• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pranešimas žiniasklaidai: Ar Lietuvos sporto finansavimas yra diskriminuojantis?

Penkios techninių sporto šakų organizacijos, vienijančios apie penkis tūkstančius atstovų, subūrė iniciatyvą, kurios tikslas – valstybinių lygmeniu iškelti klausimą dėl Lietuvos sporto finansavimo politikos sąžiningumo. Šių organizacijų nuomone, politika yra diskriminuojanti didelę dalį Lietuvą garsinančių sportininkų, tačiau tokios nuostatos nenorima atsisakyti ir naujojoje Sporto įstatymo redakcijoje. Opiausi klausimai neseniai oficialiai iškelti Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Seimo jaunimo ir sporto reikalų komitetui bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai.

Iniciatyvinę grupę sudaro Lietuvos automobilių, motociklų, motorlaivių bei vandens motociklų federacijos, taip pat – Lietuvos aeroklubas, savo ruožtu vienijantis dar trylika federacijų. Visos šios organizacijos išskyrė tris esmines kliūtis, sudarančias nelygias sąlygas techninėms sporto šakoms siekti geriausių rezultatų ir konkuruoti dėl finansavimo su valstybinį prioritetą turinčiomis sporto šakomis.

Pirmoji kliūtis – tai sporto šakų išskyrimas į olimpines (strategines) ir neolimpines (nestrategines) nacionaliniu lygmeniu, nepaisant populiarumo ar aktualumo, sprendžiant visuomenės užimtumą bei kitas socialines problemas. Pagal šį skirstymą visos techninės šakos yra atsidūrusios už prioritetinio sąrašo ribų. Tai lemia, jog dalis Lietuvoje mažiau populiarių, tačiau strateginėmis laikomų sporto šakų sulaukia daug didesnio finansavimo iš valstybės biudžeto. Techninėms šakoms papildomai užkertamas kelias sulaukti finansavimo ir iš kitų šaltinių: savivaldybių biudžetų ar ugdymo programų. Negana to, tokia diskriminuojanti strategija atsiliepia ir kitais atžvilgiais – pavyzdžiui, per techniniam sportui būtinų ir valstybei priklausančių bazių palaikymą. Todėl kyla paradoksas, kad Lietuvos ekonomikai esant gerokai stipresnei, nei prieš du ar tris dešimtmečius – vertinant techninių sporto šakų bazes, šiuo valstybės turtu vis dar nėra pakankamai rūpinamasi, todėl jų būklė metams bėgant tik prastėja.

Kita medalio pusė yra menkas valstybinis dėmesys aukštam sportiniam meistriškumui, dėl ko sąmoningai ar nesąmoningai yra pastatyti barjerai techninėms šakoms vystytis. Vertinant dėmesį aukšto meistriškumo sportui skaičiais, išryškėja akivaizdus skirtumas: nors 2020 metais finansavimas sportui padidėjo beveik 10 milijonų Eurų, tačiau lėšų aukštam meistriškumui prieaugis sudarė mažiau nei vieną procentą nuo šios sumos. Pastebėtina, jog net ir aukšto meistriškumo finansavime išlaikoma didelė takoskyra: jei olimpinėms sporto šakoms 2018-2020 metų laikotarpiu finansavimas išaugo 7 procentais, tai kitoms šakoms jis ūgtelėjo vos 1,3 procento.

Antroji kliūtis yra techninių šakų sportininkų ir jų trenerių nelaikymas lygiaverčiais su jų kolegomis, atstovaujantiems olimpinį sportą. Kaip pavyzdį galima paminėti premijų skyrimą už pasiekimus varžybose ir čempionatuose. Kadangi šiuo metu teisės aktuose nustatytas mažiausiai 16 valstybių atstovų privalomumo kriterijus, jis dėl techninio sporto varžybų bei čempionatų specifikos yra faktiškai nepasiekiamas. Tai reiškia, kad netgi „Formulės-1“ čempionatą laimėjęs lietuvis nepretenduotų į jokią premiją iš valstybės už savo pasiekimą dėl nepakankamo skaičiaus šalių, kurias atstovauja varžovai – nepaisant fakto, jog tai ir būtų vienas iš didžiausių laimėjimų per visą Lietuvos sporto istoriją.

Galiausiai, trečioji esminė kliūtis – tai pajėgų trūkumas valstybiniame administravimo mechanizme. Šiandien Lietuvos sporto finansavimo strategija yra patikėta vos septynių žmonių kolektyvui. Tokia situacija susiklostė panaikinus Kūno kultūros ir sporto departamentą (KKSD) ir jo funkcijas perėmus viso labo vienam Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skyriui. Toks pajėgų sumažinimas neišvengiamai atsiliepė darbo kokybei: lyginant su KKSD, sporto finansavimo klausimais dirbančių žmonių skaičius sumažėjo beveik penkis kartus. Esant tokiam nedideliam darbuotojų kiekiui, apie naują sporto finansavimo strategiją negali būti ir kalbos – šiai dienai pasiguosti galima tuo, kad esami darbuotojai laiku spėtų atlikti bent jau einamąsias užduotis.

Jungtinės techninių sporto šakų federacijų iniciatyvos atstovai tikisi, jog valstybės institucijos atsižvelgs į jų išdėstytus argumentus, kadangi dialogas yra jau užmegztas bei palaikomas. Atstovai kiek anksčiau svečio teisėmis dalyvavo darbo grupės susitikime, kuriame buvo aptariamas būsimas Sporto įstatymo strategijos projektas. Vis dėlto, iniciatyvos atstovų nuomone, dialogas galėtų būti gerokai produktyvesnis atsisakius išankstinės šališkos nuostatos dalies sporto šakų atžvilgiu. Naujoji Sporto įstatymo redakcija, planuojama, bus svarstoma per šią pavasario sesiją Lietuvos Respublikos Seime.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Tiltai
Skaityti

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos
Skaityti

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis
Skaityti

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

Automobilių gadinimas
Skaityti

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

Duobės keliuose
Skaityti

Žiemai baigiantis duobės keliuose be gailesčio kapoja automobilių padangas

Moller auto
Skaityti

„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

carVertical
Skaityti

“carVertical” – “Financial Times” greičiausiai augančių Europos įmonių sąraše

Automobilių apgadinimai
Skaityti

Naudotų automobilių rinka 2022: nuo dažniausiai vogtų automobilių iki didžiausių apgadinimų

Autoservisai
Skaityti

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Starinskaitė
Skaityti

Dainininkė Justė Starinskaitė apie vairavimą ir mylimą automobilį: “Jis yra neatsiejama mano kasdienybės dalis”

skalbimo mašinos
Skaityti

Skalbimo mašinos – ir skalbimas nebėra daug laiko reikalaujantis procesas!

Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

NAUJIENOS

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

PATARIMAI

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

PARTNERIO TURINYS

Automobilių kabliai

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Stiklų tamsinimas: išlikti nematomam neįmanoma

Kaip veikia turbinos

Degalus taupančios padangos

Ir į darbą, ir į trasą

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

Atskleistos detalės apie elektrinį Volkswagen e-Up

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.