• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pandemija palietė ir naudotų automobilių rinką: apynaujis modelis su nedidele rida – aukso vertė

Naudoto automobilio pirkimas visuomet buvo patrauklus dėl galimybės išsirinkti norimą modelį už patrauklią kainą. Kalbant apie sparčiai populiarėjančius penkerių–septynerių metų senumo automobilius, tai buvo tiesa prieš užgriūvant koronaviruso pandemijai. Toks pasirinkimas skamba viliojančiai ir dabar, tačiau rasti tvarkingą aukštesnės komplektacijos modelį Lietuvoje tampa nelengva misija, o kainos vis pučiasi.

Naujų automobilių gamintojai ir pardavėjai pasikeitimus rinkoje pajuto dar anksčiau. Per pirmąją pandemijos bangą pardavimo apimtys daugelyje regionų rekordiškai smuko. Įvedus karantiną Europoje naujų automobilių pardavimas sumažėjo 80 proc.

Netgi dideliu apetitu iki tol pasižymėjusi Kinijos rinka susitraukė 70 proc. Buvo stabdomos surinkimo linijos ir atleidžiami darbuotojai, o transporto industrijos perspektyvos atrodė niūriai.

Visame pasaulyje laisvėjant karantino suvaržymams ir gamintojams prisitaikant prie darbo naujomis sąlygomis, 2020 m. antroje pusėje automobilių pramonė grįžo į įprastą ritmą, tačiau pasiūla iki šiol negali pasivyti augančios paklausos.

Įtakos tam turėjo ir mikroprocesorių, be kurių neįsivaizduojami nauji automobiliai, tiekimo krizė. Kadangi į gatves visame pasaulyje tam tikrą laikotarpį pateko labai nedaug naujų modelių, dabar ta pati problema tarsi cunamio banga pasivijo naudotų automobilių rinką.

Kai neužtenka naujų, trūksta ir naudotų

„Inchcape Lietuva“ naudotų automobilių verslo vystymo Lietuvoje vadovė Augustina Černiauskaitė patvirtina, kad įmonė koronaviruso pandemijos poveikį pajuto ypač stipriai. Prieš dvejus metus „Inchcape Certified“ sandėliuose visuomet rikiuodavosi apie 200 parduoti paruoštų automobilių ir, prireikus, nesudėtinga buvo papildomai įsigyti dar 40 ar 50. Deja, tokios prabangos seniai nebeliko, o prekybininkams tampa vis sudėtingiau užtikrinti naudotų automobilių pasiūlą.

„Naudoti automobiliai vis tiek turi būti techniškai tvarkingi tam, kad juos parduodamas galėtum suteikti garantiją. Netinka automobiliai, dėl kurių priežiūros ar remonto istorijos kyla kokių nors abejonių“, – konstatuoja pašnekovė.

Anot A. Černiauskaitės, siekiant užsitarnauti klientų pasitikėjimą, jiems stengiamasi suteikti kuo daugiau informacijos apie siūlomą transporto priemonę. Automobiliai nuodugniai tikrinami servise, o ieškant informacijos pagal kėbulo numerį taip pat pasitelkiamos ir partnerių paslaugos. Vienas iš jų yra tarptautinė bendrovė „AutoDNA“, kurios veiklos geografija apima visą Europą.

Visgi nedaužtų naudotų transporto priemonių, turinčių išsamią techninės priežiūros istoriją, trūksta. Pasak pašnekovės, to priežastis – užsidaręs gaminių judėjimo ciklas. Į rinką nepatenka tiek naujų automobilių, kiek jų reikia vartotojams, arba jie negali gauti norimos komplektacijos modelių, todėl ilgesnį laiką vairuoja tuos, kuriuos iki šiol turėjo.

