• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Papildytoji realybė – nauja automobilių tobulėjimo kryptis

Automobiliai auga – sulig kiekviena nauja karta didėja jų matmenys, ratlankių dydis, variklio
galia ir daugybė kitų detalių. Neauga (netgi priešingai, nuolat mažėja) tik degalų sąnaudos bei
išmetamųjų dujų emisija. O tarp sparčiausiai pastaruoju metu didėjančių objektų pirmąją
vietą, be jokios abejonės, užimtų interjero ekranai, nes auga automobilių funkcionalumas ir
poreikis atvaizduoti maksimaliai kokybišką vaizdą.

Šiandien automobiliai komplektuojami su 8, 10 ar net 12 colių įstrižainės ekranais. Jie didėja
ne tik dėl didesnių ir todėl lengviau surandamų mygtukų. Nieko nestebina automobilyje
sumontuotos 2 ar 4 aplinkinio vaizdo kameros, suformuojančios 360 laipsnių vaizdą ir
transliuojančios jį į centrinį ekraną. Tačiau jos naudojamos ne tik parkavimui palengvinti.
Papildytoji realybė naviguojant „Daimler“ koncernas priekinę „Mercedes-Benz“ kamerą integravo į navigacinę sistemą.

Naujausiuose jo A, CLA klasių ir kituose modeliuose montuojama sistema priekinės kameros
vaizdą sujungia su navigacijos nurodymais – taip važiavimo kryptį, posūkius, namų numerius
ir kitą svarbiausią informaciją vairuotojas mato gatvėje realiu laiku.

Tai – sudėtingas procesas, nes galingas automobilio kompiuterio procesorius turi maksimaliai
greitai apdoroti kameros nufilmuotą vaizdą ir į jį įterpti navigacinės sistemos nurodymus.
Tikslumas itin svarbus miestuose, kur posūkiai gali būti kas pusšimtį metrų, tad sistema turi
akimirksniu suvokti, kuris kelias yra reikalingas. Procesas nėra paprastas ir daugiau nei 4
išvažiavimus turinčiose žiedinėse sankryžose ar senamiesčio gatvėse, kuriose namų numeriai
kinta kas keliolika metrų. Tam reikia ne tik išmanaus dirbtinio intelekto, bet ir nuolat
atnaujinamos programinės navigacinės sistemos įrangos.

Automobiliuose montuojamos navigacinės sistemos net ir be papildytos realybės
funkcionalumo yra kokybiškos, daugelis jų sukurta bendradarbiaujant su šios srities lyderiais
„Garmin“ ar „TomTom“. Tačiau prieš kelerius metus išpopuliarėjęs „Android Auto“ bei
„Apple CarPlay“ jungiamumas gerokai padidino patogumą naviguojant – tokių programų
kaip „Google Maps“ funkcionalumą automobilių gamintojams pakartoti buvo sunku.

Modernumas padalijo į dvi stovyklas

Papildytoji realybė yra akivaizdus ženklas, kaip toli automobilių gamintojai pažengė
tobulindami multimedijos sistemas. Tai – didelis žingsnis į priekį šioje srityje. Pradininkas
yra „Daimler“ koncernas, tačiau artimiausiais metais panašaus funkcionalumo turėtų įgyti ir
kitų gamintojų automobiliai.

Taip yra daugelio technologijų atveju – inovatyviausi gamintojai jas ištobulina, pristato
serijinės gamybos automobiliuose, o vėliau jas perima kiti. Tačiau dėl vieno aspekto
gamintojai nesutaria ir tobulina skirtingą tų pačių multimedijos sistemų valdymą.

Pačios sistemos tampa vis kompleksiškesnės ir funkcionalesnės, tad automobilių gamintojai
susiduria su dilema, ką naudoti: lietimui jautrų ekraną, rankinį valdiklį ar kitą priemonę?
Koks principas patogesnis? Automobilių ekspertai, vairuotojai ir patys gamintojai pasidaliję į
dvi stovyklas. Vieni tobulina lietimui jautrius ekranus ir jų technologijas, kiti daugiau
dėmesio skiria valdikliams – ratukams ar svirtelėms, kuriais galima pasiekti tą patį rezultatą
kaip ir maigant ekraną.

