienu naujausių Lietuvą pasiekusių tokio tipo modelių – „Škoda Superb iV“. Visiškai įkrovęs elektros bateriją jis važinėjo Vilniuje iki ji buvo iškrauta ir automobilis toliau judėti galėjo tik naudodamas vidaus degimo variklį. Vien elektra jam pavyko įveikti 74 km.

„Tai yra visiškai pakankamas atstumas didžiajai daliai Lietuvos gyventojų, net ir gyvenančių užmiestyje – tiek kilometrų daugeliui užtenka ir vaikus po mokyklas bei darželius išvežioti, ir į darbą nuvažiuoti, ir į parduotuvę, ir visą šeimą susirinkus namo grįžti. Darbo dienomis tai yra komfortiškas ir erdvus elektromobilis, o ilgesnėse kelionėse savaitgaliais – ekonomiškas hibridinis modelis“, – kalbėjo patyręs vairuotojas.

Praėjusį ketvirtadienį Vilniuje įveikęs 74 „elektrinius“ kilometrus ir neįkrovęs baterijos, savaitgalį jis keliavo po Lietuvą rinkdamas hibridinius kilometrus – iškrovus bateriją, „Superb“ veikia kaip hibridinis automobilis. Bendra rida išnaudojant abu galios šaltinius viršijo tūkstantį – 1045 km.

V.Miliui sekėsi kiek geriau nei deklaruoja gamintojas. „Škoda“ nurodo, jog „Superb iV“ vien elektra gali įveikti 62 km (WLTP režimu), o išnaudojant abu galios šaltinius – 930 km.

Praktiška jau dabar

„Plug-in“ tipo automobilius savo gamoje turi ne vienas gamintojas, jų populiarumas auga visame pasaulyje. Pasak „Auto Bild Lietuva“ redaktoriaus, tai yra puikus tarpinis automobilis žmonėms, kurie nori būti ekologiški, tačiau dėl savo poreikių negali naudoti elektromobilio.

„Visą darbo savaitę tokiu automobiliu gali važinėti po miestą naktimis įkraudamas namie ar dienomis – darbo vietoje. Tai leidžia sutaupyti, nes elektriniai kilometrai keliskart pigesni nei benzininiai. Bet elektromobiliai šiuo metu atitinka ne visų poreikius – tolimesnėse kelionėse net ir važiuojant su „Tesla“ turi būti matematikas: skaičiuoti kur gali nuvažiuoti, kur stoti įkrauti bateriją, kiek laiko tai užtruks ir panašiai. Įkraunamas hibridinis modelis leidžia naudotis pagrindiniu elektromobilio privalumu ir išvengti didžiausio jo trūkumo“, – pasakojo V. Milius.

Ne mažiau svarbus ir ekologinis aspektas: svarbiausia yra sumažinti taršą miestuose, kur didžiausia žmonių ir transporto koncentracija, o užmiestyje tai nėra taip aktualu. Dėl šios priežasties „plug-in“ automobiliai turės paklausą net ir išpopuliarėjus už juos brangesniems elektromobiliams.

Elektros privalumai

V.Miliaus išbandytas „Superb iV“ turi 1.4 TSI (115 kW) ir 85 kW elektros variklius. Bendra hibridinės sistemos galia – 160 kW, ji pasiekia 400 Nm sukimo momentą. Automobilis turi automatinę 6 laipsnių pavarų dėžę bei neblogas dinamines savybes – 100 km/val. greitį pasiekia per 8 sek.

„Man patinka, kad elektros variklį turinčiuose automobiliuose galima daug ką valdyti išmaniuoju telefonu – pavyzdžiui, nustatyti, kad prijungus prie elektros lizdo baterija būtų įkraunama naktį, naudojant pigesnę elektrą. Jau pačiame automobilyje gali nustatyti norimą elektros energijos baterijoje likutį – „rezervuoti“ elektrinius kilometrus senamiesčiui ar kitai vietai, kur norisi važiuoti tyliai ir be emisijų“, – kalbėjo vairuotojas.

Jo manymu, tokį automobilį įsigijęs žmogus greičiausiai turės galimybę bateriją įkrauti namie ir tą darys kiekvieną naktį, o mieste važinės naudodamas tik elektros energiją. Važiavimas elektra suteikia daug malonių pojūčių ir daugeliui norisi tą daryti kiek įmanoma dažniau. Todėl atrodo keista, jog Lietuvoje, priešingai nei kai kuriose ES šalyse, nėra skatinamas įkraunamų hibridinių automobilių pardavimas. Elektromobiliams suteikiamos iki 4 tūkst. Eur dotacijos, leidimai važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis, praktiškai nemokamas parkavimas miestų centrinėse dalyse.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

elektromobiliai kompensacijos
Skaityti

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą grynąjį elektromobilį

Skaityti

Elektromobiliai verslui: ką reikia apie juos žinoti?

elektromobiliai
Skaityti

Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai

kompensacija elektromobiliams
Skaityti

Toliau bus skatinamas elektromobilių įsigijimas – artimiausiems metams tam skiriama 50 mln. eurų

Skaityti

„Toyota“ pradėjo išankstinę elektrinių „Proace City“ prekybą

Skaityti

Elektromobilių įkrovimo paslauga verslui: galimybė sukurti papildomą pajamų šaltinį

Skaityti

Elektriniam „Kia EV6“ – Europos metų automobilio titulas

Skaityti

Informacija apie visas elektromobilių įkrovimo stoteles – vienoje duomenų bazėje

Skaityti

„Lexus“ džiugina gerbėjų akis: pasidalijo ateities sportinio elektromobilio nuotraukomis

Skaityti

Elektromobiliai ir žiemos rūpesčiai: vairuotojui galvą sukti tenka vis mažiau

Skaityti

„Mercedes-Benz“ žengia į elektrinių krosoverių segmentą ir pristato naująjį EQA

Skaityti

„Kia“ pristatė naują itin greito elektromobilių įkrovimo platformą

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

PARTNERIO TURINYS

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Navigacijos (1 dalis)

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Lietus kelyje

Toyota automobiliai

Populiariausios naudotų automobilių markės

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Padangų keitimas nelogiškas?

Kada reikia keisti tepalus?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.