• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pergales automobilių rinkimuose lemia dėmesys detalėms ir pirmas įspūdis

Du automobiliai „Pasaulio metų automobilio“ apdovanojimų finale, kuriame varžėsi vos trys kandidatai; „Pasaulio metų dizaino“ nominacija; įvairūs titulai žiniasklaidos apklausose nuo Europos iki JAV ar Japonijos; ir jau tradicija tapusios pergalės prestižiniuose industrinio dizaino rinkimuose „Red Dot: Product Design“. Tokį titulų bagažą vien per praėjusius metus surinko Japonijos automobilių gamintoja „Mazda“.

„Pasaulio metų automobilis“ – nuo 2004 metų organizuojami prestižiniai rinkimai, kuriuose savo vertinimus skiria beveik šimto narių iš įvairiausių pasaulio kampelių komisija. Pirmą kartą šių apdovanojimų istorijoje į finalą buvo išrinkti du vieno gamintojo automobiliai.

O tos istorijos metraščiai skaičiuoja, kad „Mazda“ jau po du kartus pelnė pagrindinį apdovanojimą ir geriausio dizaino įvertinimą, o dar penki šios markės automobiliai nukeliavo iki finalo podiumo.

Japonų gamintojo modelių sėkmė apdovanojimuose neaplenkia ir mūsų krašto. Štai „Mazda CX-5“ 2018 metais tapo „Lietuvos metų automobiliu“, to paties gamintojo CX-30 tapo saugiausiu automobiliu 2020-ųjų rinkimuose, o „Mazda 3“ tais pačiais metais buvo pripažintas geriausiu Estijoje.

Dėmesys detalėms

Kas lemia, kad šios markės modeliai yra taip gerai vertinami žurnalistų, kurie kasmet išbando po kelias dešimtis visiškai naujų automobilių ir yra bene kritiškiausi specialistai, galintys juos lyginti tarpusavyje?

Ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ konkurso rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas sako negalįs užtikrintai pasakyti, ar vieną prekės ženklą galima įvardinti kaip žurnalistų išskirtinai mėgstamą. Tačiau „Mazda“ sėkei paaiškinimą jis turi.

„Faktas, kad ilgesnės patirties turintys kolegos išbandė beveik visus kasmet debiutuojančius ar pristatomus atnaujintus modelius. Faktas, kad visų bandymų metu daugiausia emocijų kelia didelės galios ir sukimo momento varikliai, efektyvi transmisija, tikslus vairo mechanizmas, vykusiai subalansuota važiuoklė ir panašūs dalykai.

Kai kam galbūt didesnį įspūdį sukuria multimedijos sistemų galimybės, tačiau visais atvejais tai susiję su pinigais. Patys geriausi automobiliai beveik visada yra brangiausi.

Šitas faktorius labai greitai atvėsina emocijas ir nuleidžia ant žemės. Pradėjus ieškoti geriausio kainos ir kokybės santykio, diskusijų centre kaip tik atsiduria tokie gamintojai kaip „Mazda“. Daug investuojantys į technologinę pažangą, daug dėmesio skiriantys „smulkmenoms“ ir pasiekiantys optimalų svarbiausių važiavimo kokybę lemiančių savybių balansą. Pastarųjų metų „Mazda“ dar ir nepriekaištingai atrodo“, – paaiškina daugiau nei du dešimtmečius automobilius vertinantis žurnalistas.

Anot R. Gabarto, jam į atmintį ryškiai įsirėžė akistata su lietuviškuose rinkimuose nugalėjusiu „CX-5“. Jo teigimu, šis krosoveris galbūt būtų paskendęs konkurse „Metų automobilis“  užgriūnančios informacijos lavinoje, jei ne vienas sutapimas.

„Į kito automobilio pristatymo renginį Molėtų plentu važiavau būtent „CX-5“. Tuomet atrodė, kad į daugybinius „betonke“ pravardžiuojamos trasos plyšius kažkas prileido botokso, nes salone negirdėti erzinančio dunksėjimo ir vibracijos. Tačiau kai į tą patį kelią išsukau su kitu krosoveriu, viskas grįžo į ankstesnes vėžes…“ – prisimena žurnalistas.

