• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Naudotų automobilių rinkos prognozės 2022-iesiems: kainų smukimo tikėtis nereikėtų, bet galima sulaukti ir išimčių

Naudoti automobiliai Lietuvoje vis dar sudaro didžiausią šalies rinkos dalį, todėl vairuotojams svarbu, kaip šis segmentas atrodys 2022-aisiais. Rinkos ekspertai perspėja, kad tie, kas tikisi kainų mažėjimo, veikiausiai nusivils. Tačiau pamažu kinta pirkėjų požiūris į patį automobilį bei pirkimo procesą, pardavėjai taip pat suteikia daugiau garantijų, tad šios tendencijos artėjančiais metais keistis neturėtų.

Statistika akivaizdžiai rodo, jog Lietuvoje paklausiausios naudotos transporto priemonės. Remiantis VĮ „Regitra“ duomenimis, 2019-aisiais Lietuvoje pirmą kartą buvo įregistruota daugiau nei 190 tūkst. naudotų M1 kategorijos automobilių, 2020-aisiais – apie 140 tūkst., o praėjusiais metais – 129 tūkst. Tuo metu naujų lengvųjų M1 klasės automobilių per pastaruosius trejus metus buvo įregistruota mažiau nei 120 tūkst. Tad ko galima tikėtis naudotų automobilių rinkoje šiemet?

Kainos, deja, tikriausiai nesusitrauks

Naudotų automobilių pirkėjams ypač svarbi kaina. 2021-aisiais buvo galima matyti ne pačias palankiausias tendencijas, nes naudotų automobilių kainos ne tik nemažėjo, bet net ir išsipūtė. Kaip pastebi „Inchcape Certified“ naudotų automobilių verslo vadovė Augustina Černiauskaitė, ryškaus kainų kritimo nevertėtų tikėtis ir 2022 m. „Ekonomistai prognozuoja, esą kainų bumas baigsis tik 2023-ųjų pabaigoje, bet dėl didžiulės infliacijos jos negrįš į pirmines vėžes. Svarbi ir transporto priemonių pasiūlos pusiausvyra – ji gali būti pasiekta šių metų spalį. Tai reikštų, jog galbūt smarkiau atpigs tie modeliai, kurių gamintojai į rinką galės pateikti naujų automobilių.

Jau dabar gamintojams rūpesčių kelia lustų trūkumo problemos, todėl aukštesnės klasės automobiliai, turintys geresnę komplektaciją, riebesnes kainas išlaikys ir toliau“, – teigia  A. Černiauskaitė. Automobilių skelbimų portalo „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras taip pat prognozuoja, kad bent jau artimiausiu metu naudotų automobilių kainos nemažės. „Anksčiau per metus automobilių kainos susitraukdavo apie 10 proc., tačiau praėjusiais metais kai kurių modelių kainos netgi šoktelėjo. Panašios tendencijos gali išsilaikyti ir 2022-aisiais“, – sako rinkos žinovas.

Ar didės mažiau taršių modelių rinka?

Viena ryškiausių pastarojo meto tendencijų – nuolat besiplečianti Lietuvos elektromobilių rinka. 2019 m. buvo užregistruota mažiau nei 400 naudotų elektromobilių, o 2020 m. – jau 730, o per 2021-uosius skaičius padidėjo iki beveik 1 200. Didesnį susidomėjimą tokiais modeliais pastebi ir A. Černiauskaitė.

„Pirkėjai iš tikrųjų nuolat domisi elektra varomais automobiliais. Tam turi įtakos tiek valdžios kalbos apie taršių automobilių apmokestinimą, tiek ir didėjantis pačių vairuotojų sąmoningumas. Deja, infrastruktūros trūkumas vis dar kelia nepatogumų tiems, kurie gyvena ne nuosavuose namuose ar kotedžuose. Šios rinkos dalies augimas turėtų būti pastebimas ir 2022-aisiais, ypač jei atsinaujins naujų elektromobilių tiekimas“, – sako naudotų automobilių verslo vadovė. Ar šis rinkos segmentas didės ir apskritai ar lietuviai dažniau rinksis aplinką menkiau teršiančius modelius, lems konkretūs šalies valdžios sprendimai. „Naudotų automobilių rinkos dinamika labai priklausys nuo valdžios priimtų sprendimų: tiek skatinimo priemonių, tiek mokesčių. Ženklūs mokesčiai gali pastūmėti vairuotojus rinktis neapmokestinamus modelius. Bet kol kas konkrečių sprendimų dar nėra. Jei jie bus, tai ryškesnių pasikeitimų galima tikėtis šių metų antroje pusėje, o kol kas daugiau dėmesio vis dar sulaukia automobiliai su galingesniais didesnio darbinio tūrio varikliais, ir tai susiję ne su tarša, o su važiavimo malonumu ir komfortu“, – akcentuoja A. Mizeras.

Pirkėjai atsargesni, pardavėjai dosnesni

2021-aisiais naudotų automobilių rinkos ekspertai pastebėjo, jog pirkėjai nori gauti daugiau aiškios informacijos apie tai, ką perka, o pardavėjai vis dažniau suteikia įvairias garantijas. Tokie pirkėjų poreikiai ir pardavėjų pasiūlymai 2022-aisiais išliks aktualūs ir populiarūs. „Įsigydami automobilį, vairuotojai nori kokių nors garantijų. Pardavėjai vis dažniau jas suteikia, ypač apynaujiems, ne senesniems nei dešimties metų automobiliams. Kalbant apie šią amžiaus kategoriją, vis didesniu privalomu laikoma tai, kad automobilis buvo pirktas ir eksploatuotas Lietuvoje. Tai suteikia galimybę lengviau surasti jo istoriją, įrašus apie remontą ir techninę  priežiūrą“, – pastebi A. Mizeras. Tokius pirkėjų poreikius akcentuoja ir A. Černiauskaitė. Ji priduria, kad, patikrinus transporto priemonės istoriją, kai kada vairuotojai sulaukia nemalonių staigmenų. „Regime augantį pirkėjų skaičių, kuriems svarbi jų perkamo automobilio istorija bei garantijos. Dėl šios priežasties mes siūlome ne tik techninės priežiūros patikrą, automobilio istorijos ataskaitas, bet ir galimybę įsigyti papildomų garantijų, padedančių padengti nenumatyto remonto išlaidas eksploatavimo metu.

Kadangi siūlome galimybę atpirkti klientų transporto priemones, susiduriame ir su ne pačiomis maloniausiomis situacijomis. Kartais paaiškėja, kad automobilis buvo įsigytas iš nesąžiningų pardavėjų – jo istorijoje yra žymių apie eismo įvykius. Arba išaiškėja, kad buvo atsukta rida, o savininkai apie tai nieko nežino“, – automobilių istorijos patikros svarbą pažymi A. Černiauskaitė.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Automobilio priežiūra

Pustuštis kuro bakas kenkia

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Ratų suvedimas

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

PARTNERIO TURINYS

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Starterio gedimo požymiai

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Dažniausios sunkvežimių gedimų kelyje priežastys

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Kokios automobilių dalys gaminamos Lietuvoje?

„Opel Ampera” skirtas ECOBEST apdovanojimas

Lengvas ir greitas: Renault pristato Clio Renaultsport 200 Turbo

Suportų restauravimas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.