• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kelionės po Baltijos šalis ir elektromobilis: planuojantiems viskas suderinama

Naujausi elektra varomi automobiliai viena įkrova gali įveikti daugiau nei kelių šimtų kilometrų atstumą: tai leidžia be rūpesčių jais važinėti ne tik mieste, bet ir leistis į tolimesnes išvykas. Tik jei kelionės tikslas, pavyzdžiui, apkeliauti Baltijos šalis, norint mėgautis išvyka, patartina jai pasiruošti dar prieš išvažiuojant.

Jeigu elektromobiliu norima aplankyti Latvijos ir Estijos sostines, o kelionės pradžia – Vilniuje, tai į vieną pusę tektų įveikti kiek daugiau nei 600 kilometrų. Sutapimas, bet nuo Vilniaus iki Rygos ir nuo Rygos iki Talino labai panašus atstumas – maždaug 300 kilometrų.

Teoriškai daugelis naujų elektromobilių be didesnių problemų leistų tokią kelionę įveikti baterijas papildomai įkrovus vos vieną kartą. Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.3“, „Kia e-Niro“ ar „Peugeot e-2008“ viena įkrova leidžia sukarti nuo 300 iki 450 kilometrų. Bet daug kas priklauso nuo kelionės maršruto – ar bus važiuojama tiesiausiu keliu, ar pakeliui bus lankomi įvairūs objektai, keliaujama rajoniniais ir regioniniais keliais.

Tinkamas planuojančiam žmogui

Įvairius elektromobiliais įveikiamų atstumų rekordus užfiksavęs ir Baltijos šalis apkeliavęs žurnalistas Vitoldas Milius atkreipia dėmesį, kad ilgos kelionės prasideda nuo tinkamo elektromobilio pasirinkimo.

„Keliauti elektromobiliais, kurie įveikia iki 200 kilometrų, kalbant ne apie Lietuvą, o tolimesnius atstumus, yra vargas. Nors įkrovimo stotelių tinklas gana platus, stovinėjimas ir laiko gaišimas ilgesnėje kelionėje vargina. Aišku, galima rinktis mažesnį greitį nei įprastą važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Todėl kuo didesnis įveikiamas atstumas, tuo didesnė turėtų būti ir akumuliatoriaus talpa – bent 50 kWh. Tai – faktas“, – pastebi V. Milius.

Tačiau keliautojas atkreipia dėmesį, kad vien tik didelis įveikiamas atstumas ramybės negarantuoja. Bet kokiu atveju, prieš leidžiantis į ilgesnes keliones, viską reikia planuoti, maršrutą susidaryti dar prieš išvažiuojant, o kelyje naudotis specialiomis programėlėmis.

„Elektromobilis tinkamas planuojančiam žmogui. Tokia jo specifika. Šiuo metu yra programėlių, kurios ganėtinai tiksliai parodo, kur įrengta įkrovimo stotelė. Taip pat jos veikia ir kaip kelionės planavimo įrankis. Visa informacija pateikiama realiuoju laiku, nes juk gali būti, kad pakeliui yra įkrovimo stotelė, bet jei ji neveikia, tuomet tai gali būti kelionės pabaiga. Kartais būna, važiuoji, vakar viskas veikė, o šiandien jau ne, bet kito taško nėra“, – naudotis išmaniais sprendimais pataria V. Milius.

Kitų šalių specifika

Dalindamasis savo patirtimi, ne vieną rekordą elektromobiliais pasiekęs automobilių žinovas priduria, kad reikia atlikti ir kitus namų darbus, ypač vykstant į užsienio šalis. Jose galima susidurti su įkrovimo problemomis, susijusiomis su apmokėjimu ar įkrovimo stotelės aktyvavimu.

„Pavyzdžiui, nepatogumų gali sukelti pats įkrovimo stotelės veikimo principas, nes vienos jų nemokamos, kitos – mokamos, vienur reikia atsisiųsti programėlę, kad sumokėtum, kitur reikia nusipirkti priedėlį, kad aktyvuotum krovimą. Yra įvairių niuansų ir svarbu susižiūrėti, kokios būsimame maršrute įkrovimo stotelės.

Būdavo, kur nors atvažiuoji, įkrovimo stotelė yra, lemputės dega, bet stovi lietuje ar sningant, spaudai kažką, ieškai ir tam visam reikalui prireikia 15 minučių, kad pradėtum krautis. Todėl linkiu pasidaryti namų darbus kuo komfortiškesnėje aplinkoje, o ne stirksant vėjyje ar lietuje“, – pasakoja V. Milius.

Patyręs keliautojas prisipažįsta, kad įveikdamas ilgus atstumus visada stengiasi turėti rezervą, nes savęs spraudimas į kampą sukelia stresą, o tai kelionės metu nesuteikia jokio malonumo.

„Aš planuoju, kad reikės stoti, pavyzdžiui, už maždaug 200 kilometrų, tada žiūriu į priekį, kas yra už dar 200 kilometrų. Jei pakeliui išvystu veikiančią stotelę, dėl ramybės aš joje sustoju, nors elektromobilis galbūt dar rodo, kad galiu įveikti 60 kilometrų. Įkraunu ir esu ramus.

Nemėgstu stresuoti ir bijoti, kad kažkur pasibaigs elektra, o rizika didesnė, nei važiuoti su degančia degalų lempute benzininiame ar dyzeliniame automobilyje. Kai įkrauni ir vėl matai, kad gali nusigauti 300 ar 400 kilometrų, esi ramus ir patenkintas, jauti laisvę“, – tikina V. Milius.

Kelionė kaip pramoga

Vadovaujantis tokiu keliavimo principu, didelių problemų nekils su kone kiekvienu nauju elektromobiliu. Pavyzdžiui, „Kia e-Niro“ su 64 kWh talpos baterija viena įkrova gali nuvažiuoti iki 455 kilometrų, o pasilikus 80–90 kilometrų rezervą baterijos įkrovos lygis dar bus apie 20 proc. Tokia strategija greito įkrovimo stotelėje energijos atsargas iki 80 proc. leis papildyti tik per kiek daugiau nei pusvalandį ir nuvažiuoti dar daugiau nei 300 kilometrų.

Netrukus Lietuvoje pasirodysiantis naujasis „Kia EV6“ keliauti leis dar patogiau, nes su 77,4 kWh talpos baterija viena įkrova galės įveikti daugiau nei 500 kilometrų, todėl su šiuo elektromobiliu bus galima ne tik toliau nuvažiuoti, bet ir pasilikti didesnį rezervą.

Galiausiai žinovas sako, kad į tolimesnę kelionę elektromobiliu reikia žiūrėti tarsi į pramogą.

„Jei kalbame apie laisvalaikio praleidimą ir pasidairymą į gamtovaizdį, ypatingus objektus, elektromobilis turi panašumų su nameliu ant ratų, nes esi suplanavęs, kad važiuosi ne ypač greitai, kažką norėsi pamatyti, kažkur sustosi ir tokiu atveju pats važiavimas tampa pramoga. Tikriausiai su tokia nuostata reikėtų traukti į ilgą kelionę elektromobiliu“, – mano V. Milius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Kuo turi kvepėti automobilis?

Automobilio žibintai, ką reikia žinoti perkant?

PARTNERIO TURINYS

Stogo skersiniai

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Automobilinis šaldytuvas

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Profesionalus važiuoklės remontas

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Įsigyjant automobilį būtina pirkimo-pardavimo sutartis

“Ferrari” blokuoja naujojo Stratos gamybą

Automobilų dažų priežiūra

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

TESLA Roadster

Kada reikia keisti tepalus?

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.