• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018 – Dominykas Danys

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome vyko konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ kulminacija – finalas. Įveikę daugiau nei tūkstantį internetu besiregistravusių žmonių bei per du šimtus į tris atrankos etapus susirinkusių žmonių, saulėtą rugsėjo sekmadienį į Šiaulių autodromą atvyko 23 geriausieji.

Įveikęs 8 vairavimo ir teorijos rungtis, geriausiu Lietuvos vairuotoju pripažintas Dominykas Danys. Jis finale surinko 166 taškus ir 15-a aplenkė antroje vietoje likusį Benediktą Bočkų. Trečias su 145 taškais liko Kęstutis Pukas, ketvirtas liko Tomas Benetis (143), penktas Deimintas Valiūnas (139), o šeštas – Edgaras Latiškevičius.

Geriausios Lietuvos vairuotojos titulą iškovojo Solveiga Dambrauskaitė, o geriausio jauno vairuotojo, turinčio iki 2 metų stažą – Jokūbas Dargis. Pastaroji įskaita konkurse organizuojama pirmą kartą, o Solveigai tai jau antrasis geriausios vairuotojos titulas.

„Vairavimo rungtyse jaučiuosi stipriausiai, tačiau čia ne viskas šiandien pavyko. Gerai pavyko reakcijos testas, tačiau nejaučiau vidutinio greičio. Visur stengiausi nepridaryti klaidų ir bendras rezultatas rodo, kad tai padaryti pavyko“, – sakė garbingą titulą iškovojęs vilnietis D. Danys, kuriam tai jau antrasis toks laimėjimas. Pirmą kartą geriausiu Lietuvos vairuotoju jis tapo 2014-aisiais. Jis, be gausybės renginio partnerių apdovanojimų, iškovojo įspūdingą prizą – startą 2019 m. „Press ralyje“ su paketu „viskas įskaičiuota“. D. Daniui bus suteiktas „Suzuki“ automobilis, apmokėtas ralio startinis mokestis, degalai bei suteiktas profesionalus šturmanas.

Įvairios teorinės rungtys

Viso vairuotojams reikėjo įveikti 8 rungtis: 4 važiavimo ir 4 teorijos. Pirmoji teorinė užduotis buvo 10 klausimų apie automobilius testas. Ši užduotis itin sudėtinga – reikėjo pademonstruoti ne tik žinias, bet ir sumanumą, o kai kuriems dalyviams pravertė įvairiuose protmūšiuose įgyta patirtis. Pavyzdžiui, reikėjo iš keturių variantų pasirinkti, koks automobilis turi būti įrašytas po „Fiat Uno“, „Mazda2“ ir „Tesla Model 3“ modelių. Teisingas atsakymas – „Audi Quattro“, nes visų modelių pavadinimuose yra skaičiai 1, 2 bei 3, o „Quattro“ reiškia keturis. Geriausias rezultatas šioje rungtyje buvo tik 7 teisingi atsakymai, o daugelis dalyvių atsakė į 2-4.

Kita teorijos rungtis – „Blue Print“ detalių atpažinimas. Kiekviename atrankos etape vairuotojai bandė atpažinti 7-9 įvairių automobilių komponentų detales – vairo, tepimo sistemų ir pakabos. Finale jie turėjo atrinkti visas trijų etapų detales.

Trečioje teorijos dalyje buvo tikrinamas vairuotojų gebėjimas atpažinti įvairius skysčius. Į identiškas talpas buvo įpiltas aušinimo skystis, variklio alyva, dyzelinas, žieminis stiklų ploviklis, „Volfas Engelman“ nealkoholinis alus, kava ir kiti – iš viso 10. Visi vairuotojai pagal kvapą ir skysčio konsistenciją nuspėjo, kur įpiltas alus ir kur – langų plovimo skystis, daugelis neklydo įvardydami kavą. Tačiau beveik keturi iš penkių dalyvių padarė vieną klaidą, kuri jiems patiems vėliau skambėjo keistai – „Neste“ iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą NEXBTL dyzeliną palaikė vandeniu. Daugiau nei pusė dalyvių galvojo, kad bespalvis ir nestiprų kvapą turintis dyzelinas yra iš kiekviename name esančio čiaupo tekantis skystis. Puikiai čia pasirodė merginos, o S. Dambrauskaitė aplenkė visus – net 9 iš 10 skysčių ji įvardijo teisingai.

