• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Nuo „Peugeot VLV“ iki naujo e-2008 – elektrinės revoliucijos istorija

Automobilizmo eros pradžioje daugelis kompanijų gamino elektra varomus automobilius, „Peugeot“ bandomuosius modelius su elektros pavara pradėjo kurti dar 1902 m. Jau 1926 m. gamintojas pristatė elektrinį furgoną, o 1941 m. pagamino pirmąjį serijinės gamybos elektrinį automobilį.

Pirmasis „Peugeot“ elektrinis automobilis VLV (pranc. „Véhicule Léger de Ville“ – lengvasis miesto automobilis) debiutavo 1941 m. Vykstant Antrajam pasauliniam karui degalai buvo ribojami, tad reikėjo alternatyvių energijos išteklių, o „Peugeot“ buvo vienintelis didelis automobilių gamintojas, domėjęsis tokio tipo pavaromis. VLV buvo gaminamas (iš viso 377 elektromobiliai) Paryžiuje nuo 1941 m. birželio mėn. iki 1945 m. vasario.

Aštuntąjį ir devintąjį dešimtmečiais nuolat bandydama naujas technologijas ir sujungusi jėgas su kompanijomis „Alshom“ ir EDF (Electricité de France), „Peugeot“ pristatė „Peugeot 104“ prototipus su elektros pavara, taip pat komercinius automobilius „J5“ ir „J9“.

1983 m. debiutavo koncepcinis elektrinis „Peugeot 205“, kuris buvo sukurtas koncernui PSA bendradarbiaujant su akumuliatorius tiekusia kompanijaSAFT. Šis modelis tapo serijinių „Peugeot 106“ pirmtaku, o 1993 m. pristatytas unikalus projektas: elektriniai „Peugeot 106“, kuriuos klientai galėjo įsigyti pasinaudoję savitarnos sistema.

1990–2010 m. sukurtas ne vienas koncepcinis modelis įrodė „Peugeot“ siekį gaminti automobilius su elektros pavara: 1994 m. debiutavęs „Ion“, 1996 m. pasirodę „Tulip“ ir „Touareg“, 2009 m. Frankfurto parodoje pristatyta pirmoji BB1 versija ir 2010 m. pasirodęs įspūdingas EX1, pasiekęs 6 tarptautinius greičio rekordus Kinijoje ir „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje.

O XXI amžiaus pradžioje automobilių pramonė patiria tikrą perversmą. Naudojamos energijos kaita tapo svarbiu kovos, siekiančios mažinti poveikį klimatui, elementu. 2019 m. gamintojas „Peugeot“ pristatė plačią itin mažos arba nulinės CO2 emisijos taršos automobilių gamą, šiais metais jo elektrifikuotų modelių dalis pasieks 50 proc., o iki 2025 m. – 100 proc.

Praėjus devyniems mėnesiams po naujo „Peugeot e-208“ pristatymo dabar gamintojo salonuose yra itin plati elektrifikuotų modelių gama: lengvieji „e-208“, „e-2008“, „508 HYBRID“ ir „3008 HYBRID4“ modeliai, taip pat komerciniai „e-Expert“, „e-Traveller“ ir greitai pasirodysiantys „e-Boxer“ automobiliai.

„Peugeot VLV“ (1941 m.): paprastas išradingumas

 Nors Prancūzija buvo okupuota ir trūko medžiagų, 1941 m. „Peugeot“ pristatė unikalią to meto alternatyvą – VLV modelį, lengvąjį miesto automobilį su efektyvia elektros pavara. Tai buvo pirmasis „Peugeot“ elektromobilis – mažas kabrioletas su dviem sėdynėmis. Šis ekonominės klasės modelis, sukurtas miestui, buvo skirtas tiems, kurių automobiliai buvo rekvizuoti arba kas negalėjo įsigyti ribotų ir itin brangių degalų. Sukurtas kaip „automobilis-dviratis“ su plačia priekine ir siaura galine tarpvėže, priekyje esančiuose akumuliatoriuose sukauptą energiją VLV naudojo gale esančiam elektros motorui, varančiam galinius ratus be diferencialo. Jis galėjo nuvažiuoti nuo 70 iki 80 kilometrų iki 35 km/val. siekiančiu greičiu, juo dažniausiai naudojosi pašto darbuotojai ir gydytojai. 1941–1943 m. buvo pagaminti 377 „Peugeot VLV“ elektromobiliai.

