• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Altas Auto“ pristatė pirmuosius elektrinius autobusus

Autobusų gamintojas „Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „Elinta Motors“ pristatė pirmuosius elektrinius autobusus. Šie lietuvių sukurti autobusai yra vieni pirmųjų serijiniu būdu pagamintų tokio tipo modelių Europoje. 

2020-ųjų liepos mėnesį mažųjų autobusų gamintojas „Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „Elinta Motors“ paskelbė apie bendrus planus kurti serijinės gamybos elektrinius autobusus: „Daugiau nei prieš metus, kilus koronaviruso pandemijai, nutarėme, kad sutelkti dėmesį į inovatyvių produktų k ūrimą ir tobulinimą yra kritiškai svarbu“, – teigia „Altas Auto“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.

Per pastaruosius metus abiejų įmonių inžinieriai suprojektavo tris skirtingus gaminius, atliko visus reikiamus testavimo ir sertifikavimo darbus bei pasirengė serijinei elektrinių autobusų gamybai. Šiuo metu jau atlikti variklio galios bandymai, baterijų ir kitų elektrinių automobilių dalių saugos, smūgių ir vibracijų, taip pat pasyviųjų saugos sistemų – EABS, ABS, ESP – veikimo testai. Ištestuotas ir nuokrypio nuo važiuojamosios juostos indikatorius, atlikti triukšmo ir visi kiti reikiami bandymai elektrinio autobuso saugumui užtikrinti.

Autobusuose naudojama elektros pavara jau ištestuota įveikus 4 mln. kilometrų, o su šiais demonstraciniais modeliais jau nuvažiuota virš 10 tūkst. km. Autobusai ir toliau bus testuojami bei demonstruojami įvairiose Europos šalyse. Tokiu būdu bus bandomi įvairūs darbo režimai skirtingomis klimato sąlygomis. Jau dabar šių demonstracinių modelių kūrimo ir testavimo darbams išleista daugiau nei milijonas eurų. Aktyviai investuojama ir toliau: numatyta kurti daugiau modelių, labiau tobulinti įrangą, kad baterijos būtų įkraunamos dar greičiau ir autobusai nuvažiuotų didesnį atstumą.

Visuomenei pristatyti pirmieji elektrinių autobusų prototipai 

„Altas Auto“ gamykloje vykusio pristatymo metu buvo demonstruojami pirmieji autobusų prototipai: Altas Auto EV Ecoline ir EV Cityline. Priemiesčiui skirtas EV Ecoline modelis turi 19 sėdimų vietų, o miestui skirtame autobuse EV Cityline tilps iki 23 keleivių.

Elektriniai modeliai turi po 3 baterijų blokus, kurių bendra talpa yra 115 kWh: jie aprūpina 150 kW galingumo elektros variklį. Autobusas viena įkrova miesto sąlygomis gali nuvažiuoti virš 200 kilometrų. Tokio atstumo pakanka miestuose ir priemiesčiuose kursuojantiems mažiesiems autobusams.

Elektriniai autobusai aprūpinti greitojo įkrovimo įranga (krovimo galia – daugiau nei 70 kW), tad baterijos įkraunamos šiek tiek greičiau nei per 2 valandas. Gamintojų teigimu, elektros kaštai 100-ui kilometrų nesieks 8 eurų.

Išmaniosios technologijos ir išskirtiniai dizaino akcentai 

Pasak E. Radzevičiaus, vienas iš elektrinių autobusų pranašumų – išmaniųjų technologijų integracija. Naudojantis mobiliąja aplikacija Can In Phone bus galima valdyti tam tikrus autobuso parametrus, saugos sistemas, aktyvuoti klimato kontrolę ir kt. Taip pat autoparko valdymo programa Xirgovartotojui suteiks galimybę matyti visą elektrinių autobusų telemetriją realiuoju laiku kompiuterio ekrane.

Kuriant autobusus buvo atsisakyta ir transmisijos dalies. Elektros variklis galią perduoda tiesiogiai į galinį reduktorių be papildomos transmisijos, tad energijos nuostoliai yra mažesni, lyginant su pavara, kurią turi įprastas dyzelinis autobusas.

Mažieji elektriniai autobusai iš pirmo žvilgsnio bus panašūs į analogiškus vidaus degimo variklį turinčius modelius, tačiau „Altas Auto“ elektrinių autobusų modeliams išskirtinumo suteikia ir tam tikri dizaino akcentai. Pavyzdžiui, pakeistas prietaisų skydelis, kuriame aiškiai atsispindės būtent transportui su elektrine pavara aktualūs rodmenys.

