• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Lietuvos metų automobilio 2021 rinkimai žymi elektromobilių eros pradžią

Kad elektromobiliams priklauso transporto pasaulio ateitis, buvo pranašaujama prieš gerą dešimtmetį, dar prieš gatvėse pasirodant „Nissan Leaf“ ir nuvilnijant dyzelgeito skandalui. Automobilių pramonės analitikai teigė, esą klausimas yra ne „ar taip bus?“, bet „kada tai bus?“. Įsibėgėjantys Lietuvos metų automobilio 2021 rinkimai liudija, kad elektromobilių era jau prasidėjo.

Tai daryti leidžia mažiausiai dvi prielaidos. Visų pirma elektromobilių kaina. Bent pustrečio šimto kilometrų įveikiantį naujutėlaitį „elektravalgį“ galima įsigyti už maždaug 23 tūkst. eurų (Kinijos rinkoje yra pasiūlymų už viso labo 5000 eurų). T. y. šiuo parametru vidaus degimo variklių neturinčios mašinos iš esmės susilygino su tradiciniais kompaktinės klasės analogais, daugeliu atvejų taip pat laikomais „antruoju“ šeimos automobiliu.

Antra – jei neseniai „elektromobilis“ buvo nedaug plėtinių turinti sąvoka, tai dabar skirtingo charakterio, techninių galimybių, prabangos lygio ir savitų konstrukcinių sprendimų įvairovė tokia, kaip daiktavardžio „sniegas“ sinonimų eskimų kalboje.

Tai akivaizdu vien tik ir dairantis tarp 10 šių metų rinkimuose besivaržančių elektromobilių, dėl kurių teko imtis revoliucijų tradicinėje rinkimų bandymų stovykloje. Mat čia „Elinta Charge“ įrengė net dvi įkrovos stoteles, o tradiciškai partnerių būryje buvusius degalų tiekėjus pakeitė saulės energijos gamintojas „Solitek“.

Tad žvelgiant į dešimt rinkimų elektromobilių ir norint sportinio egzemplioriaus – prašom atkreipti dėmesį į „Porsche Taycan“, sugebančio 100 km/val. greitį pasiekti per 4 sekundes po starto. Ieškote 5 žvaigždučių komforto – „Mercedes EQC“ privers jus abejoti, ar nusiskundimai dėl prastų kelių nėra laužti iš piršto. Elektrifikuotos įprastų hečbekų versijos pernelyg nuobodžios – sėskite prie „Honda e-Advance“ vairo ir jūsų veidą 100 proc. nutvieks šypsena. Nesate apsisprendęs koks krosoveris geriausiai tinka dabartiniam gyvenimo etapui – palyginkite „Peugeot e-2008“ su konvenciniu „Peugeot 2008“.

Važiuoti iki Palangos – beprasmiška

Lietuvos metų automobilio 2021 rinkimų komisiją konsultuojantis elektromobilių entuziastas irwww.100procentuelektrinis.lt tinklaraštininkas Dainius Jakas pastebi, kad vienas trijų neišvengiamai užduodamų klausimų susitikimuose prie elektromobilių įkrovimo stotelių – „ar galima nuvažiuoti iki Palangos?“ – jau senokai praradęs prasmę, nes iš bet kurio Lietuvos kampelio tokį maršrutą gali įveikti didesnioji dalis šiuo metu rinkoje siūlomų naujos kartos mašinų su elektros varikliais.

Iš rinkimuose dalyvaujančių modelių tokia užduotis kiek per sunki tik „Mini Electric“, su turimomis baterijomis galinčiam nuriedėti 234 km, „Mazda MX-30“ – 200 km ir „Honda e-Advance“ – 220 km. Kitais atvejais rezultatas priklauso nuo vairavimo stiliaus. Antai kolega, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ Vitoldas Milius neseniai su „Hyundai Kona Electric“ užfiksavo oficialų Lietuvos rekordą be papildomo baterijos įkrovimo įveikęs 875 km, nors oficialiai deklaruojama rida pagal WLTP metodiką – 484 km.

Su Lietuvos metų automobilio 2021 rinkimuose dalyvaujančiu „Volkswagen ID.3“, turinčiu 45 kWh bateriją – galima be sustojimo nuvažiuoti 330 km, su 58 kWh baterija 420 km, o pasirinkus 77 kWh baterijų komplektą – maždaug 550 km. Kiekvienas papildomas 100 km vokiško elektromobiliuko kainą kilsteli maždaug 10 tūkst. eurų ir prideda po 170-140 kilogramų svorio. Ar to tikrai reikia, jei įprasti kasdieniai maršrutai namai-darbas-namai labai retai kada viršija 50 kilometrų?

Tiesa, baterijos išpučiančios elektromobilių kainas, pastaraisiais metais sparčiai mažėja. Naujienų agentūros „Bloomberg“ analitikai, analizuojantys ir lyginantys elektrinio transporto ir vidaus degimo variklių transporto priemonių pirkimo ir gamybos sąnaudas, 2017 metais prognozavo, kad elektrinių automobilių kaina bus konkurencinga benzino ir dyzelio varikliais varomų automobilių kainai dar 2026 metais. Po metų analitikai jau sakė, kad tai bus 2024-ieji, o pernai dar kartą pakoregavo prognozę ir dabar tikimasi, kad tai įvyks 2022 metais. Pagrindinis argumentas – mažėjančios elektra įkraunamų baterijų išlaidos, įvertinus baterijų gamybos savikainą ir pelno maržą. Jei 2015-aisiais mažmeninė baterijos kaina vidutinio dydžio automobiliui sudarė daugiau nei 57 proc. visų automobilio išlaidų, tai dabar – apie 33 proc.

Atsirado nauja nominacija

Akivaizdu, kad revoliucinių permainų greitis šioje srityje išaugęs iki uragano kategorijos, todėl Lietuvos metų automobilio 2021 rinkimuose pirmą kartą atsirado nauja nominacija – „Geriausias elektromobilis“. Jos šeimininkais tapo Saulės jėgainių modulių gamintoja „Solitek“, priklausanti „BOD Group“.

Šios įmonių grupės komunikacijos vadovas Martynas Rusteika atkreipė dėmesį į faktą, kad jų solidi dalis privačių klientų, savo namuose įrengiančių nuosavas Saulės elektrines, tokias investicijas daro būtent planuodami įsigyti elektromobilį, o iš eksploatavimo kaštų lentelės išbraukti eilutę su įrašais apie išlaidas elektros energijai.

„Akivaizdus dar vienas elektromobilių ir Saulės energetikos bendras bruožas. Šiais dalykais besidomintys žmonės, kaip taisyklė yra itin žingeidūs, inovatyvūs ir racionalūs. Galima sakyti, kad iš esmės tai viena ir ta pati socialinė grupė. Kaip tik todėl mūsų nereikėjo ilgai įkalbinėti tapti Lietuvos metų automobilio 2021 rinkimų partneriais“, – atvirauja M. Rusteika.

Kas taps metų elektromobiliu, o taip pat – kuris modelis bus išrinktas Lietuvos metų automobiliu 2021, paaiškės lapkričio 27-ąją, kai bus paskelbtas rinkimų finalas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Kaip išsirinkti automobilio draudimą?

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Pustuštis kuro bakas kenkia

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

10 būdų išvengti streso už vairo

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

STRAIPSNIAI

Techninė pagalba– būdas kaip apsidrausti nuo nemalonių situacijų kelyje

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas

Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Transporto priemonių priežiūra (vežančių pavojingus krovinius)

Dviejų kanalų stiprintuvai

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.