„Peugeot 106 Electric“ (1993 m.): pralenkęs laiką

Pirmasis iš didžiųjų Europos automobilių gamintojų 1989 m. vietos savivaldoms ir įmonėms pristatęs pirmuosius elektromobilius („J5“ furgonus), „Peugeot“ 1995 m. liepos mėn. pasiūlė elektrinį „106 Electric“ ir privatiems pirkėjams. Prieš šį komercinį debiutą dvejus metus buvo atliekami bandymai, bendradarbiaujant su kompanija EDF ir La Rošelio (Prancūzija) miesto savivaldybe. 1993–2003 m. iš viso buvo pagaminti 2 798 246 „106“ modelio automobiliai, iš kurių 3 542 – varomi elektra.

„Peugeot Ion Concept“ (1994 m.): debiutinė miesto elektromobilio versija

 „Peugeot Ion“ buvo pristatytas 1994 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Sumanūs ir praktiški bandomojomodeliosprendimai skirti miestiečiųlūkesčiams ir poreikiams patenkinti. Vairuotojui ir keleiviams jis siūlė tokį komfortą ir įrangą, kurie 2000-aisiais buvo neįsivaizduojami serijiniuose automobiliuose. Viskas sukonstruota kuo patogesnei kelionei: dvi plačios durelės atverdavo patogų įsėdimą ant keturių sėdynių, sumontuoti porankiai, kompaktinių diskų grotuvas, laisvų rankų įranga telefonui, skystųjų kristalų ekranas ir erdvė vaikų vaizdo žaidimams. 3,32 m ilgio ir 1,60 m pločio „Peugeot IonConcept“ turėjo 20 kW nuolatinės srovės elektros variklį, kuriam energiją tiekė nikelio ir kadmio akumuliatoriai.

„Peugeot EX1“ (2010 m.): maksimali elektrinė dinamika

Sukurtas 2010 m. minint „Peugeot“ markės 200-ąsias metines, šis koncepcinis elektromobilis yra originalus futuristinisrodsteris, perteikiantis ypatingą važiavimo elektromobiliu patirtį. EX1 nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,24 sekundės, o maksimalus greitis siekia net 260 km/val.Tokių įspūdingų duomenų pasiekti leido pažangūs aerodinaminiai sprendimai, itin lengva konstrukcija ir du elektros varikliai, kurių maksimali bendra galia siekia 250 kW (340 AG) ir yraperduodamavisų ratų pavarai. Mažas svoris, kurį užtikrino anglies pluošto konstrukcija, koncepciniam „Peugeot EX1“ leido pasiekti šešis pasaulio greičio rekordusKinijoje ir legendinėje „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje, kuriuos patvirtino Tarptautinė automobilių federacija FIA.

Naujas „Peugeot e-2008“ SUV (2019 m.)

 Pirmą kartą pasaulyje pristatytas 2019 m. Kinijos automobilių parodoje, naujas „Peugeot e-2008“ SUV yra modernus ir pažangus elektromobilis. Elektromobilis turi naujos kartos „i-Cockpit® 3D“ trimatį prietaisų skydelį, šiuolaikinę įrangą ir vairavimo pagalbos sistemas, sukurtas pasitelkus geriausią gamintojo patirtį. Šis pirmasis vien tik elektra varomas „Peugeot“ SUV suteikia galimybę patirti visiškai naujus pojūčius: aukščiausią kokybę, tylą salone be vibracijų ir galimybę važiuoti zonose, kuriose draudžiamas eismas. Nuvažiuoja 320 kilometrų (matuojant WLTP standartu), o 100 kW (136 AG) ir 260 Nm variklis užtikrina aukščiausio lygio dinamiką ir pagreitį.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Skaityti

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Vėlyvas ruduo – išbandymų metas vairuotojams

PARTNERIO TURINYS

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Automobilių kabliai

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

STRAIPSNIAI

Pavojingų atliekų tvarkymo ABC

Pagalbininkai ištikus bėdai

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Pagalbos kelyje vairuotojai dažniau prašo dėl gedimų nei dėl autoįvykių

Alkotesterinis užraktas

Subalansuota moterims: kaip prižiūrėti savo automobilį žiemą?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.