• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pergales automobilių rinkimuose lemia dėmesys detalėms ir pirmas įspūdis

Du automobiliai „Pasaulio metų automobilio“ apdovanojimų finale, kuriame varžėsi vos trys kandidatai; „Pasaulio metų dizaino“ nominacija; įvairūs titulai žiniasklaidos apklausose nuo Europos iki JAV ar Japonijos; ir jau tradicija tapusios pergalės prestižiniuose industrinio dizaino rinkimuose „Red Dot: Product Design“. Tokį titulų bagažą vien per praėjusius metus surinko Japonijos automobilių gamintoja „Mazda“.

„Pasaulio metų automobilis“ – nuo 2004 metų organizuojami prestižiniai rinkimai, kuriuose savo vertinimus skiria beveik šimto narių iš įvairiausių pasaulio kampelių komisija. Pirmą kartą šių apdovanojimų istorijoje į finalą buvo išrinkti du vieno gamintojo automobiliai.

O tos istorijos metraščiai skaičiuoja, kad „Mazda“ jau po du kartus pelnė pagrindinį apdovanojimą ir geriausio dizaino įvertinimą, o dar penki šios markės automobiliai nukeliavo iki finalo podiumo.

Japonų gamintojo modelių sėkmė apdovanojimuose neaplenkia ir mūsų krašto. Štai „Mazda CX-5“ 2018 metais tapo „Lietuvos metų automobiliu“, to paties gamintojo CX-30 tapo saugiausiu automobiliu 2020-ųjų rinkimuose, o „Mazda 3“ tais pačiais metais buvo pripažintas geriausiu Estijoje.

Dėmesys detalėms

Kas lemia, kad šios markės modeliai yra taip gerai vertinami žurnalistų, kurie kasmet išbando po kelias dešimtis visiškai naujų automobilių ir yra bene kritiškiausi specialistai, galintys juos lyginti tarpusavyje?

Ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ konkurso rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas sako negalįs užtikrintai pasakyti, ar vieną prekės ženklą galima įvardinti kaip žurnalistų išskirtinai mėgstamą. Tačiau „Mazda“ sėkei paaiškinimą jis turi.

„Faktas, kad ilgesnės patirties turintys kolegos išbandė beveik visus kasmet debiutuojančius ar pristatomus atnaujintus modelius. Faktas, kad visų bandymų metu daugiausia emocijų kelia didelės galios ir sukimo momento varikliai, efektyvi transmisija, tikslus vairo mechanizmas, vykusiai subalansuota važiuoklė ir panašūs dalykai.

Kai kam galbūt didesnį įspūdį sukuria multimedijos sistemų galimybės, tačiau visais atvejais tai susiję su pinigais. Patys geriausi automobiliai beveik visada yra brangiausi.

Šitas faktorius labai greitai atvėsina emocijas ir nuleidžia ant žemės. Pradėjus ieškoti geriausio kainos ir kokybės santykio, diskusijų centre kaip tik atsiduria tokie gamintojai kaip „Mazda“. Daug investuojantys į technologinę pažangą, daug dėmesio skiriantys „smulkmenoms“ ir pasiekiantys optimalų svarbiausių važiavimo kokybę lemiančių savybių balansą. Pastarųjų metų „Mazda“ dar ir nepriekaištingai atrodo“, – paaiškina daugiau nei du dešimtmečius automobilius vertinantis žurnalistas.

Anot R. Gabarto, jam į atmintį ryškiai įsirėžė akistata su lietuviškuose rinkimuose nugalėjusiu „CX-5“. Jo teigimu, šis krosoveris galbūt būtų paskendęs konkurse „Metų automobilis“  užgriūnančios informacijos lavinoje, jei ne vienas sutapimas.

„Į kito automobilio pristatymo renginį Molėtų plentu važiavau būtent „CX-5“. Tuomet atrodė, kad į daugybinius „betonke“ pravardžiuojamos trasos plyšius kažkas prileido botokso, nes salone negirdėti erzinančio dunksėjimo ir vibracijos. Tačiau kai į tą patį kelią išsukau su kitu krosoveriu, viskas grįžo į ankstesnes vėžes…“ – prisimena žurnalistas.

