• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pirmieji į elektromobilių varžybas užsiregistravo su naujuoju „Nissan LEAF“

Vos paskelbus registraciją į ketvirtąsias elektromobilių varžybas „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“, entuziastai sukruto ir į organizatorių pašto dėžutę įkrito ne viena paraiška. Patys pirmieji suskubo Mindaugas Plukys ir Vitoldas Milius, registracijos formą užpildę praėjus tik dešimčiai minučių po jos paskelbimo. Jie gegužės 4-ąją vyksiančiose varžybose važiuos naujuoju „Nissan LEAF“ – pirmuoju elektromobiliu, sulaukusiu antros kartos modelio.

„Siekdami varžybų dinamiškumo, ribojame dalyvių skaičių – infrastruktūra Lietuvoje, kaip sakoma, nėra guminė, todėl jei registruotume pusšimtį elektromobilių, kažkam tektų ilgai laukti prie įkrovimo stotelės. Kai besivaržančių dvidešimt, ilgai netruks ir intrigos kur kas daugiau. Todėl dalyviai aktyviai registruojasi nuo pat pirmųjų minučių, vietos sparčiai užpildomos“, – teigia varžybų organizatorius Darius Grinbergas.

Taktikos neatskleidžia

M.Plukys su V. Miliumi važiuos naujuoju „Nissan LEAF“, kuris turi 150 AG pasiekiantį elektros variklį, o jo baterija viena didžiausių rinkoje – 40 kWh. Pagal dabar galiojančią NEDC ekonomiškumo testavimo metodiką, šis elektromobilis mišriu režimu gali įveikti 378 km, o pagal antroje šių metų pusėje įsigaliosiantį realistišką standartą WLTP – 285 km.

Elektromobilių varžybose teks įveikti 337 kilometrus, tad, važiuodamas ne didžiausiu tempu, naujasis „Nissan LEAF“ galėtų iš Vilniaus į Palangą nukeliauti nesustojęs? Ekipažo nariai apie tai nekalba.

„Mūsų taktika paprasta – pasiekti Palangą kuo greičiau, kiek tik leidžia kelių eismo taisyklės“, – teigia ekipažo narys M. Plukys.

Porininkas V. Milius yra bene geriausias pasirinkimas, siekiant važiuoti maksimaliai taupiai ir greitai. Jis – daugybės tūkstančių kilometrų ištvermės bei ekonomiškumo kelionių dalyvis ir rekordininkas. 

Naujajam „Nissan LEAF“ elektromobilių lenktynės bus ne pirmas išbandymas. Kovo pradžioje žurnalistai iš Estijos juo nukeliavo nuo Talino iki Ženevos automobilių parodos ir atgal, o antroje mėnesio pusėje pats M. Plukys per vieną dieną nuvyko iš Talino į Vilnių.

„Elektromobiliai yra visavertės transporto priemonės, jomis kasdienės kelionės yra patogios, o tolimi atstumai – jau įveikiami. Rinkoje auga tiek naujų, tiek naudotų automobilių pasiūla, vis daugiau žmonių atranda jų privalumus ir parodo atsakingą požiūrį į aplinkos apsaugą. Džiugu, kad elektromobilių įkrovimo infrastruktūra yra plečiama ir greitu metu aprėps visą Lietuvos teritoriją“, – pasakoja M. Plukys, pridurdamas, kad elektromobilių varžybas siūlytų pervadinti tiesiog maratonu ir bendraminčių – ekologiško gyvenimo būdo mėgėjų – suvažiavimu.

Artimiausiais metais išties numatomas didelis elektromobilių infrastruktūros pokytis – iki 2020-ųjų metų „Energijos sprendimų centras“ stotelių tinklą ketina išplėsti iki šimto.

Taktikos svarba

Jeigu toks „Nissan LEAF“ būtų startavęs pernai ar užpernai, jis būtų neabejotinas lyderis. Kai 337 km distancijoje tėra vos dvi įkrovimo stotelės dešinėje kelio pusėje (kaip ankstesniais metais), elektromobilio įveikiamas atstumas – itin svarbus. Tačiau šiemet, kai vien dešinėje pusėje yra šešios, o kairėje – dar penkios, pasirinkta krovimo taktika lems daugiau nei teorinės elektromobilio galimybės.

Praėjusiais metais užfiksuotas elektromobilių varžybų rekordas su „Hyundai Ioniq“ – 4 val. 5 min. – šiemet turėtų būti pagerintas. Ne tik trečdaliu didesnę bateriją turinčių naujųjų „Nissan LEAF“ modelių (jų greičiausiai bus daugiau nei vienas), bet tų pačių „Hyundai“, „Volkswagen e-Golf“ ar KIA Soul EV.

„Infrastruktūra labai prisideda prie rezultato. Kai įkrovimo stotelių mažai, elektromobilio baterijas reikia pildyti ilgai – dažnai iki pusvalandžio, o greičiausiai kraunama per pirmąsias 10–15 minučių. Todėl šiemet, kai įkrovimo stoteles magistralėje Vilnius–Klaipėda galima rasti maždaug kas 50 kilometrų, dalyviai galės važiuoti greičiau, gal net didžiausiu leistinu greičiu, ir stoti dažniau, o baterijas pildyti efektyviau“, – svarsto varžybų organizatorius D. Grinbergas.

Varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ gali dalyvauti tik Lietuvoje parduodami elektromobiliai, todėl naujasis „Nissan LEAF“ greičiausiai bus šių metų favoritas – bent jau popieriuje jo nuvažiuojamas atstumas didžiausias. Tačiau praėjusiais metais didžiausią teorinį atstumą galintis nuvažiuoti „Volkswagen e-Golf“ liko antroje vietoje, o pirmosiose varžybose 2015-aisiais nugalėjo prie favoritų nepriskirtas „KIA Soul EV“. Todėl ir šiemet rezultatų prognozuoti be gegužės 4-osios popietės – neįmanoma.

Registracijos į ketvirtąsias elektromobilių varžybas anketa – šioje nuorodoje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Kuo turi kvepėti automobilis?

Kaip pasirinkti tinkamas žiemai padangas?

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

Padangų tipai bei parametrai

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

STRAIPSNIAI

Dviejų kanalų stiprintuvai

Privalomas civilinės atsakomybės draudimas

Apie GPS

Dažymo klaidos: (nuovarvos)

Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

10 būdų kaip išvengti problemų

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.