• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Geriausiam vairuotojui rasti reikalingi universalūs automobiliai

Konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ organizatoriai kiekvienais metais sprendžia uždavinį, kas yra „geras vairuotojas“? Tas, kuris moka greitai važiuoti lenktynių trasoje? O gal geriausiai išmanantis eismo taisykles? Mokantis gesinti automobilį, suteikti pirmąją pagalbą? Tiesa slypi kažkur per viduriuką – geriausias vairuotojas yra tas, kuris puikiai išmano ir taisykles, ir automobilių techniką, ir vairavimo subtilybes. Tą viduriuką kiekvienais metais surasti – ne tokia jau paprasta užduotis.

„Pagrindinė tokių konkursų misija – didinti eismo saugumą, todėl mes siekiame patikrinti įvairius vairuotojo sugebėjimus. Gero eismo dalyvio įgūdžių spektras yra labai platus, jis turi išmanyti eismo taisykles, gerai vairuoti, jausti automobilį, greitai adaptuotis prie naujovių. Mums svarbu, kad galėtume dažnai keisti užduotis, jas tobulinti, todėl konkursui renkamės universalius, įvairioms disciplinoms pritaikomus automobilius. Taip užtikriname, kad vairuotojai pasiruošti iš anksto negalėtų, ir todėl ant nugalėtojų pakylos kasmet matome skirtingus žmones“, – teigia konkurso organizatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Būtinybė greitai adaptuotis

Vis dėlto svarbiausia konkurso dalis yra užduotys, tiesiogiai susijusios su automobiliais ir esančios vairavimo esmė. Todėl atrankiniuose etapuose visada jos būna bent dvi, o finale tenka bent 3–4 vairavimo užduotys.

Pavyzdžiui, 2019 m. konkurso dalyviai įvairiose slalomo trasose varžosi „Suzuki Swift Sport“ hečbeku ir „Suzuki Vitara“ krosoveriu. Pirmuoju reikia įveikti ant slidžių, vandeniu nuolat laistomų dangų sudėliotą trasą, antruoju – slalomą važiuojant atbulomis.

Nors tai visiškai skirtingi automobiliai, jie leidžia maksimaliai įgyvendinti organizatorių tikslą – patikrinti, kaip greitai vairuotojai sugeba adaptuotis prie naujovių.

Laiko prisitaikyti konkurso dalyviai neturi daug. Slalomo trasas jie praeina pėsti ir tik iš šalies pamato, kaip jas automobiliu įveikia teisėjas, o patys jau pirmo bandymo metu turi parodyti geriausią rezultatą.

„Dalyvaujant tokiame konkurse reikia būti labai atsargiam, negali važiuoti maksimaliai greitai, kai esi nesusipažinęs su automobiliu. Tačiau rungtys ant slidžių paviršių – puikus būdas patikrinti, kaip žmogus jaučia automobilį“, – sakė konkurso atrankos etapo Kaune nugalėtojas Miroslavas Račkovski.

Jo teigimu, prie bet kokio automobilio vairo atsisėdęs geras vairuotojas turi sugebėti jį suvaldyti. Žinoma, kai automobilis iš prigimties yra gerai subalansuotas, užduotis tampa gerokai lengvesnė ir įveikti ją – paprasčiau.

Reikalingi universalūs automobiliai

Praktika rodo, jog priprasti prie daugelio anksčiau nevairuotų automobilių konkurso dalyviams pavyksta puikiai, tam įtakos turi ir organizatorių pasirenkami modeliai. Kelerius metus slalomo trasose būdavo naudojami „Toyota“ automobiliai – C-HR krosoveris, „Auris“, „Yaris“ hečbekai, bekelėje – „Land Cruiser“ visureigis ar „Hilux“ pikapas.

Praėjusiais metais organizatorių žvilgsnis nukrypo į kito Japonijos automobilių gamintojo – „Suzuki“ – pusę. Pagrindinis tokio pasirinkimo kriterijus – tai vienas iš gamintojų, kurio gamoje yra universalių ir įvairioms užduotims pritaikomų modelių, tad jau antrus metus atrankiniuose etapuose žmonės varžosi prie šių automobilių vairo.

„Swift Sport“ yra lengvas bei puikiai valdomas hečbekas, jau iškovojęs „Sportiškiausio automobilio“ titulą „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose. Šis modelis dažniausiai naudojamas slalomo rungtims, kuriose svarbus automobilio manevringumas, greitis, – vairuotojai mokosi valdyti sportišką modelį.

„Vitara“ yra erdvus krosoveris, tad organizatoriai jam parengia kitokio tipo užduotis. Įprastai joms reikia specifinių įgūdžių, pavyzdžiui, šiemet atrankos etapuose šiuo modeliu reikia visą slalomo trasą įveikti atbulomis ir pastatyti į itin siaurą vietą. Tačiau manevravimą ankštose vietose gerokai palengvina statymo jutikliai bei atbulinės eigos vaizdo kamera – bene visi „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso dalyviai automobilį sugebėjo įbrukti į tokias siauras vietas, kurių atitikmenis mieste surasti būtų neįmanoma.

Dar vienas „Vitara“ modelis naudojamas specialiai rungčiai – detalės keitimui. Kauno etape tai buvo salono filtras ir daugelis konkurso dalyvių sugebėjo ją pakeisti per kelias minutes. Geriausias laikas – mažiau nei pusantros minutės. Klaipėdoje reikėjo keisti oro filtrą, čia geriausiai pasirodęs vairuotojas užtruko vos daugiau nei dvi minutes.

Konkurso finale, kuris vyks Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome, automobilių bus dar daugiau. Vairuotojai varžysis ne tik slalomo trasose su „Suzuki“ hečbekais bei krosoveriais, bet ir tikru visureigiu „Jimny“ bekelės rungtyje. Tačiau tikslių užduočių organizatoriai neatskleidžia, kaip visada, jas dalyviai sužinos tik rugsėjo 29 d. vyksiančio finalo metu.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Skaityti

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Automobilis ruošiamas pavasariui

Galvojate pirkti naudotą automobilį? Svarbiausi patarimai

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

10 būdų kaip išvengti problemų

Padanga, kurioje trūksta oro, gali tapti nelaimės priežastimi

PARTNERIO TURINYS

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Profesionalus važiuoklės remontas

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

STRAIPSNIAI

Įsigyjant automobilį būtina pirkimo-pardavimo sutartis

Automobilių žibintų poliravimas

Sugedusių amortizatorių pasekmės

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

„Flake“ – radikalus ateities automobilis

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.