• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaune pristatytas pirmasis šalyje masinių nelaimių logistikos automobilis pasitarnaus visoje Lietuvoje

Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties (GMP) parką papildė vienintelis Kaune ir visoje Lietuvoje masinių nelaimių logistikos automobilis. Nestandartinių parametrų ir išskirtinės komplektacijos transporto priemonė padės operatyviai suvaldyti didelio masto nelaimes ir maksimaliai greitai suteikti skubią pagalbą bent pusšimčiui žmonių. 113 tūkst. eurų kainavęs autobusas įsigytas už geradarių paaukotas lėšas kilus COVID-19 pandemijai, papildomai prisidėjo ir Kauno miesto savivaldybė.

Strateginė investicija

Kauno miesto GMP automobilių parką pasiekęs naujasis MCIU-CBRN (angl. Mass Casualty Incident Unit & Chemical, Biological, Radiological and Nuclear) arba masinių nelaimių logistikos automobilis nupirktas už finansinę paramą, pervestą į Specialųjį kauniečių fondą.

„Šio autobuso tikriausiai čia nebūtų, jei ne per pandemiją pečius surėmę geradariai – socialiai atsakingi verslai ir gyventojai. Kauniečiai neprašomi nusprendė aukoti, taip parodydami savo nuoširdų susirūpinimą. Kadangi vienkartines kaukes, pirštines ir kitas būtinas prekes Kaunas nupirko savo lėšomis, jautėme pareigą žmonių suaukotus pinigus panaudoti išskirtinai prasmingai. Manau, kad mums tai pavyko.

Niekas nėra šimtu procentų apsisaugojęs nuo skaudžių nelaimių – avarijų, gamtos stichijų ar kitų netikėtų sunkumų. Toks daugiafunkcinis automobilis yra stipri investicija į ateitį, kuri skirta ne tik miestui ar Kauno kraštui, bet ir visai šaliai“, – kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Didžiausią indėlį skyrė bendrovė „Yukon Advanced Optics Worldwide“, visai šaliai sudėtingu laikotarpiu paaukojusi 100 tūkst. eurų. Ši parama siekė beveik 90 proc. visos surinktos sumos. Dar per 5 tūkst. eurų pridėjo pavieniai asmenys ir smulkesnės kitos įmonės. Užbaiginėjant MCIU-CBRN automobilio įrengimą, papildomai įrangai įsigyti apie 8,2 tūkst. eurų skirta ir iš Kauno miesto biudžeto.

„Tvarių rezultatų mes galime pasiekti tik glaudaus bendradarbiavimo dėka. Įnešant tiek asmeninį, tiek kolektyvų, tiek valstybės įstaigų, tiek verslo, kuris skyrė dalį savo pelno projektų įgyvendinimui, indėlį.

Smagu, kad galėjome prisidėti prie šio projekto, kurio pagrindinė misija yra žmonių gyvybių gelbėjimas. Manome, kad šiam tikslui turi būti skiriamos pačios pažangiausios technologijos ir tikime, kad ši transporto priemonė pasitarnaus šios kilnios misijos įgyvendinimui“, – teigė „Yukon Advanced Optics Worldwide“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Germanas Kavalskis.

Šis pirkinys neabejotinai taps efektyvia logistikos priemone, operatyviai pristatant specializuotą medicininę įrangą į nelaimės vietą ir teikiant įvairiapusišką medicininę pagalbą kelioms dešimtims žmonių vienu metu. Vien neštuvų ir įtvarų čia sukomplektuota 15 suaugusiųjų ir 5 vaikams.

Kaimynystėje – „karštieji taškai“

„Operatyvus reagavimas į kilusias nelaimes prasideda nuo tinkamo pasiruošimo. Tai reikiamų priemonių turėjimas, sustyguotos gelbėjimo užduotys ir veiksmų algoritmai, efektyviai veikianti komanda bei tinkamas išteklių paskirstymas.

Mūsų greitosios pagalbos medikų pasirengimas – tikrai solidus. Kauniečiai ir kiti aukojusieji gali didžiuotis prisidėję ir gerokai sustiprinę jų darbą. Naujasis automobilis leis pristatyti didelius specializuotos medicininės įrangos kiekius ten, kur jų reikia labiausiai. Tuo pačiu bus galima iškart suteikti pagalbą bent pusšimčiui žmonių. Geriau tų didesnių nelaimių išvis pavyktų išvengti, bet jei tokia nutiktų, Kaunas bus pasiruošęs“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.

Pasak jo, dažnu atveju nė nesusimąstome, kad mieste esama nemažai vietų, kuriose gali kilti pavojus dideliam kiekiui žmonių. Nuolat vykdant teritorinius ir regioninius rizikos vertinimus, nustatomi potencialūs „karštieji taškai“ tiek pačiame Kaune, tiek už miesto ribų.

Prie padidintos rizikos objektų priskiriamos degalinės, didelius lankytojų srautus turintys susisiekimo pastatai – Kauno tarptautinis oro uostas, geležinkelio ir autobusų stotys. Taip pat reikėtų nepamiršti mieste veikiančių stambių įmonių, gamyklų, laisvalaikio ir pramogų centrų bei arenų.

Pavyzdžiui, įvykus nelaimei stambioje chemijos pramonės įmonėje, įvykio vietoje gelbėtojams reikėtų specializuotų priemonių – rinkinių, skirtų darbui su cheminėmis medžiagomis.

