Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad nuo 2017 m. liepos 1 d. įsigalioja Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nauja redakcija.
Šio įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad vykdant pirkimo sutartis, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, kreditiniai ir debetiniai dokumentai bei avansinės sąskaitos turi būti teikiami naudojantis informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis, išskyrus šiuos du atvejus:
1. mobilizacijos, karo ir nepaprastosios padėties atveju yra Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos ar informacinės sistemos „E. sąskaita“ pažeidimų, dėl kurių negalimas perkančiojo subjekto ir tiekėjo bendravimas ir keitimasis informacija naudojantis šiomis sistemomis;
2. kai pirkimo sutartys sudaromos žodžiu.
Naujasis Viešųjų pirkimų įstatymas reglamentuoja, kad iki 2017 m. birželio 30 d. sudarytų pirkimo sutarčių vykdymas turi būti tęsiamas taikant informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemones.
Valstybės įmonė Registrų centras skelbia, kad pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros, kreditinio ir debetinio dokumento bei avansinės sąskaitos pateikimo įkainis yra 0,58 Eur.
Viešųjų pirkimų tarnybos duomenimis, perkančioji organizacija tiekėjus apie naudojimąsi „E. sąskaita“ informuoja raštu, elektroniniu paštu ar telefonu. Tam nereikia atlikti sutarčių keitimų ar pasirašyti papildomų susitarimų. Jeigu tiekėjas nepateikia E. sąskaitos, perkančioji organizacija turi teisę neatlikti mokėjimo.