• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilių populiarėjimo lūžio taškas – jau čia pat

2019 – Essais presse Nouvelle Renault ZOE en Sardaigne

Elektromobiliai jau pasiekė tą stadiją, kai viešoji infrastruktūra jiems nebeturi lemiamos įtakos. Pradėjus kelionę viename iš Lietuvos didmiesčių, moderniu elektromobiliu bet kurį šalies tašką jau galima pasiekti papildomai neįkrovus. Jų kaina ir praktiškumas jau toks, kad dalis naujų automobilių pirkėjų gali elektromobilį rinktis kaip pagrindinį šeimos transportą.

„Naujieji elektromobiliai lengvai važiuoja po 300 ir daugiau kilometrų su viena įkrova – tai yra kritinė riba, nusakanti jų praktiškumą. Jų kaina jau taip pat tokia, kad pirkėjas gali rimtai svarstyti – rinktis benzinu ar elektra varomą automobilį. Elektromobilių technologijos ir prieinamumas sparčiai auga, tad artimiausiais metais jų skaičius miestuose turėtų didėti eksponentiškai“, – teigia oficialaus „Renault“ atstovo Lietuvoje „Sostena“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas.

2 iš 5 – elektriniai 

Geriausias elektromobilių populiarumo pavyzdys yra Norvegija. Šioje šalyje 2019 m. net 42,4 proc. visų naujų įregistruotų automobilių buvo varomi elektra. Į populiariausiųjų viršūnę palyginti lengvai užkopė „Tesla Model 3“, tačiau tūkstantiniais pardavimais pasigirti galėjo ir „Audi e-tron“, „Jaguar I-Pace“ bei kiti modeliai.

Norvegija yra geriausias elektromobilių plėtros pavyzdys, tačiau šioje šalyje itin populiarūs yra 50 ir daugiau tūkstančių eurų kainuojantys modeliai, tam įtakos turi vienas aukščiausių pasaulyje gyvenimo lygių. Kitose šalyse populiaresni mažesni ir pigesni modeliai kaip „Chevrolet Bolt“ ar „Renault Zoe“.

Šiems elektromobiliams išorinė infrastruktūra nebėra būtina – jų baterijos įprastai įkraunamos namuose ar darbe, o papildomai neįkrovus nuvažiuojamas atstumas leidžia keliauti gana toli.

Pavyzdžiui, „Renault Zoe“ montuojama 52 kWh talpos baterija. Visiškai ją įkrovus, elektromobiliu galima nuvažiuoti 395 km (pagal WLTP standartą). Naudojant namie montuojamą 7 kW galios kroviklį „Wallbox“, „Zoe“ baterija visiškai įkraunama per 9 val. 25 min., tad viešoji infrastruktūra tokio tipo elektromobiliui jau nebūtina.

Elektromobiliai apsimoka jau dabar

2019 m. Lietuvoje atsirado pirmieji didelį atstumą galintys įveikti elektromobiliai, kuriuos gali įsigyti daugelis apie naują transporto priemonę svarstančių žmonių. Tas atstumas – bent 300 km, o kaina – apie 30 tūkst. Eur.

Kodėl tokie skaičiai? Kaip teigia vienas didžiausių ateities transporto ekspertų pasaulyje Tony Seba, išgarsėjęs knyga „Clean disruption of energy & transportation“, ilgalaikio populiarumo gali tikėtis tik daugiau nei 200 mylių (320 km) viena įkrova įveikiantys elektromobiliai, kurių kaina ilguoju laikotarpiu (pridėjus naudojimo išlaidas) nėra didesnė nei panašių modelių su vidaus degimo varikliais.

Tokie elektromobiliai egzistuoja jau dabar, tiesa, dar ne visuose segmentuose.

Pavyzdžiui, bazinės įrangos „Tesla Model 3“ Lietuvoje kainuotų apie 50 tūkst. Eur, o tiesioginis šio automobilio konkurentas BMW 3 – apie 40 tūkst. Eur. Tiek kainuojantis BMW gerokai atsilieka įranga, nes pats pigiausias „Tesla Model 3“ jau turi elektra valdomas ir šildomas priekines sėdynes, bevielio telefono įkrovimo galimybę, panoraminį stogą, 4 USB jungtis ir dar daug komforto atributų, kurie kituose automobiliuose kainuoja papildomai.

