• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių sportas – „Mercedes-Benz“ terpė tyrimams ir eksperimentams

Automobilių gamintojai kiekvienais metais skiria šimtus milijonų eurų sportui. Dažnai šios investicijos skaičiuojamos kaip reklamos išlaidos, tačiau po jomis telpa kur kas daugiau. Automobilių sportas – vienas pagrindinių tyrimų ir plėtros bandymų laukų. Daugybė sporte išbandytų ir pasiteisinusių sprendimų vėliau pritaikomi kasdieniuose automobiliuose ir jų naudą pajunta kiekvienas vairuotojas.

2019 m. „Formulės 1“ etapas Vengrijoje išsiskyrė jubiliejumi – praėjo lygiai dešimt metų nuo pirmojo hibridine formule pasiekto šio sporto laimėjimo. 2009 m. Vengrijos lenktynėse Lewisas Hamiltonas nugalėjo vairuodamas KERS (angl. Kinetic Energy Recovery System) sistemą turinčią „McLaren-Mercedes“ – tai buvo pirmasis žingsnis į greičiausių pasaulio lenktyninių automobilių elektrifikaciją, kartu ir į vieną efektyviausių kada nors pagamintų vidaus degimo variklių.

Dominuoja ne pirmus metus

2009 m. „Formulės 1“ reglamentas suteikė galimybę komandoms į formules sumontuoti hibridinį KERS komponentą, kuris kaupia stabdymo metu susidarančią kinetinę energiją. Ją vėliau galima panaudoti kaip papildomą galios šaltinį.

„Mercedes-Benz“ buvo vienas pirmųjų gamintojų, sukūrusių tokį hibridinį variklį. Pirmaisiais metais jis buvo tiekiamas komandoms partnerėms, o vėliau – į „Formulę 1“ atėjusiai gamyklinei „Mercedes-Benz“ komandai. Tokio sprendimo pasekmės netrukus tapo akivaizdžios: „Mercedes- AMG Petronas Motorsport“ komanda pastaruosius šešis kartus tapo „Formulės 1“ konstruktorių taurės nugalėtoja, o jai atstovaujantys lenktynininkai – F1 čempionais: penkis kartus L. Hamiltonas, vieną – Nico Rosbergas.

Šešios iš eilės pergalės konstruktorių taurėje kartu su šešiais čempionų titulais – pirmasis pasiekimas per 70 metų „Formulės 1“ istoriją. O 2019 m. „Mercedes-AMG“ komanda F1 varžybose visiškai dominavo: jos lenktynininkai pirmavo 696 iš 1262 lenktynių ratų per visą sezoną, t. y. daugiau nei pusę lenktynių laiko priekyje buvo vienas iš šiemet komandai atstovavusių sportininkų – L. Hamiltonas arba Valtteri Bottas.

F1 svarbus efektyvumas

F1 naudota hibridinė sistema evoliucionavo. Dar 2007 m., kai buvo pradėti KERS sistemos bandymai, ji svėrė 107 kg, o efektyvumas tesiekė 39 proc. 2014 m. įsigaliojus naujiems techniniams reikalavimams ir visoms komandoms privalomai pradėjus naudoti hibridines 1,6 l V6 jėgaines, ji tesvėrė 20 kg, o efektyvumas pakilo iki 96 proc. Jėgainių efektyvumas yra itin svarbus automobilių sporto karaliene vadinamoje „Formulėje 1“. Šiandien techniniai reikalavimai riboja degalų srautą iki 100 kg per valandą – tai privertė komandas daug lėšų investuoti į variklių efektyvumą.

Hibridinių jėgainių tobulinimas turėjo didelės įtakos ir kasdieniams automobiliams. „Mercedes- Benz“ jau gali didžiuotis viena efektyviausių hibridinių sistemų, montuojamų į prabangius visureigius. „Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC“ šimtui kilometrų kelio vidutiniškai vartoja vos 1,1 l dyzelino, o su visiškai įkrauta elektrine baterija gali įveikti daugiau nei 100 kilometrų, nesunaudodamas nė lašo degalų. Pati „Mercedes-Benz“ hibridinių modelių šeima taip pat yra pati didžiausia Premium segmente – joje 2020 metais bus per 20 automobilių.

Elektrinė ateitis

„Mercedes-Benz“ 2019 m. atvertė naują istorijos puslapį. Rudenį buvo pristatyta komanda, besivaržanti elektrinių formulių „ABB FIA Formula E“ čempionate. Taip „Mercedes-Benz“ tapo vieninteliu automobilių gamintoju pasaulyje, kurio komandos varžosi ir „Formulės 1“, ir „Formula E“ čempionatuose.

Dalyvavimas tokiose varžybose yra žingsnis tobulinant ir testuojant elektrinius variklius, baterijų ištvermę, didinant jų talpą, ilgaamžiškumą ir efektyvumą. Visas žinias vėliau galima panaudoti kuriant dar geresnius automobilius.

Elektrinės formulės iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,8 sek., pasiekia 280 km/val. didžiausią greitį, turi 52 kWh talpos baterijas. Kartu su vairuotoju ir 385 kg baterija formulė turi sverti mažiausiai 900 kg.

„Mercedes-Benz EQ Formula E Team“ debiutas čempionate pavyko puikiai – komandai atstovaujantis Stoffelis Vandoorne'as abiejose pirmojo savaitgalio lenktynėse Ad Dirijoje (Saudo Arabija) užėmė trečią vietą. Lenktynininkas bendroje vairuotojų įskaitoje po dvejų lenktynių yra antras, o antrasis komandos vairuotojas Nyckas de Vriesas – devintas. Pati „Mercedes-Benz“ komanda debiutantė su 38 taškais iškart tapo čempionato lydere.

Debiutas „Formula E“ yra susijęs su viena didžiausių 2018 m. naujienų – pirmojo visiškai elektrinio visureigio „Mercedes-Benz EQC“ pristatymu. „Mercedes-Benz“ yra pirmasis gamintojas, nubrėžęs aiškią datą, nuo kurios gamins tik elektrinius lengvuosius automobilius – 2040 m. Ir tam intensyviai bei itin sėkmingai ruoštis pradeda jau dabar.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Skaityti

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

NAUJIENOS

Vairavimas pavasarį

Pavojingiausi dalykai vairuotojams pavasarį: didelį dėmesį skirkite ir motociklininkams

Mercedes-AMG S klasė

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

PATARIMAI

Kaip nusipirkti patikimą automobilį

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Kas trečias automobilis – greitesnis nei nurodo gamintojas

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Navigacijos (1 dalis)

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Mikroautobusų nuoma

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

STRAIPSNIAI

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Blogas dengiamumas

Naujausios padangų pramonės technologijos

„Continental“ technologijos saugo nuo programišių atakų

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

„Tesla Model X“ – elektrinis visureigis, greitesnis už „Porsche 911“

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.