• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Metė iššūkį „drago“ galiūnams: į lenktynių trasą – su 40 metų senumo „bulka“

Dažnesni automobilių traukos varžybų lankytojai Tomą Čižauską jau yra įsiminę. Vyras vienas nedaugelio, stojančių prie „drago“ starto linijos su automobiliu, kuriam, galima sakyti, jau metas būtų ir į muziejų – 40 metų senumo „Audi 80“. Ir kol kas, panašu, nustoti stebinti autosporto gerbėjų nežada.

Be to, T. Čižauskas ir jo vadovaujamos automobilių galios didinimo dirbtuvės UAB „Insane LT“ šiemet automobilių traukos varžybų gerbėjus nustebins ir viena ypatinga akcija.

Bendrovė prisijungė prie „Lietuvos drago čempionato“ organizatorių idėjos „Drageris per savaitę“ ir suteiks galimybę vienam laimingajam, įsigijusiam bilietą į bet kurį čempionato etapą per „Paysera“ sistemą, gauti šansą pačiam pasimokyti iš „drago“ žinovų visą savaitę bei sėsti į traukos varžyboms paruoštą BMW F31 ir startuoti drauge su profesionalais. BMW, kuriuo galės varžytis laimingą bilietą įsigijęs „drago“ čempionato žiūrovas, šiam iššūkiui yra paruoštas būtent „Insane LT“ dirbtuvėse.

Kad važiuotų – metai darbo

Nors T. Čižausko meilė automobiliams gimė dar vaikystėje, pradinės mokyklos suole, ir vyras turi ne vieną nuotrauką, kurioje yra įamžintas minantis savos gamybos transporto priemonę, žymiosios „Audi 80“ istorija prasidėjo prieš 12 metų. Tąkart jis su draugu Sauliumi nusprendė apsikeisti automobiliais: bičiulis Tomui perleido tuščią „Audi 80“ kėbulą, o šis draugui atidavė „Audi 200“, taip pat be variklio, mat šiam pastarojo modelio kėbulo reikėjo dėl dalių.

„Parsivežus „Audi 80“ į garažą reikėjo įdėti daug darbo. Teko pervirinti nemažai supuvusių kėbulo vietų, susirasti automobilį-donorą kėbulo dalims, susirinkti įvairias smulkesnes detales, interjero mazgus. Tad legaliai į kelius „Audi“ išriedėjo tik 2009 m. vasaros viduryje“, – prisiminė pašnekovas.

Tačiau vien tik važiavimas T. Čižausko nedomino. Tuo metu, pamena jis, buvo antro kurso Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kompiuterių inžinerijos specialybės studentas, tad žinių, kaip tinkamai programuoti automobilio valdymo bloką, trūko. Teko kreiptis į pažįstamus ir pasiprašyti pagalbos.

Po šio prisilietimo prie „bulkos“ variklio valdymo bloko, automobilio galia išaugo iki 400-420 AG. Ir T. Čižauskas nusprendė pamėginti šiuo modeliu startuoti automobilių traukos varžybose Gaižiūnų poligone.

„Pavyko laimėti pirmąją vietą D klasėje. Kevirtį mylios nuvažiavau per 12,05 sekundės“, – prisiminė pašnekovas.

Greičio paieškos metant kilogramus

Dar po metų, pasakojo T. Čižauskas, atėjo supratimas, kad be didesnių investicijų važiuoti greitai nepavyks. Tad buvo priimtas sprendimas automobilį gerokai palengvinti.

„Dieta“, kuri buvo skirta „bulkai“, buvo labai griežta: įprastus langus pakeitė plastmasiniai, 70 l talpos degalų bako vietoje buvo sumontuotas vos 7 litrų. 25 kg svorio akumuliatorių pakeitė lengvutė 6 kg svorio baterija. Kapoto ir bagažinės vietoje sumontuoti stiklo pluošto gaminiai, atsisakyta kiliminės dangos, durų apdailų, o vietoje 12 kg svėrusių ratlankių sumontuoti vos 5 kg svorio.

„Nereikėjo net duslintuvo, tad jis tiesiog baigiasi po mašinos dugnu. Priekiniai žibintai pakeisti į mažesnius ir lengvesnius – buvo panaudotas BMW E34 modelio lęšis. Tai lėmė, kad iš 1200 kg svorio liko apie 960-980 kg“, – pasakojo T. Čižauskas ir pasidžiaugė, kad šie sprendimai leido traukos varžybose rezultatą pagerinti labai reikšmingai – ketvirtį mylios nuvažiuoti per 10,97 sek.