Derina kelis variantus

Kai kuriuose automobiliuose derinami keli multimedijos valdymo būdai. Pavyzdžiui,
„Mercedes-Benz“ modeliuose bene visus nustatymus ir funkcijas valdyti galima lietimui
jautriu ekranu. Automobilio viduryje taip pat įrengiamas nedidelis lietimui jautrus paviršius,
kaip nešiojamuosiuose kompiuteriuose, o kai kuriuose – ir papildomas sukamas valdiklis.
Niekas neprieštarauja teiginiui, jog akis nukreipti nuo kelio ir funkcijų ieškoti ekrane
vairuojant neturi nieko bendra su eismo saugumu: juk paspausti konkretų mygtuką lietimui
jautriame ekrane į jį nežiūrint yra sudėtinga. Dėl šios priežasties automobilių gamintojai
siekia, kad kuo daugiau funkcijų būtų galima valdyti ant vairo įrengtais mygtukais, o
pagrindinę informaciją matyti ant priekinio stiklo projektuojamame ekrane arba prietaisų
skydelyje greta spidometro. Čia vietos atsiranda ir navigacinės sistemos nurodymams.
Pastaruoju metu vis sparčiau tobulinama trečioji kryptis – valdymas balsu ar judesiais.
Pavyzdžiui, kai kuriuose automobiliuose pamojus ranka prie veidrodėlio įsijungia interjero
apšvietimas, dešine ranka vaizduojant sukimą galima padidinti ar sumažinti garsą. Balso
komandomis daugelyje automobilių šiandien jau galima pasakyti, kur norima nuvykti, surasti
netoliese esantį gerą restoraną, o kai kuriuose – ir keisti oro temperatūrą salone ar sužinoti
naujausią orų informaciją.

Ateitį prognozuoti nėra paprasta, tačiau įvairūs automobilių technologijų specialistai spėja,
jog patobulėjus dirbtinio intelekto galimybėms, būtent balso komandos taps pagrindiniu būdu
įvairioms funkcijoms aktyvuoti. Tai bene geriausiai šiuo metu ištobulintas ir vis tobulinamas
kompromisas tarp patogumo ir funkcionalumo.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Bmw vertė
Skaityti

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje
Skaityti

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija
Skaityti

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

RS service
Skaityti

Medicinos bankas finansuoja automobilių priežiūros infrastruktūrą: 1,1 mln. eurų paskolino „RS service“

Būk saugus akcija
Skaityti

Startuoja saugaus eismo akcija „Būk saugus, atsargus ir sveikas“

Kasko draudimas
Skaityti

Tyrimas: kasko pernai draudėsi kas trečias lietuvis, išmokų prireikė kas dešimtam

kelių būklė
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija: opiausios kelininkų problemos šiandien – besikeičiantys prioritetai, lėšų trūkumas ir riboti rangovų pajėgumai

Automobilių spalvos
Skaityti

Tyrimas: kokios spalvos automobiliai Lietuvoje parduodami greičiausiai?

A1 kelias
Skaityti

Kelyje A1 ties Survilų kaimu viaduko prieigose atsirado pažaidos – vairuotojai gali teikti prašymą žalos atlyginimui

Lietuvos kelių direkcija
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos pokyčių valdymo vadove tapo Renata Saulytė

KET pakeitimai
Skaityti

Gegužės 1 d. įsigalios keletas Kelių eismo taisyklių patobulinimų

Policija motociklai
Skaityti

Klaipėdos apskrities keliuose patruliuoti pradeda kelių policijos motociklai

važiuoklės patikra
Skaityti

Ekspertų patarimai: kodėl pavasarį tikrinti automobilio važiuoklę – gyvybiškai svarbu

Paspirtukai
Skaityti

Į gatves grįžę paspirtukininkai toliau žalojasi: susiduria kaktomuša, kenčia pėstieji

Skuodis
Skaityti

Susisiekimo ministras Marius Skuodis išvyksta į Pietų Korėją: tarsis dėl glaudesnių transporto ryšių

NAUJIENOS

Elektromobiliai

Palygino elektromobilius ir automobilius su vidaus degimo varikliais: kurie turi daugiau privalumų?

Dviračiai

Savarankiškas vaikų važiavimas dviračiu: ką akcentuoti prieš išleidžiant juos į kelią

Savavaldžiai automobiliai

Autobusai be vairuotojų ir dirbtinis eismo intelektas: ar bus vystomos naujos technologijos?

Vilkikai registracija

TTLA: dėl Mobilumo paketo Lietuvos verslas naujus vilkikus registruoja užsienyje

Eismo įvykiai

Ginčytini eismo įvykiai: kaip neprisiimti svetimos kaltės

Mercedes Benz CLA 250

Naujasis „Mercedes-Benz CLA“ – tvirtas charakteris kompaktiškų automobilių klasėje

PATARIMAI

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Automobilio priežiūra pavasarį

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

Ką daryti, kad automobilis žiemą „nepasigautų gripo“?

Europiečiai „Lexus“ įvertino kaip patikimiausią automobilių prekės ženklą

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

Automobilio likutinė vertė: numatyti sudėtinga, bet naudinga

PARTNERIO TURINYS

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

STRAIPSNIAI

Paskirstymo diržo keitimas

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Nuleista uždanga nuo paties brangiausio ir pasiučiausio automobilio pasaulyje: „Lamborghini Veneno“

Naudotos dalys patvaresnės už naujas kiniškas

Apie GPS

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
  • Padangų keitimo laikas
    Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.