Išskirtinis ir vienintelis Lietuvoje

Kaune budėsiantis masinių nelaimių logistikos automobilis – netipinių parametrų ir išskirtinės komplektacijos. Techninės specifikacijos ir būtinos priemonės parinktos remiantis kitų Europos šalių medicinos įstaigų patirtimis. Vadovautasi užsienyje nelaimių valdymui naudojamų transporto priemonių pavyzdžiais.

Automobilio ilgis siekia beveik 7 metrus. Jame integruotas papildomas generatorius, galintis veikti kaip rezervinis elektros energijos šaltinis. Pasirinktas mikroautobusas – keturių varomų ratų, padidinto pravažumo „Volkswagen Crafter“.

Iš abiejų automobilio pusių išskleidžiamos stoginės, taip pat integruota 60 litrų deguonies paskirstymo sistema. Medikai su savimi gali transportuoti 80 litrų geriamo vandens atsargas.
Automobilio salone įrengtas specialus mikropurkštuvas vidinei dezinfekcijai, šaldytuvas infuzijų ir kitų vaistų laikymui tinkamoje žemoje temperatūroje.

Darbui tamsoje ar prasto matomumo sąlygomis integruota speciali apšvietimo sistema – ant stogo sumontuotas 2500 vatų šviesos šaltinis gali būti reguliuojamas 360 laipsnių kampu, apšvietimo spindulys, prireikus, nukreiptas ir sukoncentruotas į vieną specifinį tašką.

Nelaimių valdymo centras ant ratų

Masinių nelaimių logistikos automobilyje įrengta ir speciali operacijų vadovo, mobiliųjų pajėgų ir pacientų srautų reguliavimo vieta. Iš čia gali būti palaikomas tiesioginis ryšys su skubios pagalbos ir traumų skyriais bei kitomis GMP dispečerinėmis.

Sklandų komunikavimą užtikrina čia įvestas dubliuotas skaitmeninis radijo ir interneto ryšys.

„Kauno GMP aptarnauja Kauno, Tauragės, Alytaus ir dalį Marijampolės apskrities. Tai yra apie 850 tūkstančių žmonių. Keturiuose ekranuose galėsime matyti visų iškvietimų išklotines su adresais bei asmens duomenimis, brigadų užimtumą, informaciją apie automobilių išsidėstymą. GMP dispečerinės analogas masinių nelaimių logistikos automobilyje leis efektyviai ir maksimaliai greitai sutelkti gelbėtojų pajėgas į bet kurią vietą“, – pasakojo Kauno miesto Greitosios pagalbos stoties vadovas Nerijus Mikelionis.

Saugus nukentėjusiųjų evakuacijos punktas

Didelio masto nelaimėse gelbėtojams bei medikams tenka dirbti itin sudėtingomis sąlygomis. Įvykio vietoje svarbu operatyviai įvertinti kiekvieno asmens sužeidimų sunkumą ir pradėti teikti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia.

Naujajame automobilyje tokiems atvejams paruošti specialūs nukentėjusiųjų rūšiavimo komplektai, padėsiantys akimirksniu sudėlioti pagalbos teikimo prioritetus šimtui žmonių.

Masinės nelaimės atveju, kai yra daugybė nukentėjusių žmonių, medikai gali teritorijoje išskleisti pneumatinę palapinę. 130 kg sveriantis specialios paskirties statinys kompresoriaus pagalba pastatomas vos per keletą minučių. Daugiafunkcė avarinė palapinė pagaminta iš neperpučiamos ir vandeniui nepralaidžios medžiagos.

Blogomis oro sąlygomis ar kilus kitokiam poreikiui, čia būtų įrengiamas nukentėjusiųjų evakuacijos punktas, suteikiama skubi pagalba. Palapinėje yra du įėjimai, viduje sudarytos sąlygos ventiliuoti orą, pakabinti šviestuvus, lašelines ir kitus skubiai pagalbai reikalingus prietaisus.

Pasiruošimas visiems atvejams

Nelaimės vietoje dirbsiantys medikai savo žinioje turės GMP automobiliams įprastus pirmosios pagalbos rinkinius ir išskirtinai masinių nelaimių logistikos automobiliui sukomplektuotas specializuotas priemones.

Vienu metu galės būti panaudota net 30 kaklo įtvarų suaugusiems ir vaikams, 20 vadinamųjų spinalinių lentų, skirtų saugiam nukentėjusiųjų imobilizavimui ir dar tiek pat minkštųjų pacientų transportavimo neštuvų.

MCIU-CBRN komplektacijoje yra keli specializuoti „Kendrikso“ įtvarai, skirti apsaugoti asmenis, kuriems įtariama stuburo trauma. Su jais taip pat galima saugiai evakuoti ir transportuoti sužalotus žmones iš sudaužytų automobilių ir sunkiai prieinamų vietų, į kurias neįmanoma patekti su standartiniais neštuvais.

Numatoma, kad greta penkių įprastų medikų gelbėjimo krepšių čia bus paruošta ir dukart tiek specialiųjų rinkinių, skirtų darbui su biologinėmis, cheminėmis bei radioaktyviosiomis medžiagomis. Gelbėtojams taip pat parengti šalmai su prožektoriais bei visas komplektas nešiojamų radijo ryšio stotelių.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

10 būdų išvengti streso už vairo

Audi a8

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

PARTNERIO TURINYS

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Degalų taupymo patarimai

Lietuviškas vairuotojo pažymėjimas užsienyje: klausimai ir atsakymai

Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.