Iš asmeninių patirčių gimė verslas

Pašnekovas neslepia, kad asmeninės patirtys dirbant su automobiliais ir juos greitinant leido suprasti, kuria linkme norisi keliauti kalbant apie karjerą. Vyras nusprendė baigęs mokslus likti Vilniuje ir čia imtis verslo, susijusio su automobiliais.

„Gilindamasis supratau, kad daugelis automobilių turi gamintojų paliktą saugų galios rezervą. Nusprendžiau įdėmiau pasidomėti šia sritimi, įsigyti reikiamos įrangos ir ją išsibandyti. Tad 2013-aisiais nusipirkau galios matavimo stendą, susiradau tinkamas patalpas verslui, po truputį ėmė atsirasti klientų ir 2014 m. gimė UAB „Insane LT“, – kalbėjo jis, pabrėžęs, kad įmonės pavadinimas galvoje skambėjo nuo pat 2009-ųjų.

Sėkmingai dirbant Vilniaus Fabijoniškių mikrorajone įsikūrusi T. Čižausko įmonė ne tik plėtėsi, bet ir leido jam tobulinti asmeninį „bulkos“ projektą. Automobilio variklio vidiniai mazgai buvo pakeisti patvaresniais, sumontuotas kitas variklio valdymo blokas, išmetimo kolektorius, patobulinta turbina ir 2016-aisiais pavyko pasiekti 600 AG zoną.

Dilema: į muziejų, ar į trasą?

T.Čižauskas pasakojo, kad bėgant metams turimos „Audi 80“ išvaizda tapo tiek prasta, kad, nori nenori, prireikė kapitalinio remonto. Sprendimas gimė praėjus dešimtmečiui po to, kai automobilis pateko į vyro rankas ir 2018-aisiais „Audi“ vėl grįžo iš dažytojų cecho į jo garažą visiškai tuščia, tačiau blizgančiu puikios būklės kėbulu.

„Dar po metų „Audi“ buvo surinkta ir šiek tiek patobulinta bei vėl išriedėjo į varžybas. Visgi ne viskas klostėsi sėkmingai. Pavyzdžiui, kadangi su „Audi“ traukos varžybose startuoti tenka antra pavara, ne pirmąja, lūžo pavarų dėžė. Išlindo ir daugiau problemų, tokių, kaip kad paaiškėjo, jog galios prieaugio neatlaiko alyvos siurbliai ir juos reikia tobulinti, norint važiuoti greičiau“, – pasakojo T. Čižauskas.

Antra vertus, neslėpė pašnekovas, jis suvokia ir tai, kad bene vienintelis varžosi automobilių traukos varžybose su 40 metų amžiaus modeliu, turinčiu mechaninę pavarų dėžę.

„Supranti, kad galbūt gana tokį automobilį kankinti ir geriau saugoti jį, kol sulauks, pavyzdžiui, garbaus 50-ies metų jubiliejaus. Ypač, kai dabartiniai automobiliai, esantys aplink, yra kur kas tobulesni ir greitesni“, – neslėpė jis ir išdavė, jog svarsto apie „drago“ varžyboms tinkamo modelio įsigijimą ir paruošimą, kas leistų ne tik lenktyniauti, bet ir sukauptas žinias panaudoti įmonės klientų automobilių tobulinimui.

Kviečia į pirmą etapą 

Visi automobilių traukos varžybų gerbėjai gegužės pabaigoje, 21 d., kviečiami į Kazlų Rūdą. Čia, Lietuvos kariuomenės naudojamo aerodromo pakilimo take organizuojamas pirmasis „Lietuvos Drag čempionato“ etapas.

Čempionato organizatoriai žada, jog pirmajame etape laukia gausybė staigmenų ne tik sportininkams, bet ir žiūrovams. Viena jų – galimybė pačiam tapti traukos varžybų dalyvių ir sezono pabaigoje startuoti varžybų trasoje.

Vienas laimingasis, įsigijęs bilietą per „Paysera“ sistemą į kažkurį iš laukiančių „Lietuvos drago čempionato“ etapų, gaus ne tik progą startuoti, bet ir savaitę laiko truksiančius mokymus su automobilių traukos sporto profesionalais, homologuotą varžyboms skirtą aprangą bei sės į specialiai šioms varžyboms „Insane LT“ variklio galios didinimo specialistų paruoštą BMW.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Ekspertai pasidalino praktiniais patarimais, ką svarbu žinoti patekus į eismo įvykį: neskubėkite dėti parašo deklaracijoje

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

PARTNERIO TURINYS

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Automobilinis šaldytuvas

Amortizatorių keitimas Vilniuje

STRAIPSNIAI

„Audi TT RS plus“ – naujas adrenalino užtaisas

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Stabdžių diskų tekinimas

Akumuliatorių darbas

Ateities padangos – spalvingesnės

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.