Paskutinėje teorinėje dalyje buvo tikrinama vairuotojų reakcija. Matydami skirtingas spalvas ir girdėdami garsą, jie turėjo per kuo trumpesnį laiką priimti tinkamą sprendimą – paspausti tam tikrą mygtuką. Šis iššūkis daugeliui pasirodė itin sudėtingas, o geriausiai čia pasirodė D. Danys.

Nuo bekelės iki vidutinio greičio

Praktinio važiavimo rungtys – taip pat keturios, o pati pirmoji – išbandymas „SsangYong Rexton“ automobiliu bekelėje. Dalyviams buvo paruošta speciali bekelės trasa, kurią reikėjo įveikti kuo tiksliau ir techniškiau, o kiekvieną judesį vertino greta sėdėjęs teisėjas. Ne visiems dalyviams sekėsi susidraugauti su sudėtinga pažliugusia trasa – kartą net prireikė traktoriaus, kad šis ištemptų įstrigusį visureigį.

„Suzuki Vitara“ automobiliui buvo parengta nesudėtinga slalomo trasa, kurią reikėjo įveikti du kartus. Pirmąjį – rašant SMS žinutę, antrąjį – važiuojant normaliai, abi rankas laikant ant vairo. Konkurso dalyviai turėjo puikią progą įsitikinti, jog trukdžiai kelyje mažina koncentraciją ir vairuoti su telefonu rankoje labai sudėtinga. Ši užduotis tarsi atrankos etapuose buvusių užduočių pratęsimas – ja siekiama parodyti, jog bet kokie su vairavimu nesusiję veiksmai trikdo ir neturi nieko bendro su eismo saugumu. Tai leidžia vairuotojams geriau suvokti tokių trukdymų kainą ir galbūt sudrausminti taip besielgiančius pažįstamus žmones.

Trečioji praktinė užduotis – sudėtingas slalomas ant slidžių paviršių „Suzuki Swift“ automobiliu. Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Vytautas Šakėnas vairuotojams parengė išbandymų maratoną, kurį įveikė toli gražu ne kiekvienas. Čia reikėjo ir manevruoti tarp pilonų, ir įvažiuoti atbulomis į ant slidžių dangų esantį garažą, ir atlikti daugybę kitų vairavimo meistriškumą atskleidžiančių manevrų. Geriausiai čia pasirodė K. Pukas.

Paskutinėje vairavimo užduotyje dalyviams reikėjo palaikyti nustatytą 35 km/val. greitį, kai automobilio spidometras – uždengtas. Šia užduotimi buvo tikrinama, kaip vairuotojai gali laikytis numatyti savo greitį nematydami spidometro. Daugelis su šia užduotimi susidorojo puikiai, o Laura Pliaugienė pademonstravo išskirtinį tikslumą: kelių kilometrų distancijoje nuklydo vos 0,3 km/val.

Viso „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ konkurse dalyvavo per 1000 žmonių, o į tris atrankos etapus Klaipėdos, Panevėžio bei Šiaulių autodromuose atvyko virš 200.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Parduodu auto! Rinktis supirkėjus ar fizinius asmenis?

Patarimai, kaip pildyti eismo įvykio deklaraciją

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

PARTNERIO TURINYS

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Navigacijos (1 dalis)

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Vaizdo registratorius

Automobilių kabliai

STRAIPSNIAI

Padangų naudojimo įpatumai

Dujų montavimas

Karščiausi patarimai: 31 klausimas apie šaltį ir automobilį

Stabdžių sistema

Naujoji „Audi“ koncepcija – su lazeriniais žibintais

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.