• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaip bandomi pretendentai į Metų automobilį?

Šiemet jau 24-tą kartą „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ rinks „Lietuvos metų automobilį“ ir nominuos geriausius savo kategorijoje. O kaip išrenkami geriausieji? Už gražius žibintus ar įspūdingus skaičius brošiūroje vertinimo komisija balų modeliams neduoda. Rinkimų darbotvarkėje daugybė objektyvių testų, gausios ekspertų pajėgos, o komisijos nariai labiausiai vertina palyginamuosius testus.

Formatas – patikrintas

Jau beveik ketvirtį amžiaus „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ (LŽA) renka „Lietuvos metų automobilį“. Šie rinkimai itin svarbūs Lietuvos naujų automobilių rinkai, mat potencialiems pirkėjams jie parodo, kas yra kas tarp naujausių, per metus šalies keliuose pasirodžiusių, modelių. O išsiaiškinimui, kas yra geriausieji, organizatoriai jau daugybę metų naudoja „Europos metų automobilio“ rinkimų formatą su savais prieskoniais.

Rinkimams pateiktus pretendentus į svarbiausią titulą ir eilę nominacijų bando ir vertina dešimties žmonių iš LŽA narių išrinkta komisija: automobilių temomis rašantys ir turinį kuriantys žurnalistai, gyvenimą automobilizmui paskyrę ekspertai. Jie, kaip ir didžiuosiuose automobilio žemynui rinkimuose išbandę visus pateiktus modelius išrenka geriausius septynis automobilius, tada viešai balsuodami išrenka geriausią iš geriausių.

Tačiau Lietuvoje pagrindinį apdovanojimą lydi tuzinas nominacijų, kurias padeda skirti ekspertai, be to, lietuviai kasmet atlieka vis daugiau objektyvių testų.

Nauji testai – savalaikiškumui

„Stengiamės kiekvienais metais įvesti naujovių, kad rinkimai atitiktų laikmetį, nes automobiliai smarkiai keičiasi. Taip atsirado nominacija už geriausią multimediją, nes šiais laikais tai itin svarbus atributas transporto priemonėje. Pardavėjai sako, kad kai kurie jų klientai pirmiausia išsibando tai, kaip patogu telefoną sujungti su automobiliu, jiems net bandomojo važiavimo nereikia. Tokio tipo testams pasitelkiame ekspertus, kurie padeda susiorientuoti šiuose kompiuteriuose, kuriais tapo automobiliai“, – dėstė pavyzdžius LŽA prezidentas ir „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Valdas Valiukevičius.

Dar viena naujovė šiemet – atskira nominacija elektromobiliams, kurių į rinkimus registruojama kaip niekada daug. Kitokio tipo pavaros sistema pasižymi savais niuansais, kurie neaktualūs prie vidaus degimo variklių pratusiems vairuotojams: tokie kaip įkrovimo greitis, nuvažiuojamas atstumas, energijos sąnaudos. Juos komisijos nariams apžvelgti padės elektromobiliais gyvenantis „100 proc. elektrinis“ blogo autorius Dainius Jakas.

Daugiau objektyvumo

„Pastaraisiais metais daugėja bandymų vertinti objektyviai kas yra kas. Su visureigiais matuojama važiuoklės artikuliacijas, atliekami pravažumo testai. Automobiliams matuojame stabdymą ir įsibėgėjimą. Pernai termovizoriumi tikrinome, kaip efektyviai šyla sėdynės ir vairas, o tai – mūsų klimato sąlygomis gana aktualūs atributai. Šiemet bandysime pamatuoti ir žibintų efektyvumą“, – kartu su universitetų mokslininkais atliekamus testus vardijo komisijos narys Renaldas Gabartas.

Pašnekovas pridėjo, kad kone visos nominacijos skiriamos atsižvelgiant į ekspertų pastebėjimus. Sportiškiausią automobilį šiemet padės įvertinti Lietuvos automobilių sporto federacija, nominaciją už dizainą teiks Vilniaus Dailės akademijos dėstytojai.

Besikeičiančios tendencijos keičia ir testus

Rinkimų testai keičiasi kone kasmet ir kad jie taptų objektyvesni – testų tik daugėja. Ilgamečiai komisijos nariai su šypsena veide prisimena tik vienus bandymus, kurių nebeliko. Tai – kova dėl „Metų visureigio“ titulo.

„Tai būdavo fotogeniškiausi testai, kurie vykdavo įvairiuose poligonuose. Su visureigiais važiuodavome nevaikiškai, per smėlynus, purvus, kalnus. Būdavo, kad net detalės išlakstydavo. Dabar tokių automobilių stipriai sumažėjo. Sulaukiame vos vieno ar poros automobilių, kuriuos būtų galima vadinti visureigiais“, – kalbėjo V. Valiukevičius.

Dabar populiariausi miesto visureigiai, vadinamieji „krosoveriai“, kurie pravažumu ne itin lenkia lengvuosius automobilius. Žmonėms pakanka aukštesnės sėdėsenos ir geresnio įvaizdžio. Retas jų turi visų varančiųjų ratų pavarą. O tie kurie turi „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose kopia į ledo kalną Druskininkų sniego arenoje. Visi rinkimuose dalyvaujantys automobiliai būna apauti vienodomis „Continental“ padangomis, tad turi lygias galimybes pademonstruoti, kaip jų pavaros sistema geba susitvarkyti su slidžia įkalne.

Labiausiai vertina palyginamuosius bandymus

Be visų LŽA ir ekspertų atliekamų testų „Lietuvos metų automobilio“ komisijos nariai labiausiai vertina palyginamuosius važiavimus keliais automobiliais Druskininkų apylinkėse, stovyklos metu. Sako, kad sustačius kelis automobilius vieną šalia kito geriausiai atsiskleidžia visos jų savybės.

„Aš esu seno kirpimo ir man svarbu yra tai, kaip automobilis važiuoja. Geriausiai tai pamatai kai su jais važiuoji vienodomis sąlygomis. O Druskininkų apylinkėse gausu įvairios dangos kelių, kurie turi ir vingių, ir kalnelių, kuriuose gali mašiną „iškelti“ iš amortizatorių legaliu greičiu neerzinant policijos pareigūnų ar vietinių briedžių. Ten gali pamatyti, kaip veikia važiuoklė, vairas, varikliai. Pasiėmus su kolegomis kelis panašios prabos automobilius ir pavažiavus su kiekvienu tuo pačiu keliu, išlenda subtiliausiu jų skirtumai, kurie daugeliu atvejų būna lemiami priimant sprendimą kaip juos vertinti“, – aiškino R. Gabartas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

PARTNERIO TURINYS

Amortizatorių keitimas Vilniuje

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Starterio gedimo požymiai

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Laukiantiems 918 Spyder

Automobilių saugos sistemos

Dauguma lietuvių važinėja netinkamomis naudoti padangomis

Policija pataria: ką daryti, kad žiema neatneštų staigmenų kelyje

Range Rover Evoque gaus 9 pavarų automatinę dėžę

Starterių ir generatorių remontas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.