Naudojimo kaina taip pat skiriasi. Net ir visąlaik įkraunant namuose, „Tesla“ 55 kWh talpos bateriją papildyti kainuotų 8,2 Eur, tiek įkrovus automobilis gali nuvažiuoti 409 km, tad šimtas kilometrų šiuo modeliu tekainuoja apie 2 Eur, o BMW 320i – jau apie 8,3 Eur. Nesunku apskaičiuoti, jog 10 tūkst. Eur bazinės kainos skirtumas visiškai išsilygintų nuvažiavus apie 160 tūkst. km. Jei palygintume automobilių įrangos komplektus, skirtumas sumažėtų iki kelių dešimčių tūkstančių kilometrų.

Mažųjų elektromobilių segmente tokia matematika taip pat galima. Štai vienas pigiausių Lietuvoje parduodamų elektra varomų modelių „Renault Zoe“ kainuoja 32 tūkst. Eur ir jau turi LED žibintus, lietaus jutiklį, greičio palaikymo sistemą, 9,3 colio multimedijos ekraną, 10 colių ekraną prietaisų skydelyje ir daug kitų komforto ypatybių. Panašiai sukomplektuoti šio segmento automobiliai kainuoja keliais tūkstančiais mažiau, tačiau vidaus degimo variklį turinčio modelio techninė priežiūra yra daug brangesnė, jų benzinas naktį neatpinga, o degalinėse nemokamai degalų niekas netiekia. Elektromobilius įkrauti naktį pigiau, Lietuvoje yra daug įkrovimo stotelių, kuriose baterijų papildymas – nemokamas. Be to, elektromobiliams negresia taršos ar automobilio naudotojų mokesčiai.

Įsigyjant naują transporto priemonę skaičiuoti verta ne tik pradinę jos kainą ar mėnesinę lizingo įmoką. Naudojimo kaštai ilguoju laikotarpiu, kai elektromobilius tapo praktiška naudoti kasdien, turi didesnės įtakos sprendimo priėmimui nei kada nors anksčiau.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

elektromobiliai kompensacijos
Skaityti

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą grynąjį elektromobilį

Skaityti

Elektromobiliai verslui: ką reikia apie juos žinoti?

elektromobiliai
Skaityti

Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai

kompensacija elektromobiliams
Skaityti

Toliau bus skatinamas elektromobilių įsigijimas – artimiausiems metams tam skiriama 50 mln. eurų

Skaityti

„Toyota“ pradėjo išankstinę elektrinių „Proace City“ prekybą

Skaityti

Elektromobilių įkrovimo paslauga verslui: galimybė sukurti papildomą pajamų šaltinį

Skaityti

Elektriniam „Kia EV6“ – Europos metų automobilio titulas

Skaityti

Informacija apie visas elektromobilių įkrovimo stoteles – vienoje duomenų bazėje

Skaityti

„Lexus“ džiugina gerbėjų akis: pasidalijo ateities sportinio elektromobilio nuotraukomis

Skaityti

Elektromobiliai ir žiemos rūpesčiai: vairuotojui galvą sukti tenka vis mažiau

Skaityti

„Mercedes-Benz“ žengia į elektrinių krosoverių segmentą ir pristato naująjį EQA

Skaityti

„Kia“ pristatė naują itin greito elektromobilių įkrovimo platformą

Skaityti

Elektriniai „Mercedes-Benz“ sunkvežimiai įvertinti prestižiniu apdovanojimu

Skaityti

Elektromobilių pasirinkimas Lietuvoje: didžiausia konkurencija – tarp mažųjų hečbekų

Skaityti

Greičiau įkraunamas elektromobilis netolimoje ateityje turės daug privalumų

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Šešios taisyklės perkant naują automobilį

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Kas trečias automobilis – greitesnis nei nurodo gamintojas

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Lengvųjų automobilių padangų rinka

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

STRAIPSNIAI

Dyzelinis hibridas bekelei

“Spygliai” (Metalikas)

Odometras ne visada rodo tiksliai

Bendrosios krovinio vežimo nuostatos

Ieškantiems ne tik prabandos, ir solidumo

Kai švenčiama netoli automobilių

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
  • Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?
  • 5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.