Jo teigimu, antrosios kartos „CX-5“ inžinieriai numojo ranka į ilgai rinkoje puoselėtas pastangas visomis priemonėmis mažinti automobilio svorį ir vien garsą slopinančių medžiagų panaudojo maždaug 40 kilogramų daugiau.

„Dabar čia dvigubos gumos durelėse, dvigubi langų stiklai, pertvarkyta sudėtinga ventiliacijos ortakių sistema, kur tik užmato akis – kiliminė danga“, – prisimena savo vertinimą komisijos narys.

Patraukia išvaizda, tuomet – važiavimo savybės

Estijos metų automobilio rinkimų komisijos narys, portalo „Autogeenius“ vyriausiasis redaktorius Tarmo Tähepõldas atkreipia dėmesį į pranašesnę gamintojo strategiją.

„Atrodo, kad „Mazda“ užima aukštesnę klasės poziciją. Šioje organizacijoje neakcentuojama mažiausia kaina ir nesiekiama kuo didesnių gamybos apimčių. Bazinė kaina dažniausiai yra didesnė nei konkurentų, tačiau už tai taip pat gauname daugiau“, – pastebi žurnalistas.

Prisimindamas „Mazda 3“ pergalę Estijoje, T. Tähepõldas sako, kad visų pirma komisijos narių simpatijas pelnė šio modelio išvaizda, o tuomet – ir važiavimo savybės.

„Japonų gamintojas kuria vienus geriausių interjerų pagal kainą. Į akis krenta medžiagų kokybė ir kuklus, bet stilingas dizainas. Taip pat sunku nepastebėti išorės dizaino, kuriame vietoje aštrių kampų dominuoja grakščios linijos. Važiavimo kokybė taip pat išsiskyrė klasėje, todėl šis hečbekas ir laimėjo titulą“, – vardijo T. Tähepõldas.

Svarbus pirmas impulsas

„Latvijos metų automobilio 2021“ konkurso komisijos narys, TVNET portalo automobilių skyriaus redaktorius Ingaras Tenis sako, kad naujieji „Mazda 3“, „CX-3“ ir „CX-5“ jam įsiminė dėl salono kokybės ir gero eksterjero, kuris sukuria svarbų pirmą impulsą, atkreipiantį dėmesį į automobilį.

„Mano nuomone, šio gamintojo stiprioji pusė yra dizaino kalba. Dėmesys detalėms, dėl kurių automobiliai ir tampa norimi. Pirmas įspūdis, kaip žinote, yra labai stiprus automobilio sėkmės rodiklis. Jei išvaizda sutinkama gerai, potencialiam klientui daug lengviau pažvelgti į automobilį giliau: pasidomėti, kaip jis važiuoja, kokia surinkimo kokybė, naudotos medžiagos, ergonomika“, – pažymi kaimyninės šalies žurnalistas.

Anot I. Tenio, ši taisyklė yra iš esmės universali visais atvejais. Kadangi metų automobilio rinkimų žiuri sudaro žmonės, kurie turi savo subjektyvią gero dizaino sampratą, toks pat principas galioja ir jiems.

„Taigi manau, kad pirmiausia žengia automobilio dizainas, o tada ateina laikas technikai, dėl kurios „Mazda“ taip pat jau pelnė gerą vardą“, – paaiškina „Latvijos metų automobilio 2021“ konkurso komisijos narys.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

NAUJIENOS

Juodosios dėmės Via Lietuva

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

PATARIMAI

Lenktynininko patarimas: važiuodami nepamirškite vairuoti

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Ekspertai pasidalino praktiniais patarimais, ką svarbu žinoti patekus į eismo įvykį: neskubėkite dėti parašo deklaracijoje

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

Kaip parduoti savo automobilį

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

Prieš atostogų kelionę – dėmesys automobiliui

Akumuliatoriai automobiliams

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

Automatinės pavarų dėžės

Kaip pakeisti transporto priemonės klasę iš N1 į M1

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Žieminės padangos privalomos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.