• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobilio įkroviklis

Vasario mėnesį Europos Parlamentas paskelbė, kad iki 2035 m. bus uždrausta naujų automobilių, turinčių vidaus degimo variklį, prekyba. Kiek daugiau nei po dešimtmečio salone tokio automobilio jau nebenusipirksite, tad akys labiau kryps į elektromobilius. Prognozuojama, kad 2030-aisiais Lietuvos keliais jau turėtų važiuoti apie ketvirtis milijono automobilių su elektriniu varikliu. Panašios tendencijos prognozuojamos ir Estijoje – ten siekiama, kad po mažiau nei 20 metų pusė automobilių Estijoje būtų varomi elektra. Natūralu, kad pasigirsta diskusijų, ar užteks infrastruktūros didėjantiems poreikiams patenkinti?

Šiandien Baltijos šalyse per mažai kalbama apie tai, kad mūsų elektros tinkle yra neišnaudojamų pajėgumų. Be to, žmones pasiekia mažai informacijos ir apie kitas galimybes, pavyzdžiui, savo elektromobilių įkroviklio prieigą suteikti variklį norintiems pasikrauti žmonėms ir iš to papildomai užsidirbti. Taip motyvacija įsirengti įkroviklį namuose gerokai padidėtų, atsirastų daugiau įkrovimo galimybių, turėtume platesnę bei lankstesnę infrastruktūrą.

Iki trijų kartų mažesnės investicijos į tinklo plėtrą

Šiuo metu Europoje įprastai naudojamas trifazis tinklas, kuris elektrą mums tiekia trimis kabeliais. Deja, tačiau realybėje labiausiai apkraunama tik viena fazė. Senesnės statybos būstuose saugikliai neatlaiko tokio nesubalansuoto elektros tekėjimo, o į bendrą elektros tinklą įsijungiant dar ir elektromobiliams, jis tampa apsunkinamas dar labiau.  

Visgi, šiai situacijai spręsti egzistuoja gan paprastas sprendimas. Pasitelkę šiuolaikinę, tačiau nebrangią elektromobilių krovimo įrangą, kiekvienas savo namuose ar biure gali subalansuoti ir suefektyvinti elektros energijos tiekimą, kad visos trys fazės visą laiką būtų tolygiai apkrautos, o namus pasiekianti elektra būtų naudojama didesniu pajėgumu nei dabar.

Mūsų startuolio VOOL skaičiavimais, jei esamas tinklas būtų naudojamas efektyviau, elektros energijos tinklo plėtros išlaidos nekilnojamojo turto savininkams atsieitų nuo dviejų iki trijų kartų mažiau. Kai kuriais atvejais net nebūtina pirkti ar įrengti papildomos jungties – pakanka pasinaudoti išmaniuoju apkrovos paskirstymu tarp fazių. Akivaizdu, kad su šiandienine situacija tinklo pajėgumų ateityje nebeužteks, tačiau, jei tinklą naudosime išmaniau, didelė tikimybė, jog padengsime būsimą didesnį energijos vartojimą.

Elektromobilių įkroviklis ir elektrai parduoti  

Ekspertai sako, kad viešosios infrastruktūros trūkumas riboja aktyvesnį elektromobilių pirkimą. Visgi, kaip rodo tyrimai, net 80 proc. gyventojų norėtų savo automobilius įkrauti namuose arba biure. 

Kiekvienas savo individualų įkroviklį gali padaryti viešai prieinamu ir parduoti elektros energiją kitiems elektromobilių savininkams. Mūsų skaičiavimais, tokiu principu naudojamas įkroviklis padengs įsigijimo išlaidas ir įrengimo išlaidas vos per dvejus metus. Kuo daugiau tokių tvarių sprendimų rasime, tuo lengviau ir greičiau galėsime išspręsti netolimos ateities elektros energijos pasiekiamumo problemas.