„Užsidarė netgi JAV: iš čia pas mus nebeatkeliauja tiek transporto priemonių, kiek anksčiau. Natūralu, kad apynaujų automobilių, kurie įprastai parduodami pasibaigus lizingo sutartims, paklausa smarkiai išaugusi. Tai pastebima ne tik pas mus, bet ir visoje Europoje, o svarbiausia, kad padidėjus paklausai žymiai pašoko ir kainos“, – pastebi įmonės atstovė.

Su papildoma garantija – jokių netikėtų išlaidų

A.Černiauskaitė pasakoja, kad dėl ribotos pasiūlos pasitaiko netgi tokių kuriozinių atvejų, kai 2017 m. pagamintas automobilis dabar kainuoja tiek pat, kiek kainavo pirmajam pirkėjui. Pašnekovės teigimu, mažiau vartotojų dabar renkasi iš anksto sukomplektuotas naujas transporto priemones, nes dažnai jų įranga – labai kukli.

„Iki penkerių metų senumo automobiliai buvo komplektuojami geriau, todėl jei dabar pavyksta rasti tokį parduoti, o ypač – geros techninės būklės ir su nedidele rida – tai aukso vertės radinys. Prasidėjo tikra gerų naudotų automobilių medžioklė“, – kalba naudotų automobilių verslo vystymo vadovė.

Sumenko ir naudotų automobilių, kurie patekdavo į rinką po eksploatacijos įmonėse, srautas. Dažnesni atvejai, kai įmonės metams ar dvejiems papildomai pratęsia lizingo sutartis.

A.Černiauskaitė atkreipia dėmesį, kad perkant naudotą automobilį iš oficialaus pardavėjo ne tik galioja civilinėje teisėje numatyta 6 mėnesių arba 20 tūkst. kilometrų garantija, bet ir suteikiama galimybė už tam tikrą mokestį įsigyti papildomą garantiją.

„Pasirinkimo galimybės didžiulės – galima drausti tiek atskirus mazgus, tiek ir visą automobilį. Tai labai apsimoka, nes garantuojama kokybiška techninė priežiūra servise, o paslaugas galima rinktis norimam laikotarpiui. Pavyzdžiui, pasibaigus gamintojo teikiamai garantijai tokia papildoma paslauga leidžia sumažinti papildomų išlaidų riziką“, – dėsto pašnekovė.

Skiriasi ne tik ketinimai, bet ir galimybės pasirūpinti klientu

Variklio keitimas pasibaigus naujo automobilio garantijai gali palengvinti kišenę nuo 10 iki 20 tūkst. eurų, o nuo tokių išlaidų, nepasirinkus papildomos paslaugos, klientų neapsaugo joks gamintojas. Net ir neskaičiuojant rimtų gedimų, eksploatuojant nenaują automobilį visas metinis papildomos garantijos mokestis gali atsipirkti vos per keletą apsilankymų servise.

A.Černiauskaitė priduria, kad klientų aptarnavimo kokybę pagrįstai gali užtikrinti tik su visais bankais ir draudimo kompanijomis bendradarbiaujančios didesnės bendrovės.

„Svarbiausias klausimas: ką reikės daryti, jei įsigijus automobilį su juo kažkas nutiks? Ko tokiu atveju gali tikėtis iš, tarkime, turgaus prekeivio? Sugedus transporto priemonei, tam tikrais atvejais aš galiu kreiptis netgi tiesiai į gamintoją ir gauti vadinamąją „geros valios“ garantiją arba, jei tai tikrai atsitiko kažko nepastebėjus vienam iš mūsų specialistų, klaidą pripažinti ir atlyginti nuostolius“, – pažymi pašnekovė.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Bendri patarimai žiemos metu

Patarimai keliaujantiems: kad kelionės būtų sėkmingos

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Kaip parduoti savo automobilį

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

PARTNERIO TURINYS

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

STRAIPSNIAI

Kuo “pagirdyti” aušinimo sistemą?

Turbina. Kas tai? Kaip tinkamai ją prižiūrėti?

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Nuo sukčių kasmet nukenčia šimtai automobilių pirkėjų. Kaip to išvengti?

Kėbulo geometrijos atstatymas

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.