• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobiliai

Jau keletą mėnesių galime matyti ne pačią maloniausią tendenciją – degalinių švieslentėse, benzino ir dyzelino kainos nuolat pučiasi ir banguoja kiek žemiau 2 eurų už litrą ribos. Ieškodami kelių, kaip sumažinti išlaidas degalams, kai kurie vairuotojai svarsto dabartinius savo automobilius pakeisti į naujesnius ir ekonomiškesnius arba užsimoja imtis radikalių pokyčių ir įsigyti elektromobilius.

Tačiau ar elektromobilis tikrai leistų sutaupyti ir keliauti pigiau?

Pagrindinė sąlyga elektromobiliui – įkrovimas namuose

Pastarojo meto degalų kainų statistika vairuotojams nežada nieko gera. Pagal Europos Komisijos svetainėje internete pateiktus duomenis, 2022-ųjų sausio pirmą savaitę vidutinė litro benzino kaina Lietuvoje buvo 1,446 euro, o litras dyzelino kainavo 1,347 euro.

Nepraėjus nė pusmečiui, gegužės pradžioje, nustatytas reikšmingas kainų ūgtelėjimas – litras benzino vidutiniškai atsiėjo 1,704 euro, o už dyzeliną teko mokėti brangiau nei už benziną, nes vidutinė litro kaina pasiekė 1,763 euro.

Bent jau kol kas vairuotojai neturi galimybės atsikvėpti nuo kainų šuolio, nes degalai tik brangsta ir prognozuojama, kad gali kirsti 2 eurų už litrą ribą.

Natūralu, kad šios nepalankios sąlygos verčia vairuotojus sukti galvą, kaip sumažinti išsipūtusias išlaidams degalams. Vienas variantas – pasirinkti naujesnį ir ekonomiškesnį automobilį. Kitas – persėsti į elektromobilį. Pasirinkus pastarąjį sprendimą, derėtų įvertinti ne tik savo norus, bet ir tam tikras sąlygas.

„Jeigu nėra galimybės elektromobilį įsikrauti namuose arba darbe, geriau apie jį nė negalvoti. Elektromobilio įkrovimo kaina bendrai naudojamose mokamose stotelėse atsieina ganėtinai brangiai ir galiausiai kilometro kaina yra ne mažesnė, nei važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu automobiliu.

Kartais pas mus ateina klientai ir sako, kad nori elektromobilio, bet gyvena daugiabutyje ir neturi galimybės įsirengti įkrovimo stotelę, tad planuoja naudotis viešosiomis stotelėmis. Stengiamės perkalbėti ir paaiškinti, jog tai nebus nei pigiau, nei patogiau“, – pabrėžia elektromobilių pardavimo salono „eDOW“ vadovas Laurynas Boguševičius.

Jei patogesnio ir pigesnio elektromobilio įkrovimo galimybė egzistuoja, tuomet galima skaičiuoti kitas būsimas išlaidas ir kuris pasirinkimas iš tiesų pigesnis.

Didesnę kainą atsveria pigesnė eksploatacija

Kaip pavyzdį galima pasirinkti „Allure“ komplektacijos lygio „Peugeot 2008“ modelį, kuris gali turėti visą rinkoje siūlomų pavarų amplitudę: panašaus galingumo benzininį, dyzelinį arba elektros variklį ir automatinę greičių dėžę. Tokiu atveju 2008 su 130 arklio galių benzininiu varikliu ir aštuonių pavarų automatine greičių dėže kainuoja 28 700 eurų.

Tokio paties galingumo ir tokią pačią pavarų dėžę turintis modelis su dyzeliniu variklius kiek brangesnis – 29 500 eurų. Identiškos komplektacijos elektra varomas e-2008 atsieina 40 300 eurų.

Nors benzinu ar dyzelinu ir elektra varomų modelių kainų skirtumas siekia daugiau nei 10 tūkst. eurų, pasinaudojus valstybės teikiama iki 5 000 eurų kompensacija perkant elektromobilį, skirtumas sumažėja kone perpus – iki 6 600 eurų, palyginti su benzinine, ir iki 5 800 eurų lyginant su dyzeline versijomis.