Elektromobilis – ne tik energijos naudotojas, bet ir tiekėjas

Diskusijose apie elektromobilius Estijoje nuolat pažymima, kad 100 tūkst. papildomų elektromobilių per metus Estijos elektros energijos suvartojimą padidins 3,3 proc. Tačiau yra ir kita medalio pusė –elektromobiliai ir patys kaupia energiją, padeda išlaikyti tinklo balansą ir gali veikti lyg baterija. Tai yra vertingas saugiklis ir pigesnės energijos tiekėjas, prireikus padedantis perkelti ir sumažinti vartojimo perviršius. 

Pavyzdžiui, automobilį galima įkrauti, kai energija pigesnė, o kai energijos trūksta ir ji yra brangi, elektromobiliui sumaniai galima panaudoti prieš tai akumuliatoriuje sukauptą elektros energiją. Tai įrodo Estijos pavyzdys. Praėjusiais metais dėl itin aukštos 4000 eurų/MWh elektros energijos kainos trūko 2,14 MWh elektros energijos. Tai reiškia, kad būtų pakakę 195 vidutinės įkrovimo galios elektromobilių trūkstamai elektros energijai grąžinti į tinklą

Nors kai kurie žmonės mano, kad perėjimas prie elektromobilių yra bauginantis įsipareigojimas, svarbu pabrėžti, kokias naujas galimybes tai suteikia. Prieš pradėdami modernizuoti elektros tinklą ir visą infrastruktūrą, žymiai prasmingiau yra efektyviau panaudoti jau turimus pajėgumus.  

Juhanas Härmas, Estijos elektromobilių įkroviklių startuolio VOOL vadovas. 2018 m. startuolį VOOL įkūrė energetikos ekspertai Juhanas Härmas, Sanderis Vahtras ir Hindrikas Kilteris. Startuolis pats valdo visą savo techninės ir programinės įrangos kūrimą, o siūlomi sprendimai apima įkroviklį, koncentratorių, programėlę, interneto platformą ir administratoriaus portalą. Sistema suderinama su visais elektromobiliais, kitais įkrovikliais ir programinės įrangos sprendimais. Šiuo metu VOOL vykdo veiklą Baltijos šalyse ir Suomijoje, įmonėje dirba 30 darbuotojų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

elektromobiliai kompensacijos
Skaityti

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą grynąjį elektromobilį

Skaityti

Elektromobiliai verslui: ką reikia apie juos žinoti?

elektromobiliai
Skaityti

Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai

kompensacija elektromobiliams
Skaityti

Toliau bus skatinamas elektromobilių įsigijimas – artimiausiems metams tam skiriama 50 mln. eurų

Skaityti

„Toyota“ pradėjo išankstinę elektrinių „Proace City“ prekybą

Skaityti

Elektromobilių įkrovimo paslauga verslui: galimybė sukurti papildomą pajamų šaltinį

Skaityti

Elektriniam „Kia EV6“ – Europos metų automobilio titulas

Skaityti

Informacija apie visas elektromobilių įkrovimo stoteles – vienoje duomenų bazėje

Skaityti

„Lexus“ džiugina gerbėjų akis: pasidalijo ateities sportinio elektromobilio nuotraukomis

Skaityti

Elektromobiliai ir žiemos rūpesčiai: vairuotojui galvą sukti tenka vis mažiau

Skaityti

„Mercedes-Benz“ žengia į elektrinių krosoverių segmentą ir pristato naująjį EQA

Skaityti

„Kia“ pristatė naują itin greito elektromobilių įkrovimo platformą

Skaityti

Elektriniai „Mercedes-Benz“ sunkvežimiai įvertinti prestižiniu apdovanojimu

NAUJIENOS

Tiltai

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

parkingai avarijos

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

Automobilių gadinimas

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

Duobės keliuose

Žiemai baigiantis duobės keliuose be gailesčio kapoja automobilių padangas

PATARIMAI

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

Kada laikas keisti padangas?

vairuotojo pažymėjimas privalumai

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

PARTNERIO TURINYS

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Automobilinis šaldytuvas

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

„Lotus“: padangų naudojimo pranašumą nebūtinai turėsime visur

Izoterminės transporto priemonės, transporto priemonės šaldikliai ir šaldytuvai

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Paskirstymo diržo keitimas

Pildamiesi kurą būkite atidūs

Kokius automobilius renkasi lietuviai?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.