Autobusai pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems keleiviams 

Pasak „Altas Auto“ generalinio direktoriaus Edvardo Radzevičiaus, rinkai pristatytų autobusų įranga skirtinga, o autobuso individualizavimas pagal specialius poreikius yra vienas iš klientui svarbiausių aspektų renkantis konkretų modelį. Todėl šie elektriniai autobusai, kaip ir dyzeliniai modeliai, pasirinktinai turės visą esminę papildomą įrangą.

Pavyzdžiui, elektriniai „Altas Auto“ modeliai pritaikyti neįgaliesiems: miesto autobusai turi atsilenkiančias rampas vežimėliams, o priemiesčio autobusai – keletą skirtingų vidaus įrangos variantų. Jie galės būti su integruotais liftais, skirtais specialiųjų poreikių turintiems keleiviams.

Kartu su 18 savo užsienio partnerių „Altas Auto“ pardavinės autobusus, įrengtus Mercedes-Benz Sprinter automobilių bazėje, kuri yra populiariausia mažųjų autobusų gamyboje ir geriausiai pritaikyta įvairioms modifikacijoms. Atskirą liniją su MAN TGE baze Lietuvos gamintojai pateiks MAN koncernui, su kuriuo vysto ypač glaudžius ryšius. Jau dabar trijų modelių autobusus koncernas yra oficialiai įtraukęs tarp savo gaminių.

Ilgalaikės garantijos ir automatinis klientų informavimas apie artėjantį techninį aptarnavimą

Jau apskaičiuota ir šių autobusų kaina. Priklausomai nuo naudojimo paskirties ir specifikacijos Europos vežėjams autobusai kainuos nuo 160 iki 180 tūkst. eurų (be PVM): „Jau dabar matome, kad mūsų gaminiai tikrai bus paklausūs ir konkurencingi, tačiau taip pat suprantame, kad kol kas tai yra ženkliai brangesnė transporto priemonė nei dyzeliniai autobusai. Mes aktyviai stebime elektrinių transporto priemonių rinką ir keliame sau tikslus toliau tobulinti šiuos gaminius, kad vežėjai gautų maksimalią naudą“, – teigia Edvardas Radzevičius.

Autobusams suteikiama 24 mėnesių, o baterijoms – net 60 mėnesių garantija. Transporto techninę priežiūrą atliks specialiai apmokyti „Altas Auto“ atstovai. Šių modelių aptarnavimas yra gerokai paprastesnis ir pigesnis nei įprastų dyzelinių. Elektrinių autobusų techniniai parametrai bus nuolat stebimi ir gamintojo, taigi klientai bus informuojami apie nuotolinės diagnostikos rezultatus. Tai gerokai palengvins eksploataciją, iškart bus matomi ir visi gedimai. Vartotojai bus informuojami apie gedimus ar artėjančius aptarnavimus, gaus pranešimą apie būtinybę apsilankyti autoservise, o prireikus galės iš anksto užsisakyti reikiamų detalių.

Tai jau ne pirmieji įmonės vardu pavadinti autobusai. 2018 metais įmonė pristatė vidutinio dydžio autobusą Altas Viator, kuris sulaukė pripažinimo tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje.

Altas EV Ecoline / EV Cityline parametrai:

Bendra autobuso masė – 5500 kg.

Variklio galia – 150 kW.

Baterijų talpa – 115 kWh.

Vidutinės energijos sąnaudos – 40–50 kWh/100 km.

Maksimali krovimo galia – 70 kW.

Krovimo greitis (iki 80 % talpos) – iki 1,2 h.

Rida vienu įkrovimu miesto sąlygomis – ~200 km.

Maksimalus greitis 70–90 km/h (programuojamas pagal poreikius).

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Skaityti

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

NAUJIENOS

Vairavimas pavasarį

Pavojingiausi dalykai vairuotojams pavasarį: didelį dėmesį skirkite ir motociklininkams

Mercedes-AMG S klasė

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

PATARIMAI

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Bendri patarimai žiemos metu

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

PARTNERIO TURINYS

Automobilio nuoma už mažą kainą!

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

Vairavimo „įpročiai“ priklauso nuo pirštų ilgio

Dyzelinis hibridas bekelei

Krateriai dažant automobilį

Naujasis Peugeot 208

Krovinių Gabenimas

Seat pristato agresyvios išvaizdos Leon SC

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.