Jo teigimu, antrosios kartos „CX-5“ inžinieriai numojo ranka į ilgai rinkoje puoselėtas pastangas visomis priemonėmis mažinti automobilio svorį ir vien garsą slopinančių medžiagų panaudojo maždaug 40 kilogramų daugiau.

„Dabar čia dvigubos gumos durelėse, dvigubi langų stiklai, pertvarkyta sudėtinga ventiliacijos ortakių sistema, kur tik užmato akis – kiliminė danga“, – prisimena savo vertinimą komisijos narys.

Patraukia išvaizda, tuomet – važiavimo savybės

Estijos metų automobilio rinkimų komisijos narys, portalo „Autogeenius“ vyriausiasis redaktorius Tarmo Tähepõldas atkreipia dėmesį į pranašesnę gamintojo strategiją.

„Atrodo, kad „Mazda“ užima aukštesnę klasės poziciją. Šioje organizacijoje neakcentuojama mažiausia kaina ir nesiekiama kuo didesnių gamybos apimčių. Bazinė kaina dažniausiai yra didesnė nei konkurentų, tačiau už tai taip pat gauname daugiau“, – pastebi žurnalistas.

Prisimindamas „Mazda 3“ pergalę Estijoje, T. Tähepõldas sako, kad visų pirma komisijos narių simpatijas pelnė šio modelio išvaizda, o tuomet – ir važiavimo savybės.

„Japonų gamintojas kuria vienus geriausių interjerų pagal kainą. Į akis krenta medžiagų kokybė ir kuklus, bet stilingas dizainas. Taip pat sunku nepastebėti išorės dizaino, kuriame vietoje aštrių kampų dominuoja grakščios linijos. Važiavimo kokybė taip pat išsiskyrė klasėje, todėl šis hečbekas ir laimėjo titulą“, – vardijo T. Tähepõldas.

Svarbus pirmas impulsas

„Latvijos metų automobilio 2021“ konkurso komisijos narys, TVNET portalo automobilių skyriaus redaktorius Ingaras Tenis sako, kad naujieji „Mazda 3“, „CX-3“ ir „CX-5“ jam įsiminė dėl salono kokybės ir gero eksterjero, kuris sukuria svarbų pirmą impulsą, atkreipiantį dėmesį į automobilį.

„Mano nuomone, šio gamintojo stiprioji pusė yra dizaino kalba. Dėmesys detalėms, dėl kurių automobiliai ir tampa norimi. Pirmas įspūdis, kaip žinote, yra labai stiprus automobilio sėkmės rodiklis. Jei išvaizda sutinkama gerai, potencialiam klientui daug lengviau pažvelgti į automobilį giliau: pasidomėti, kaip jis važiuoja, kokia surinkimo kokybė, naudotos medžiagos, ergonomika“, – pažymi kaimyninės šalies žurnalistas.

Anot I. Tenio, ši taisyklė yra iš esmės universali visais atvejais. Kadangi metų automobilio rinkimų žiuri sudaro žmonės, kurie turi savo subjektyvią gero dizaino sampratą, toks pat principas galioja ir jiems.

„Taigi manau, kad pirmiausia žengia automobilio dizainas, o tada ateina laikas technikai, dėl kurios „Mazda“ taip pat jau pelnė gerą vardą“, – paaiškina „Latvijos metų automobilio 2021“ konkurso komisijos narys.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

PARTNERIO TURINYS

Kada keičiamos padangos?

Mikroautobusų nuoma

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

STRAIPSNIAI

Aš matau tave, tu matai mane?

„Opel Ampera“ atrinkta į „Europos metų automobilis 2012“ finalininkus

Vairavimo per lietų ypatumai

Priekabos elektros lizdo 13 kontaktų jungimo schema

Automobilio gedimai

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Logistikos firmos – vertas dėmesio dalykas?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.