• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Patogiais biurais ant ratų tapusiuose komerciniuose modeliuose vairuotojai gauna viską, ko nori

Lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai šiais laikais retai būna atsakingi tik už tai, kad prekės, žaliavos ar statybinės medžiagos iš taško A būtų nugabentos į tašką B. Šie žmonės tuo pat metu dirba įvairių sričių vadybininkais, transporto ekspeditoriais, statybininkais, kraštovaizdžio dizaineriais ar netgi amatininkais. Automobilis jiems nėra vien transporto priemonė – tai mobili darbo vieta, kurioje tenka praleisti itin daug laiko.

Priklausomai nuo darbo pobūdžio, įvairių sričių specialistų reikalavimai komerciniams modeliams skiriasi, tačiau nemaža dalis jų taip pat sutampa. Visiems svarbus yra lengvas įlipimas ir išlipimas, patogios sėdynės, efektyviai veikiantis oro kondicionierius ir taip išdėstytos dėtuvės, kad daugumą daiktų būtų galima pasiekti vos ištiesus ranką.

Orientuojantis į skirtingus verslininkų poreikius ir finansines galimybes, komercinių modelių komplektavimo galimybės yra itin didelės. Pavyzdžiui, „Ford“ žengė svarbų žingsnį į priekį užtikrinant įprastiems lengviesiems automobiliams būdingą komfortą ir netgi krovininiuose furgonuose siūlo dviejų zonų klimato kontrolę. Tuo pat metu paliekama galimybė, priklausomai nuo įrangos lygio, pasirinkti ir rankiniu būdu valdomą kondicionierių.

Komercinis automobilis gali ne tik atstoti darbo vietą, bet ir visiškai ją pakeisti, o tam net nebūtinas labai didelis kėbulas. Pavyzdžiui, Vilniuje klientus aptarnaujanti „Can‘t Stop“ įmonės mobilioji taisykla buvo įrengta kompaktiškame „Ford Transit Connect“ modelyje. Įvertinus automobilio patikimumą ir ilgos bazės suteikiamą važiavimo komfortą, jis buvo paverstas moderniomis dirbtuvėmis.

Vairavimo pagalbos mažina nuovargį 

„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „AD Rem Transport“ direktorius Antanas Šimelis pažymi, kad sprendimą, kokius naujus lengvuosius komercinius automobilius pirkti, versle vis dar lemia ne darbuotojų reikalavimai, o vieno nuvažiuoto kilometro kaina. Visgi lyginant modelius, kurių įsigijimo ir eksploatacijos išlaidos panašios, patogi vairuotojo vieta laikoma privalumu.

„Darbo jėgos trūkumą dabar jaučia visi, o patogus automobilis galėtų būti vienas iš privalumų ieškant naujų vairuotojų. Komfortiškos sėdynės ir kondicionieriai dabar montuojami daugelyje naujų modelių, o taip pat vis svarbesnė tampa saugumo įranga ir pagalbinės sistemos“, – kalba verslininkas.

Su įdiegtomis eismo juostos ir pastovaus greičio palaikymo sistemomis bei automatiškai veikiančiu avariniu stabdymu vairuotojui nereikės būt nuolatos įsitempus, todėl jis ne taip pavargs. Europoje perkamiausiuose „Ford“ komerciniuose automobiliuose diegiamos ne tik minėtos sistemos, bet ir galinio vaizdo kamera, nematomų zonų stebėjimas bei priekabos stabilumo kontrolė.

Papildomai siūloma netgi laisvas stovėjimo vietas fiksuojanti ir automobilį į jas įvairuojanti įranga arba važiuojant atbuline eiga artėjančias transporto priemones fiksuojantys davikliai.

Daugumą sistemų komerciniai modeliai perėmė iš lengvųjų automobilių, tačiau užtikrinant saugumą diegiamos ir savitos technologijos. Pavyzdžiui, kai kurių gamintojų krovininiuose furgonuose elektroninė stabilumo kontrolė gali kompensuoti stipraus šoninio vėjo ir vežamo krovinio svorio įtaką automobilio valdymui.

Svarbios ir technologijos, ir ergonomikos sprendimai

A.Šimelis priduria, kad technologijų ir komforto įrangos poreikį komercinio automobilio kabinoje daugiausiai lemia darbo pobūdis. Jei vairuotojas atsakingas ne tik už krovinio pristatymą, bet turi ir kitų pareigybių, reikalingos patogios vietos, kuriose galima būtų pasidėti svarbiausias darbo priemones – išmanųjį telefoną, brūkšninių kodų skaitytuvą, planšetę arba nešiojamą kompiuterį.

Vis svarbesnės tampa lengvą išmaniųjų įrenginių įkrovimą garantuojančios USB jungtys, kurių turėtų būti daugiau nei viena.