Jeigu tai vis tiek atrodo daug, esminis skirtumas pastebimas skaičiuojant šimto kilometrų išlaidas. Benzinu varomas „Peugeot 2008“ šiam atstumui įveikti vidutiniškai sunaudoja 5,9 litro degalų (pagal WLTP) ir gegužės mėnesio kainomis tai atsieitų 10,05 euro. Dyzelinu varomas modelis ekonomiškesnis ir vidutiniškai sunaudoja 4,8 litro (pagal WLTP), arba 8,46 euro šimtui kilometrų.

Skaičiuojant elektra varomo „Peugeot e-2008“ išlaidas, galima pasirinkti du dėmenis – krovimą mokamose bendrai naudojamose stotelėse ir namuose. Vidutinės šio elektromobilio elektros sąnaudos šimtui kilometrų yra 16,1 kWh. Toks energijos kiekis bendrai naudojamose mokamose įkrovimo stotelėse kainuoja 9,5 euro dienos metu ir 7,24 euro naktį (pagal „IgnitisOn“ įkainius gegužę).

Situacija keičiasi radikaliai energijos atsargas pildant namie. Dieną teks sumokėti 3,04 euro, o kraunantis naktiniu ir savaitgalio tarifu – tik 1,99 euro (pagal „Ignitis“ planą namams „Standartinis“ gegužės mėnesį). Skaičiuojant naudojamomis kainomis, įveikti 10 tūkst. kilometrų benzininiu modeliu kainuos 10 05 eurų, dyzeliniu – 8 46, o elektriniu, akumuliatorių kraunant namuose, vidutiniškai 2 51 eurų. Todėl galiausiai elektromobilis tampa ekonomiškai naudingesniu pasirinkimu.

Pataria įvertinti ir kitus kaštus

Anot L. Boguševičiaus, nors ir vien įvertinus degalų ar elektros energijos kaštus išryškėja ženklūs skirtumai, tačiau atliekant palyginamuosius skaičiavimus dėmesį reikėtų atkreipti ir į daugiau veiksnių.

„Čia mes kalbame tik apie išlaidas degalams ir elektrai, o kur dar žymiai pigesnis elektromobilio aptarnavimas ir priežiūra, palankesnės lizingo sąlygos, nemokamas parkavimas ir pan. Sudėjus apskritai visas, net ir smulkiausias išlaidas, galiausiai turime dar didesnę, kelių tūkstančių eurų persvarą elektromobilio naudai ir greitesnį jo atsiperkamumą.

Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad, brangstant degalams, brangsta ir elektra, tačiau benzino ir dyzelino kainų padidėjimas yra gerokai reikšmingesnis nei elektros, kas galutinį skirtumą elektromobilio naudai gali padidinti dar labiau“, – priduria specialistas.

Todėl, svarstant, ką rinktis – automobilį su vidaus degimo varikliu ar elektromobilį, svarbu įvertinti keletą veiksnių, susijusių su įkrovimo galimybėmis, asmeninius poreikius ir atlikti tam tikrus skaičiavimus. Vis dėlto jau ir dabar aišku kaip ant delno, kad jei aplinkybės palankios, ilgainiui eksploatuojant brangesnis elektromobilis kainų skirtumą persveria savo naudai ir tampa ekonomiškai naudingesnis nei dyzelinis ar benzininis modelis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

elektromobiliai kompensacijos
Skaityti

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą grynąjį elektromobilį

Skaityti

Elektromobiliai verslui: ką reikia apie juos žinoti?

elektromobiliai
Skaityti

Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai

kompensacija elektromobiliams
Skaityti

Toliau bus skatinamas elektromobilių įsigijimas – artimiausiems metams tam skiriama 50 mln. eurų

Skaityti

„Toyota“ pradėjo išankstinę elektrinių „Proace City“ prekybą

Skaityti

Elektromobilių įkrovimo paslauga verslui: galimybė sukurti papildomą pajamų šaltinį

NAUJIENOS

Kartlandas Max

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

PATARIMAI

Audi a8

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Kaip pasirinkti tinkamas žiemai padangas?

Galvojate pirkti naudotą automobilį? Svarbiausi patarimai

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Geras autoservisas Vilniuje

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Akumuliatoriaus darbo kokybę lemia ir vairuotojo maršrutai

Naujas ES padangų ženklinimas sudrebins padangų prekybą

Subalansuota moterims: kaip prižiūrėti savo automobilį žiemą?

Kapitalinis variklio remontas per 30 min.

Lengvas ir greitas: Renault pristato Clio Renaultsport 200 Turbo

Amerikiniams automobiliams – kėbulo geometrijos egzaminas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.