• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

V. Miliaus įspūdžiai po 6000 km kelionės: ne kiekviena šalis pritaikyta elektromobiliams

Praėjusią savaitę šiauriausiame Europos taške Nordkape (Norvegija) pradėjęs kelionę elektromobiliu „Hyundai Kona EV“, Vitoldas Milius jau pasiekė piečiausią žemyno tašką Tarifą (Ispanija). Kelionė truko penkias dienas ir vairuotojui padovanojo daugybę įspūdžių bei potyrių, kurie pravers kiekvienam planuojančiam bet kokią išvyką į kitas Europos šalis elektra varoma transporto priemone.

Nuo atidėto išvažiavimo iki saulės

Jau kelionės pradžia neapsiėjo be nuotykių – planavęs Nordkapą palikti dar praėjusį trečiadienį, V. Milius dėl prastų oro sąlygų startuoti galėjo tik diena vėliau: šiaurės Norvegiją užklupusi sniego audra dalį kelių pavertė nepravažiuojamais. Tačiau vos po poros dienų kelionės V. Milius šiltą striukę jau galėjo palikti automobilio bagažinėje, o Ispanijoje likti marškinėliais trumpomis rankovėmis. Temperatūrų skirtumas tarp piečiausio ir šiauriausio Europos taškų – daugiau nei 20 laipsnių, o pačios oro sąlygos skiriasi kaip diena ir naktis.

„Palyginimas, kad oras skiriasi kaip diena ir naktis, yra visiškai tiesioginis. Norvegijos šiaurėje šiuo metu prašvinta vos kelias valandas per parą, o tuo metu kai startavau ir užklupo pūga, dvi dienas neprašvito išvis. O Tarifoje šviečia saulė, pučia šiltas vėjas ir atrodo, kad jos krantus skalaujančioje Viduržemio jūroje būtų galima išsimaudyti“, – pasakojo keliautojas.

Skirtumus tarp šalių galima būtų vardinti ilgai: tai leistinas greitis keliuose, automobilių parko ypatumai ir netgi žmonių požiūris į elektromobilių „degalines“. Su atsainiu požiūriu į elektromobilių vairuotojus V. Milius susidūrė daug kartų ir išskiria vieną patarimą, padėsiantį bet kokioje situacijoje – turėti daug kantrybės.

Stotelių daug, bet kas iš to?

Norvegija, Švedija, Danija – Skandinavijos šalys, kuriose elektromobiliai yra populiarūs ir matomi tiek miestuose, tiek greitkeliuose. Jų įkrovimo vietų taip pat daug, jos tankiai išdėstytos pačiose atšiauriausiose vietose, kuriose gyventojų tankis itin mažas. Tačiau stoteles įrengia skirtingos įmonės ir kiekviena jų turi savo unikalų sprendimą, kaipgi reikėtų perduoti elektros energiją.

„Elektromobilių infrastruktūra žemėlapyje ir programėlėse atrodo plati, stotelių daug. Tačiau nėra jas vienijančios apmokėjimo sistemos kaip degalinėse, kur užsipili benzino ir banko kortele arba grynais pinigais gali susimokėti visame pasaulyje. Norėdamas įkrauti elektromobilį stotelėje, praktiškai kiekvieną kartą turi sukti galvą – kaip man už tą elektrą susimokėti“, – sakė žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V. Milius.

Vienose stotelėse pakanka susimokėti turima banko kortele, kitose reikia turėti būtent to įkrovimo stotelių tinklo kortelę, trečiose – būtina užsiregistruoti įmonės tinklalapyje ir tik tada tampa įmanoma gauti taip reikiamos elektros. Tad bene kiekvienas sustojimas stotelėje pateikdavo netikėtumų ir vietoje planuoto pusvalandžio energijos papildymui tekdavo sugaišti daug daugiau laiko.

Kartais energijos tiekimas tiesiog nutrūkdavo. Tuomet vėl tekdavo ieškoti ant stotelės parašyto telefono numerio, skambinti, aiškinti situaciją ir laukti, kol sistemos bus perkrautos ar sutvarkytos idant vėl veiktų.

„Mano važiavimo tikslas būtent toks ir buvo – patikrinti, kaip veikia elektromobilių infrastruktūra, ar galima tokiu automobiliu pervažiuoti Europą. Kiekvienas toks nesklandumas versdavo pasukti galvą ieškant išeities, tačiau keliaujant su šeima atsidurti panašiose situacijose kiekvieną dieną nenorėčiau. Nepaisant to, kad pats elektromobilis „Hyundai Kona EV“ yra puikus tokiose kelionėse ir veikia puikiai bet kokiomis sąlygomis, infrastruktūros trūkumai gali užgožti tokios išvykos malonumus“, – samprotavo keliautojas.

