• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ekspertai pataria: kaip pailgini kuro purkštukų darbo laiką?

Naujausi „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimai patvirtino, kad elektromobiliai veržliais ir įtikinančiais mostais užkariauja vairuotojų dėmesį ir širdis. Dešimt iš 30-ies pažangiausių rinkos automobilių šiame konkurse šiandien jau varomi tik elektra. Tikėtina, kad kitais metais elektromobiliai sudarys bent pusę pretendentų. Dėl šio segmento plėtros lieka atsakyti tik į vieną klausimą – mūsų laukia sniego gniūžtės ar lavinos tipo augimas?

Panašu, kad sulauksime lavinos scenarijaus, kuriam pirmenybę teikti leidžia šie pagrindiniai globalių elektromobilių ir saulės technologijų rinkos bruožai: masinės ličio jonų baterijų gamyklų statybos, aktyviai besiplečianti įkrovimo tinklų plėtra, kaip ant mielių augantis privačių saulės elektrinių segmentas ir esminis saulės technologijų kainų sumažėjimas.

Kuo čia dėtas saulės technologijų sektorius? Iš principo tai giminingos sritys ne tik energetiniu, bet ir technologiniu požiūriu. Šiandien tiek elektromobilių gamintojai, tiek ir patys vartotojai sutinka, kad krauti elektrinę transporto priemonę iš anglių ar dujų deginimo pagaminta elektra – jokios logikos. Prarandama visa tvarumo ir žalumo filosofijos esmė.

Be to, didžiausi elektromobilių entuziastai yra kartu ir saulės energetikos vartotojai. Ir atvirkščiai. Tai patvirtina šimtai „SoliTek“ klientų, kuriems kasdien instaliuojamos vis naujos saulės elektrinės. Jie planuoja į priekį ir jau šiandien diegia galingesnes, kad rytoj įsigijus elektromobilį ar du, jų kasdienis krovimas vairuotojo kišenei neturėtų jokios ženklesnės įtakos.

Krauti automobilius – tik žaliai

Natūralu, kad elektromobilių savininkai ieško žalios energijos ir dažniausiai atsakymus randa saulės technologijose. Sinergijos ir vertikalios integracijos madas pirmoji pasaulyje pradėjo demonstruoti ta pati „Tesla“, pasiūliusi savo pirkėjams ir saulės elektrines ant stogų, ir elektros saugojimo sprendimus „Powerwall“ ir integruotas elektromobilių krovimo stoteles. Kitaip tariant, pats pasigaminu, pats saugau, pats įkraunu.

Šiandien svaiginančius mastus siekia ne tik Elono Musko kosmoso technologijų plėtra, bet ir tų pačių ličio jono baterijų „giga-gamyklų“ statymo užmojai. Ilgaamžių ir galingų akumuliatorių stygius šiandien yra didžiausias populiariųjų „Tesla“ plėtros stabdis – kai tik akumuliatorius visame pasaulyje statomose gamyklose pradės kepti kaip bandeles, elektromobilių kiekis gatvėse pradės augti dar mums neregėtais tempais. Ir ne tik „teslų“.

Antrinėje rinkoje atsiradus tūkstančiams panaudotų elektromobilių akumuliatorių, jie nebus šiaip sau išmetami. 80-90 proc. resursus turintys kaupikliai nebetiks automobilių pramonei, bet idealiai tinks buitiniams elektros kaupikliams gaminti.

Štai tada per pasaulį nuvilnys nauja saulės energetikos banga. Šiandien vienu didesnių privačios smulkios Saulės energetikos plėtros stabdžių yra brangūs „off-grid“ sprendimai – statant saulės elektrinę, reikia jungtis prie centrinių elektros tinklų, kuriems už mokestį atiduodama elektra pasaugojimui kaip į didelį centrinį energijos kaupiklį. Įsirengti autonominę buitinę saulės elektros sistemą vis dar brangu.

Kai akumuliatoriai atpigs tiek, kad jų diegimas buityje nebekels streso eilinės šeimos piniginei, privatūs namų ūkiai taps galutinai energetiškai nepriklausomi – iš saulės paimtą pigią elektros energiją jie saugos savo namuose ir dalinsis tarpusavyje su kaimynais, o elektromobilių pakrovimas pigia elektra taps toks pigus ir prieinamas, kad bet kokios mintys apie benziną primins mintis apie garo variklius.

