• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaip pastebėti, kad automobilio rida atsukta

Renkantis naudotą automobilį rida yra vienas iš svarbiausių kriterijų. Atrodo, viskas paprastas: kuo mažesnis kilometrų skaičius, tuo automobilio būklė bus geresnė. Vis dėlto skaičiais aklai pasitikėti negalima.

Užmaskuotus defektus ar atsuktą ridą turintis automobilis yra pavojingas pirkinys – laikui bėgant išryškėjus trūkumams mažėja jo patvarumas, funkcionalumas, išliekamoji vertė greičiau smunka, o taip pat kyla saugumo rizika.

Pastebima, kad pastaraisiais metais Europoje naudotų automobilių rinka smarkiai išaugo. Po ekonomikos krizės vairuotojai mažiau investuoja į naujus automobilius, tačiau taip pat dažnai pamiršta ir apie naudotų mašinų pavojus.

Skirtingose Europos šalyse dėl specifinių teisės aktų ridos klastojimas yra nevienodo masto problema, tačiau Lietuvoje kol kas situacija viena prasčiausių – mūsų šalyje dar tik tvirtinami reikalingi teisės aktai, todėl sukčiams rankos vis dar atrištos.

Vis dėlto tai nėra tik mūsų problema. Pavyzdžiui, Vokietija dar visai neseniai buvo laikoma šalimi, iš kurios galima parsigabenti kokybišką naudotą mašiną. Tačiau šalyje, turinčioje didžiausią naudotų mašinų rinką, ridos atsukinėjimas taip pat yra labai paplitusi praktika. Vokietijos policija pripažįsta, kad maždaug kas trečio automobilio rida suklastota. Pareigūnų vertinimu, tokiu būdu vidutiniškai naudoto automobilio kaina išauga apie 3000 eurų. Tad vien tik Vokietijoje dėl šios formos sukčiavimo žala kasmet siekia apie 6 mlrd. eurų. Nuo ridos klastojimo neapsaugo ir griežti teisės aktai – pavyzdžiui, automobilio kėbulo numeris (VIN) yra priskiriamas prie asmens duomenų, o šią informaciją saugo įstatymas. Todėl Vokietijoje nėra įmanoma įgyvendinti tokio projekto, kuris leistų pirkėjams ar pardavėjams vienoje vietoje pasitikrinti automobilio istoriją. Kol tai nepasikeis, tol ridos atsukinėjimas išliks didele vokiečių problema.

Kai kurios Europos šalys gali pasigirti, kad pradėjo sėkmingiau kovoti su ridos atsukinėjimu. Pavyzdžiui, 2009 m. Švedijoje „Carfax“ pradėjus teikti automobilio istorijos paslaugą, šalyje buvo apie 300 000 naudotų mašinų, prie kurių ridos rankas prikišo sukčiai. Analizės rodo, kad per keletą metų šį skaičių pavyko sumažinti dvigubai. Belgijoje ir Nyderlanduose šią bėdą sumažino vyriausybių inicijuotos programos. O Danijoje automobilio pardavėjas yra įpareigojamas suteikti visus duomenis apie ridą, nesvarbu, ar tai yra privatus asmuo, ar įmonė.

„Kelti klausimą dėl automobilių ridos sukčiavimo nacionaliniu lygiu yra gera pradžia, vis dėlto tai neturi įtakos esmei – daug didesnės problemos kyla tuomet, kai naudoti automobiliai keliauja iš vienos šalies į kitą. Europos Sąjunga sunkiai dirbo tam, kad sukurtų vieningą rinką, kurioje pirkėjai jaustųsi saugūs įsigydami prekes iš kitų valstybių, tačiau kol nėra susitarimo dėl ridos sukčiavimo, tol nėra pasitikėjimo ir tai žmonėms kainuoja milijonus eurų“, – tvirtina FIA prezidentas Thierry Willemarckas.

Ši organizacija spalio pradžioje pakvietė visus neabejingus minimai problemai pasirašyti peticiją, kuria Europos Parlamento prašoma įpareigoti Europos Komisiją išnaudoti turimas galimybes ir pradėti saugoti odometro duomenis, taip pat raginama atlikti tyrimą, kuris nustatytų šio sukčiavimo mastą Europoje.

Kaip atpažinti sukčiavimą?

Kol sukčiams yra atrištos rankos, automobilių pirkėjai gali tik spėlioti, ar rida yra tikra. FIA balandį atliktas tyrimas parodė, kad net ir techninių žinių turintiems žmonėms kyla sunkumų bandant „iš akies“ įvertinti, kokia gali būti naudoto automobilio rida. Pripažįstama, kad tai tampa beveik neįveikiama užduotis eiliniams vairuotojams.

Nors savarankiškai nustatyti, kiek automobilis gali būti nuvažiavęs, yra sunkoka, vis dėlto keli patarimai padės apsisaugoti nuo sukčių.

Visų pirma, reikėtų patikrinti, kokius skaičius rodo odometras ir palyginti juos su įrašais automobilio istorijoje (tai gali būti serviso knygelė arba techninių apžiūrų duomenys). Bet koks neatitikimas rodo, kad susidūrėte su apgavikais. Taip pat yra įvairūs puslapiai internete, kuriuose už papildomą mokestį galite pasitikrinti automobilio istoriją, dažniausiai tereikia žinoti automobilio kėbulo numerį.

Apžiūrėdami automobilį atkreipkite dėmesį į tokias detales kaip pedalai, stabdžių kaladėlės ir padangos. Pavyzdžiui, jei automobilis dar nėra nuvažiavęs 40 000 km, normalu tikėtis, kad jis dar bus su gamyklinėmis padangomis. Taip pat pažiūrėkite, kada paskutinį kartą keisti tepalai ir filtrai. Įprastai prie šios informacijos rašoma ir tuo metu buvusi rida. Dar svarbiau yra salonas. Atidžiai įvertinkite, kaip nudėvėtas vairas, pavarų perjungimo svirtis, pedalai ir palyginkite tai su odometro rodmenimis. Įvertinkite, ar automobilio būklė atitinka deklaruojamą ridą.

Jeigu odometras yra mechaninis, taip pat verta pažiūrėti ar skaičiai tvarkingai išlygiuoti ir ar gerai įskaitomi. Jeigu aptiksite pažeidimų, tai gali būti įrodymas, kad rida buvo koreguota. Nėra abejonių, kad prietaisų skyde atsiradę apgadinimai, kurie normaliomis sąlygomis negalėjo atsirasti, byloja apie tai, kad kažkas automobiliui buvo daryta.

Išsiaiškinkite, per kiek rankų anksčiau perėjo automobilis. Kuo daugiau savininkų – tuo didesnė tikimybė, kad rida buvo atsukta arba kaip nors kitaip sukčiaujama.

Bet kuriuo atveju, rekomenduotina prieš perkant naudotą automobilį pasitikrinti jo būklę pas kompetentingus mechanikus ar autorizuotame servise, kur turėtų būti pateikti ir duomenys apie užsienyje iki tol eksploatuotą automobilį.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

10 būdų kaip išvengti problemų

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Kad padangos tarnautų ilgiau

Suportų restauravimas

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Kaip prižiūrėti valytuvus

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kada keičiamos padangos?

Automobilinis šaldytuvas

Mikroautobusų nuoma

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Geras autoservisas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Naujausios padangų pramonės technologijos

Automobilių žibintų poliravimas

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas

Sugedusio automobilio posūkio remontas

Bendrosios krovinio vežimo nuostatos

Logistikos firmos – vertas dėmesio dalykas?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
  • Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?
  • 5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.