Užsieniečiams nepritaikyta

Skandinavijos šalyse ar Vokietijoje stotelių yra nemažai ir, jeigu neaiškus sumokėjimo už elektrą būdas, ant pačių stotelių paprastai nurodomas telefono numeris – juo paskambinus, dažnai galima anglų kalba pasitarti ir išsiaiškinti, ką reikėtų daryti. Tačiau pervažiavus Vokietijos sieną ir patekus į Prancūziją, situacija pasikeitė.

„Važiavau didžiausiu leistinu greičiu ir stojau maždaug kas 250 kilometrų – nevažiuodavau „iki nulio“, nes kai kuriose įkrovimo stotelėse, net jeigu jos pažymėtos specialiose programėlėse, elektros gali paprasčiausiai negauti. Jos neveikia“, – prancūziškais ir ispaniškais elektromobilių infrastruktūros niuansais stebėjosi V. Milius.

Šiose šalyse ne kartą teko susidurti su neveikiančiomis stotelėmis, ant kurių nėra nurodytas joks telefono numeris ar kitas būdas gauti pagalbos. Bazinė informacija paprastai surašyta tik vietinėmis kalbomis – prancūzų ar ispanų.

„Pietiečių mentalitetas tokiose situacijose atsiskleidžia maksimaliai. Kartą paklausiau degalinėje dirbusio prancūzo, ką daryti su beveik išsikrovusia elektromobilio baterija, jei jo prižiūrima stotelė neveikia. Jis tik nusistebėjo ir suniurnėjo, jog nežino nei kada ta stotelė veiks, nei kur yra artimiausia veikianti, nei ką daryti man pačiam – ne jo problemos“, – prisiminė vairuotojas.

Nereikėtų pasitikėti ir dideliais degalinių tinklais. Pavyzdžiui, daugelyje ispaniškų „Repsol“ degalinių yra elektromobilių įkrovimo stotelės, tačiau veikia ne visos. O pačių degalinių darbuotojai niekuo padėti negali.

V.Milius teigė, kad požiūris į elektromobilių infrastruktūrą gerai matomas atsižvelgiant į transporto parką. Prancūzijoje ar Ispanijoje elektromobilių nėra daug, tad ir stotelės neretai yra neprižiūrimos, o šiaurės Europoje jos administruojamos ir naudojamos efektyviai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

elektromobiliai kompensacijos
Skaityti

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą grynąjį elektromobilį

Skaityti

Elektromobiliai verslui: ką reikia apie juos žinoti?

elektromobiliai
Skaityti

Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai

kompensacija elektromobiliams
Skaityti

Toliau bus skatinamas elektromobilių įsigijimas – artimiausiems metams tam skiriama 50 mln. eurų

Skaityti

„Toyota“ pradėjo išankstinę elektrinių „Proace City“ prekybą

Skaityti

Elektromobilių įkrovimo paslauga verslui: galimybė sukurti papildomą pajamų šaltinį

Skaityti

Elektriniam „Kia EV6“ – Europos metų automobilio titulas

Skaityti

Informacija apie visas elektromobilių įkrovimo stoteles – vienoje duomenų bazėje

Skaityti

„Lexus“ džiugina gerbėjų akis: pasidalijo ateities sportinio elektromobilio nuotraukomis

Skaityti

Elektromobiliai ir žiemos rūpesčiai: vairuotojui galvą sukti tenka vis mažiau

Skaityti

„Mercedes-Benz“ žengia į elektrinių krosoverių segmentą ir pristato naująjį EQA

Skaityti

„Kia“ pristatė naują itin greito elektromobilių įkrovimo platformą

Skaityti

Elektriniai „Mercedes-Benz“ sunkvežimiai įvertinti prestižiniu apdovanojimu

Skaityti

Elektromobilių pasirinkimas Lietuvoje: didžiausia konkurencija – tarp mažųjų hečbekų

Skaityti

Greičiau įkraunamas elektromobilis netolimoje ateityje turės daug privalumų

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Kaip atpažinti „skendusią“ mašiną?

Kur vežti taisyti savo automobilį?

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Patarimai dviračių vairuotojams

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

PARTNERIO TURINYS

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

GPS meistras pataria

Geras autoservisas Vilniuje

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Kaip elgtis per pūgą

EReg akiratyje – duomenų standartizavimo, transporto priemonių vagysčių prevencijos ir eismo saugumo klausimai

Blogą vairavimą lemia genetika?

Tamsa trukdo vairuoti

Užpildo krateriai

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
  • Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?
  • 5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.