„Svarbu, kad patogu būtų ne tik pasidėti telefoną, bet ir greitai prijungti ar atjungti įkroviklį. Išlipdamas iš automobilio vairuotojas negali palikti telefono viduje, todėl geriau, jei nereikia kiekvieną kartą lenktis ir kažkur toli ieškoti. Populiari pozicija transporto sektoriuje yra vairuotojas ekspeditorius. Tuomet reikalinga patogi vieta kompiuteriui, galbūt koks atlenkiamas staliukas“, – komentuoja pašnekovas.

Itin svarbi taip pat išlieka ir paprastesnė įranga, pavyzdžiui, dokumentams skirti segtuvai arba specialūs stalčiukai. Užtikrinant patogumą kabinose taip pat turėtų būti kuo daugiau dėtuvių ir nišų daiktams.

Itin vertinami komerciniai modeliai, kuriuose efektyviai išnaudojant salono erdvę numatytos tiek plačios kišenės A4 formato dokumentams, tiek nedidelės ertmės smulkiems daiktams, lengvai pasiekiamos daiktadėžės, specialios nišos ar puodelių laikikliai.

Anot A. Šimelio, komercinio automobilio komplektacijos pasirinkimui įtakos turi ir veiklos geografija. Tolimesniais maršrutais į užmiestį važinėjančiam vairuotojui būtina komfortiška, prie svorio prisitaikanti sėdynė su gera papildoma amortizacija, o jei automobilis daugiausiai naudojamas mieste, svarbesnis yra patogus įlipimas ir išlipimas bei durų atidarymas.

Durų vyriai ir užraktai turi būti ilgaamžiai. Neatsitiktinai norėdami įsitikinti durų patikimumu „Ford“ inžinieriai jas kurdami uždaro ir atidaro daugiau nei 250 tūkst. kartų.

„Jei vairuotojas daug laiko praleidžia vienoje padėtyje prie vairo, vieta turi būti įrengta taip, kad jis kuo mažiau pavargtų. Tuo metu daug važinėjant mieste naudingiau yra patogiai atidaromos krovinių skyriaus durys, lengvas jame judėti galinčių daiktų fiksavimas ir panašūs dalykai“, – skirtumus vardija komercinio transporto ekspertas.

Ne visi vairuotojai išnaudoja įrangos galimybes

A.Šimelis priduria, kad ilgesniuose maršrutuose vairuotojams taip pat praverčia šaldomos daiktadėžės ir šaldytuvai, kuriuose galima laikyti maistą arba gėrimus. Be to, patogus sprendimas kabinoje – speciali vieta striukėms ar kitiems drabužiams, kuriuos vairuotojas nusirengia įlipęs į vidų.

Komerciniuose modeliuose vis plačiau diegiamos šiuolaikinės jungiamumo galimybės ir kitos išmaniosios funkcijos verslininkams patrauklios ne visais atvejais. Pašnekovas pastebėjo, kad vairuotojais dirba įvairaus amžiaus žmonės ir ne visi jie gali išnaudoti tokios įrangos galimybes, todėl ne visuomet verta į tai papildomai investuoti.

Visgi daugelyje verslo sričių pagrindiniu darbo įrankiu tapo išmanusis telefonas. Dėl saugumo ir patogumo sėdant prie vairo jis turi būti susietas su automobilio įranga, todėl itin svarbus sklandus šios sąsajos palaikymas ir valdymas. Papildomų palankumo taškų nusipelno lengvojo komercinio transporto priemonėse įdiegtos multimedijos sistemos, suteikiančios galimybę daugelį funkcijų valdyti balsu.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Mercedes-AMG S klasė
Skaityti

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti
Skaityti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai
Skaityti

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas
Skaityti

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje
Skaityti

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai
Skaityti

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

Tiltai
Skaityti

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos
Skaityti

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis
Skaityti

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

Automobilių gadinimas
Skaityti

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

Duobės keliuose
Skaityti

Žiemai baigiantis duobės keliuose be gailesčio kapoja automobilių padangas

Moller auto
Skaityti

„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

carVertical
Skaityti

“carVertical” – “Financial Times” greičiausiai augančių Europos įmonių sąraše

NAUJIENOS

Automobilių apgadinimai

Naudotų automobilių rinka 2022: nuo dažniausiai vogtų automobilių iki didžiausių apgadinimų

Autoservisai

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Starinskaitė

Dainininkė Justė Starinskaitė apie vairavimą ir mylimą automobilį: “Jis yra neatsiejama mano kasdienybės dalis”

skalbimo mašinos

Skalbimo mašinos – ir skalbimas nebėra daug laiko reikalaujantis procesas!

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

PATARIMAI

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

Automobilio žibintai, ką reikia žinoti perkant?

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

Vėlyvas ruduo – išbandymų metas vairuotojams

PARTNERIO TURINYS

Kemperių remontas Vilniuje

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Vaizdo registratorius

Profesionalus automobilių stiklų remontas

STRAIPSNIAI

Automobilių dažymo kameros

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Odometras ne visada rodo tiksliai

Draudimo terminai

Nepriklausomi ekspertai palygino „Hankook“ ir „Michelin“ padangas

Karščiausi patarimai: 31 klausimas apie šaltį ir automobilį

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.