Taigi, rinkoje susidėliojus grandinei „privačios saulės elektrinės ir atpigę buitiniai elektros saugojimo kaštai bei pigi savo pasigaminta elektra, o taip pat – besiplečiantis viešas krovimo tinklas“ – turėsime idealias sąlygas elektromobilių rinkos lavinai.

Saulė kraus net ir riedant

Tokios bendrovės, kaip „SoliTek“, ne veltui kreipia žvilgsnius į elektromobilių rinką. Jos mato ne tik didelį gabalą potencialių naujų savo klientų, bet ir galimybes inovacijas diegti už įprastinės buitinės ar pramoninės saulės energetikos ribų.

„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų partneriu ir naujos nominacijos „Geriausias elektromobilis“ steigėju tapusio „SoliTek“ atstovai atskleidė savos tyrimų virtuvės paslaptis.

„SoliTek“ tyrimų ir technologijų vystymo komanda Vilniuje jau keletą metų aktyviai tiria ir tobulina specialius taip vadinamus IBC saulės elementus, kurie netolimoje ateityje bus integruojami į automobilius. Bendradarbiaujame su lyderiaujančiais Europos tyrimų institutais, savo istorijoje jau esame įgyvendinę penkis „Horizon 2020“ pan-Europinius tyrimų projektus, tad šiandien jau nedvejodami galime sakyti – esame ant technologinio slenksčio, kurį peržengus smulkioji saulės energetika automobiliuose taps realybe“, – pasakojo „SoliTek“ valdančios bendrovės BOD GROUP Saulės technologijų kompetencijų centro vadovas Martynas Rusteika.

Vilniuje ištobulintų IBC saulės elementų jau laukia JAV, Vokietijos užsakovai, išvystę naujos kartos elektromobilių sprendimus, turinčius į kėbulo paviršių integruotus saulės elementus, atitinkančius visus estetinius bei atsparumo reikalavimus ir itin efektyviai gaminančius elektros energiją pačiame automobilyje.

Su šiuo metu testuojamais elektromobiliams pritaikytais saulės moduliais saulėtą dieną transporto priemonė pati pasigamina elektros energijos, kurios pakanka nuvažiuoti maždaug 34 km atstumui. Ir tai – tik pradžia.

Prototipai – jau rankose

„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose M. Rusteika pademonstravo „SoliTek“ komandos jau pagamintus „gyvus“ mašinos kėbulo komponentus, kurių visas plotas padengtas naujos kartos saulės elementais – nebijančiais lankstymo ir galinčiais būti praktiškai bet kokios formos.

Bene vieninteliu sąlyginiu jų trūkumu galima vadinti spalvą, nes šie saulės elementai yra tamsiai mėlyni arba juodi. Vadinasi didžiosios dalies ateities elektromobilių stogai ir kapotai taip pat bus tokios spalvos.

„Dabartiniame saulės elementų testavimo ir gamybos cikle visą dėmesį skiriame saulės elementų efektyvumo didinimui bei gamybos kaštų mažinimui. Pasiekus šios technologijos gamybos masiškumą, o tai įvyks maždaug per porą metų, ji tiek atpigs, kad elektromobilių gamintojai rikiuosis į eilę“, – prognozavo M. Rusteika.

Beje, panašūs saulės elementai jau šiandien naudojami kosminiuose palydovuose. Kasdieniame gyvenime jų nebuvo tik dėl aukštos kainos. Kadangi per pastaruosius penkerius metus beveik visos saulės technologijų žaliavos atpigo kartais, užmojai jas panaudoti automobilių pramonėje tampa realūs.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Skaityti

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

Turbokompresorius

Turbokompresorius

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Pustuštis kuro bakas kenkia

PARTNERIO TURINYS

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Priekabos elektros lizdo 7 kontaktų jungimo schema

Faktai apie Formulė 1 bolidus

Testas: geriausi žibintai – halogeniniai ar LED?

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Teisingai prisekite vaiką saugos diržais

Stabdžių suportų dažymas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.