• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Prieš ilgąjį Velykų savaitgalį atkreipė tėvų dėmesį: kaip saugiai vežti vaiką automobilyje

Automobilinės kėdutės vaikams

Metuose yra kelios datos, kai kone visa Lietuva leidžiasi į kelią. Viena jų – Velykos, kai lankome artimuosius, sėdame prie bendro stalo ir daužiame šventinius margučius. O kartais tiesiog išnaudojame ilgojo savaitgalio teikiamus malonumus kelionėms į pajūrį. Išaugus eismo intensyvumui ir keičiantis orams, rekomenduojama pasikartoti pagrindines kelių eismo taisykles, ypač, kaip saugiai vežti pačius mažiausius. 

Sužeistų vaikų – vis daugiau 

Kaip pastebi draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, ilgąjį Velykų savaitgalį situacija keliuose tampa sudėtingesne. Lankyti artimųjų leidžiasi vadinamieji „sezoniniai“ vairuotojai, kurie žiemą dėl įvairių priežasčių nesėdo prie automobilio vairo, per policijos pareigūnų organizuojamus reidus tradiciškai išaiškinama nemažai neblaivių vairuotojų, šiltėjant orams padaugėja transporto priemonių susidūrimų su į kelią išbėgusiais gyvūnais.

„Skaudžiausia, kai eismo įvykių metu nukenčia vaikai. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, tokių incidentų daugėja: 2020 metais eismo įvykių, kurių metu nukentėjo vaikai, užfiksuota 448, 2021-ais – 524, o pernai – 531. Atitinkamai auga ir sužeistų vaikų skaičius – jis 2020 metais siekė 490, 2021-ais – 555, o pernai – 579. Atmetus incidentus, kuriuose nukentėjo vaikai dviratininkai, vaikai mopedų vairuotojai ir pėstieji vaikai, daugiau nei pusė sužeidimų buvo susiję su eismo įvykiais, į kuriuos pateko lengvieji automobiliai“, – situaciją šalies keliuose apibendrina draudimo ekspertas. 

Nelaimės tyko ir už kampo

R. Pocius neabejoja, kad dalies šių sužeidimų galima išvengti – tereikia prisiminti esmines vaikų vežimo automobiliais taisykles ir jų laikytis. Vienoje Kelių eismo taisyklių nuostatoje teigiama, kad visus iki 1,35 metro ūgio vaikus būtina vežti automobilinėje kėdutėje. Šios gaminamos net su įmontuojamomis oro pagalvėmis ir skirstomos į penkias grupes, priklausomai nuo vaikų svorio – pirmoji pritaikyta iki 10 kilogramų sveriantiems vaikams, paskutinė – 22–36 kilogramus sveriantiems vaikams. 

„Taisyklė vežti tam tikro svorio ir ūgio vaikus kėdutėje egzistuoja ne veltui: mažesnius vaikus vežti prisegus paprasčiausiais saugos diržais yra pavojinga, nes šie gali būti fiksuoti ne tik per juosmenį ir krūtinę, kaip reikėtų, bet taip pat liesti kaklą ir pilvą. Tai, įvykus eismo įvykiui, gali nulemti vidaus organų sužeidimus ir tapti itin skaudžių nelaimių priežastimi. Deja, vairuotojai vis dar neretai veža vaikus ne vaikiškoje kėdutėje ir tokį pasirinkimą grindžia keliaujamais netolimais atstumais ar gerais vairavimo įgūdžiais. Tačiau nelaimė gali laukti ir už kampo, ją gali sukelti kiti eismo dalyviai“, – perspėja ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas.

Kaip pritvirtinti kėdutę

Pašnekovas akcentuoja, kad tokių pasiteisinimų neturėtų likti ir dėl to, kad dabar gaminamas vaikiškas kėdutes galima pritvirtinti kone akimirksniu – jos yra itin lengvai montuojamos saugos diržais ar ISOFIX sistema. Tiesa, pastarąją galima naudoti tvirtinant kėdutes, skirtas ne daugiau kaip 18 kilogramų sveriantiems vaikams.

„Vaikišką kėdutę reikia pritvirtinti taip, kad tarp jos diržų būtų galima įkišti du pirštus – jei suveržimas bus silpnesnis, vaikas gali nukentėti įvykus incidentui kelyje, jei stipresnis, vaikas nesijaus komfortabiliai kelionės metu. Pačią kėdutę geriausiai tvirtinti galinės sėdynės viduryje taip kuo įmanoma labiau apsaugant vaiką nuo galimo smūgio. Jei to padaryti neleidžia aplinkybės, reikėtų rinktis vietą ant galinės sėdynės už priekyje sėdinčio keleivio. Itin svarbu, kad kūdikiams kėdutė būtų atsukta prieš automobilio judėjimo kryptį ir atjungta apsaugota oro pagalve, kai kėdutė tvirtinama priekinėje keleivio sėdynėje, nes besiskleidžianti oro pagalvė gali sužaloti kūdikį. O kad vaikas noriai keliautų kėdutėje, rekomenduojama prie jos pratinti nuo pat ankstyvo amžiaus, o mažajam paaugus ją rinktis kartu su pačiu vaiku“, – pataria ERGO atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Kada keičiamos padangos?

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Chevrolet pristato Corvette Stingray kabrioletą

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Sportinių automobilių gerbėjams – pirmasis dvivietis MINI Coupe

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

Turbina. Kas tai? Kaip tinkamai ją prižiūrėti?

Mikromiegas: kodėl užmiegame prie vairo?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.